komentarze
Boro666Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Boro6662010.06.02, 19:12
Czemu u nich wszystko trwa latami? :E
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
revcorey2010.06.02, 19:31
17#2
Boro666 @ 2010.06.02 19:12  Post: 383378
Czemu u nich wszystko trwa latami? :E

bo nie mają kasy?
agravatorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
agravator2010.06.02, 19:36
co za mądruś pozakładał tam wentylatorki (na oko 30mm)?mega-radiator o większej powierzchni dałby radę z tym potworem
cyrix.133Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cyrix.1332010.06.02, 19:40
revcorey @ 2010.06.02 19:31  Post: 383381
Boro666 @ 2010.06.02 19:12  Post: 383378
Czemu u nich wszystko trwa latami? :E

bo nie mają kasy?


Choć produkują chipy spotykane w każdym urządzeniu elektronicznym, niekoniecznie komputerach? Wątpię ;)

Jak dla mnie te wszystkie zabawki to krok w tył
- cpu zintegrowane z gpu,
- atomy itd,
- karty graficzne, w których zmieniają się tylko oznaczenia na wyższe ;)
Bart TutZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bart Tut2010.06.02, 20:11
-1#5
Nie znam nikogo kto miałby kompa z prockiem od via. To czysta abstrakcja.
rhqqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rhqq2010.06.02, 20:24
Bart Tut @ 2010.06.02 20:11  Post: 383389
Nie znam nikogo kto miałby kompa z prockiem od via. To czysta abstrakcja.

mam dwa :)
PCMarekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
PCMarek2010.06.02, 20:37
Bart Tut @ 2010.06.02 20:11  Post: 383389
Nie znam nikogo kto miałby kompa z prockiem od via. To czysta abstrakcja.

ja mam :) , delikatnie mówiąc demonem wydajności to nie jest, ale działa i robi co do niego należy
mikilysZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mikilys2010.06.02, 20:55
Ich jednordzeniowce nie dość, że tańsze, to jeszcze wydajniejsze niż ATOM'y a o energooszczędności nie wspomnę. Ale marketing i ubóstwianie srATOMów spowodowały ich bezpańskie panoszenie się. Chwała komuś, że zauważono MV-40 od AMD, który gniecie ATOM'a 330, czy L335, które z kolei miażdżą platformę CULV, a dokładniej pierwszy godny przeciwnik w mocy obliczeniowej to SU7300, ale na beznadziejnej platformie :]
Tak czy siak. VIA od lat stara się stworzyć coś mocnego, a małego. Seria płyt EPIA prawie stała się religią, ale pojawił się bOŻEK - srATOM.
xamxxxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xamxxx2010.06.02, 21:48
mikilys @ 2010.06.02 20:55  Post: 383398
Ich jednordzeniowce nie dość, że tańsze, to jeszcze wydajniejsze niż ATOM'y a o energooszczędności nie wspomnę. Ale marketing i ubóstwianie srATOMów spowodowały ich bezpańskie panoszenie się. Chwała komuś, że zauważono MV-40 od AMD, który gniecie ATOM'a 330, czy L335, które z kolei miażdżą platformę CULV, a dokładniej pierwszy godny przeciwnik w mocy obliczeniowej to SU7300, ale na beznadziejnej platformie :]
Tak czy siak. VIA od lat stara się stworzyć coś mocnego, a małego. Seria płyt EPIA prawie stała się religią, ale pojawił się bOŻEK - srATOM.

mikilys @ 2010.06.02 20:55  Post: 383398
Ich jednordzeniowce nie dość, że tańsze, to jeszcze wydajniejsze niż ATOM'y a o energooszczędności nie wspomnę. Ale marketing i ubóstwianie srATOMów spowodowały ich bezpańskie panoszenie się. Chwała komuś, że zauważono MV-40 od AMD, który gniecie ATOM'a 330, czy L335, które z kolei miażdżą platformę CULV, a dokładniej pierwszy godny przeciwnik w mocy obliczeniowej to SU7300, ale na beznadziejnej platformie :]
Tak czy siak. VIA od lat stara się stworzyć coś mocnego, a małego. Seria płyt EPIA prawie stała się religią, ale pojawił się bOŻEK - srATOM.

