Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
Gilas (2011.01.13, 18:59)
Ocena: 1
#1

0%
Szkoda, DJ'e będą zasmuceni, że o profesjonalistach nie wspomnę...
kamassss (2011.01.13, 19:11)
Ocena: 12
#3

0%
Niech wznowia winyle, prawdziwa muzyka najlepiej 'smakuje' z czarnego krazka!
shafran (2011.01.13, 19:12)
Ocena: 3
#4

0%
oj słychać różnicę między winylem a cd słychać, nawet na średniej klasy sprzęcie. Nie masz racji
maik (2011.01.13, 19:13)
Ocena: 5
#5

0%
Zwyczajnie się mylisz.
Brzmienie analoga jest zupełnie inne ze zwględu na brak konwersi A/C C/A...
na dobrym analogu pod dobrym sprzętem każdy słyszy różnicę w brzmieniu, zaleznie od muzyki przeważnie na korzyść analoga :)
kamassss (2011.01.13, 19:15)
Ocena: 1
#6

0%
m4rkiz @ 2011.01.13 19:03  Post: 447129
przeciez to proste - mp3 moze sciagnac kazdy, tak samo kupic cd
a winyle kupuja tylko pasjonaci ktorzy daja sobie wmowic ze slysza roznice, wydaja mase kasy na sprzet, takie hobby... w koncu ile znacie osob ktore faktycznie sluchaja muzyki z winyli dla sluchania muzyki a nie grzebania w drogim sprzecie? ja nikogo bo tak technicznie to cd bije winyl pod kazdym wzgledem

a ze coraz wiecej osob dociera do poziomu w ktorym nie wie co z kasa robic to i odsetek winylowcow rosnie ;)
jest roznica i to sporaw
xKaNiOnx (2011.01.13, 19:20)
Ocena: 1
#7

0%
m4rkiz @ 2011.01.13 19:03  Post: 447129
przeciez to proste - mp3 moze sciagnac kazdy, tak samo kupic cd
a winyle kupuja tylko pasjonaci ktorzy daja sobie wmowic ze slysza roznice, wydaja mase kasy na sprzet, takie hobby... w koncu ile znacie osob ktore faktycznie sluchaja muzyki z winyli dla sluchania muzyki a nie grzebania w drogim sprzecie? ja nikogo bo tak technicznie to cd bije winyl pod kazdym wzgledem



a ze coraz wiecej osob dociera do poziomu w ktorym nie wie co z kasa robic to i odsetek winylowcow rosnie ;)



Nie wypowiadaj się jeśli nie masz pojęcia o czym piszesz. Wystarczy, że podłączysz zwykły dzisiejszy gramofon (nie musi być wcale audiofilski - np. Numark TT500) do zwykłej dzisiejszej wieży i od razu 8/10 osób słyszy wyraźną różnicę na korzyść winyla. Jeśli winyla słyszałeś wyłącznie ze starej Unitry to proszę nie pisz już nigdy nic na ten temat. Jak wspomniał kolega maik - brak knwersji słychać BARDZO wyraźnie, w przeciwieństwie do wirtualnych cyferek na których bazujesz pisząc, że 'CD jest technicznie lepsze pod każdym względem'
kaschata (2011.01.13, 19:28)
Ocena: 0
#8

0%
Ziew...
Praktyka jest taka, że przeciętny człowiek nie słyszy dźwięków ponad 18kHz. Próbkowanie CD to 44100 co daje pasmo przenoszenia do nieco ponad 22kHz, czyli ostatnich 4kHz i tak większość nie słyszy. 16bitowa rozdzielczość daje 65536 poziomów wysterowania, co zadowala 99,99% słuchaczy. Dla malkontentów jest DVD-Audio (do 192 kHz przy rozdzielczości 24bitów). Tego to nawet już chyba nietoperze nie słyszą. Ale audiofile słyszą różnicę (niby jakiś dodatkowy wpływ niesłyszalnych częstotliwości na te słyszalne... Możliwe ale nie na sprzęcie za 2kPLN w M4 w bloku). No i owszem. Szumy i trzaski na CD nieistnieją (o ile płyta niezniszczona) więc różnica jest.
To z grubsza tak jak z lampowymi wzmacniaczami - 'bo lepiej brzmi'.
Znam jednego audiofila to wiem, że potrafi wydać pół wypłaty na 50cm kabla...
Polecam: http://audio.x.pl/audio/audiovoodoo/ - stare ale jare.
kamassss (2011.01.13, 19:35)
Ocena: 4
#10

0%
Alart @ 2011.01.13 19:29  Post: 447153
Bardzo dobrze. U mnie w domu też: winyle do słuchania, mp3 na pierdziawkach gdzieś poza domem. CD już w ogóle.

Między winylami a cyfrowym, kompresowanym dźwiękiem jest olbrzymia przepaść. I to naprawdę mocno wyczuwalna. Ponadto winyle są raczej tańsze niż CD...

Co do ceny, to sie mylisz
@up a co Cie obchodzi na co ktos wydaje pieniadze?
Tar-Minyatur (2011.01.13, 19:42)
Ocena: -1
#11

0%
kaschata @ 2011.01.13 19:28  Post: 447152

Polecam: http://audio.x.pl/audio/audiovoodoo/ - stare ale jare.

Oczywiście, wytaczaj stronę skierowaną przeciwko 'voodoo' związanemu z muzyką cyfrową przeciwko muzyce analogowej.
Jak w ogóle można twierdzić, że nie ma różnicy pomiędzy CD a winylami w oparciu o pomiar cyfrowy? Mózgi ludzkie działają w zupełnie inny sposób (w dodatku bardzo słabo poznany), co więcej mózg każdego człowieka zachowuje się nieco inaczej.
SunTzu (2011.01.13, 19:51)
Ocena: 3
#12

0%
Tar-Minyatur @ 2011.01.13 19:42  Post: 447161
kaschata @ 2011.01.13 19:28  Post: 447152

Polecam: http://audio.x.pl/audio/audiovoodoo/ - stare ale jare.

