komentarze
BosmanbossZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bosmanboss2010.09.11, 10:25
w bc2 tez sie wszystko ladnie rozpada i jakos bez physx...
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
revcorey2010.09.11, 10:28
@rafal2iomuss
a co to physyx to jakaś jedyna słuszna technologia silników fizycznych? Bullet(jego to nawet za darmo można chyba wykorzystać) obecnie dostosowywany do opencl czyli amd i nv mogą sobie chodzić. ODE(kiedyś z lekka liznąłem w javie) też jest,prosty newton i inne komercyjne też
BosmanbossZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bosmanboss2010.09.11, 10:28
mooon @ 2010.09.11 06:30  Post: 412304
Telvas @ 2010.09.10 16:56  Post: 412124
Oczywiście - szanujemy cię.

Ty, Ojciec jacy 'wszyscy' pisz w liczbie pojedynczej od siebie.

nie czepiaj sie, a moze koles ma rozdwojenie jazni? :p
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2010.09.11, 10:45
@rafal2iomuss
Ale w zasadzie do kogo te teksty? Do autora artykułu? Wg mnie tekst jest bardzo rzeczowy. Wskazuje wprawdzie na wady technologii, ale przede wszystkim obiektywnie ją opisuje, łącznie z licznymi zaletami.

Jeśli zaś chodzi o niektórych komentujących to tym bardziej nie rozumiem zdziwienia ;) Jeśli ktoś jest fanem jednej firmy i/lub 'haterem' innej to zawsze będzie 'promował' swojego ulubieńca i krytykował drugą stronę, niezależnie od tego co ona robi lub czego nie robi.
cichy202Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cichy2022010.09.11, 11:29
ff1 @ 2010.09.10 20:47  Post: 412209
physx-to zwykłe oszustwo i tyle.Tak jak swego czasu nv starało się bronić przed zarzutem że nie trzeba wprowadzać dx 10 bo 9 działa równie dobrze i oferuje te same efekty tak teraz sytuacja się odwróciła.To samo można powiedzieć o ich physx-ie.Ogromną większość efektów można zrobić tradycyjnie.Po prostu twórcy gry muszą pozwolić na to by szkło się posypało na ziemię.W starych grach był ten efekt równie dobry jak teraz w physx-ie!Podobnie z wodą spływająca przez drzwi (efekt tak sztucznie zrobiony pod physx-a że aż trudno uwierzyć że tak bezczelnie mozna oszukiwać ludzi).


nVidia nigdy nie tweirdzila ze DX10 jest niepotrzebny. Sytaucja o ktorej piszesz dotyczyla DX10.1 ktore zostalo wprowadzone pozniej raptem do kilku kart.
SupermanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Superman2010.09.11, 14:01
Artykuł taki sobie. Można było wspomnieć że przed Ageia był Novodex, i ogólnie przybliżyć na czym polegają obliczenia fizyczne, i jakie są tam problemy do rozwiązania. Dziwne że wałkujecie budowę GPU non stop aż do znudzenia (shadery, jednostki tekstur, ropy itp), ale macie opory aby głębiej wejść na inne tematy techniczne.

Co do PhysX to mam wrażenie że za dużo pobiera tej mocy GPU w stosunku do rezultatów. Być może NV chce aby kupować silniejsze i droższe GPU. Z tego powodu nie ma też wielowątkowości, o ile developer sam o to nie zadba. Nvidia będzie to wciskać do gier za kasę, aby zmusić graczy do kupna ich GPU
radek_zZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
radek_z2010.09.11, 14:06
'Zamiast tego mamy znikające flagi i obłoki pary po całkowitym wyłączeniu PhysX-a.' Takie efekty zawsze można było zaobserwować w przełomowych okresach gdy wprowadzaną jakąś nowinkę w kwestii grafiki 3D.

