Komentarze
Komentarzy na stronę
1
Adi-C (2010.07.14, 09:54)
Ocena: 2
#3

0%
Oj tam że przeplot. Jak NIE będzie rolling shutter i temu podobnych atrakcji współczesnych vDSLRów to przeplot nie zaszkodzi...
Sama kamera ma ponoć kosztować 1100$, to już bardzo ładna cena.
2000 to ze stabilizowanym 18-200 i kuponem na vegas 10.
Z tym że to ceny dla Stanów, na dpreview piszą że u nas 2000€.... Drogo kurka.

Tylko pytanie w czym będzie to lepsze od kieszonkowych nexów? Ergonomia- ok, ale chyba to trochę mała różnica, jak za taką dopłatę... Nex 5 nagrywa 1080i w 50/60klatkach, a tu tylko 30? Może za to te 30 klatek będzie jednak lepsze :)
Eryk Piast (2010.07.14, 10:14)
Ocena: 1
#4

0%
Nie myl półobrazów (mówimy o przeplocie) z pełnymi klatkami - ta druga wartość zawsze jest dwa razy mniejsza od pierwszej. W sensie, jeśli podawane jest 1080i60, klatek na sekundę wyświetlanych jest w rzeczywistości 30.
betterman (2010.07.14, 10:19)
Ocena: -1
#5

0%
panowie, olać przeplot i liczbę klatek. Czy wiecie jaka plastyka obrazu i głębia ostrości jest możliwa w takiej kamerce? Kamer profesjonalne, które dają taką jakość obrazka kosztują kilkanaście razy więcej. To będzie hit! i wiem co mówię bo w branży filmowej siedzę już kilka lat. Już w przyszłym roku będzie wysyp tych kamer widoczny na weselach. W klipach i teledyskach pewnie zostanie królem Canon 5DMkII ale tam są zupełne inne budżety i cena sprzętu schodzi na drugi plan.

Jak tylko się pojawi - biorę!!!
Robert.Czajka (2010.07.14, 10:26)
Ocena: 0
#6

0%
SUPER pomysł.
Czekam na taki wynalazek od Canona - obiektywy już czekają.
ext (2010.07.14, 10:38)
Ocena: 0
#7

0%
betterman @ 2010.07.14 10:19  Post: 393505
panowie, olać przeplot i liczbę klatek. Czy wiecie jaka plastyka obrazu i głębia ostrości jest możliwa w takiej kamerce? Kamer profesjonalne, które dają taką jakość obrazka kosztują kilkanaście razy więcej. To będzie hit! i wiem co mówię bo w branży filmowej siedzę już kilka lat. Już w przyszłym roku będzie wysyp tych kamer widoczny na weselach. W klipach i teledyskach pewnie zostanie królem Canon 5DMkII ale tam są zupełne inne budżety i cena sprzętu schodzi na drugi plan.

Jak tylko się pojawi - biorę!!!


Pod względem głębi ostrości jest faktycznie przepaść w stosunku do kamerek zabawek ale co najmniej taka sama dzieli ją od tego co można na pełnoramkowych lustrzankach.
betterman (2010.07.14, 10:45)
Ocena: 0
#8

0%
ext @ 2010.07.14 10:38  Post: 393524
betterman @ 2010.07.14 10:19  Post: 393505
panowie, olać przeplot i liczbę klatek. Czy wiecie jaka plastyka obrazu i głębia ostrości jest możliwa w takiej kamerce? Kamer profesjonalne, które dają taką jakość obrazka kosztują kilkanaście razy więcej. To będzie hit! i wiem co mówię bo w branży filmowej siedzę już kilka lat. Już w przyszłym roku będzie wysyp tych kamer widoczny na weselach. W klipach i teledyskach pewnie zostanie królem Canon 5DMkII ale tam są zupełne inne budżety i cena sprzętu schodzi na drugi plan.

Jak tylko się pojawi - biorę!!!


Pod względem głębi ostrości jest faktycznie przepaść w stosunku do kamerek zabawek ale co najmniej taka sama dzieli ją od tego co można na pełnoramkowych lustrzankach.