mikilys @ 2010.06.02 20:55  Post: 383398
Ich jednordzeniowce nie dość, że tańsze, to jeszcze wydajniejsze niż ATOM'y a o energooszczędności nie wspomnę. Ale marketing i ubóstwianie srATOMów spowodowały ich bezpańskie panoszenie się. Chwała komuś, że zauważono MV-40 od AMD, który gniecie ATOM'a 330, czy L335, które z kolei miażdżą platformę CULV, a dokładniej pierwszy godny przeciwnik w mocy obliczeniowej to SU7300, ale na beznadziejnej platformie :]
Tak czy siak. VIA od lat stara się stworzyć coś mocnego, a małego. Seria płyt EPIA prawie stała się religią, ale pojawił się bOŻEK - srATOM.

Święta prawda :-)
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2010.06.03, 10:28
-1#10
mikilys @ 2010.06.02 20:55  Post: 383398
Ich jednordzeniowce nie dość, że tańsze, to jeszcze wydajniejsze niż ATOM'y a o energooszczędności nie wspomnę. Ale marketing i ubóstwianie srATOMów spowodowały ich bezpańskie panoszenie się. Chwała komuś, że zauważono MV-40 od AMD, który gniecie ATOM'a 330, czy L335, które z kolei miażdżą platformę CULV, a dokładniej pierwszy godny przeciwnik w mocy obliczeniowej to SU7300, ale na beznadziejnej platformie :]
Tak czy siak. VIA od lat stara się stworzyć coś mocnego, a małego. Seria płyt EPIA prawie stała się religią, ale pojawił się bOŻEK - srATOM.

ja bym tu nie przesadzał - atom jest owszem słabym procesorem, ale jeżeli chodzi o energooszczędność, to mimo wszystko Via i AMD mają gorsze pod tym względem procesory. Swoją drogą nano w stosunku do atoma nie jest tak potężny jak część z was uważa - atom mimo wszystko potrafi często mocno nadrobić samym HT ;)
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2010.06.03, 10:38
-1#11
mikilys @ 2010.06.02 20:55  Post: 383398
Ich jednordzeniowce nie dość, że tańsze, to jeszcze wydajniejsze niż ATOM'y a o energooszczędności nie wspomnę. Ale marketing i ubóstwianie srATOMów spowodowały ich bezpańskie panoszenie się.
No i słusznie, że nie wspominasz o energooszczędności, po pobór mocy Nano bywa do kilkunastu razy wyższy od Atoma ;)
Poza tym mało kto pamięta, że do czasu premiery Atoma płyty mini-ITX VIA z jeszcze gorszymi od Atoma procesorami (C3 i C7) kosztowały krocie. Także nie pomstowałbym na Atoma, bo w sumie jego wprowadzenie zrobiło sporo dobrego.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2010.06.03, 10:49
Assassin @ 2010.06.03 10:38  Post: 383491
mikilys @ 2010.06.02 20:55  Post: 383398
Ich jednordzeniowce nie dość, że tańsze, to jeszcze wydajniejsze niż ATOM'y a o energooszczędności nie wspomnę. Ale marketing i ubóstwianie srATOMów spowodowały ich bezpańskie panoszenie się.
No i słusznie, że nie wspominasz o energooszczędności, po pobór mocy Nano bywa do kilkunastu razy wyższy od Atoma ;)
Poza tym mało kto pamięta, że do czasu premiery Atoma płyty mini-ITX VIA z jeszcze gorszymi od Atoma procesorami (C3 i C7) kosztowały krocie. Także nie pomstowałbym na Atoma, bo w sumie jego wprowadzenie zrobiło sporo dobrego.

