Widzę, że nie poprawili tego kontrolera obrotów. Nadal jest tak słabej jakości jak w R3. Na początku też miałem problem z tym złączem zasilania. Trzymało się dosłownie na cieniutkich drucikach, ruszało się już przy pierwszym włożeniu wtyczki. Trzeba się z tym obchodzić bardzo delikatnie. U mnie występowały przez to przebicia i po dotknięciu gałki kontroler kopał prądem i to dość mocno. Udało mi się to jakoś zniwelować poprzez mocne dociśnięcie tego gniazda zasilania, takie zjawisko w obudowie za 400zł (mowa o R3) nie powinno mieć miejsca. Głównie dlatego, nadal uważam Fractala za firmę produkującą ładne stylistycznie obudowy, jednak jakość ich wykonania nie jest najwyższa.
Jak producent coś dołącza to niech to chociaż się trzyma kupy. To że jest na śledziu to niech będzie - ale tego rozpadającego się mikrozłącza nic nie tłumaczy.
Nie mam fotek, ale jeśli chcesz mogę zrobić. Jeśli w redakcji są jeszcze jakieś playerki.
No może nie do końca, faktycznie. Za to Aerocool ma porządny regulator . Sam wiesz ile kosztuje taki panel do zatoki 5,25' - choćby najtańszy
Jeśli musisz dokręcać kombinerkami na siłę to chyba coś nie gra. Nie świadczy to dobrze o jakości producenta. Może Ty nie miałeś takiego kłopotu, ale skoro ja miałem to każdy kto to kupi też może mieć
Miałem w rękach chyba z 5 modeli tych obudów (pierwszych lepszych) i w żadnym czegoś takiego nie miałem. Może to była kwestia samego waszego sampla?
Opson6667 @ 2011.09.04 20:58
Czasy się zmieniają, i można oczekiwać czegoś więcej niż dziadostwa na śledziu, po któreo trzeba sięgać na tył obudowy. I jeszcze grzebiąc w środku trzeba uważać żeby nie urwać mikro złącza.....Nie wiem czemu to takie dziadostwo zrobili
Czyli jakby go nie było w zestawie to by nie było minusa?
Opson6667 @ 2011.09.04 20:58
Podłączasz grubszego MP3 Playera albo czytnik kart, i już ci zablokuje 1-2 porty. Wiem że jest ich dużo, ale można było ja inaczej rozłożyć.
Ok, to poproszę jakieś namacalne dowody Czasy się zmieniają...Teraz potrzeba na takie rzeczy dowodów (zdjęcia, filmy, suwmiarka) a nie samo wspomnienie w tekście
Opson6667 @ 2011.09.04 20:58
Dość skomplikowana ta wyliczanka :p Tak jakbym miał znaleźć coś co jest Arcem pod inną nazwą Ale OK, wysunę na plac boju waszego zawodnika - Pilum 400 Możesz soie za różnicę kupić wentylatory jakie chcesz. Albo może ten AeroCool Nie jest czarny, ale też ładny
'Wątpliwej jakości spasowanie kołków dystansowych'
Skąd taki wniosek?
Jeśli musisz dokręcać kombinerkami na siłę to chyba coś nie gra. Nie świadczy to dobrze o jakości producenta. Może Ty nie miałeś takiego kłopotu, ale skoro ja miałem to każdy kto to kupi też może mieć
t.luk @ 2011.09.04 20:32
'Niskiej jakości kontroler obrotów – i tylko dla trzech wentylatorów'
Kontroler obrotów jest praktycznie ten sam co w przypadku Define R2/R3 a tam jakoś nie była to wada...
Czasy się zmieniają, i można oczekiwać czegoś więcej niż dziadostwa na śledziu, po któreo trzeba sięgać na tył obudowy. I jeszcze grzebiąc w środku trzeba uważać żeby nie urwać mikro złącza.....Nie wiem czymu to takie dziadostwo zrobili
t.luk @ 2011.09.04 20:32
'Ciasno ułożone porty USB'
W tekście apropo omawiania front panelu jakoś nie było o tym mowy a w podsumowaniu jest od razu minus? Na podstawie czego tak to osądziłeś? Jakimi pendrive'ami to sprawdzałeś?
...
Podłączasz grubszego MP3 Playera albo czytnik kart, i już ci zablokuje 1-2 porty. Wiem że jest ich dużo, ale można było ja inaczej rozłożyć.
t.luk @ 2011.09.04 20:32
'Nieco za droga'
Znajdź mi w tej cenie obudowę z blachą 0,9-1,0 mm, z mnóstwem miejsca w środku, czarną w środku, z gęstymi filtrami z przodu i na górze, z trzema 140 mm wentylatorami w zestawie oraz którą łatwo zaadaptować pod kątem chłodzenia wodnego
Dość skomplikowana ta wyliczanka :p Tak jakbym miał znaleźć coś co jest Arcem pod inną nazwą Ale OK, wysunę na plac boju waszego zawodnika - Pilum 400 Możesz soie za różnicę kupić wentylatory jakie chcesz. Albo może ten AeroCool Nie jest czarny, ale też ładny
Mam prywatnie Arc Midi Tower więc też o niej coś mogę powiedzieć...