Zgadzam się z Twoją opinią, natomiast nie podlega dyskusji fakt, że filmowanie lustrzankami póki co jest upierdliwe, ergonomia pracy jest słaba i by komfortowo wykonywać zamierzone ujęcia bez błędów, trzeba dokupić sporo dodatkowych akcesorii, m.in. follow focus itp.

Zaufaj mi, że głębia którą oferuje ten mały soniacz do filmów weselnych w zupełności wystarczy a jakość obrazka będzie i tak o niebo lepsza niż np z sony z1 (która jest sporo droższa).

Jedyny minus - jasność 11luxów to słabo trochę :/
Adi-C (2010.07.14, 10:47)
Ocena: 0
#9

0%
Eryk Piast @ 2010.07.14 10:14  Post: 393500
jeśli podawane jest 1080i60, klatek na sekundę wyświetlanych jest w rzeczywistości 30.

Czyli czy to znaczy że kamerka będzie faktycznie dawała 60/50 półobrazów? Tak jak nex-5?
A tak oftopowo:
Nie wiem jak sony podaje te wartości, ale czy przy 60i, jeżeli program nie scala półobrazów, czy faktycznie można powiedzieć że wyświetlane jest 30kl/s czy tylko program tak podaje? W końcu np. jak ustawisz sobie deinterlace bob to masz w efekcie jednak 60 niby-progresywnych klatek. Mimo tego że niejeden program poda że odtwarza 30 kl/s, to ich w sekundzie jest przecież więcej (nawet na oko to widać)- nagle z każdego półobrazu masz jedną całą klatkę, raz jeden półobraz-klatka, następnie drugi. Czyli jednak 60. A to że program pokaże że odtwarza 30kl/s to raczej taki 'błąd' wynikający z tego że program 'myśli' że my traktujemy dopiero 2 półobrazy jako klatkę, a przecież w bob jest nieco inaczej. Nie tylko w bob zresztą, taki nie-deinterlaceowany (zomg) film też jednak oglądasz jako 60 osobnych półobrazów, które w końcu można traktować jako takie od biedy klatki.

ext @ 2010.07.14 10:38  Post: 393524

Pod względem głębi ostrości jest faktycznie przepaść w stosunku do kamerek zabawek ale co najmniej taka sama dzieli ją od tego co można na pełnoramkowych lustrzankach.

Nie no, panie- nie przesadzajmy. Kamera z matrycą 1/3cala a aps-c to faktycznie przepaść, ale już między aps-c a ff jest już tylko duży krok:)
ext (2010.07.14, 11:06)
Ocena: -1
#10

0%
Adi-C @ 2010.07.14 10:47  Post: 393532
Eryk Piast @ 2010.07.14 10:14  Post: 393500
jeśli podawane jest 1080i60, klatek na sekundę wyświetlanych jest w rzeczywistości 30.

Czyli czy to znaczy że kamerka będzie faktycznie dawała 60/50 półobrazów? Tak jak nex-5?
A tak oftopowo:
Nie wiem jak sony podaje te wartości, ale czy przy 60i, jeżeli program nie scala półobrazów, czy faktycznie można powiedzieć że wyświetlane jest 30kl/s czy tylko program tak podaje? W końcu np. jak ustawisz sobie deinterlace bob to masz w efekcie jednak 60 niby-progresywnych klatek. Mimo tego że niejeden program poda że odtwarza 30 kl/s, to ich w sekundzie jest przecież więcej (nawet na oko to widać)- nagle z każdego półobrazu masz jedną całą klatkę, raz jeden półobraz-klatka, następnie drugi. Czyli jednak 60. A to że program pokaże że odtwarza 30kl/s to raczej taki 'błąd' wynikający z tego że program 'myśli' że my traktujemy dopiero 2 półobrazy jako klatkę, a przecież w bob jest nieco inaczej. Nie tylko w bob zresztą, taki nie-deinterlaceowany (zomg) film też jednak oglądasz jako 60 osobnych półobrazów, które w końcu można traktować jako takie od biedy klatki.

ext @ 2010.07.14 10:38  Post: 393524

Pod względem głębi ostrości jest faktycznie przepaść w stosunku do kamerek zabawek ale co najmniej taka sama dzieli ją od tego co można na pełnoramkowych lustrzankach.

