Komentarze
Komentarzy na stronę
1 2
pumpernikiel94 (2010.07.19, 06:34)
Ocena: 1
#1

0%
podziw, dodane o 06:00. ;D widać że pclab się nie obija ;)
larry.bigl (2010.07.19, 06:43)
Ocena: 4
#2

0%
całą noc zasnąć nie mogę, a jak już zaczynam padać to Wy mi lekturę dajecie :E oj nie ładnie
rybirek (2010.07.19, 08:11)
Ocena: 0
#3

0%
Zabrakło mi w tym zestawieniu Huawei 156G (dużo tego jest na rynku). Zabrakło też testu z podłączoną anteną zewnętrzną (dla modemów które to umożliwiają).
danello (2010.07.19, 09:08)
Ocena: 3
#4

0%
pumpernikiel94 @ 2010.07.19 06:34  Post: 394480
podziw, dodane o 06:00. ;D widać że pclab się nie obija ;)

Jak byś nie wiedział artykuły są ustawione na tą godzinę i publikują się automatycznie. Nikt nie siedzi i nie dodaje równo z zegarkiem arta.

Ogólnie ciekawa publikacja.

Pzdr.
grzesiek1871 (2010.07.19, 09:35)
Ocena: 0
#5

0%
Teścik fajny :)
Niestety, modemy bezprzewodowe dobre są tylko do miast gdzie działa sieć 3G, wieś i drobne miasteczka muszą jeszcze poczekać...
Pastor (2010.07.19, 09:47)
Ocena: 0
#6

0%
rybirek @ 2010.07.19 08:11  Post: 394485
[...]Zabrakło też testu z podłączoną anteną zewnętrzną (dla modemów które to umożliwiają).

Strona 16 tekstu, jest wyraźnie napisane, że wyniki są niemiarodajne i nie nadają się do publikacji. Najwyraźniej antena nie daje praktycznie nic.
Labovsky (2010.07.19, 09:57)
Ocena: 1
#7

0%
danello @ 2010.07.19 09:08  Post: 394492
Jak byś nie wiedział artykuły są ustawione na tą godzinę i publikują się automatycznie. Nikt nie siedzi i nie dodaje równo z zegarkiem arta.


I tak oto odarłeś naszą pracę z wszelkiego poświęcenia ;(

grzesiek1871 @ 2010.07.19 09:35  Post: 394494
Teścik fajny :)
Niestety, modemy bezprzewodowe dobre są tylko do miast gdzie działa sieć 3G, wieś i drobne miasteczka muszą jeszcze poczekać...


Zależy co masz na myśli pisząc o drobnych miasteczkach. Na północ od Warszawy - w Makowie Mazowieckim, Przasnyszu, Grajewie jest HSDPA. HSPA+ rzeczywiście tylko w największych miastach i to też nie wszędzie.
Krzysztof0430 (2010.07.19, 10:33)
Ocena: 0
#8

0%
Jestem pod wrażeniem jakości wykonanego testu :-O
cienislaw (2010.07.19, 10:45)
#9

0%
Labovsky @ 2010.07.19 09:57  Post: 394501

Zależy co masz na myśli pisząc o drobnych miasteczkach. Na północ od Warszawy - w Makowie Mazowieckim, Przasnyszu, Grajewie jest HSDPA. HSPA+ rzeczywiście tylko w największych miastach i to też nie wszędzie.


nie samą stolycą człowiek żyje, nie wszyscy jadą na mazury czy nad morze. z założenia mobilny internet ma być używany w drodze a nie w okolicy dużych miast. i tutaj szybkość połączenia kuleje.
SunTzu (2010.07.19, 10:53)
Ocena: 3
#10

0%
Czy pobór energii jest różny dla urządzeń?
rybirek (2010.07.19, 10:57)
Ocena: 0
#11

0%
Pastor @ 2010.07.19 09:47  Post: 394498
rybirek @ 2010.07.19 08:11  Post: 394485
[...]Zabrakło też testu z podłączoną anteną zewnętrzną (dla modemów które to umożliwiają).

Strona 16 tekstu, jest wyraźnie napisane, że wyniki są niemiarodajne i nie nadają się do publikacji. Najwyraźniej antena nie daje praktycznie nic.

