komentarze
RoXallZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RoXall2011.05.20, 09:42
No proszę - jak konkurencja potrafi rozpalić zapał do pracy.
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2011.05.20, 10:30
RoXall @ 2011.05.20 09:42  Post: 479859
No proszę - jak konkurencja potrafi rozpalić zapał do pracy.

Raczej zmusić księgowych do otwarcia sejfów z projektami :)
SquizzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Squizz2011.05.20, 10:33
Ciekawe czy dotrzymają terminów. Choć faktycznie niby rozkład przewiduje już 14 nm na 2014 rok.
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032011.05.20, 14:41
Telvas @ 2011.05.20 10:30  Post: 479874
RoXall @ 2011.05.20 09:42  Post: 479859
No proszę - jak konkurencja potrafi rozpalić zapał do pracy.

Raczej zmusić księgowych do otwarcia sejfów z projektami :)

No jasne, bo przecież firmy technologiczne już dawno opracowały następców obecnych technologi, tylko trzymają je w szafach żeby nie zrobić kuku konkurencji i dlatego że Pan Mietek z księgowości tak kazał. No patrz Pan jakie to proste. A ja myślałem że chodzi o zbyt wysokie koszty wdrożenia i produkcji, o badania nad metodami wytwarzania pozwalającymi zarobić na produkcie a nie do niego dokładać. Ale naiwny byłem.
Podobno patent na utopie też leży w biurku Ballmera.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2011.05.20, 15:22
gregory003 @ 2011.05.20 14:41  Post: 479954
Telvas @ 2011.05.20 10:30  Post: 479874
(...)

Raczej zmusić księgowych do otwarcia sejfów z projektami :)

No jasne, bo przecież firmy technologiczne już dawno opracowały następców obecnych technologi, tylko trzymają je w szafach żeby nie zrobić kuku konkurencji i dlatego że Pan Mietek z księgowości tak kazał. No patrz Pan jakie to proste. A ja myślałem że chodzi o zbyt wysokie koszty wdrożenia i produkcji, o badania nad metodami wytwarzania pozwalającymi zarobić na produkcie a nie do niego dokładać. Ale naiwny byłem.
Podobno patent na utopie też leży w biurku Ballmera.

piszesz o technoligii czy o projektach? Bo odnośnie technologii masz rację - w przypadku projektów już nie. Chcesz mi powiedzieć, że wielki intel nie posiada projektu następcy atoma i zabrał się za niego dopiero teraz? na rynku desktop nowa architektura co 2 lata a tam 5 lat bez zmian. Projekt już pewnie leży i czeka na konkurencję, podobnie jak to, że mogli przenieść atoma do 32nm już rok temu. Nie zrobili tego bo nie było konieczności - konkurencja zerowa - a fabów 45nm masa jeszcze. Teraz jak 32nm są w pełni gotowe i większość fabów przestawiają na ten proces to i przerzucą atoma, bo konkurencja (AMD i ARM) zaczynają naciskać, ale na 45nm atomy, a 32nm jeżeli potwierdzi się TDP to odskoczą (dopiero tegra3 2GHz będzie konkurencjądla 2 rdzeniowych atomów 2Ghz) - tym krokiem mimo słabej architektury dogonią AMD które im odskoczyło wydajnościowo z brazosem, jak i będą mogli konkurować w tabletach z cortexami A9 2 i 4 rdzeniowymi. A 22nm i nowy rdzeń mają do konkurowania z cortexami A15 i poprawionymi bobcatami kiedy będzie to konieczne. Intel wewnętrznie jest zawsze o jedną długość (rok czy czasami 2) przed konkurencją. SB też mieli już rok temu, ale kasa wpakowana na projekty musi się zwrócić, więc mogą sobie pozwolić na to, aby projektować do przodu i mieć pewność, że nie będzie żadnych opóźnień. Intel rozwija równolegle kilka projektów i te które nie były wykorzystane od razu być może będą za kilka lat po dodaniu poprawek.
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032011.05.20, 15:41
Amitoza @ 2011.05.20 15:22  Post: 479969
gregory003 @ 2011.05.20 14:41  Post: 479954
(...)