Nie no, panie- nie przesadzajmy. Kamera z matrycą 1/3cala a aps-c to faktycznie przepaść, ale już między aps-c a ff jest już tylko duży krok:)

dla niektórych ten krok jest bezcenny ;)
ext (2010.07.14, 11:10)
Ocena: -1
#11

0%
betterman @ 2010.07.14 10:45  Post: 393530

Zaufaj mi, że głębia którą oferuje ten mały soniacz do filmów weselnych w zupełności wystarczy a jakość obrazka będzie i tak o niebo lepsza niż np z sony z1 (która jest sporo droższa).

Jedyny minus - jasność 11luxów to słabo trochę :/

Do filmów z kotletem na talerzu w roli głownej to zgadzam się - konkurencji brak ;) Jasność faktycznie 'dupy nie urywa' może były problemy z szumami.
Stonn (2010.07.14, 11:30)
Ocena: -1
#12

0%
Profesjonalizm. Teraz także dla amatorów.
Mimo wszystko kamera wygląda ciekawie... jak jakaś torpeda : D
betterman (2010.07.14, 11:53)
Ocena: -1
#13

0%
ext @ 2010.07.14 11:10  Post: 393544
betterman @ 2010.07.14 10:45  Post: 393530

Zaufaj mi, że głębia którą oferuje ten mały soniacz do filmów weselnych w zupełności wystarczy a jakość obrazka będzie i tak o niebo lepsza niż np z sony z1 (która jest sporo droższa).

Jedyny minus - jasność 11luxów to słabo trochę :/

Do filmów z kotletem na talerzu w roli głownej to zgadzam się - konkurencji brak ;) Jasność faktycznie 'dupy nie urywa' może były problemy z szumami.


a kto na weselu kotlety nagrywa? chyba jakiś fotoziutekwujek amator. Jest masa dobrych filmów, zobacz np stillmotion na vimeo.
dragossani (2010.07.14, 12:03)
Ocena: -1
#14

0%
Po pierwsze: adapterów dla bagnetu E jest o wiele więcej niż wynika to z artykułu. Są nawet adaptery typu tilt: http://www.dl-kipon.com/onews.asp?id=68
Po drugie: jeśli chodzi o czułość matrycy czy głębię ostrości to do pełnej klatki to jeszcze kawał drogi. Wystarczy porównać z Nikonem D3s. Przykładowy filmik: http://www.youtube.com/watch?v=R46ca9zBP4A
Po trzecie: jak ktoś zamierza wywalić 2000 euro na samą kamerę ze względu na ergonomię to znacznie rozsądniej będzie kupić rig do lustrzanki: http://www.redrockmicro.com/redrock_dslr.html
HΛЯPΛGŌN (2010.07.14, 12:26)
Ocena: -1
#15

0%
No to bez szału, na prawdę bez szału.
Adi-C (2010.07.14, 13:08)
Ocena: -1
#16

0%
dragossani @ 2010.07.14 12:03  Post: 393578

Po drugie: jeśli chodzi o czułość matrycy czy głębię ostrości to do pełnej klatki to jeszcze kawał drogi. Wystarczy porównać z Nikonem D3s. Przykładowy filmik:

No dobra, tylko porównujesz sprzęt za 1100$ ze sprzętem za 3000$.
Po kiego?
A teraz powiedz- czy do nikona będziesz miał serię obiektywów przystosowanych do video- z cichym AF, vr, i jeszcze płynną przysłoną...? Chyba nie bardzo, co nie? Jak rozwiążesz na d3 problem rolling shutter?
Ofkoz nie jest powiedziane że kamera sony będzie to wszystko miała niemniej logika na to wskazuje- po co innego wydawać taką kamerę, jakby tych rzeczy miało nie być?

dragossani @ 2010.07.14 12:03  Post: 393578

Po trzecie: jak ktoś zamierza wywalić 2000 euro na samą kamerę ze względu na ergonomię to znacznie rozsądniej będzie kupić rig do lustrzanki: http://www.redrockmicro.com/redrock_dslr.html
I ten 'rig' zlikwiduje rolling shutter? Tu nie ma czego porównywać. '2k€ na samą kamerę'- nie samą tylko z obiektywem i softem, sama kamera to (ponoć) 1100€.
Oczywiście- nie wiadomo czym ta kamera poza ergonomią będzie się różnić od kieszonkowych nexów- ale myślę że jednak nie tylko tym.

