komentarze
AvitrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Avitr2010.09.12, 22:35
Crysis fizykę miał niezłą, a nie używał Physx.
pu$2ekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pu$2ek2010.09.12, 23:25
SuLac0 @ 2010.09.12 13:54  Post: 412657
...odwrotne sa oczekiwania co do physx, mimo, ze nv jasno okresla w jakim celu on jest tez ma poprawiac efekty wizulane, a nie zmieniac rozgrywke


to czemu nazywają to physX a nie effectX? Czemu ciągle mówi się i pisze o realizmie?
virtualnyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
virtualny2010.09.12, 23:38
Kupiłem gtx-a 480 dwa tygodnie temu i jest wydajniejsza od mojego radeona 5870. Ale w zamian bardziej prądożerna głośna i gorąca.:/
SuLac0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SuLac02010.09.13, 08:23
pu$2ek @ 2010.09.12 23:25  Post: 412739

to czemu nazywają to physX a nie effectX? Czemu ciągle mówi się i pisze o realizmie?

pisza o realizmie efektow wizualnych opartch na fizyce.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2010.09.13, 08:59
sluka @ 2010.09.12 18:13  Post: 412690
Assassin

Chcesz realizmu? To zagoń programistów z ich wygodnych foteli na strzelnice, bo po ich produkcjach widać że całą wiedzę czerpią z filmów. 'Zabili go i uciekł' - to wszytko co o broniach wiedzą, ba tego wręcz gracze oczekują od gry.
Aby lepiej zrozumieć skale problemu z wprowadzaniem realności na sam początek polecam poszukać w sieci historii amunicji pośredniej. Dlaczego była potrzeba takiej amunicji? Ten filmik jest oczywistą podpowiedzią, co prawda w tym karabinie jest używana amunicja .700 nitro expres, ale przez wyolbrzymienie problemu dobrze go widać.
http://www.youtube.com/watch?v=ged4lz_Fw2Y...feature=related
Jak się zachowują różne rodzaje amunicji można zobaczyć
http://www.hcfor.pl/bro/3717-testy-z-elem-balistycznym.html
Jak się sprawdzał podstawowy pancerz, jakim jest hełm przy trafieniach z różnej amunicji:
http://www.kryminalistyka.fr.pl/praktyka_helm.php
Ktoś tu narzekał na drzwi, że nie może przez nie bandziora załatwić, ja dodam do tej listy ściany. Dla bardzo rozpowszechnionego karabinka jakim jest AK47 ściana cegły (pojedyncza) z odległości 200m nie jest zasłoną.

Chcecie realności? Ja wam mówię, że nie chcecie, nie wiecie co się za słowem realność kryje.

Właśnie na tym polega problem że gracze wcale nie chcą realności. Otrzymanie tylko jednej rany postrzałowej nie będącej draśnięciem zazwyczaj eliminuje żołnierza z walki, a nawet gdy przeżyje to rana może goić się miesiącami w szpitalu.
Menedżerowie zauważyli że najlepiej sprzedają się gry stosunkowo łatwe, np. w grze sience-fiction Halo gracz był otoczony regenerowalną tarczą (polem siłowym). Po utracie tej osłony wystarczyło wycofać się i poczekać na jej ponowne naładowanie.
Miało to sens w tej grze, ale zastosowanie tego samego mechanizmu w Mafii 2 i zapowiadanym DNF zakrawa na parodię. W rzeczywistości jeden człowiek nie ma szans na pokonanie mafii, wojna to wysiłek grupowy i nie jest rozrywką (chyba że trafisz na IED :E ).
No i w rzeczywistości nie ma 'respawnowania' ani 'checkpointów', jak zginiesz to po tobie, jak w grach z lat 80-tych, musisz zaczynać od nowa (jeśli wierzysz w reinkarnację). Współczesne gry są raczej filmami interaktywnymi niż symulacją czegokolwiek, dlatego trzeba im wybaczyć bycie teatrem kukiełek i atrap z cyfrowej dykty.
Promilus1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Promilus19842010.09.13, 09:22
Andree - CoD4 to samo... ekran na czerwono, szybkie oddechy... wystarczyło się gdzieś na chwilkę skryć i voila - żołnierz jak nowy. Z realizmem wiele to wspólnego nie miało, za to trafienia czających się za rogami/pod parapetami żołnierzy wroga jak najbardziej ;) No przecież nikogo nie trzeba przekonywać, że NIE jest konieczne wystrzelanie pół magazynku (15 naboi) żeby położyć przeciwnika, prawda? :> Ale jak gracz ma bonusa, tak i przeciwnicy.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2010.09.13, 17:33
A wy jak zawsze z jednej skrajności w druga ;) Jeśli gracze tak nienawidzą realizmu, to może damy w strzelankach grawitację jak na księżycu i możliwość zniszczenia czołgu Walterem PPK?

