komentarze
Krzychu2009proZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krzychu2009pro2010.09.10, 17:39
Rzeczywiście, Nvidia mogła optymalnie napisać kod pod PhysX.
Mogli by wprowadzić wielowątkowość i instrukcje sse. Ale czy wtedy obsługiwał by karty ageia PhysX. Nic na ten temat nie mogę znaleźć, więc niech ktoś kompetentny się wypowie.
Na razie nie widzi potrzeby. Mi to w zasadzie na dzień dzisiejszy obojętne.

Jak niektórzy zauważyli, gdy wejdzie bullet, choć na razie silnik jako silnik ograniczony(o ile wejdzie) to nvidia już od razu będzie go obsługiwać. Mnie to raczej cieszy.

Nvidia jeśli chodzi o wsparcie nowinek, jest bardziej zorganizowana.

Co wygra PhysX Czy Bullett, to nie ma znaczenia. Obie firmy w przyszłości będą go obsługiwać, o ile AMD ruszy zadek.

Artykuł parę rzeczy wyjaśnił, Również sam sie o paru rzeczach dowiedziałem.
Nie szukałem informacji w wiki, czy gdzieś tam. Bardzo dobry artykuł.

Można sie pobawić Bullet-em:)
Może było umieszczone wcześniej, no ale jak już to ponawiam.
http://code.google.com/p/bullet/downloads/...mp;can=2&q=
Opson6667Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Opson66672010.09.10, 17:43
Telvas @ 2010.09.10 16:56  Post: 412124
Opson6667 @ 2010.09.10 16:42  Post: 412117
(...)


A jaki miałaby w tym interes żeby to zrobić? Żaden. Nikt nie kopie sam pod siebie dołków

Po twoich wypowiedziach wnioskuję, że jesteś fanem NVIDII. Oczywiście - szanujemy cię. Ja np. jestem fanem jak największej wydajności za jak najmniej złotówek i wkurza mnie, że ktoś mi coś blokuje, próbując na tym zarobić. Jeśli będziesz dalej tłumaczył to zarabianiem pieniędzy, to życzę ci, żebyś w niedalekiej przyszłości musiał płacić miesięczny abonament z Windowsa. Wtedy zrozumiesz, że 'można' nie jest równe 'jest ok'.


Jakim fanem, to już trzeba być fanem żeby rozumieć co to dla producenta czegoś tzw. decyzja biznesowa? Czy kupiłbys AGEIE za grubą kasiorę tylko po to żeby włożyć w to kupę swojej roboty a potem zrobić otwarty standard? No chyba nie...
TelvasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Telvas2010.09.10, 17:51
Opson6667 @ 2010.09.10 17:43  Post: 412141
Telvas @ 2010.09.10 16:56  Post: 412124
(...)

Po twoich wypowiedziach wnioskuję, że jesteś fanem NVIDII. Oczywiście - szanujemy cię. Ja np. jestem fanem jak największej wydajności za jak najmniej złotówek i wkurza mnie, że ktoś mi coś blokuje, próbując na tym zarobić. Jeśli będziesz dalej tłumaczył to zarabianiem pieniędzy, to życzę ci, żebyś w niedalekiej przyszłości musiał płacić miesięczny abonament z Windowsa. Wtedy zrozumiesz, że 'można' nie jest równe 'jest ok'.


Jakim fanem, to już trzeba być fanem żeby rozumieć co to dla producenta czegoś tzw. decyzja biznesowa? Czy kupiłbys AGEIE za grubą kasiorę tylko po to żeby włożyć w to kupę swojej roboty a potem zrobić otwarty standard? No chyba nie...

A co ma otwarty standard (o którym nawet nikt w tej dyskusji nie wspominał) do blokowania własnych produktów działających na równorzędnych platformach konkurencji?
KujtekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kujtek2010.09.10, 17:52
physx ssa, taki jest fakt, wsparcie proca 'na odpiernicz' - niech kupią gejforsa bo ma physx
havok jakoś 'jest z intelem' a też dobrze działa na amd
standardowi jednego producenta który słodzi żeby tylko u konkurencji chodziło źle, stanowcze NIE
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2010.09.10, 17:57
Bardzo dobry artykuł. Wprawdzie z tego co pamiętam 'nieco' spóźniony (kojarzę zapowiedzi sprzed ponad roku), ale najważniejsze że jest i i to jest na bardzo wysokim poziomie.