No jasne, bo przecież firmy technologiczne już dawno opracowały następców obecnych technologi, tylko trzymają je w szafach żeby nie zrobić kuku konkurencji i dlatego że Pan Mietek z księgowości tak kazał. No patrz Pan jakie to proste. A ja myślałem że chodzi o zbyt wysokie koszty wdrożenia i produkcji, o badania nad metodami wytwarzania pozwalającymi zarobić na produkcie a nie do niego dokładać. Ale naiwny byłem.
Podobno patent na utopie też leży w biurku Ballmera.

piszesz o technoligii czy o projektach? Bo odnośnie technologii masz rację - w przypadku projektów już nie. Chcesz mi powiedzieć, że wielki intel nie posiada projektu następcy atoma i zabrał się za niego dopiero teraz? na rynku desktop nowa architektura co 2 lata a tam 5 lat bez zmian. Projekt już pewnie leży i czeka na konkurencję, podobnie jak to, że mogli przenieść atoma do 32nm już rok temu. Nie zrobili tego bo nie było konieczności - konkurencja zerowa - a fabów 45nm masa jeszcze. Teraz jak 32nm są w pełni gotowe i większość fabów przestawiają na ten proces to i przerzucą atoma, bo konkurencja (AMD i ARM) zaczynają naciskać, ale na 45nm atomy, a 32nm jeżeli potwierdzi się TDP to odskoczą (dopiero tegra3 2GHz będzie konkurencjądla 2 rdzeniowych atomów 2Ghz) - tym krokiem mimo słabej architektury dogonią AMD które im odskoczyło wydajnościowo z brazosem, jak i będą mogli konkurować w tabletach z cortexami A9 2 i 4 rdzeniowymi. A 22nm i nowy rdzeń mają do konkurowania z cortexami A15 i poprawionymi bobcatami kiedy będzie to konieczne. Intel wewnętrznie jest zawsze o jedną długość (rok czy czasami 2) przed konkurencją. SB też mieli już rok temu, ale kasa wpakowana na projekty musi się zwrócić, więc mogą sobie pozwolić na to, aby projektować do przodu i mieć pewność, że nie będzie żadnych opóźnień. Intel rozwija równolegle kilka projektów i te które nie były wykorzystane od razu być może będą za kilka lat po dodaniu poprawek.

Masz racje - projekty gotowe do wdrożenia są zwykle gotowe na kilka miesięcy przed rozpoczęciem produkcji. Jestem nawet pewny że już istnieją wstępne projekty CPU w 14nm (w końcu opracowanie CPU i metody wytwarzania trwa lata, nie kilka miesięcy). Ale to nie jest tak, że nie są wdrażane bo kasa za projekty poprzedniej generacji się nie zwróciła. Poprzednia generacja Core iX była gotowa jeszcze wcześniej. W momencie gdy ostatecznie kończono projekt SB trwały już pewnie prace w fabach (jeśli nie produkcja, to przygotowanie linii produkcyjnych). I co? Otelini miał anulować gotową produkcję, lub zaawansowane przygotowania do produkcji bo dostał na biurko nowy projekt? Zgadzam się z tobą że projekty są gotowe na pewien czas przed produkcją. Ale to że gotowe projekty nie są wdrażane, nie wynika z żadnego spisku księgowych a ze zwykłego racjonalizmu i cykl pracy przedsiębiorstwa.
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032011.05.20, 15:42
A tak w ogóle to czemu Atom ma słabszą architekturę od bobykatów? nigdy nie interesowały mnie netbooki, więc procesorami klasy Atom też się nie interesowałem.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2011.05.20, 16:47
gregory003 @ 2011.05.20 15:41  Post: 479973
Amitoza @ 2011.05.20 15:22  Post: 479969
(...)

piszesz o technoligii czy o projektach? Bo odnośnie technologii masz rację - w przypadku projektów już nie. Chcesz mi powiedzieć, że wielki intel nie posiada projektu następcy atoma i zabrał się za niego dopiero teraz? na rynku desktop nowa architektura co 2 lata a tam 5 lat bez zmian. Projekt już pewnie leży i czeka na konkurencję, podobnie jak to, że mogli przenieść atoma do 32nm już rok temu. Nie zrobili tego bo nie było konieczności - konkurencja zerowa - a fabów 45nm masa jeszcze. Teraz jak 32nm są w pełni gotowe i większość fabów przestawiają na ten proces to i przerzucą atoma, bo konkurencja (AMD i ARM) zaczynają naciskać, ale na 45nm atomy, a 32nm jeżeli potwierdzi się TDP to odskoczą (dopiero tegra3 2GHz będzie konkurencjądla 2 rdzeniowych atomów 2Ghz) - tym krokiem mimo słabej architektury dogonią AMD które im odskoczyło wydajnościowo z brazosem, jak i będą mogli konkurować w tabletach z cortexami A9 2 i 4 rdzeniowymi. A 22nm i nowy rdzeń mają do konkurowania z cortexami A15 i poprawionymi bobcatami kiedy będzie to konieczne. Intel wewnętrznie jest zawsze o jedną długość (rok czy czasami 2) przed konkurencją. SB też mieli już rok temu, ale kasa wpakowana na projekty musi się zwrócić, więc mogą sobie pozwolić na to, aby projektować do przodu i mieć pewność, że nie będzie żadnych opóźnień. Intel rozwija równolegle kilka projektów i te które nie były wykorzystane od razu być może będą za kilka lat po dodaniu poprawek.

