Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2 3 4
McMenel (2011.02.01, 10:00)
Ocena: 0
#41

0%
Labovsky @ 2011.02.01 09:33  Post: 452126
McMenel @ 2011.02.01 09:25  Post: 452125
(...)

<osobiste wycieczki> Wyprowadzenie obliczeń poza desktop oznacza jedynie straty dla producentów sprzętu. Nie będzie sprzedaży nowoczesnych CPU na rynku indywidualnym skoro i tak do tych obliczeń zostaną zaciągnięte farmy a nie domowy CPU na którym jedynie lekki system ma się odpalić. Po co super wydajna karta graficzna po co 8 rdzeniowy CPU ??

Za to wzrośnie zapotrzebowanie na dużo droższe układy serwerowe. Trudno jednak oszacować czy producenci sprzętu na tym zarobią czy stracą.

Po pierwsze to nie osobiste wycieczki ale zdiagnozowanie stanu umysłu. Po drugie tak jasne z czego jest większy zysk z jednej farmy obliczeniowej wymienianej raz na 3 lata czy z masówki którą trzepią za śmieszne pieniądze?? Pamiętaj że taka farma kosztuje o wiele więcej przy samym projektowaniu wdrażaniu i utrzymaniu. A przyrównywanie mocy obliczeniowej takich farm do projektów F@H czy S@H to śmiech. W przypadku dwóch ostatnich liczy się niewykorzystywana moc obliczeniowa która jest ogromna gdzie farma musi zawsze pracować z maksymalną wydajnością aby się opłaciła. już nie mówię o czymś takim jak niezależność. Skąd masz pewność iż projekt zrobi się w danym czasie ?? Jak będzie to obsługiwane jakie są gwarancję na moc obliczeniową. Sorry ale wątpię aby cloud mógł dokładnie przewidzieć skończenie projektu sceny 3d bo moc obliczeniowa będzie zmienna dla każdego użytkownika. Owszem chmura zrobiona przez dajmy na to jedną firmę na potrzeby zdań tej firmy ma jeszcze sens. Bezpieczniej i bardziej przeidywalnie aniżeli cloud ot tak dla wszystkich. Ale to już mamy pod pojęciem klastra. Po prostu ludzie nie lubią nieprzewidywalności a właśnie chmurka jest nieprzewidywalna w większym stopniu niż zwykła maszyna desktopowa.
SunTzu (2011.02.01, 10:35)
Ocena: 0
#42

0%
dupa_dupa @ 2011.02.01 09:18  Post: 452122
SunTzu @ 2011.01.31 22:28  Post: 451995
Rendering 3d (dla mnie), gry, i najwazniejsze to cięcie kosztów softu, który jest niezbędny do pracy, a jest komercyjny i kosztuje sporo.


Koszty softu do 3d latwo przelknac w przypadku farmy, bo praktycznie wszystko ma licencje typu 1 workstation + 999 nodes. Na dodatek konfiguracja farmy do renderindu to banalna sprawa i pozwala zaoszczedzic sporo czasu i pieniedzy. Zamiast inwestowac w piekielna stacje robocza wystarczy nawet jednoprocesorowa z profesionalna grafika + kilka dodatkowych kompow lub serwerow.
Za 2000zl mozna zlozyc kompa z Phenomem X6 T1100 + 8GB ram i kupic takich z 6, a najbardziej oplacaja sie stare serwery 8x quad-Opteron Barcelona. Za 3000euro mozna takie dostac.

W czasie pracy stacje robocza wykorzystujesz tylko do tworzenia projektu i zarzadzania zadaniami dla wszystkich jednostek. Po pracy mozna dodac stacje robocza do grona serwerow renderujacych. Ale to wszystko oczywiscie rendering sieciowy - kazdy serwer zajmuje sie swoja klatka animacji i wysyla skonczone sekwencje do NAS.

VRay ma dodatkowo distributed rendering, w ktorym wszystkie serwery zajmuja sie renderowaniem tej samej klatki - od kalkulacji GI, po finalny render.

Na dodatek to rozwiazanie jest na rynku od wiekow. Backburner to swietna sprawa.

Coooo? Od kiedy? W przypadku Maya np. licencja to 1 workstation i 8CPU (rdzeni)... czyli możesz mieć 4 kompy i 2xCPU, albo 1 komp 8CPU, albo 1 komp 4CPU+HT.