Odniosę się do kilku powtarzających się wypowiedzi:
- Nvidia jest nie tylko producentem GPU, ale i 'producentem' popularnych, multiplatformowych bibliotek fizyki; ich psim obowiązkiem jest zapewnić maksymalną możliwą wydajność zarówno na GPU, jak i Xenonie, Cellu, Broadwayu i procesorach x86
- nie jest prawdą, że w Batmanie wyższe obciążenie CPU w trybie PhysX@GPU jest spowodowane dodatkowymi odłamkami, cząsteczkami itd.; z włączonym PhysXem w trybie CPU mamy dokładnie tyle samo cząsteczek i odłamków!
- mimo to szczególnie nie winiłbym Nvidii; kwestia wielowątkowości została dobrze wyjaśniona w artykule - Nvidia zapewnia odpowiednie optymalizacje, a developer który nie chce z nich korzystać ten dupa; gorzej wygląda sprawa niewykorzystywania nowoczesnych instrukcji, to jest w obecnych czasach 'must have', dobrze że jak wynika z linka Sulac0 sytuacja powoli ulega zmianie.
Krzychu2009proZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krzychu2009pro2010.09.10, 18:18
Kujtek @ 2010.09.10 17:52  Post: 412143
physx ssa, taki jest fakt, wsparcie proca 'na odpiernicz' - niech kupią gejforsa bo ma physx
havok jakoś 'jest z intelem' a też dobrze działa na amd
standardowi jednego producenta który słodzi żeby tylko u konkurencji chodziło źle, stanowcze NIE

Wybacz, nie zrozumiałem twojej wypowiedzi.
Nvidia ma prawo promować swój silnik, we własnym zakresie, tak jak intel. Intel- raczej inaczej nie może:) CPU, to CPU, więc wsparcie ma każdy procesor wspierający odpowiednie instrukcje. To chyba logiczne.

'' -- nie aktualne.
@Promilus1984
///Racja chyba sie wkopałem.
http://gpgpu.org/wp/wp-content/uploads/200...rchitecture.pdf
20 strona, źle odczytałem. Zdarza się. Dobrze, że dość szybko wy haczyłeś.

Promilus1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Promilus19842010.09.10, 18:27
AMD GPU wspiera SSE
Kto cie tak brzydko okłamał?
Mroczny NeluZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mroczny Nelu2010.09.10, 18:42
Art bardzo fajny, dużo się można z niego dowiedzieć :) Oby więcej takich.

Co do PhysX - fanatyków Radków i Geforców już chyba do reszty pogieło. Jedni twierdzą, że PhysX kompletnie nic nie daje i jest to niepotrzebny 'ficzer' drudzy uznają go za wynalazek zmieniający świat :E, koło sie przy PhysX chowa :E, Weźcie swoje Radki i Geforcy na Krakowskie Przedmieście i się nimi pozabijajcie, trochę spokoju będzie :E

Mnie samemu bardzo spodobały się efekty w Mafii 2 (które polepszają moją opinię o tej grze) - potężna demolka w restauracji i pobojowisko fajnie się prezentują. Szkoda tylko, że bez PhysX mogę grać w 1080p, AF16, AAx2 a ze wszystkimi efektami gra tnie w 720p, bez AA i z AF8 :( Ale nadal nie jest to dla mnie decydujący argument - dlatego przymierzam się do zakupu HD5770. jeśli GTS450 będzie miał podobną wydajność i pobór prądu, to wtedy kupię go ;) (GTs-a)
Vesp3rZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vesp3r2010.09.10, 18:59
Powiem tylko jedno:
Battlefield Bad Company 2


To wyżej to taki 'psztyczek' w artykuł bo zabrakło konkluzji, a co z grami które mają fizyke a nie uzywają phisyxa.