Przede wszystkim spośród wspomnianych minusów zgodzę się tylko z jednym:
'Brak filtra na bocznym otworze wentylacyjnym'
Tutaj faktycznie Fractal mógłby zrobić ModuVent jak w przypadku Define R2/R3.
Pozostałe wymienione minusy są dla mnie dość 'niepewne':
'Wątpliwej jakości spasowanie kołków dystansowych'
Skąd taki wniosek?
'Niskiej jakości kontroler obrotów – i tylko dla trzech wentylatorów'
Kontroler obrotów jest praktycznie ten sam co w przypadku Define R2/R3 a tam jakoś nie była to wada...
'Ciasno ułożone porty USB'
W tekście apropo omawiania front panelu jakoś nie było o tym mowy a w podsumowaniu jest od razu minus? Na podstawie czego tak to osądziłeś? Jakimi pendrive'ami to sprawdzałeś?
'Nieco za droga'
Znajdź mi w tej cenie obudowę z blachą 0,9-1,0 mm, z mnóstwem miejsca w środku, czarną w środku, z gęstymi filtrami z przodu i na górze, z trzema 140 mm wentylatorami w zestawie oraz którą łatwo zaadaptować pod kątem chłodzenia wodnego
(...) Zresztą ów piankowa rama powoduje, że obudowa nie jest uziemiona (zazwyczaj odbywa się to przez fizyczny kontakt z uziemionym zasilaczem) a pośrednio przez to również płyta główna...
Bzdura.
Pianka izoluje drgania, ale zasilacz i tak musisz przykręcić śrubkami. I to dzięki tym śrubkom zasilacz styka się z obudową.
Dziękuję za konstruktywny komentarz, nie pomyślałem o śrubkach
Dla mnie wnętrze obudowy może być różowe w zielone paski, a płyta główna pomarańczowa w niebieskie... Wsadzę tam kartę graficzną fioletowo-purpurową, a to wszystko zamknę w czarnej obudowie i będzie mi naprawdę wszystko jedno... dopóty będzie to wydajne, bezgłośne, bezawaryjne.
Słowo 'projektował' jest chyba tutaj rażącym nadużyciem. Wszystko na jedno kopyto z Lian Li Hammer i Lancool PC-K9. Wstyd i obrzydzenie na takie jawne frajerstwo ze strony tych producentów.
Dodatkowo model Arc ma piankową ramkę, która ogranicza ewentualne przenoszenie wibracji z wentylatora zasilacza na konstrukcję nośną obudowy.
Czy ktoś zetknął się w ogóle z takimi gigantycznymi drganiami wentylatora z zasiłki? Nikt chyba do takiej obudowy nie wsadzi jakiegoś codegena . Zresztą ów piankowa rama powoduje, że obudowa nie jest uziemiona (zazwyczaj odbywa się to przez fizyczny kontakt z uziemionym zasilaczem) a pośrednio przez to również płyta główna...
Bzdura.
Pianka izoluje drgania, ale zasilacz i tak musisz przykręcić śrubkami. I to dzięki tym śrubkom zasilacz styka się z obudową.
Arc wydaje się całkiem dobrą obudową szkoda że nie zastosowali zaślepek do otworów, w których nie montujemy wentylatora, tak jak to miało miejsce w R2/R3. Fajnie że można wymontować jeden koszyk na dyski ale szkoda że drugiego nie można obrócić wzdłuż obudowy. Tak, wiem, łatwiejszy montaż dysków ale za to gorsze chłodzenie. Mi bardziej zależy na tym drugim
Ciekawe są różnice w chłodzeniu pomiędzy zestawem z fabrycznymi trzema wentylatorami a dodatkowymi pięcioma Noctua. Dodatkowe 400 zł dają średnio niecałe 2*C. BA! Czasami taka wentylacja z ośmioma wentylatorami daje gorsze wyniki niż tylko fabryczne trzy. Wychodzi na to że wystarczy albo dokupić, albo przenieść jeden wentylator i umieścić go na bocznej ścianie aby chłodził GPU. Autor nawet proponuje wybór tańszego modelu i inwestycje w dodatkowe chłodzenie co w tym przypadku (Core 3000) daje średnio całe 2*C różnicy.
Regulator obrotami... Czemu do diaska nie dadzą go z przodu obudowy np. w okolicach włącznika tylko z tyłu? Wiem, wiem trochę ruchu i akrobacji przy komputerze jest wskazane przez ministra zdrowia ale wygodne to nie jest.