Kilka lat temu jako posiadacz Voodoo3 obserwowałem to samo w okresie pojawiania się kolejnych gier optymalizowanych pod rendering w 32-bitowym kolorze. Jakoś w grach pisanych w okresie 16-bitowego koloru 3D (np. Unreal Turnament) udawało się osiągnąć płynność przejść barw w 16 bitach. Natomiast gry napisane pod 32 bitowy kolor (np. Wolfenstein RTC) uruchomione na Voodoo 3 z 16 bitowym kolorem wyglądały nie najpiękniej.
miekrzyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjimiekrzy2010.09.11, 14:22
A w przypadku Voodoo 3 nie była to kwestia sławnego 3dfxowego 22-bitowego renderowania grafiki? ;)
rafal2iomussZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rafal2iomuss2010.09.11, 14:50
Assassin @ 2010.09.11 10:45  Post: 412334
@rafal2iomuss
Ale w zasadzie do kogo te teksty? Do autora artykułu? Wg mnie tekst jest bardzo rzeczowy. Wskazuje wprawdzie na wady technologii, ale przede wszystkim obiektywnie ją opisuje, łącznie z licznymi zaletami.

Jeśli zaś chodzi o niektórych komentujących to tym bardziej nie rozumiem zdziwienia ;) Jeśli ktoś jest fanem jednej firmy i/lub 'haterem' innej to zawsze będzie 'promował' swojego ulubieńca i krytykował drugą stronę, niezależnie od tego co ona robi lub czego nie robi.


Naturalnie, że do niektórych osób piszących tutaj komentarze. Co do komentarza użytkownika @Revcorey to mimo że prawie codziennie przeczesuje dużo stron związanych z problematyką komputerową na słowo bullet natknąłem się pierwszy raz, podczas gdy PhysX jest prawie na porządku dziennym. Zdaje sobie sprawę, że w większości to marketingowy bełkot bo czas i pieniądze zamiast na reklamy mogły by pójść na udoskonalenia technologii i ich opatentowanie. Twórcą Bullet oczywiście życzę sukcesów i miło usłyszeć, że coś się w tej sprawie rusza, ale NV ma fundusze i lepsze kontakty w branży aby przeforsować swój standard. Szkoda tylko, że robi to przelewami na konto a nie jego jakością. O AMD się nie wypowiadam bo w tej kwestii nie istnieją ewentualnie tylko wspierają jakiś standard. Fizyka w grach jest niewątpliwie przyszłością i szkoda, że nikt się za to poważnie nie bierze a NV chce się tylko nachapać zielonymi zamiast stworzyć coś na prawdę dobrego i konkretnego.
znafcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
znafca2010.09.11, 15:55
Superman @ 2010.09.11 14:01  Post: 412379
Artykuł taki sobie. Można było wspomnieć że przed Ageia był Novodex, i ogólnie przybliżyć na czym polegają obliczenia fizyczne, i jakie są tam problemy do rozwiązania. Dziwne że wałkujecie budowę GPU non stop aż do znudzenia (shadery, jednostki tekstur, ropy itp), ale macie opory aby głębiej wejść na inne tematy techniczne.

Co do PhysX to mam wrażenie że za dużo pobiera tej mocy GPU w stosunku do rezultatów. Być może NV chce aby kupować silniejsze i droższe GPU. Z tego powodu nie ma też wielowątkowości, o ile developer sam o to nie zadba. Nvidia będzie to wciskać do gier za kasę, aby zmusić graczy do kupna ich GPU


Ta - kiedyś fizykę to i pasywnie chłodzona Ageia potrafiła policzyć, dziś bez mocnego dżiforsa nie podchodź. Taka prawda. Wnioski sami sobie wyciągnijcie, ja tu tylko sprzątam. Viva la fizyx , rotfl....
radek_zZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
radek_z2010.09.11, 15:58
miekrzy @ 2010.09.11 14:22  Post: 412381
A w przypadku Voodoo 3 nie była to kwestia sławnego 3dfxowego 22-bitowego renderowania grafiki? ;)


Nie, owy 22 bitowy wewnętrzyny rendering miał na celu jedynie zmniejszyć spadek jakości występujący w grach z 32 bitowym kolorem renderowanych w 16 bitach.
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
revcorey2010.09.11, 15:58
@rafal2iomuss
mi wystarczy 'przeczesywać' 3 strony żeby wiedzieć o tym iż AMD wspiera aktywnie przepisywanie bullet na opencl(a raczej dostosowanie). Bullet przynajmniej jest wykorzystywany w cinema4d i wielu innych rzeczach o czym sobie możesz tu poczytać http://bulletphysics.org/wordpress/
żeśta się za bardzo PR nv nabieracie. Ja osobiście robiłem sobie w java3d z użyciem ODE proste symulacje w sumie dość dawno temu. Są jeszcze inne silniki na czele z havok któremu działanie na cpu nie przeszkadza. AMD ma swoje stream sdk mają tam teraz opencl, wcześniej mieli coś podobnego do cuda jak pamiętam ale co i jak dokładnie to nie wiem. Z resztą opencl jest ogólny nie musi być koniecznie dla niego gpu równie dobrze można wykorzystać cpu. I jest na różne platformy chyba nawet na mobilme(ios?)
Opson6667Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Opson66672010.09.11, 16:11
radek_z @ 2010.09.11 14:06  Post: 412380