no bez przesady - jak porównujesz via nano desktopowego 1,8Ghz, to tak, ale w segmencie mobilnym 65nm nano 1-1,3Ghz pobierają około 5/6W. Atomy desktopowe (4W) z GMA950 też mają nieciekawy pobór.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2010.06.03, 11:14
Zgadza się, dlatego napisałem 'do kilkunastu razy' a nie 'kilkanaście razy'. Nano to nie są złe procesory, ale nawet wersje UVL nie zachwycają stosunkiem poboru mocy do wydajności. Głównym winowajcą jest prawdopodobnie proces 65nm, dodatkowo niezoptymalizowany pod produkcję CPU.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2010.06.03, 11:39
Assassin @ 2010.06.03 11:14  Post: 383495
Zgadza się, dlatego napisałem 'do kilkunastu razy' a nie 'kilkanaście razy'. Nano to nie są złe procesory, ale nawet wersje UVL nie zachwycają stosunkiem poboru mocy do wydajności. Głównym winowajcą jest prawdopodobnie proces 65nm, dodatkowo niezoptymalizowany pod produkcję CPU.
5W dla 1,3Ghz w serii 3000 która jest 20% szybsza od serii 2000, która z kolei jest szybsza o około 10/15% od atoma w zależności od zastosowania (czasami wydajnośc jest podobna, a czasami nano gniecie atoma). Jak dla mnie oferta całkiem porównywalna. Poza tym nano 3000, posiada SSE4 i jest 64bitowy. O ile to drugie jest malo ważne, tak SSE4 potrafi dać niezłego kopa w niektóych aplikacjach.
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2010.06.03, 11:49
-1#15
Atom ma 5,5W z grafiką i kontrolerem pamięci. A sam Atom 1,66 GHz pobiera 2,5W. Że nie wspomnę o serii Z.

Skąd masz dane na temat poboru mocy przez Nano serii 3000? Ja widziałem jedynie dane na temat poboru w spoczynku i założyłem, że skoro nie chwalą się poborem pod obciążeniem, to rewelacji nie ma ;) Jeśli faktycznie seria 3000 jest o tyle szybsza bez zmiany TDP to mamy do czynienia ze znaczną poprawą.
AmitozaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amitoza2010.06.03, 11:58
Assassin @ 2010.06.03 11:49  Post: 383505
Atom ma 5,5W z grafiką i kontrolerem pamięci. A sam Atom 1,66 MHz pobiera 2,5W. Że nie wspomnę o serii Z.

Skąd masz dane na temat poboru mocy przez Nano serii 3000? Ja widziałem jedynie dane na temat poboru w spoczynku i założyłem, że skoro nie chwalą się poborem pod obciążeniem, to rewelacji nie ma ;) Jeśli faktycznie seria 3000 jest o tyle szybsza bez zmiany TDP to rzeczywiście mamy do czynienia ze znaczną poprawą.

skoro seria 2000 pobiera 5W, a seria 3000 jak widać w idlu pobór ma zmniejszyny, to pod obciążeniem będzie tak samo jak w przypadku serii 2000, a w najlepszym wypadku nawet mniej. Samo via zaś twierdzi, że nowe nano 3000 będą pobierać 20% mniej od serii 2000 dodając do tego to, ze będzie 20% szybszy, wychodzi nam całkiem udany procesor.
StanleyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stanley2010.06.03, 15:12
No właśnie jak ktoś słusznie wskazał, podobnie jak marketing Intela chwali srAtoma za marginalne pobory mocy, zapominajac o tym ile pobiera chipset z kontrolerem ram i gma, podobnie marketing Via skupia sie na poborze mocy w spoczynku.

Oczywiste jest ze Nano jest w tyle ze wzgledu na 65nm.
A wracajac do Epii o którejś ktoś wspomnial, no niestety pomimo wysokich MHz czy nawet GHz dopiero 1.5GHz C7 wydajnościa dorównuje leciwym już P3 taktowanym kilkaset np. 500MHz.

Podobnie sprawa sie ma z procesorem AMD, to nie tylko marketing, przede wszystkim w ofercie AMD brak CULV, firma może konkurować jedynie dzieki chipsetom ATI w segmencie nieco wyższych wydajności, w segmencie tanich netbooków nie ma nic sensownego do zaoferowania.
Mysle ze firma moglaby wykorzystać potencjal ATI, oraz swoich doświadczeń z Geode i zaoferować ciekawe rozwiazania x86 lub iśc w kierunku ARM :)
szybki2005Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szybki20052010.06.04, 00:13
fajnie, jakby pojawił się trzeci 'gracz' na rynku procesorów - mielibyśmy lepszy sprzęt za mniejsze pieniądze :)
krzysiek_milZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
krzysiek_mil2010.06.04, 14:30
Przydałby się trzeci mocny gracz na rynku. Byłby szybszy postęp i niższe ceny. To samo dotyczy kart grafiki, też przydałby się trzeci mocny gracz.
Zaloguj się, by móc komentować