PS. Patrząc na ceny Arc i R3 chyba wolałbym kupić starszy model i zerwać z niego maty tłumiące za te zaślepki na otwory wentylacyjne mogę być skłonny dać 10zł więcej
SunTzu: w przypadku tych Fractali nie płacisz za design bo go zwyczajnie nie ma. Firma idzie w tandetne plasticzany jak inni bo widzi, że łatwiej można zarobić. Szkoda.
I widzicie, widzicie o co mi wcześniej chodziło?? Dali trochę białego i już wnętrze budy wygląda zdecydowanie atrakcyjniej. A pomyślcie, że macie czarne pcb i do tego trochę niebieskiego, trochę białego, srebrnego (radiatory, złącza, cewki itp). Jeden koszyczek na dyski może być w jednym kolorze, inny koszyczek w kolejnym. Oczywiście wszystko z gustem. Jest tylko ten jeden problem, że musi to w miarę pasować do płyty i podzespołów przyszłego nabywcy.
Swoją drogą coraz bardziej skłaniam się do jakiejś miłej, otwartej obudowy ale musi być zwarta i o stosunkowo małych rozmiarach. Problemem byłaby też głośność, choć jest na to rozwiązanie w postaci dysków SSD, WC itp, ale sami wiecie ile to to kosztuje. Pozdrawiam!
Obudowe zamykam i mam wszystko głęboko tam gdzie światło nie zagląda. Nie stanie mi z powodu białych klapek ledowych wentylatorów....
Za to 'Denerwuje' mnie tandetna jakość obudowy i brak filtrów na kratkach. W ten sposób dostaje się brudne powietrze. Fractal wyrastał na markę z przemyślanymi rozwiązaniami, a tu tania tandetka.
Dla mnie wnętrze obudowy może być różowe w zielone paski, a płyta główna pomarańczowa w niebieskie... Wsadzę tam kartę graficzną fioletowo-purpurową, a to wszystko zamknę w czarnej obudowie i będzie mi naprawdę wszystko jedno... dopóty będzie to wydajne, bezgłośne, bezawaryjne.
--------------
Przez ten chory design płacimy my wszyscy dużo więcej za finalny produkt!
Jak producent coś dołącza to niech to chociaż się trzyma kupy. To że jest na śledziu to niech będzie - ale tego rozpadającego się mikrozłącza nic nie tłumaczy.
Nie mam fotek, ale jeśli chcesz mogę zrobić. Jeśli w redakcji są jeszcze jakieś playerki.
No może nie do końca, faktycznie. Za to Aerocool ma porządny regulator
Miałem w rękach chyba z 5 modeli tych obudów (pierwszych lepszych) i w żadnym czegoś takiego nie miałem. Może to była kwestia samego waszego sampla?
Czyli jakby go nie było w zestawie to by nie było minusa?
Ok, to poproszę jakieś namacalne dowody
http://www.aerocool.com.tw/index.php/produ...13-rs9-devilred
'Wątpliwej jakości spasowanie kołków dystansowych'
Skąd taki wniosek?
Jeśli musisz dokręcać kombinerkami na siłę to chyba coś nie gra. Nie świadczy to dobrze o jakości producenta. Może Ty nie miałeś takiego kłopotu, ale skoro ja miałem to każdy kto to kupi też może mieć
'Niskiej jakości kontroler obrotów – i tylko dla trzech wentylatorów'
Kontroler obrotów jest praktycznie ten sam co w przypadku Define R2/R3 a tam jakoś nie była to wada...
Czasy się zmieniają, i można oczekiwać czegoś więcej niż dziadostwa na śledziu, po któreo trzeba sięgać na tył obudowy. I jeszcze grzebiąc w środku trzeba uważać żeby nie urwać mikro złącza.....Nie wiem czymu to takie dziadostwo zrobili
'Ciasno ułożone porty USB'
W tekście apropo omawiania front panelu jakoś nie było o tym mowy a w podsumowaniu jest od razu minus? Na podstawie czego tak to osądziłeś? Jakimi pendrive'ami to sprawdzałeś?
...
Podłączasz grubszego MP3 Playera albo czytnik kart, i już ci zablokuje 1-2 porty. Wiem że jest ich dużo, ale można było ja inaczej rozłożyć.
'Nieco za droga'
Znajdź mi w tej cenie obudowę z blachą 0,9-1,0 mm, z mnóstwem miejsca w środku, czarną w środku, z gęstymi filtrami z przodu i na górze, z trzema 140 mm wentylatorami w zestawie oraz którą łatwo zaadaptować pod kątem chłodzenia wodnego
Dość skomplikowana ta wyliczanka :p Tak jakbym miał znaleźć coś co jest Arcem pod inną nazwą
http://www.aerocool.com.tw/index.php/produ...13-rs9-devilred
Przede wszystkim spośród wspomnianych minusów zgodzę się tylko z jednym:
'Brak filtra na bocznym otworze wentylacyjnym'
Tutaj faktycznie Fractal mógłby zrobić ModuVent jak w przypadku Define R2/R3.