Masz racje - projekty gotowe do wdrożenia są zwykle gotowe na kilka miesięcy przed rozpoczęciem produkcji. Jestem nawet pewny że już istnieją wstępne projekty CPU w 14nm (w końcu opracowanie CPU i metody wytwarzania trwa lata, nie kilka miesięcy). Ale to nie jest tak, że nie są wdrażane bo kasa za projekty poprzedniej generacji się nie zwróciła. Poprzednia generacja Core iX była gotowa jeszcze wcześniej. W momencie gdy ostatecznie kończono projekt SB trwały już pewnie prace w fabach (jeśli nie produkcja, to przygotowanie linii produkcyjnych). I co? Otelini miał anulować gotową produkcję, lub zaawansowane przygotowania do produkcji bo dostał na biurko nowy projekt? Zgadzam się z tobą że projekty są gotowe na pewien czas przed produkcją. Ale to że gotowe projekty nie są wdrażane, nie wynika z żadnego spisku księgowych a ze zwykłego racjonalizmu i cykl pracy przedsiębiorstwa.

kolega telvas użył troche przenośni. Chodziło mu po prostu o to, że skoro nie ma konkurencji to i nie trzeba na siłę konkurować ze sobą, a odstawić na później. A że teraz zyski intela z atoma spadły, to 'główny księgowy' otwiera sejf z projektami, bo zyski spadają ;)

A co do rozwijania projektów - w desktopach intel ma tick tock i siętego trzyma (mają roczny zapas gdyby przypadkiem miał wyniknąć jakiś poślizg) - w przypadku atoma projekt na pewno już powstał ale odkładają go ciągle na później - teraz pojawiłą się konkurencja, to odkopali 32nm projekt atoma. A skoro już zapowiedzieli na 3 lata do przodu to będą się tego za pewne trzymać.
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032011.05.20, 17:59
Amitoza @ 2011.05.20 16:47  Post: 479995

kolega telvas użył troche przenośni. Chodziło mu po prostu o to, że skoro nie ma konkurencji to i nie trzeba na siłę konkurować ze sobą, a odstawić na później. A że teraz zyski intela z atoma spadły, to 'główny księgowy' otwiera sejf z projektami, bo zyski spadają ;)

A co do rozwijania projektów - w desktopach intel ma tick tock i siętego trzyma (mają roczny zapas gdyby przypadkiem miał wyniknąć jakiś poślizg) - w przypadku atoma projekt na pewno już powstał ale odkładają go ciągle na później - teraz pojawiłą się konkurencja, to odkopali 32nm projekt atoma. A skoro już zapowiedzieli na 3 lata do przodu to będą się tego za pewne trzymać.

Kolega telvas chyba przegiął z tą przenośnią. Brzmiało to jak popularne wypowiedzi zwolenników teorii spiskowych (jakich to oszołomów nie można spotkać w sieci), twierdzących że korporacje celowo wstrzymują wprowadzanie nowych technologii, bo gdyby nie to już dawno zbudowalibyśmy sobie raj na ziemi i podobny bełkot. Jestem trochę wyczulony na tym punkcie.
fajny RafałekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fajny Rafałek2011.05.20, 18:04
To i tak nic w porównaniu do

Uwaga, uwaga:

i3-2120K
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2011.05.20, 18:26
gregory003 @ 2011.05.20 17:59  Post: 480014
Amitoza @ 2011.05.20 16:47  Post: 479995

kolega telvas użył troche przenośni. Chodziło mu po prostu o to, że skoro nie ma konkurencji to i nie trzeba na siłę konkurować ze sobą, a odstawić na później. A że teraz zyski intela z atoma spadły, to 'główny księgowy' otwiera sejf z projektami, bo zyski spadają ;)

A co do rozwijania projektów - w desktopach intel ma tick tock i siętego trzyma (mają roczny zapas gdyby przypadkiem miał wyniknąć jakiś poślizg) - w przypadku atoma projekt na pewno już powstał ale odkładają go ciągle na później - teraz pojawiłą się konkurencja, to odkopali 32nm projekt atoma. A skoro już zapowiedzieli na 3 lata do przodu to będą się tego za pewne trzymać.