Antena daje bardzo dużo, sam używam takiej o zystku 17dB. Myślę, że to kwestia metodologii badań, antena ma właśnie służyć zwiększeniu zasięgu, montujemy jakąś o zysku kilkunastu db, ekranujemy dokładnie modem i sprawdzamy w jakiej 'odległości od nadajnika' modem pracuje poprawnie, jakie są pingi itp.
R0bert (2010.07.19, 11:55)
Ocena: 0
#12

0%
Czemu uzywaliscie speedtestu, a nie np ciagniecia z jakiegos FTPa? Nie powiecie mi, ze onet nie ma zadnego wolnego FTPa z symetrykiem 100Mbit, ktory moglby byc nieuzywany przez chwile waszego testu?
carbov (2010.07.19, 12:23)
Ocena: 0
#13

0%
rybirek @ 2010.07.19 10:57  Post: 394511
montujemy jakąś o zysku kilkunastu db, ekranujemy dokładnie modem i sprawdzamy w jakiej 'odległości od nadajnika' modem pracuje poprawnie, jakie są pingi itp.

Ok - w ten sposób moglibyśmy przetestować jakąś konkretną antenę albo porównać ze sobą dwie anteny. My natomiast chcieliśmy zobaczyć, jak montaż anteny wpływa na tzw. zasięg, w porównaniu do modemu bez zewnętrznej anteny. Wtedy ekranowanie modemu nie byłoby wskazane. A umiejscowienie anteny zaraz obok modemu (nieekranowanego) sprawiało, że modem wykazywał praktycznie taką samą moc sygnału jak bez podłączenia zewnętrznej anteny. Ewentualne róznice na poziomie 1dB w tę lub tamtą, przy np. -80 dBm, zależały od osi, w której była ustawiona antena. Inaczej mówiąc, postawienie anteny zaraz obok modemu i podłączenie jej do niego praktycznie nie robiło różnicy we wszystkich miejscach, w których sprawdzaliśmy.

rybirek @ 2010.07.19 08:11  Post: 394485
Zabrakło mi w tym zestawieniu Huawei 156G (dużo tego jest na rynku).
Wybierając modemy do testów, chcieliśmy wziąć przede wszystkim te, które były w ofertach operatorów GSM. Niestety, części z nich nie otrzymaliśmy, gdyż producenci, którzy je nam dostarczali uznali, że 'należą one już do prehistorii'.

SunTzu @ 2010.07.19 10:53  Post: 394510
Czy pobór energii jest różny dla urządzeń?
Myślę, że pomiar temperatury pośrednio wskazuje na zużycie energii. Wszystkie modemy mają podobne wymiary i są wykonane z podobnych materiałów, więc mają podobną pojemność cieplną, a więc zużywana moc powinna się podobnie przekładać na temperaturę. Co więcej, mają w dużej mierze te same układy scalone. Na pewno więcej energii zużywają modemy pracujące w wyższych standardach.
Borat1 (2010.07.19, 12:27)
Ocena: 1
#14

0%
Tak naprawdę komórkowy internet bezprzewodowy to straszne badziewie.
Transfery słabe, ping tragiczny.

Używałem netu z komórki od Plusa i Playa. Wystarczy, że zasięg jest trochę słabszy i jest dramat. Co ciekawe nie maiłem zasięgu w kamienicy na woli :E raptem 10 minut tramwajem od centrum Warszawy.

Któregoś dnia po paru piwach tak się wkur.., że roztrzaskałem ten badziewny modem o chodnik. Na tym moja przygoda z netem z komórki się skończyła :E
Nigdy więcej tego badziewia nie kupię
dav4 (2010.07.19, 12:33)
Ocena: 0
#15

0%
Podstrona 17: Z tego co pamiętam 'Mobile Partner' ma trym kompaktowy, uruchamia się go chyba przyciskiem maksymalizacji ;P Ale teścik fajny, fajny :) Jednak brakło trochę modeli od Huwwei z obsługą HDSPA+.
menel00 (2010.07.19, 12:35)
Ocena: -2
#16

0%
Huawei - miałem 2 takie do firmy, jeden byłw serwisie 4 razy drógi 6, przez niecały rok drógi po troche ponad roku, pierwszy w ramach rękojmi zostałwymieniony przez operatora (ere) na ZTE i nie ma jak dotąd problemów, drógi nie został odebrany z naprawy gwarancyjnej i mam cały czas zastępczy też ZTE i też nie ma z nim problemów.
aqvario (2010.07.19, 12:40)
Ocena: 0
#17

0%
carbov @ 2010.07.19 12:23  Post: 394534
SunTzu @ 2010.07.19 10:53  Post: 394510
Czy pobór energii jest różny dla urządzeń?
Myślę, że pomiar temperatury pośrednio wskazuje na zużycie energii. Wszystkie modemy mają podobne wymiary i są wykonane z podobnych materiałów, więc mają podobną pojemność cieplną, a więc zużywana moc powinna się podobnie przekładać na temperaturę. Co więcej, mają w dużej mierze te same układy scalone. Na pewno więcej energii zużywają modemy pracujące w wyższych standardach.
Ale należałoby to napisać w artykule. Zresztą i tak nie masz racji. Temperatura to nie wszystko - w końcu pobór prądu to moc nadawanego sygnału - nie całe promieniowanie, to promieniowanie podczerwone...