Kilka lat temu jako posiadacz Voodoo3 obserwowałem to samo w okresie pojawiania się kolejnych gier optymalizowanych pod rendering w 32-bitowym kolorze. Jakoś w grach pisanych w okresie 16-bitowego koloru 3D (np. Unreal Turnament) udawało się osiągnąć płynność przejść barw w 16 bitach. Natomiast gry napisane pod 32 bitowy kolor (np. Wolfenstein RTC) uruchomione na Voodoo 3 z 16 bitowym kolorem wyglądały nie najpiękniej.


Na dymie i na mapach w kosmosie zawsze doskonale było widać niedoskonałość koloru 16 bitowego........ Ale w przypadku kart Voodoo wyglądało to znacznie lepiej niż w przypadku np. TNT2 czy Rage 128 - te robiły po prostu ordynarny dithering z 32 bitów paskudnie wyglądający
WuwuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wuwu2010.09.11, 16:32
halflife2004 @ 2010.09.10 16:16  Post: 412103
Na cały PhysX to chyba narzekają tylko posiadacze ATI, co ? Bo wszyscy co mają NV dostali świetny dodatek w niektórych grach, co tylko je poprawia, tak samo jak CUDA i woda w Just Cause 2. I teraz pytanie za 100 pkt. czy ktoś normalny, co ma NV narzekał by na dodatkowe efekty ? Nie, więc wiadomo, że pod tym tematem zadowoleni będą posiadacze NV (moim zdaniem tylko Ci mogą powiedzieć, że grają w maksymalnych detalach w w/w grach) oraz mocno niezadowoleni i zniesmaczeni posiadacze ATI. Niby to tylko jakieś tam PhysX, ale jak miałe ATI, po przejściu z NV (bo nie było nowych NV) to powiem szczerze, że może i to jest nic, ale czułem się, że jednak te w/w gry już nie były dla mnie. I teraz kolejne pytanie ? Czemu NV może tak robić, a ATI nie ? Odpowiedz, bo ATI ma jak zawsze każdego klienta w d... , karty robi się do gier więc trzeba współpracować mocno z wydawca i producentami gier, aby to właśnie TE gry chodziły u nas najlepiej jak się tylko da + miały jakieś bajery. W ilu grach jest znaczek ATI (AvP / Dirt2), a w ilu NV (.......) Nawet takie głupie CUDA dodali do Just Cause 2 aby gra była dużo ładniejsza na NV, co ATI nie może też tak robić ? Jedno jest pewne dyrektor od marketingu AMD jest słaby.

Pozdrawiam

PS. i proszę mi nie mówic i pisać, że ATI/AMD nie może też mieć odpowiednika PhysX do gier, może tylko po co to robić jak można i tak sprzedawać karty nie dokładając do kosztów na nowe technologie lub nowe rozwiązania.


Lepiej sam siebie pozdrów i przestań trollować, bo takich bredni się nie da czytać.
QuizZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Quiz2010.09.11, 18:27
Sprawa jest prosta: uzytkownikow ATI boli wagina z powodu Physx'a. Tak po prostu jest i moga zaprzeczac jak tylko chca ale Nvidia ma Physx a ATI nie.
Mozna sie pluc ze placa developerom, specjalnie obnizaja wydajnosc na CPU, nie wspieraja wielowatkowosci , ale Physx jest, ma sie dobrze i rozwija sie.Jak sie komus Physx nie podoba , to przeciez nikt nikogo nie zmusza do wlaczania tej opcji.
Nvidia robi cos w tej materii a jeszcze zostaje opluta i wyzywana jak jakis zloczynca.
Ati ktore ma wszystko i wszystkich w rzyci, ktora od poczatku swojego istnienia nie napisala jednego porzadnego sterownika , jest widziana jak jakis bochater plebsu ciemiezonego przez zla nvidie.