Koszt licencji Workstation programu 3d to 15-25k. Koszt licencji na jeden node to 2-6tys.
fajny Rafałek (2011.02.01, 10:36)
Ocena: 0
#43

0%
@up
i5 750 był najbardziej opłacalnym CPU do momentu zejścia cen AMD w Thubanie....


Raczej do momentu wprowadzenia 760 ;)
fotoryba.chrys (2011.02.01, 11:45)
Ocena: 0
#44

0%
W latach 2006-2009 nie daleko Ajax Arena znajomi zesqotowali pierwszą 'serwerownię' działającą 'w chmurze'. Podłogi wszędzie wylane specjalnym tworzywem , kabel zasilający grubości uda Pudziana .Za pomoc udzieloną im dostałem 'w prezencie' pokoik gdzie te pudełka stały . Miał 18m wysokości 120m długości i 90m szerokości. Wszędzie światłowody , to zrobiliśmy 'prywatną chmurę'łącząc co kto miał z 1 serwerkiem, potem 'barakuda' ustawiona punktowo na rozkminiony 'dostęp do Internetu' i nie trzeba było jeżdzić rowerem po 'obiekcie' w celach koleżeńskich, bo system kamer i komunikatory służył za komunikację. To była nasza 'chmura prywatna', a że za softa nie mogliśmy zapłacić oficjalnie , a i harda mieliśmy PC-towego , to te chmurę wzmacnialiśmy jointami. Na treningi przychodziła mocna załoga w Wolffa, rzutnik robił za LCD 550' . Wszystko pobierało jakieś 2KW/h, bo pewne zależności obeszliśmy praktykując , a nie teoretyzując jak większość z Was-niestety-stety;-).
Tym niemniej szacun za wiedzę na tym forum. Detali nie będę opisywał, bo byście 'zwariowali' od tej fiedży. To mój komentarz na pierwszego posta, który ubawił z rana cały domek . Rzeczownik 'Chmura' od kilku lat używa się w celach marketingowych i PR by baranom wytłumaczyć nowe możliwości działania biznesowego. Od tego co chcemy , mamy i umiemy dobrze zsynchronizować zależy prędkość przepływu tych naszych informacji, a dla ogółu jest coraz bardziej rozwijana usługa która doprowadzi do momentu (w praktyce już on jest) , gdy na podstawowym początku jesteś TY i smartfon z podstawowym softem i hardem, a jak chcesz sobie np. dalej montować ze znajomymi wasz film, czy muzykę- łączycie się poprzez 'chmurę' i gdzieś w niej używacie studia audio, czy video o profesjonalnych możliwościach i dalej edycje robicie na swoim ekraniku. Wiele firm w NL obracających miliardami € w 100% 'chmuruje'.Budynek rezerwowy Google jest oczywiście 'łodzią podwodną' i ma miejsce na przyszłą mikro elektrownię atomową. Życzę Wam wszystkim pracy w 'chmurowym 'biznesie, bo to niestety-stety przyszłość informatyki, tym niemniej zawsze będa maszyny odłączone od tego draństwa , lub Nasze 'chmurki nie zależne' .
dupa_dupa (2011.02.01, 12:19)
Ocena: 0
#45

0%
SunTzu @ 2011.02.01 10:35  Post: 452138
dupa_dupa @ 2011.02.01 09:18  Post: 452122
(...)


Koszty softu do 3d latwo przelknac w przypadku farmy, bo praktycznie wszystko ma licencje typu 1 workstation + 999 nodes. Na dodatek konfiguracja farmy do renderindu to banalna sprawa i pozwala zaoszczedzic sporo czasu i pieniedzy. Zamiast inwestowac w piekielna stacje robocza wystarczy nawet jednoprocesorowa z profesionalna grafika + kilka dodatkowych kompow lub serwerow.
Za 2000zl mozna zlozyc kompa z Phenomem X6 T1100 + 8GB ram i kupic takich z 6, a najbardziej oplacaja sie stare serwery 8x quad-Opteron Barcelona. Za 3000euro mozna takie dostac.

W czasie pracy stacje robocza wykorzystujesz tylko do tworzenia projektu i zarzadzania zadaniami dla wszystkich jednostek. Po pracy mozna dodac stacje robocza do grona serwerow renderujacych. Ale to wszystko oczywiscie rendering sieciowy - kazdy serwer zajmuje sie swoja klatka animacji i wysyla skonczone sekwencje do NAS.

