komentarze
GilasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gilas2010.09.10, 14:26
Piękny Art w dobie mojej polemiki z Promilusem na temat fizyki w grach (http://pclab.pl/kom56271--0.html#c412038).
Pozdrawiam wszystkich bez wyjątku, proponuje troszkę ogłady w wyciąganiu pochopnych wniosków i sądów.

AMEN :-)
fajny RafałekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fajny Rafałek2010.09.10, 14:39
Wielka szkoda, że PhysX nie ratuje tych gierek przed byciem nudnymi. Może poza UT3, ale tam krytyka się należy, bo jakoś zaprzęgneli do fizyki GeoModa w Red Faction i jakoś to nie ustępowało możliwościami PhysXowi. Czekam na rozwiązanie, które działa wszędzie.

Z fajnych gier z GPU PhysX to jeszcze bym polecał Cell Factor i Crazy Machines II.
SuLac0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SuLac02010.09.10, 14:44
-4#3
nowe physx sdk wprowadza obsluge m.in.SSE2 ogolnie sporo zmian
http://physxinfo.com/news/3744/physx-sdk-2...ystem-software/
btw: gdzie Sacred 2 ????
IgloczekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Igloczek2010.09.10, 14:53
12#4
fajny Rafałek @ 2010.09.10 14:39  Post: 412042
Wielka szkoda, że PhysX nie ratuje tych gierek przed byciem nudnymi


Mirror's Edge dobre było!
mirażZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
miraż2010.09.10, 14:56
Mieszko, gratuluję, świetny artykuł!
Bruno@HomeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bruno@Home2010.09.10, 14:56
Gilas @ 2010.09.10 14:26  Post: 412039
Piękny Art w dobie mojej polemiki z Promilusem na temat fizyki w grach (http://pclab.pl/kom56271--0.html#c412038).
Pozdrawiam wszystkich bez wyjątku, proponuje troszkę ogłady w wyciąganiu pochopnych wniosków i sądów.

AMEN :-)


A czytales w ogole caly artykul, bo chyba nie do konca potwierdza prezentowana przez Ciebie opinie? ;-)

cyt:
'Niestety, bardzo nam się nie podoba porównywanie wydajności świetnie zoptymalizowanego i „zwielowątkowionego” kodu wykonywanego na GPU z jednowątkowym i niezoptymalizowanym kodem wykonywanym na CPU. Jest to zabieg czysto marketingowy, który wprowadza w błąd. A bardzo nie lubimy, jak się nas robi w konia.'

'Wszystko wskazuje na to, że znakomitą większość efektów GPU PhysX spotykanych w dzisiejszych grach dałoby się wykonywać na współczesnym wielowątkowym procesorze i zachować przy tym zadowalającą płynność.'
Promilus1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Promilus19842010.09.10, 14:59
@Bruno - dzięki, widać Gilas nigdy nie nie widział nic poza swoim psiksem na gpu, a potrafi tylko zrzędzić 'bo amd tego nie ma'.
GilasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gilas2010.09.10, 15:04
-1#8
Bruno@Home @ 2010.09.10 14:56  Post: 412050
...


Dość selektywne wybieranie cytatów, ale w tym to już nasz przyzwyczaiłeś, że jesteś mistrzem...

Bruno - nie wiem, czy zauważyłeś, ale raczej nie jesteś tutaj uważany za autorytet. No bo jak możesz być skoro pracujesz dla jednej z firm, o której tu mowa. BTW Twoja firma nie ma tutaj żadnego doświadczenia w tej kwestii, nic ciekawego nie zaprezentowała i nie zapowiada się, żeby w najbliższym czasie to się zmieniło.

@ Promilius - widzę, że u was jak w PiS'ie, kółko wzajemnej adoracji...??? Tylko jedna prawda - moja prawda tak...???
szkoda mi Was, Pozdrawiam.
halflife2004Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
halflife20042010.09.10, 15:05
-11#9
Dla mnie Batman AA z PhysX oraz w 3d Vision to zupełnie inne doznanie z gry niż bez tego. Gra i tak była chyba najlepszą grą 2009 roku, ale z tymi dodatkami jest po prostu nie do opisania. I teraz kolejne pytanie kto normalny, kto nie chce wydać dużo kupi coś innego niż 460! AMP ? NVIDIA mocno się spóźniła z kartami, ale dla graczy wymagających od razu dała to co trzeba czyli 480 i 470, niestety ATi w tym czasie zakosiło cały rynek low endów które są najczęściej kupowane. Na chwilę obecną jest 460 i tutaj powiedzmy sobie szczerze jest to najlepsza grafika która daje wszystko od DX11 po PhysX do b. dużej wydajności w grach przy cenie bezkonkurencyjnej do reszty.
Chcesz mieć PhysX i najszybszą grafikę w stosunku cena/jakość to kup 460AMP!a :]

PS. to nie była reklama :]
Promilus1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Promilus19842010.09.10, 15:07
-3#10
@ Promilius - widzę, że u was jak w PiS'ie, kółko wzajemnej adoracji...??? Tylko jedna prawda - moja prawda tak...???