Kolega telvas chyba przegiął z tą przenośnią. Brzmiało to jak popularne wypowiedzi zwolenników teorii spiskowych (jakich to oszołomów nie można spotkać w sieci), twierdzących że korporacje celowo wstrzymują wprowadzanie nowych technologii, bo gdyby nie to już dawno zbudowalibyśmy sobie raj na ziemi i podobny bełkot. Jestem trochę wyczulony na tym punkcie.

no ale z tym wstrzymywaniem to po części prawda - tyle że robią to z ekonomicznego punktu widzenia. Mogli wypuścić larrabee i wrzucać go do serwerów - nie zrobili tego po jakimś czasie przerobili go na knight ferry dostarczyli pare sztuk testowych i czekają sobie z knight cornerem do 22nm. Mogli wypuscić polarisa - nie zrobili tego. Projekty czekają sobie aż zostaną wykorzystane w innej formie... ale przecież mają te układy i są one bardzo wydajne, więc względnie jest to hamowanie postępu na rynku. Gdyby wypuszczali wszystkie nowości w takim tempie jak je projektują, to pewnie w którymś momencie nie nadążyli by... a tak na spokojnie trzymają się Prawa Moore'a i nie ma problemu. - oczywiście niektóre z tych projektów czekają na odpowiedni proces technologiczny ;)
gregory003Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gregory0032011.05.21, 01:20
Amitoza @ 2011.05.20 18:26  Post: 480024
gregory003 @ 2011.05.20 17:59  Post: 480014

Kolega telvas chyba przegiął z tą przenośnią. Brzmiało to jak popularne wypowiedzi zwolenników teorii spiskowych (jakich to oszołomów nie można spotkać w sieci), twierdzących że korporacje celowo wstrzymują wprowadzanie nowych technologii, bo gdyby nie to już dawno zbudowalibyśmy sobie raj na ziemi i podobny bełkot. Jestem trochę wyczulony na tym punkcie.

no ale z tym wstrzymywaniem to po części prawda - tyle że robią to z ekonomicznego punktu widzenia. Mogli wypuścić larrabee i wrzucać go do serwerów - nie zrobili tego po jakimś czasie przerobili go na knight ferry dostarczyli pare sztuk testowych i czekają sobie z knight cornerem do 22nm. Mogli wypuscić polarisa - nie zrobili tego. Projekty czekają sobie aż zostaną wykorzystane w innej formie... ale przecież mają te układy i są one bardzo wydajne, więc względnie jest to hamowanie postępu na rynku. Gdyby wypuszczali wszystkie nowości w takim tempie jak je projektują, to pewnie w którymś momencie nie nadążyli by... a tak na spokojnie trzymają się Prawa Moore'a i nie ma problemu. - oczywiście niektóre z tych projektów czekają na odpowiedni proces technologiczny ;)

A znasz jakiegoś producenta kart graficznych, który zgłosił zainteresowanie Larrabee na poważnie. Zresztą i tak nie oferowało wydajności umożliwiającej starcie z NVIDIA i AMD. Myślisz że taki Intel nie zdaje sobie sprawy że dzięki własnym grafikom mógłby przydusić mocniej AMD. Myślisz że trzymanie gotowych technologi sprawia tej czy jakiejkolwiek innej firmie frajdę. Przecież zaprojektowanie takich technologi jak Knight Ferry kosztuje - leżąc w szufladzie na pewno na siebie nie zarobi. Ale żeby wprowadzić nowyprodukt na rynek, trzeba najpierw ten rynek zbadać; sprawdzić czy partnerzy (Knight jest przeznaczony do zastosowań w HPC) będą tym produktem zainteresowani. Inaczej skończy się jak z Larrabee - wielkie zapowiedzi i nikłe zainteresowanie gotowym produktem.
Zaloguj się, by móc komentować