VRay ma dodatkowo distributed rendering, w ktorym wszystkie serwery zajmuja sie renderowaniem tej samej klatki - od kalkulacji GI, po finalny render.

Na dodatek to rozwiazanie jest na rynku od wiekow. Backburner to swietna sprawa.

Coooo? Od kiedy? W przypadku Maya np. licencja to 1 workstation i 8CPU (rdzeni)... czyli możesz mieć 4 kompy i 2xCPU, albo 1 komp 8CPU, albo 1 komp 4CPU+HT.

Koszt licencji Workstation programu 3d to 15-25k. Koszt licencji na jeden node to 2-6tys.


Za 1500euro kupilem 3ds 2010 z licencja 1workstation + 999 nodes bez zadnego ograniczenia liczby rdzeni wiec bez przesady. VRay w preorderze kosztowal mnie 1000euro z VAT. Licencja oczywiscie 1WS + 999nodes bez zadnego ograniczenia CPU i GPU.

HT do renderowania to straszna porazka BTW. Przy duzych teksturach strasznie zatyka procka.
sluka (2011.02.01, 14:43)
Ocena: 1
#47

0%
Tyle bitów i bajtów na marketing...

Chmura to nic innego jak serwer i klient, czyli samo określenie 'chmura' jest wydumką marketingu. Model działania stary jak historia IT. Wszytko to już było i jest. Pomysł w wielu przypadkach takiej pracy sensowny, jaki i w równie wielu zupełnie poroniony.
de99ial (2011.02.01, 15:56)
Ocena: 1
#48

0%
HΛЯPΛGŌN @ 2011.01.31 13:48  Post: 451762
Cóż, dla biznesu może to i jest jakieś rozwiązanie. Do zadań domowych na pewno nie. Nikt nie chce być zależny od kogoś w tak oczywisty sposób. Ja wiem, że chmury to przyszłość, tak chca Ci wielcy (MS, Google, IBM...), ale dla mnie to nic innego jak kolejny krok w kontrolowaniu tzw ciemnej masy, czyli nas.


Zgadzam się.
SunTzu (2011.02.01, 16:18)
Ocena: 0
#49

0%
dupa_dupa @ 2011.02.01 12:19  Post: 452160
SunTzu @ 2011.02.01 10:35  Post: 452138
(...)

Coooo? Od kiedy? W przypadku Maya np. licencja to 1 workstation i 8CPU (rdzeni)... czyli możesz mieć 4 kompy i 2xCPU, albo 1 komp 8CPU, albo 1 komp 4CPU+HT.

Koszt licencji Workstation programu 3d to 15-25k. Koszt licencji na jeden node to 2-6tys.


Za 1500euro kupilem 3ds 2010 z licencja 1workstation + 999 nodes bez zadnego ograniczenia liczby rdzeni wiec bez przesady. VRay w preorderze kosztowal mnie 1000euro z VAT. Licencja oczywiscie 1WS + 999nodes bez zadnego ograniczenia CPU i GPU.

HT do renderowania to straszna porazka BTW. Przy duzych teksturach strasznie zatyka procka.

Zdaję się z tego co sprawdziłem jest limit w 3ds maxie na 8 fizycznych CPU. Czyli możesz mieć farmę skłądającą się z 8 komputerów po 1 CPU, albo np 1 komp z 8CPU :)

Takie limity masz w mental ray.
STARTX_PL (2011.02.01, 22:42)
Ocena: -1
#50

0%
MichauSTG @ 2011.01.31 13:52  Post: 451764
Zastanawia mnie jedna rzecz, na co to komu ?!


Instytucjom, dla który taniej będzie wydać kasę na darmowy i potrzebny każdemu program jak skype niż utrzymywać farmę serwerów dla których trzeba zakładać zapasową elektrownię... czytaj redukcja kosztów.

Parę milionów komputerów udostępniających bez woli posiadaczy 1% mocy obliczeniowej, no bo kto by czytał regulamin i zasady licencji.
Luk (2011.02.01, 23:36)
Ocena: 1
#51

0%
chmura w taki sposób jaki nam proponuje google ibm ms to zuo :P na dłuższą metę doprowadzi to do faktycznego stanu kontrolowania sieci (świata?) przez kilka korporacji a my bd robić co na karzą to zmierza w złym kierunku i jestem absolutnym przeciwnikiem tego rozwiązania
Hamil_Hamster (2011.02.02, 00:20)
Ocena: 0
#52

0%
ZiemoOne @ 2011.01.31 13:01  Post: 451757
Trudno wyobrazić sobie np. aplikację/grę generującą obraz 3D w czasie rzeczywistym i działającą w całości w chmurze. Przynajmniej jeszcze dziś. Jednak gdy przepustowość łączy indywidualnych użytkowników mierzona będzie w gigabitach na sekundę, bardzo możliwe, że wystarczy wpiąć się w chmurę.