A może i będzie rolling shutter i nie będzie płynnej przysłony, za to będzie duuuuża kampania reklamowa :E
*Konto usunięte* (2010.07.14, 19:10)
Ocena: -1
#17
News ciekawy, a co dostaniemy ? We shall see :+)
Pixel@ngeL (2010.07.14, 22:29)
Ocena: -1
#18

0%
Dla mnie ten sprzęt to bomba, posiadając z systemu sony alfa szkła zeissa można tą kamerką wykonać całkiem fajne materiały video. Czuję że to jest trend który da w następnym roku wysyp masy modeli kamer video z wymienną optykę.
betterman (2010.07.14, 22:39)
Ocena: -1
#19

0%
optyka to jedno ale wreszcie zaczęło się wsadzanie większych matryc do kamer! przykładowo 'półprofesjonalna' Sony FX1000 ma trzy matryce CMOS wielkości 1/3 cala - zapomnij tu o głębi ostrości a przywitaj się z ceną 13000zł :) czekamy więc na nowości i odpowiedź konkurencji :)
dragossani (2010.07.16, 16:17)
Ocena: 0
#20

0%
Adi-C @ 2010.07.14 13:08  Post: 393600
No dobra, tylko porównujesz sprzęt za 1100$ ze sprzętem za 3000$. Po kiego?

Porównuję ze względu na rozmiar matrycy. W komentarzach powyżej są ochy i achy w związku z rozmiarem matrycy w tej kamerze. Przypominam po prostu, że część lustrzanek z funkcją filmowania ma matryce pełnoklatkowe. Jeśli więc komuś zależy na zaletach dużych matryc to ta kamera rewolucją w tej kwestii nie jest.

Adi-C @ 2010.07.14 13:08  Post: 393600
A teraz powiedz- czy do nikona będziesz miał serię obiektywów przystosowanych do video- z cichym AF, vr, i jeszcze płynną przysłoną...? Chyba nie bardzo, co nie?

Już są: http://optyczne.pl/2859-nowo%C5%9B%C4%87-O..._cyfrowych.html
Oczywiście z MF - rozmawiamy przecież o obiektywach do filmowania.

Adi-C @ 2010.07.14 13:08  Post: 393600
Jak rozwiążesz na d3 problem rolling shutter?

Nie w każdym sprzęcie występuje w takim samym nasileniu i nie zawsze przeszkadza. Nie wiemy jak wypada pod tym względem ta kamera - puste gdybanie.

Adi-C @ 2010.07.14 13:08  Post: 393600
Ofkoz nie jest powiedziane że kamera sony będzie to wszystko miała niemniej logika na to wskazuje- po co innego wydawać taką kamerę, jakby tych rzeczy miało nie być?

Mało to nieudanych produktów już się przez rynek przewinęło? Oczywiście na razie za wcześnie na wnioski.

dragossani @ 2010.07.14 12:03  Post: 393578
Oczywiście- nie wiadomo czym ta kamera poza ergonomią będzie się różnić od kieszonkowych nexów- ale myślę że jednak nie tylko tym. A może i będzie rolling shutter i nie będzie płynnej przysłony, za to będzie duuuuża kampania reklamowa :E

Obiektywy do lustrzanek to nie problem. Można podpinać szkła filmowe przez adaptery, pojawiają się też nowe obiektywy specjalnie do filmowania, a z pewnością będzie ich wkrótce więcej. Rolling shutter to realny problem ale producenci o nim wiedzą i walczą z nim - kolejne generacje sprzętu z pewnością będą pod tym względem coraz lepsze. Przy czym kupno kamery i obiektywu, zamiast lustrzanki, riga i obiektywu nadal uważam za średni pomysł. Jakie wspaniałe możliwości ma ten sprzęt, żeby warto taszczyć dodatkowy grat.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 24
To już definitywny koniec tego oprogramowania. 22
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 9
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 14
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Facebook
Ostatnio komentowane