Moim zdaniem wrogosc uzytkownikow ATI vobec NV pochodzi po prostu z zalu ze jednak nie kupili karty ktora dziala.Ja do ati nic nie mam -przez rece przewinelo mi sie juz chyba z 5 kart od 9600Pro po ostatnio karte w laptopie. Na kazdej sie zawiodlem, na nV jeszcze nie, ale przez to nie stalem sie fanboyem, przekladam po prostu stabilnosc nad 2,3 fpsami wiecej.
Filip454Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Filip4542010.09.11, 18:29
Tylko najśmieszniejsze jest to, że physx jest tylko na kartach nV - i tak w życiu nie kupię nV z tylko tego powodu - to jest wymuszanie i tyle.
Promilus1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Promilus19842010.09.11, 18:47
Sprawa jest prosta: uzytkownikow ATI boli wagina z powodu Physx'a

A ciebie bolałby mózg gdybyś go choć ciut częściej używał. PhysX był, jest i będzie... ogromna większość gier z niego korzystających jest zupełnie niezależna czy masz intela, amd, czy masz nvidię czy ati. Po prostu ma działać i działa. AGEIA wymyśliła, że w śmiesznym układziku zrobi bardziej zaawansowaną fizykę, a dokładniej więcej interakcj/kolizji/whatever w sprzęcie. PPU sprzedawało się słabo, choć efekty czasem były całkiem przyzwoite. NV po przejęciu zrobiła to samo co AGEIA tylko poprzez CUDA na ich GPU. Filozofia żadna, PPU nadal całkiem przyzwoicie działa... pojawia się system software w wersji 9.xx.xx i nagle porzucane są 8400/8500GT i wszystkie z mniej niż 256MB RAM jak również PPU. Moment wcześniej pojawiają się ze 2 gry gdzie PPU czy CPU nie ma różnicy, jeden syf. Teraz pojawia się mafia 2 gdzie prawie wszystko leci na CPU i syfu nie ma, za to nowe physx sdk ma w końcu rozsądniej korzystać z CPU. No patrz - jak się chce to się da. Albo inaczej - jak się użytkownicy i developerzy upominają to trzeba ruszyć tyłki zamiast mamić obietnicami. Z takiego stanu rzeczy powinni cieszyć się jak najbardziej również użytkownicy GeForce bo oznaczać to będzie, że czeka ich wzrost wydajności przy gpu physx (bo i tak część obliczeń leci na CPU, a teraz automatycznie będzie ta część wielowątkowa i z SSE). Dlatego zanim napiszesz kolejną bzdurę sprawdź czy aby na tym jęczeniu fanów AMD nie wychodzisz DOBRZe.
trustnob1tchZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
trustnob1tch2010.09.11, 18:58
Fizyka płynów ? Wsiądź do helikoptera w GTA IV i wyląduj w miejscu w, którym jest w miarę płytko (tam gdzie możesz wysiąść i ponownie wsiąść do pojazdu) i zaobserwuj co się dzieje. Może fizyka w GTA IV nie ma zbyt wysokiej rozdzielczości, ale do tej pory nigdzie nie zaobserwowałem tak złożonych i widowiskowych ciągów przyczynowo-skutkowych jak właśnie w GTA IV. APEX PhysX z Mafii2 nie wpływa w ogóle na samą mechanikę rozgrywki, aczkolwiek zgarnianie stopami leżących na ziemi cząstek, możliwość przewożenia jednych pojazdów na drugich lub wyrzucanie spod kół najechanych obiektów podczas przyśpieszenia (genialnie odwzorowane siły tarcia) robią naprawdę dobre wrażenie. Niestety bardzo krótkotrwałe.
dardreZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dardre2010.09.11, 19:12
...odniosę się tu tylko do Metro 2033...' Poprawione działanie broni' ....lepsze efekty widziałem w Battlefield Bad Company2 bez Physx...Autorzy gier wspierani przez zielonych celowo partolą efekty które mogliby spokojnie zawrzeć w normalnym kodzie gry ...Po czym prezentują porównania 'genialny'Physx vs spartolona robota.....
dardreZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dardre2010.09.11, 19:13
...odniosę się tu tylko do Metro 2033...' Poprawione działanie broni' ....lepsze efekty widziałem w Battlefield Bad Company2 bez Physx...Autorzy gier wspierani przez zielonych celowo partolą efekty które mogliby spokojnie zawrzeć w normalnym kodzie gry ...Po czym prezentują porównania 'genialny'Physx vs spartolona robota.....
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.