Lepiej się zgadzać z kimś ogarniętym, niż tym niezbyt. Niezależnie dla jakiej firmy pracuje czy w jakiej partii jest. Jeśli w ten sposób podchodzisz do sprawy tj. PiS/AMD bee i srać co gadają to się nie dziwię, że nie potrafisz ogarnąć tego co piszę. Ca wysokie progi dla ciebie.
GilasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gilas2010.09.10, 15:12
-1#11
Promilus1984 @ 2010.09.10 15:07  Post: 412058
@ Promilius - widzę, że u was jak w PiS'ie, kółko wzajemnej adoracji...??? Tylko jedna prawda - moja prawda tak...???

Lepiej się zgadzać z kimś ogarniętym, niż tym niezbyt. Niezależnie dla jakiej firmy pracuje czy w jakiej partii jest. Jeśli w ten sposób podchodzisz do sprawy tj. PiS/AMD bee i srać co gadają to się nie dziwię, że nie potrafisz ogarnąć tego co piszę. Ca wysokie progi dla ciebie.


Heh, merytorycznie nie, po chamsku nie, już mi się opcje kończą jak do Ciebie zagadać, żebyś chociaż cokolwiek wyniósł sensownego, ale widzę, że do pustego wiadra z dziurą nawet troszkę się nie naleje...

Jak już się mamy czepiać to 'za wysokie' i 'Ciebie' z dużej...
No chyba, że Ciebie z małej, żeby mi pokazać, że nie masz szacunku dla rozmówcy, ale czego się po chamie spodziewać...???
LabovskyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Labovsky2010.09.10, 15:15
Jeszcze jedna wycieczka osobista i przyblokujemy nieco zapędy jej autora.

Igloczek @ 2010.09.10 14:53  Post: 412046
fajny Rafałek @ 2010.09.10 14:39  Post: 412042
Wielka szkoda, że PhysX nie ratuje tych gierek przed byciem nudnymi


Mirror's Edge dobre było!


Dokładnie tak! Nie ma co Fajny Rafałku zbytnio uogólniać :)
SuLac0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SuLac02010.09.10, 15:15
Promilus1984 - tylko powiedz jakie to ma znaczenie czy physx dziala na jednym, wielu, czy pol watku CPU? nv produkuje GPU, a nie CPU,wiec dla mnie logicznym jest, ze swoj produkt (physx) optymalizuja pod swoj produkt (GPU). mimo, ze konkurecja produkuje tak CPU jak i GPU jakos w ZADNYM tytule nie widzialem efektow fizycznych takich jak np. w batmanie.
GilasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gilas2010.09.10, 15:18
-8#14
Bruno@Home @ 2010.09.10 14:56  Post: 412050
...


Dość wybiórcze cytowanie, ale już zdążyłeś Nas przyzwyczaić, że w selektywnym cytowaniu jesteś mistrzem...
pu$2ekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pu$2ek2010.09.10, 15:18
Bardzo dobrze że ktoś na PCLab się wreszcie tym zajął.
Teraz kwestia wyciągnięcia wniosków... Moje zdanie na temat PhysX się nie zmieniło: silnik o dużych możliwościach szczególnie przy symulacji tkanin i gazów, ale niestety wykorzystywany zbyt efekciarsko w przypadku ciał stałych (za dużo tych cząsteczek) i zbyt wymagający dla kart tej generacji w przypadku gazów.
Widać że Mafia i Batman wyglądają naprawdę nieźle, w reszicie gier wg mnie efekty bez znaczenia.
P.S. Widzę że zdanie Gilasa również się nie zmieniło :E No cóż... własna prawda dla każdego zawsze będzie najmojsza :)
Bruno@HomeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bruno@Home2010.09.10, 15:18
Gilas pozwalam sobie tylko od czasu do czasu na komentarz i wbrew Twojemu przekonaniu nie staram sie byc ani troche autorytetem w wojenkach forumowych, ani ukrywac miejsce pracy. ;)

Choc tutaj wystarczyloby po prostu zwrocic uwage na Twoje posty, gdzie preferencje do jednej firmy sa oczywiste, ale nie jestes pietnowany za stanowisko. W kazdym badz razie na przyszlosc moze sprobuj sie odnosic do wypowiedzi, a nie do osoby, bo to troche nieladnie z Twojej strony.