Pozostałe wymienione minusy są dla mnie dość 'niepewne':
'Wątpliwej jakości spasowanie kołków dystansowych'
Skąd taki wniosek?
'Niskiej jakości kontroler obrotów – i tylko dla trzech wentylatorów'
Kontroler obrotów jest praktycznie ten sam co w przypadku Define R2/R3 a tam jakoś nie była to wada...
'Ciasno ułożone porty USB'
W tekście apropo omawiania front panelu jakoś nie było o tym mowy a w podsumowaniu jest od razu minus? Na podstawie czego tak to osądziłeś? Jakimi pendrive'ami to sprawdzałeś?
'Nieco za droga'
Znajdź mi w tej cenie obudowę z blachą 0,9-1,0 mm, z mnóstwem miejsca w środku, czarną w środku, z gęstymi filtrami z przodu i na górze, z trzema 140 mm wentylatorami w zestawie oraz którą łatwo zaadaptować pod kątem chłodzenia wodnego
Bzdura.
Pianka izoluje drgania, ale zasilacz i tak musisz przykręcić śrubkami. I to dzięki tym śrubkom zasilacz styka się z obudową.
Dziękuję za konstruktywny komentarz, nie pomyślałem o śrubkach
http://www.fotoload.pl/123aa25/fe4b43a95e7...8275c710275.jpg
Dla mnie wnętrze obudowy może być różowe w zielone paski, a płyta główna pomarańczowa w niebieskie... Wsadzę tam kartę graficzną fioletowo-purpurową, a to wszystko zamknę w czarnej obudowie i będzie mi naprawdę wszystko jedno... dopóty będzie to wydajne, bezgłośne, bezawaryjne.
Jeden sensowny komentarz
Poproś na urodziny o 1/2 litra albo najlepiej 2 litry od razu, może dzięki temu się wyluzujesz trochę, bo marudzisz gorzej niż stara panna.
Ja to projektowałem. Masz coś
Czy ktoś zetknął się w ogóle z takimi gigantycznymi drganiami wentylatora z zasiłki? Nikt chyba do takiej obudowy nie wsadzi jakiegoś codegena
Bzdura.
Pianka izoluje drgania, ale zasilacz i tak musisz przykręcić śrubkami. I to dzięki tym śrubkom zasilacz styka się z obudową.
Ciekawe są różnice w chłodzeniu pomiędzy zestawem z fabrycznymi trzema wentylatorami a dodatkowymi pięcioma Noctua. Dodatkowe 400 zł dają średnio niecałe 2*C. BA! Czasami taka wentylacja z ośmioma wentylatorami daje gorsze wyniki niż tylko fabryczne trzy. Wychodzi na to że wystarczy albo dokupić, albo przenieść jeden wentylator i umieścić go na bocznej ścianie aby chłodził GPU. Autor nawet proponuje wybór tańszego modelu i inwestycje w dodatkowe chłodzenie co w tym przypadku (Core 3000) daje średnio całe 2*C różnicy.
Regulator obrotami... Czemu do diaska nie dadzą go z przodu obudowy np. w okolicach włącznika tylko z tyłu? Wiem, wiem trochę ruchu i akrobacji przy komputerze jest wskazane przez ministra zdrowia ale wygodne to nie jest.
PS. Patrząc na ceny Arc i R3 chyba wolałbym kupić starszy model i zerwać z niego maty tłumiące
Swoją drogą coraz bardziej skłaniam się do jakiejś miłej, otwartej obudowy ale musi być zwarta i o stosunkowo małych rozmiarach. Problemem byłaby też głośność, choć jest na to rozwiązanie w postaci dysków SSD, WC itp, ale sami wiecie ile to to kosztuje. Pozdrawiam!
Obudowe zamykam i mam wszystko głęboko tam gdzie światło nie zagląda. Nie stanie mi z powodu białych klapek ledowych wentylatorów....
Za to 'Denerwuje' mnie tandetna jakość obudowy i brak filtrów na kratkach. W ten sposób dostaje się brudne powietrze. Fractal wyrastał na markę z przemyślanymi rozwiązaniami, a tu tania tandetka.
Dla mnie wnętrze obudowy może być różowe w zielone paski, a płyta główna pomarańczowa w niebieskie... Wsadzę tam kartę graficzną fioletowo-purpurową, a to wszystko zamknę w czarnej obudowie i będzie mi naprawdę wszystko jedno... dopóty będzie to wydajne, bezgłośne, bezawaryjne.
--------------
Przez ten chory design płacimy my wszyscy dużo więcej za finalny produkt!