Już dziś istnieje taka usługa w chmurze to Onlive. Polecam potestowac za darmo http://www.onlive.com/ ale łącze musi miec conajmniej 6Mb a najlepiej wiecej.
Fajne, ale czy znasz, albo ktoś inny z czytających to zna, jakiś podobny serwis umieszczony po naszej stronie oceanu?
Bo niestety, tu nawet 20 Mbit po kablówce nie zapewnia odpowiednio niskiego laga.

Opson6667 @ 2011.01.31 14:01  Post: 451765

Ale fajne, jakbym miał kabłowkę byłoby jeszcze lepiej. Na neo 10 mbit nieco za duża latencja, ale i tak super działa! :)
Nie sądzę.
Onlive jest ze stanów, więc i jego serwery też, tak więc po stronie odbiorcy u nas nie da się za wiele zdziałać aby zawalczyć z opóźnieniami.
Galnospoke (2011.02.02, 11:57)
Ocena: 0
#53

0%
Spy Computing i tyle.
beowulf (2011.02.02, 14:03)
Ocena: 1
#54

0%
Użytkownik gorąco dziękuje Autorce za pokazanie jakże wspaniałego klastra Beowulf. Naprawdę gorąco! :-D

Co do artykułu:
Z jednej strony - super! Mam dostęp do swoich danych z dowolnego miejsca na ziemi i z dowolnego komputera (wliczając w to smartfony, tablety itd.).

Problem pozostaje jeden. A kiedy internetu nie ma?
constantine86 (2011.02.03, 07:04)
Ocena: 1
#55

0%
Ten 'cloud computing' wszystko dla wszystkich kojarzy mi się z komunizmem. Jak łatwo będzie położyć łapkę na takiej chmurce, kiedy już dostatecznie się od niej uzależnimy? Powolutku z dekady na dekadę informacji jakich można o nas uzyskać publicznie jest coraz więcej.

Kiedyś informacje które dziś można znaleźć w internecie miał wywiad. Przezroczystość, każdy będzie uczciwy? tak... oprócz opiekunów z rządu ;)

www.constantinesplace.blogspot.com
HoZar (2011.02.03, 10:07)
Ocena: 1
#56

0%
MichauSTG @ 2011.01.31 13:52  Post: 451764
Zastanawia mnie jedna rzecz, na co to komu ?!

odpowiedzieć na to można pod kątem dwóch aspektów:
1: bo ktoś tego do czegoś potrzebuje, więc czemu nie spróbować na tym zarobić ?
2: więcej kasy !!! :D

Ender. (2011.02.03, 16:40)
Ocena: 0
#57

0%
Proponuję zmianę nazwy portalu na MSLab.
dav4 (2011.02.05, 02:10)
Ocena: 0
#58

0%
Jakiś czas temu kupiłem miniClouda w OVH, jednak bawię się nim dopiero teraz. Jest to usługa podobna do usług Amazon, płaci się za czas korzystania z danej maszyny wirtualnej. Do dyspozycji mamy kilka dystrybucji linuxowych, ja wybrałem Debiana i postawiłem sobie Apache - miniClouda wykorzystuje jako mały dev serwer php/mysql dla pewnego projektu który piszemy z kolegami, ale zastanawiam się jak by działał na takim czymś np. serwer CS - HLDS ;) Bo obecnie jego moc się marnuje.. ;/ Do czego wykorzystujecie swoje chmury w ovh/amazon ? ;D
fdr~ (2011.02.05, 15:16)
Ocena: 0
#59

0%
dla mnie ten artykuł to czysta abstrakcja.
hajapackage (2011.02.10, 19:46)
Ocena: 0
#60

0%
Dla mnie ten cały Cloud Computing to kolejny zabieg marketingowy i nic więcej..Żeby dobrze brzmiało. Żeby było nowa nazwa. Nowe sformułowanie i lans.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 48
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 23
Facebook
Ostatnio komentowane