Wiadomo, że gra musi być dynamiczna, dawać przyjemność z gry, a to wymaga pewnych uproszczeń. Śmiem jednak przypuszczać, że 'urealnienie' fizyki w rozsądnym zakresie podniosłoby grywalność.
EnderwZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Enderw2010.09.14, 09:22
Wspaniały artykuł. Osobiście lubię czytać u was tematy spoza dziedziny typowych testów wydajności. Wiadomo o PhysX głośno już od dawna. Ale tutaj można przeczytać wszystko w języku polskim i gruntownie przedstawione.

Brawo!

I co najważniejsze. Wnioski, wnioski i jeszcze raz wnioski. (Najważniejsza część sprawozdań, oczekiwana przez wykładowców, a przez studentów olewana). Tutaj jest pełno wniosków.

Wystarczy co prawda spojrzeć na filmiki porównujące i tabele, ale nie daje to obrazu obecnej opłacalności PhysX. Poza tym ja sam do tej pory nie wiedziałem, że w zasadzie można by tego typu obliczenia swobodnie wykonywać na CPU. Poważna sprawa. Zgadzam się z redakcją, że aktualna sytuacja hamuje rozwój tej dziedziny grafiki 3D. Zablokowanie pracy tandemu Radeon i GeForce przez NVidię jeszcze jestem w stanie rozumieć, bo to rzeczywiście jest ochrona własnych interesów. Pewnie gdyby tego nie zrobili, mocno spadłaby sprzedaż kart topowych, a wzrosła niskobudżetowych.

Natomiast blokowanie optymalizacji bibliotek pod kątem wykonywania ich na CPU, albo wymuszanie na twórcach gier pojawianie się efektów dopiero po włączeniu PhysX, to po prostu syf.

No nic, zobaczymy jak będzie wyglądać niedaleka przyszłość. Zgadzam się, że tego typu praktyka, to 'strzał w stopę' i uważam, że u NVidii ludziska też zdają sobie z tego sprawę. Wydaje mi się, że po prostu próbują wytworzyć sobie grunt pod nowe technologie, żeby zyskać przewagę nad konkurencją. Wówczas, gdy opadną kurtyny, rzeczywiście będą mieli solidny atut opowiadający się za zakupem ich kart. Przykładem jest rozwój akceleracji PhysX'a w ich kartach, co wskazaliście przy porównaniu GTX 280 i GTX 460.

I tym razem... poczekamy, zobaczymy.
SuLac0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SuLac02010.09.14, 11:12
Enderw @ 2010.09.14 09:22  Post: 413135

Natomiast blokowanie optymalizacji bibliotek pod kątem wykonywania ich na CPU, albo wymuszanie na twórcach gier pojawianie się efektów dopiero po włączeniu PhysX, to po prostu syf.

nie rozumiem. dlaczego w nv maja 'wspierac' CPU. jaki interes beda w tym mieli?? beda sprzedawac physx? za darmo go rozdaja. sprzedaja GPU i tutaj w ich interesie jest, aby physx lepiej dzialal na GPU. wiec niech mi ktos racjonalnie wytlumaczy, dlaczego nv ma optymalizowac physx na CPU. jaki w tym maja miec interes.
kostyakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kostyak2010.09.14, 14:06
Akcja gry 'Cryostasis' dzieje się na nuklearnym lodołamaczu a nie na łodzi podwodnej !

Miło przeczytać aktualizacje podobnego artykuły sprzed paru lat.....to wszystko potoczyło się trochę inaczej niż chyba wszyscy myśleli
Luk4sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Luk4s2010.09.14, 17:17
SuLac0 @ 2010.09.14 11:12  Post: 413163
wiec niech mi ktos racjonalnie wytlumaczy, dlaczego nv ma optymalizowac physx na CPU.
bo jest najpopularniejszym silnikiem fizyki i w 95% przypadków dziala na CPU?
SuLac0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SuLac02010.09.14, 19:23
Luk4s @ 2010.09.14 17:17  Post: 413247
bo jest najpopularniejszym silnikiem fizyki i w 95% przypadków dziala na CPU?

a przepraszm, czy physx zle dziala? czy wydajnosc physx w jego standardowej funkcjonalnosci jakos szczegolnie odbieaga od innych silnikow?? mowa jest o efektach physx gpu, a nie o standardowym physx. wiec zapytam sie jeszcze raz - w jakim celu nv ma optymalizowac efekty dzialajace na gpu, tak aby dzialaly na cpu??
..::DAN::..Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
..::DAN::..2010.09.14, 19:39
SuLac0 @ 2010.09.14 19:23  Post: 413278

a przepraszm, czy physx zle dziala? czy wydajnosc physx w jego standardowej funkcjonalnosci jakos szczegolnie odbieaga od innych silnikow?? mowa jest o efektach physx gpu, a nie o standardowym physx. wiec zapytam sie jeszcze raz - w jakim celu nv ma optymalizowac efekty dzialajace na gpu, tak aby dzialaly na cpu??