Dodatkowo ja jestem ogromnym przeciwnikiem tej technologii względem jednej rzeczy, mianowicie MASA mocy obliczeniowej idzie na CHAOS na ekranie, jak odłami i inne bajery które tak naprawde nie są częścią fizyki, a wymagają tej technologii.

Ps. Art dobry, bardzo mnei sie podoba:)
i-szakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
i-szak2010.09.10, 19:08
-1#70
mnie martwi ze blokuja uzycie ageia ppu, jest to ichny produkt po wykupie, ich nowa wykupiona odpowiedzialnosc wobec klientow ageia.
szkoda ze w arcie nie ma ageia ppu
SuLac0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SuLac02010.09.10, 19:10
Vesp3r @ 2010.09.10 18:59  Post: 412162
To wyżej to taki 'psztyczek' w artykuł bo zabrakło konkluzji, a co z grami które mają fizyke a nie uzywają phisyxa.

bo art dotyczyl silnika fizyki wykorzystujacego gpu. masz jakis inny przyklad?
tylko nie wypisuj mi tu farmazonow, ze w np. bc2 masz to samo co oferuje physx, bo tylko potwierdzisz, ze w ogole nie masz pojecia o czym sie tu pisze
miekrzyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjimiekrzy2010.09.10, 19:18
Vesp3r @ 2010.09.10 18:59  Post: 412162
Powiem tylko jedno:
Battlefield Bad Company 2

Model zniszczeń w BC 2 jest fajny, ale to nie ta liga co PhysX. W PhysX jeśli coś zniszczysz to to się rozpada na kawałki, które później zostają. W BC 2 jeśli coś zniszczysz, to to po prostu znika.
SuLac0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SuLac02010.09.10, 19:24
miekrzy @ 2010.09.10 19:18  Post: 412169

Model zniszczeń w BC 2 jest fajny, ale to nie ta liga co PhysX. W PhysX jeśli coś zniszczysz to to się rozpada na kawałki, które później zostają. W BC 2 jeśli coś zniszczysz, to to po prostu znika.

tym bardziej , ze wiekszosc w bc2 to skrypty. wyglada efektownie, ale z fizyka ma malo wspolnego

http://www.youtube.com/watch?v=hLs_WIQRj2Q
RomanTyczkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RomanTyczka2010.09.10, 19:26
Osobiście mnie na prawdę cieszy, że taka technologia istnieje, jest moim zdaniem bardzo efektowna, niestety są miejscami problemy z ilością wyświetlanych klatek co jest znacznie widoczne. Wszelkie urozmaicenia, które niesie PhysX po prostu zadowalają, cieszą oko. Na prawdę chciałbym, żeby ta technologia była dostępna także na Radeonach bez jakichkolwiek problemów czy grzebaniem w plikach, bo pomimo nieliczne implementacji jest i tak zadowalająca przy tych paru produkcjach. Musimy sobie powiedzieć jedno, że lepiej mieć coś extra niż tego nie mieć. Ponoć ATI nie chciało tej technologii, mieli możliwość jej pozyskania od zielonych - nie dam sobie ręki uciąć czy tak było de facto na prawdę.
sidebandZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sideband2010.09.10, 19:32
miekrzy @ 2010.09.10 19:18  Post: 412169
Vesp3r @ 2010.09.10 18:59  Post: 412162
Powiem tylko jedno:
Battlefield Bad Company 2

Model zniszczeń w BC 2 jest fajny, ale to nie ta liga co PhysX. W PhysX jeśli coś zniszczysz to to się rozpada na kawałki, które później zostają. W BC 2 jeśli coś zniszczysz, to to po prostu znika.

W physx tez masz swego rodzaju skrypty , w trakcie projektowania leveli kazdy obiekt opracowuje sie , jak i w jaki sposob ma sie rozpadac i nigdy nie rozpadna sie w inny sposob. Radze takze przyjrzec sie , jak sie zachowuje dym z physx w mafii - smiech na sali.
Vesp3rZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vesp3r2010.09.10, 19:34
BF:BC2 nie jest skryptem ! SuLac0 ! ciągle o tym piszesz ze to skryptyu ale nigdzie dosłownie NIGDZIE nie ma ze to skrypty, a są potwierdzenia że to jest SILNIK fizyki.

w BF:BC2 wszystko sie rozpada na kawłąki, ale chodzi o to że sie DA na procesorze i że jest to BARDZO wydajne, co nam nV chce wmówić ze tylko ich grafa = wydajna wizyka.