@Promilus: z ciekawosci zerknij sobie na tabelki obciazenia CPU w grach, dla przykladu Batman:

PhysX wył. 34%
CPU PhysX 35%
GPU PhysX 45%

Czy ktos z forumowych wyjadaczy moze mi wyjasnic dlaczego uzyciu CPU jest najwieksze przy trybie GPU PhysX?
GilasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gilas2010.09.10, 15:22
Bruno@Home @ 2010.09.10 15:18  Post: 412066
...


Tak, odniosłem się do wypowiedzi. Selektywnie cytowałeś tylko wady PhysX, obok których nie da się przejść obojętnie, a zupełnie pominąłeś zalety, których to autor wymienił znacznie więcej.

Bruno@Home @ 2010.09.10 15:18  Post: 412066

Czy ktos z forumowych wyjadaczy moze mi wyjasnic dlaczego uzyciu CPU jest najwieksze przy trybie GPU PhysX?


Nie wiesz, a powinieneś... Może dla tego, że procesor musi podać większą ilość danych do GPU...??? Tak strzelam... :szczerbaty:

Jeżeli mówimy o ofercie produktowej i obciążeniu CPU, to ja się zapytam: co z tego...???
Może i być 100%, jeżeli dobrze działa i poprawia doznania w grze, ja się na to godzę, w końcu za to zapłaciłem.
Proponuje odpowiedzieć na pytanie Sulaco... Jaki nVidia miał by sens wydawać PhysX na CPU i pomagać tym samym AMD, czyli swojej konkurencji...???
Mógł byś...???

сyrix133Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
сyrix1332010.09.10, 15:24
-18#18
Czyli jednym zdaniem ten cały PhysX to tylko marketing który podbija ceny mizernych kart nV.
wuzetkowiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wuzetkowiec2010.09.10, 15:27
-2#19
Bruno@Home @ 2010.09.10 14:56  Post: 412050
Gilas @ 2010.09.10 14:26  Post: 412039
Piękny Art w dobie mojej polemiki z Promilusem na temat fizyki w grach (http://pclab.pl/kom56271--0.html#c412038).
Pozdrawiam wszystkich bez wyjątku, proponuje troszkę ogłady w wyciąganiu pochopnych wniosków i sądów.

AMEN :-)


A czytales w ogole caly artykul, bo chyba nie do konca potwierdza prezentowana przez Ciebie opinie? ;-)

cyt:
'Niestety, bardzo nam się nie podoba porównywanie wydajności świetnie zoptymalizowanego i „zwielowątkowionego” kodu wykonywanego na GPU z jednowątkowym i niezoptymalizowanym kodem wykonywanym na CPU. Jest to zabieg czysto marketingowy, który wprowadza w błąd. A bardzo nie lubimy, jak się nas robi w konia.'

'Wszystko wskazuje na to, że znakomitą większość efektów GPU PhysX spotykanych w dzisiejszych grach dałoby się wykonywać na współczesnym wielowątkowym procesorze i zachować przy tym zadowalającą płynność.'

http://www.tomshardware.com/news/phyx-agei...sics,10826.html
sidebandZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sideband2010.09.10, 15:27
SuLac0 @ 2010.09.10 15:15  Post: 412063
Promilus1984 - tylko powiedz jakie to ma znaczenie czy physx dziala na jednym, wielu, czy pol watku CPU? nv produkuje GPU, a nie CPU,wiec dla mnie logicznym jest, ze swoj produkt (physx) optymalizuja pod swoj produkt (GPU). mimo, ze konkurecja produkuje tak CPU jak i GPU jakos w ZADNYM tytule nie widzialem efektow fizycznych takich jak np. w batmanie.


Tak tylko optymalizuijac go zarowno pod cpu i gpu , nv wiecej na tym zarobi. Poza tym paczka ze sterami physx juz niedlugo przestana sie pojawiac i biblioteki beda bezposrednio w grach , prawdopodobnie zapewni to lepsza wydajnosc oraz mniejsza ilosc bledow. Ciekawe czemu w mafii 2 cloth dziala na cpu buhhe. Na dzien dzisiejszy physx wprowadza wiecej zamieszania niz pozytku . predzej czy pozniej powstana lepsze silniki od physx , ktore bedzie mozna zaimplementowac na direct compute lub opencl.
Zaloguj się, by móc komentować