Bo jak się postarają i zachęcą developerów to zamiast do tego dokładać to mogą na tym też zarabiać?
SuLac0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SuLac02010.09.14, 20:07
..::DAN::.. @ 2010.09.14 19:39  Post: 413282

Bo jak się postarają i zachęcą developerów to zamiast do tego dokładać to mogą na tym też zarabiać?

do czego znowu dokladac??
..::DAN::..Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
..::DAN::..2010.09.14, 20:22
SuLac0 @ 2010.09.14 20:07  Post: 413292
..::DAN::.. @ 2010.09.14 19:39  Post: 413282

Bo jak się postarają i zachęcą developerów to zamiast do tego dokładać to mogą na tym też zarabiać?

do czego znowu dokladac??


The Way It Mean To Be Played - dobrze to napisałem? Z tym programem partnerskim dają im swoich programistów i dokładają kasę, żeby ten PhysX tam wcisnąć. Bo nie powiesz mi, że tak nie jest. To samo... Może nie to samo ale też widowiskowe rzeczy można zrobić bez niego.

Developer mając do wyboru PhysX na GPU, gdzie potencjalni odbiorcy to te załóżmy 50% lub PhysX CPU, gdzie potencjalni odbiorcy to 100%, którzy by mogli z tego skorzystać w 90% przypadków wybierze ten drugi wariant.

Gdyby to zrobili ładnie na CPU, zachęcili developerów i zaczęli licencjonować to by na tym zarabiali. Tak pracę inżynierów nVidia musi sobie opłacić. I do TWIMTBP też nieraz kasę dają.

Teraz mnie rozumiesz?
SuLac0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SuLac02010.09.14, 20:53
..::DAN::.. @ 2010.09.14 20:22  Post: 413297

The Way It Mean To Be Played - dobrze to napisałem?

twimtbp - progam developerski. imho kazda szanujaca sie firma powinna cos takiego miec. to tylko swiadczy o swiadomym supporcie swoich produktow, a nie tylko wyprodukowac, sprzedac i zapomniec. mam nadzieje, ze nie masz problemu z zrozumieniem tego.

Developer mając do wyboru PhysX na GPU, gdzie potencjalni odbiorcy to te załóżmy 50% lub PhysX CPU, gdzie potencjalni odbiorcy to 100%, którzy by mogli z tego skorzystać w 90% przypadków wybierze ten drugi wariant.

no to tez maja do wyboru - standardowy physx z funkcjonalnoscia oferowana przez wiekszosc silnikow fizycznych, jak i wersja 'rozszerzona' wymagajaca gpu. gpu nv. w przypadku, ktorej dostaja efekty nieosiagalne dla innych silnikow. moze nie tyle nieosiagalne, ale nieprezentowane.

Gdyby to zrobili ładnie na CPU, zachęcili developerów i zaczęli licencjonować to by na tym zarabiali.

physx praktycznie rozdaja za darmo. standardowa wersja ladnie wyglada na cpu. czyt. reprezentuje poziom jak pozostale silniki. wersja rozszerzona wymaga GPU nv. I NA TYM ZARABIAJA. na promocji SWOICH ukladow i ich sprzedazy, a nie CPU konkurencji. tak trudno to ogarnac???? czy jak bedziesz produkowal lody, bedzisz robil promocje producentom wafelkow czy swoich lodow??? bedziesz sie staral, aby twoje lody pasowaly do kazdgo wafelka i latal po ich producentach, aby sie ze swoimi lodami wpasowac w ich wafelki?? no zesz rwa litosci. SPRZEDAJESZ/PRODUKUJESZ LODY, a nie wafelki. w d... masz wafelki innych, bo twoje lody sie swietnie sprzedaja w oryginalnym papierku. jak nie rozumiesz tej prostej zaleznosci, to w ogole nie ma o czym gadac i sugeruje nie rokrecac zadnego interesu.
..::DAN::..Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
..::DAN::..2010.09.14, 21:30
SuLac0 @ 2010.09.14 20:53  Post: 413305