Oczywiście, wytaczaj stronę skierowaną przeciwko 'voodoo' związanemu z muzyką cyfrową przeciwko muzyce analogowej.
Jak w ogóle można twierdzić, że nie ma różnicy pomiędzy CD a winylami w oparciu o pomiar cyfrowy? Mózgi ludzkie działają w zupełnie inny sposób (w dodatku bardzo słabo poznany), co więcej mózg każdego człowieka zachowuje się nieco inaczej.


Tak szczerze, to zobacz sobie jakie są obudowy komputerów... Plastik, metal i brzydactwo.... Patrz na oglądalność rekord w roku 2010 M jak miłość.

Chodź by dźwięk w CD był lepszy o 1000x, a różnica słyszalna dla zwykłego szarego człowieka. Jednak gramofon ma swój niepowtarzalny urok. Tego nie da się zastąpić.

Nie rozumiem czemu w dzisiejszych czasach ludzie otaczają się brzydactwami, hałasem... tyle pięknych rzeczy wymyślono. Bez wątpienia płyty winylowe to poezja wśród muzyki.
Andree (2011.01.13, 19:59)
Ocena: 3
#13

0%
Warto wiedzieć że płyty winylowe też mogą być odczytywane promieniem lasera, przy zachowaniu analogowego toru przetwarzania dźwięku.
Podobno dźwięk jest nieporównanie lepszy niż z płyty CD, a same płyty się nie niszczą.
Niestety ceny odtwarzaczy są zaporowe, od 9 tys.$ do 20 tys. $.
http://www.elpj.com/purchase/index.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_turntable
Alart (2011.01.13, 20:04)
Ocena: 1
#15

0%
@kaschata
Powtarzasz frazesy.
Wiesz że ludzie maja co najmniej 5 smaków a nie 4? Odkryto to w 1908, a w 2000 udowodniono 'naukowo' (biochemicznie). No i jakbyś chciał hamburgera elektronicznie symulować to przez lata naukowcy by Ci wmawiali że smakuje jak zwykły, a w 2000 roku- sorka, zapomnieliśmy dodać piąty smak. Oczywiście to trochę może przykład śmieszny, ale wyraźny.
22kHz... a co jak się okaże że może jednak siedzi gdzieś w człowieku coś, co powoduje że częstotliwość Nyquista ma sens dla rozważań analitycznych, ale nijaki dla rzeczywistości? I przez lata ludzie próbkowali o 2pi razy za rzadko...
@kamassss Rok-dwa temu winyle były tańsze. Nie mówię o nowych. Ale na nowe nic nie ma hajsu, są warezy. Zresztą można pochodzić, ludzie z chęcią się pozbywają gratów i można ładną kolekcję zebrać odgracajac po prostu.
kamassss (2011.01.13, 20:49)
Ocena: 0
#16

0%
Alart @ 2011.01.13 20:04  Post: 447176
@kaschata
@kamassss Rok-dwa temu winyle były tańsze. Nie mówię o nowych. Ale na nowe nic nie ma hajsu, są warezy. Zresztą można pochodzić, ludzie z chęcią się pozbywają gratów i można ładną kolekcję zebrać odgracajac po prostu.
A to tak. Zgadzam się. Niektóre można wyrwać w bardzo dobrym stanie za grosze
lucass3 (2011.01.13, 20:58)
Ocena: 0
#17

0%
Hm ja tam nie wiem, ale najpierw wszyscy szaleli za CD,ze super jakość bez trzasków , teraz znowu że Vinyle są lepsze i jak tu was słuchać.?

Jeszcze kilka lat i wrócą kasety z super hiper jakością.

allOne (2011.01.13, 21:11)
Ocena: -3
#18

0%
m4rkiz @ 2011.01.13 19:03  Post: 447129
przeciez to proste - mp3 moze sciagnac kazdy, tak samo kupic cd
a winyle kupuja tylko pasjonaci ktorzy daja sobie wmowic ze slysza roznice, wydaja mase kasy na sprzet, takie hobby... w koncu ile znacie osob ktore faktycznie sluchaja muzyki z winyli dla sluchania muzyki a nie grzebania w drogim sprzecie? ja nikogo bo tak technicznie to cd bije winyl pod kazdym wzgledem

a ze coraz wiecej osob dociera do poziomu w ktorym nie wie co z kasa robic to i odsetek winylowcow rosnie ;)

Przeczyść uszy :P Analog a sygnał cyfrowy to inna bajka ;P
Bartes (2011.01.13, 21:15)
Ocena: 1
#19

0%
marti_944 @ 2011.01.13 20:01  Post: 447175


Lampy owszem - one mają lepsze dane etc., ale winyl ? Nie!

Lepsze dane? No to teraz Ty rzuć te wykresy, tabele i inne takie hah. Lampy wprowadzają dużo więcej zniekształceń, ale kogo to obchodzi skoro to harmoniczne które po prostu dobrze brzmią? Z winylem jest to samo, ktoś kto nie słyszał dobrej klasy gramofonu lub patrzy tylko na suche parametry nie powinien za bardzo brać udziału w dyskusji;)
HΛЯPΛGŌN (2011.01.13, 21:22)
Ocena: 3
#20

0%
Kończy się era płyt CD. Może to i dobrze...
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 26
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Facebook
Ostatnio komentowane