Kiedy z laptopem na bateriach jadę pociągiem i chcę skorzystać z internetu - to jest to równie ważna informacja, jak testy Wi-fi, które przeprowadzaliście przy przeglądzie laptopów.
A test jest prosty - podłączyć laptopa na baterii, ustawić w pętli transfer i sprawdzić na każdym modemie po jakim czasie laptop się wyłączy. I mamy wyniki, jak modemy wpływają na pobór prądu.

Zabrakło mi modemu Option 515m, który aktualnie sprzedaje Orange. A właśnie się nad nim zastanawiam... Ech.................
Labovsky (2010.07.19, 13:03)
Ocena: 0
#18

0%
aqvario @ 2010.07.19 12:40  Post: 394546
Ale należałoby to napisać w artykule. Zresztą i tak nie masz racji. Temperatura to nie wszystko - w końcu pobór prądu to moc nadawanego sygnału - nie całe promieniowanie, to promieniowanie podczerwone...


Napisał 'pośrednio', a nie 'bezpośrednio'. Ale faktycznie zabrakło tu testów poboru prądu. Przy okazji kolejnego takiego testu na pewno ich nie zabraknie :)
SunTzu (2010.07.19, 13:20)
Ocena: 0
#19

0%
carbov @ 2010.07.19 12:23  Post: 394534
SunTzu @ 2010.07.19 10:53  Post: 394510
Czy pobór energii jest różny dla urządzeń?
Myślę, że pomiar temperatury pośrednio wskazuje na zużycie energii. Wszystkie modemy mają podobne wymiary i są wykonane z podobnych materiałów, więc mają podobną pojemność cieplną, a więc zużywana moc powinna się podobnie przekładać na temperaturę. Co więcej, mają w dużej mierze te same układy scalone. Na pewno więcej energii zużywają modemy pracujące w wyższych standardach.


Dziękuję, że wpakował się Pan w zastawioną przeze mnie pułapkę:)
Z tego co widziałem to ciągnie trochę prądu... Wydaje mi się, że w urządzeniach ultra mobilnych mogą mieć duży wpływ na długość pracy baterii. Czy istnieje możliwość sprawdzenia poboru?

Przecież kluczem jest mobilność, a zatem czas pracy laptopa :P
Michał Olber (2010.07.19, 13:34)
Ocena: 0
#20

0%
Testy ładne, dobrze, że chociaż próbowaliście instalować owe modemy pod dystrybucjami Linuksa. Ja ostatnio miałem styczność z Huawei starszej generacji i pod Ubuntu narobił mi on sporo problemów. Dopiero ndsiwrapper i 2 pliczki ini dały rozruch na LiveCD, ale po instalacji Ubuntu na dysku twardym w żaden sposób nie chciał ruszyć.
Krótko mówiąc producent ma w dupie użytkowników Mac OS X i dystrybucji Linuksa. Ja ciężko płacę za modem, który nie chce mi działać należycie, to jaki to producent - podobny do naszego asfaltu jest.
Wy, jako serwis powinniście porządnie opitolić w artykule producenta, że nie potrafi zrobić dobrych sterowników, bo napisanie ich to nie jest problem, wystarczy zatrudnić kilku specjalistów z Red Hata czy Novella i problem z głowy. Ale lepiej jest zrobić dobre wrażenie, niż dać porządną ripostę.
Zaloguj się, by móc komentować
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  135
Sprzęt dla wymagających. Thermalright Silver Arrow IB-E Extreme Rev. 11
Nietypowy sprzęt w kosmicznej cenie. 11
Największa pecetowa platforma przejdzie małą metamorfozę. 12
Na takie ogłoszenie czekaliśmy 15 długich lat. 14
Dwie gry w dwóch sklepach. 10
Właściciele Radeonów gotowi na premierę nowej gry studia FromSoftware. 12
Sprzęt dla wymagających. Thermalright Silver Arrow IB-E Extreme Rev. 11
Nietypowy sprzęt w kosmicznej cenie. 11
Właściciele Radeonów gotowi na premierę nowej gry studia FromSoftware. 12
Szybciej, wydajniej, drożej. 29
Na finalną wersję trzeba jeszcze trochę poczekać. 11
Dziurawy pozostaje więc jedynie Intel. 44
Dwie gry w dwóch sklepach. 10
Czerwoni rozwijają swoje otwarte oprogramowanie. 4
Facebook
Ostatnio komentowane