Jeżeli chcesz inne gry które nie wykorzystują phisyxa a bardzo ładnie pokazują fizyke to Havocowy Red Faction, Half Life 2 gdzie jednak jest fizyka, Company of heroes. Więcej mam wymieniać? Nie ma tam takiej ekstra fizyki jak w tych tutaj, ale jeżeli usuniemy 'chaos' odłamkó to dużo nam tego och ach nie zostanie.
SuLac0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SuLac02010.09.10, 19:48
sideband @ 2010.09.10 19:32  Post: 412179
W physx tez masz swego rodzaju skrypty , w trakcie projektowania leveli kazdy obiekt opracowuje sie , jak i w jaki sposob ma sie rozpadac i nigdy nie rozpadna sie w inny sposob.

tak, tyko zobacz jak sie rozpada taki budynek np. w warmonger (physx) , a jak w bc2. w bc2 bez znaczenia gdzie oddasz strzal budynek zacznie sie rozpadac praktycznie w tych samych miejscach. o wiszacych dachach na jednej belce nawet nie wspomne

Radze takze przyjrzec sie , jak sie zachowuje dym z physx w mafii - smiech na sali.

do tego co mamy w batmanie to faktycznie smiech :) ale chociaz reaguje w jakis sposob z inymi obiektami.
KameleonnZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kameleonn2010.09.10, 20:14
I znowu wojna ;d

Prawda jest taka ze kazdy zasluguje na fizyke bez spadku wydajnosci animacji - wiec, im szybciej sie upowszechni silnik fizyki na OpenCL tym lepiej dla nas, wszystkich, zarowno fanboyow AMD jak i NV ;)
jukojukoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jukojuko2010.09.10, 20:28
sideband @ 2010.09.10 19:32  Post: 412179
miekrzy @ 2010.09.10 19:18  Post: 412169
(...)

Model zniszczeń w BC 2 jest fajny, ale to nie ta liga co PhysX. W PhysX jeśli coś zniszczysz to to się rozpada na kawałki, które później zostają. W BC 2 jeśli coś zniszczysz, to to po prostu znika.

W physx tez masz swego rodzaju skrypty , w trakcie projektowania leveli kazdy obiekt opracowuje sie , jak i w jaki sposob ma sie rozpadac i nigdy nie rozpadna sie w inny sposob. Radze takze przyjrzec sie , jak sie zachowuje dym z physx w mafii - smiech na sali.

Nie tylko dym, szkło samochody rozpadają sie za każdym razem w identyczny sposób.
Ale to tylko jest inne nazewnictwo w BC2 nazywa sie to skrypt a w mafi ten troszkę inny skrypt physx . Jeszcze co do strzelania i zniszczeń np na kolumnach w mafi -- czy się strzeli z pistolecika czy z shotguna otwór zniszczenia pozostają identyczne(czasami potrzeba dwa strzału z pistolecika).

Co do znikania elementów, może ja mam coś zepsute ale tynk i inne odłamki które powypadały z ściany po jakimś czasie znikały.
LabovskyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Labovsky2010.09.10, 20:30
A ja bym z chęcią wreszcie zobaczył fizykę płynów w symulatorze lotniczym z drugiej wojny - jakby jakby któryś miał to rozsądnie zaimplementowane w jakiejś formie to kto wie, czym bym sie nnawet na GeForce'a nie skusił.

Wsiąść do takiego F4U Corsaira, lotniskowiec kołyszący się na fali, rozpryski morskiej wody na wiatrochronie, kłęby spalin przy rozruchu 2000 koni mechanicznych gwiazdowego Pratt & Whitney, wyrzutnia parowa i do koła mnóstwo białego dymu, a potem już tylko zabawa w kumulusach i obserwowanie jak 4 metrowe śmigło zawija chmury. Ehhh... marzenia :)
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.