physx praktycznie rozdaja za darmo. standardowa wersja ladnie wyglada na cpu. czyt. reprezentuje poziom jak pozostale silniki. wersja rozszerzona wymaga GPU nv. I NA TYM ZARABIAJA. na promocji SWOICH ukladow i ich sprzedazy, a nie CPU konkurencji. tak trudno to ogarnac???? czy jak bedziesz produkowal lody, bedzisz robil promocje producentom wafelkow czy swoich lodow??? bedziesz sie staral, aby twoje lody pasowaly do kazdgo wafelka i latal po ich producentach, aby sie ze swoimi lodami wpasowac w ich wafelki?? no zesz rwa litosci. SPRZEDAJESZ/PRODUKUJESZ LODY, a nie wafelki. w d... masz wafelki innych, bo twoje lody sie swietnie sprzedaja w oryginalnym papierku. jak nie rozumiesz tej prostej zaleznosci, to w ogole nie ma o czym gadac i sugeruje nie rokrecac zadnego interesu.


Z lodami to akurat do mnie nie trafia :E. Nie podoba mi się ten przykład akurat :P.

Rozumiem Cię. Ale z PhysX można wycisnąć więcej niż tylko produkt, który jest wykorzystywany do promocji swoich produktów.

Twój przykład z tym pokazałbym tak:
Produkuje samochody i ktoś może chcieć abym dostawał swoje samochody do jego felg. Ale ja mam to w dupie bo robię samochody i mnie on nie interesuje bo sam sobie fabryczne wyprodukuje.

'PhysX praktycznie za darmo rozdają' - oto mi chodzi, że mogli by licencjonować wersję CPU, która by była tak zoptymalizowana, aby jak najlepiej działać i chociaż próbować trochę tych efektów dać podobnych do tych liczonych na GPU, a więcej by developerów się po to pokusiło. SSE na pewno sporo by dało w tej kwestii i wielowątkowość.

W sumie mnie to tam lata koło nosa. Nie powiem efekty są fajne ale mi do szczęścia nie potrzebne :). Gdybym miał możliwość to bym z nimi grał i grywam np. w Mafie II z Apex liczonym na CPU - mogę Ci testy podesłać jak chcesz na pw z Core i5 430m
SuLac0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SuLac02010.09.14, 22:13
..::DAN::.. @ 2010.09.14 21:30  Post: 413314

Rozumiem Cię. Ale z PhysX można wycisnąć więcej niż tylko produkt, który jest wykorzystywany do promocji swoich produktów.

ale sie pytam w jakim celu?? promuje to co ma promowac - ich produkt :)

btw: pojawily sie testy physx na sse2 - 10-20%, zadna rewelacja.

http://www.tomshardware.de/Nvidia-PhysX-AT...hte-240628.html
ogolnie b.ciekawy art. polecam

nie jest i nie bedzie w interesie nv, aby physx dzialal na CPU, tak jak dziala na ich GPU. chyba, ze nv zacznie produkowac CPU lub przestanie produkowac GPU i zacznie sprzedawac physx. koniec. kropka :)
..::DAN::..Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
..::DAN::..2010.09.14, 22:33
SuLac0 @ 2010.09.14 22:13  Post: 413321

ale sie pytam w jakim celu?? promuje to co ma promowac - ich produkt :)

btw: pojawily sie testy physx na sse2 - 10-20%, zadna rewelacja.

http://www.tomshardware.de/Nvidia-PhysX-AT...hte-240628.html
ogolnie b.ciekawy art. polecam

nie jest i nie bedzie w interesie nv, aby physx dzialal na CPU, tak jak dziala na ich GPU. chyba, ze nv zacznie produkowac CPU lub przestanie produkowac GPU i zacznie sprzedawac physx. koniec. kropka :)


No w jakim? Po to, aby to było standardem, a nie dodatkiem ;).

Skoro tylko 20% to szkoda, że tak mało.

A ten art jest po angielsku? Nie znam niemieckiego :E. Znaczy znałem dwa lata temu trochę, a nie mogę znaleźć na angielskiej wersji :/.

Pewnie tak będzie, a szkoda bo PhysX ma potencjał i można by go było wykorzystywać jako integralną część gry :).
Promilus1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Promilus19842010.09.14, 23:32
Skoro tylko 20% to szkoda, że tak mało.

No co ty? Spodziewałeś się więcej po zaznaczeniu ptaszka z optymalizacjami SSE w kompilatorze? :>
Zaloguj się, by móc komentować