pytasz sie mnie czy chciałbym aby ładna gra ,nowa chodziła płynnie jak by była na x9 (pomijając fakt ze chwalili sie ze 11 jest wydajniejsza od 10 w kwestii obciązenia ) na karcie za ok. 2500, jasna cholera ,oczywiscie ze tak,kupuje karte za kupe kasy nie wspominająć o reszcie kompa i gra nie bedzie zawsze płynna bo moj komp bedzie ją ograniczał??? bez quad SLIi nie podchodzic do tej gry nie wspominając o i7 980x????
Jasna ciasna, bez teselacji i głębi da się grać nie musisz tego używać. A gry też nie musisz kupować dla grafiki. Chcesz wolności wyboru, czekaj na nowego stalkera. Ta gra nim nie jest. pozdro.
wiem wiem ,ale tu chodzi raczej o to ,ze te ''nowe obliczenia'' trzeba dotrzec i będą wkrotce lepiej smigały pozdro
Taa, pewnie. i7 920 @ 4.01, 3x2gb, hd 5870 i spadki z 60 do 20 klatek świadczy o wspaniałej optymalizacji. Oczywiście jakość grafiki to niby usprawiedliwia.
Bez wątpienia, znajdą się i tacy, którzy stwierdzą,że i GTA IV ma dobrą optymalizację.
Słuchaj, naprawdę powinieneś czytać moje poprzednie wypowiedzi na temat relacji grafika M2033/wydajność komputera, no i posty paru poprzednich osób - to po pierwsze. Po drugie, uczepiłeś się optymalizacji i wymagań gry jako wady - przecież było o tym napisane. Dlaczego gra została przetestowana na jednej konfiguracji też napisałem i podałem logiczny powód. Miej litość człowiecze - czytaj komentarze zanim coś napiszesz...
Widzę, że masz monopol na 'właściwą opinię'.
Po pierwsze - czytałem powyższe komentarze o wysokich wymaganiach sprzętowych i widzę, że nie jestem w nich osamotniony.
Po drugie - jeśli bierzesz się za pisanie jakiegokolwiek artykułu, to bądź przygotowany na to, iż nie będzie on odbierany w samych superlatywach.
Ponadto - może mi jednak wskażesz, proszę - gdzie w PODSUMOWANIU jest napisane coś o ogromnych wymaganiach sprzętowych ?
A może jednak nie potrzeba... Przecież one nie są takie duże, jak na tak wspaniałą grafikę, a wręcz usprawiedliwione.
Słuchaj, naprawdę powinieneś czytać moje poprzednie wypowiedzi na temat relacji grafika M2033/wydajność komputera, no i posty paru poprzednich osób - to po pierwsze. Po drugie, uczepiłeś się optymalizacji i wymagań gry jako wady - przecież było o tym napisane. Dlaczego gra została przetestowana na jednej konfiguracji też napisałem i podałem logiczny powód. Miej litość człowiecze - czytaj komentarze zanim coś napiszesz...
Widzę, że masz monopol na 'właściwą opinię'.
Po pierwsze - czytałem powyższe komentarze o wysokich wymaganiach sprzętowych i widzę, że nie jestem w nich osamotniony.
Po drugie - jeśli bierzesz się za pisanie jakiegokolwiek artykułu, to bądź przygotowany na to, iż nie będzie on odbierany w samych superlatywach.
Ponadto - może mi jednak wskażesz, proszę - gdzie w PODSUMOWANIU jest napisane coś o ogromnych wymaganiach sprzętowych ?
A może jednak nie potrzeba... Przecież one nie są takie duże, jak na tak wspaniałą grafikę, a wręcz usprawiedliwione.
No i widzisz, a Ty znowu swoje Zejdź wreszcie z tych wymagań sprzętowych i przyjmij do wiadomości, że ( cytuję samego siebie):
'Nie ma takiej możliwości, żeby to był minus akurat tej gry. Za bardzo dobrą i zaskakującą grafikę się płaci. Gdyby ta gra wyglądała tak sobie i gdyby wówczas wymagała sprzętu z kosmosu, to byłby zdecydowanie minus. Sytuacja analogiczna do Crysisa, który ujrzawszy światło dzienne, zarzynał wówczas GeForce'a 8800 Ultra. Już wtedy wiadomo było, że potrzeba czasu, aby gra wyglądała super i chodziła płynnie.'
Powiedz mi, PO CO mam pisać w podsumowaniu o wysokich wymaganiach sprzętowych ? Przecież temat został przewałkowany we wcześniejszym rozdziale recenzji gry. Owszem, potrzebujesz dobrego komputera żeby zobaczyć M2033 w całej okazałości, ale wcale nie jest potrzebna maszyna z kosmosu, żeby się tą grą nacieszyć. Zrozumiałeś wreszcie dlaczego wysokie wymagania sprzętowe nie są wadą tej gry, czy nie ?
Jeśli mogę coś zasugerować - jeżeli testujecie grę na jednej tylko konfiguracji sprzętowej - to nie najlepszym pomysłem jest test na karcie multi-GPU, wiele gier ma poważne problemy w konfiguracjach SLI/CF. jakiego poziomu skalowania mam się spodziewać? 80% ? czy 15% ? tego z testu się nie dowiem, oczywiście można założyć że kolejne stery poprawią trochę skalowalność w grze ale nie zawsze tak jest. Lepszym pomysłem byłby test na karcie 1-procesorowej.
Jeśli mogę coś zasugerować - jeżeli testujecie grę na jednej tylko konfiguracji sprzętowej - to nie najlepszym pomysłem jest test na karcie multi-GPU, wiele gier ma poważne problemy w konfiguracjach SLI/CF. jakiego poziomu skalowania mam się spodziewać? 80% ? czy 15% ? tego z testu się nie dowiem, oczywiście można założyć że kolejne stery poprawią trochę skalowalność w grze ale nie zawsze tak jest. Lepszym pomysłem byłby test na karcie 1-procesorowej.
Ciekawa recka pozdrawiam
Teoretycznie masz rację, tylko... to nie był test karty graficznej
W tej grze obciążenie jest głównie na GPU. http://www.legionhardware.com/articles_pag...ce_guide,6.html - Quad nic nie daje http://www.legionhardware.com/articles_pag...ce_guide,9.html - czy 2, czy 3.6GHz - brak różnicy.
I jeszcze co do wymagań - na moim kompie (i5@4GHz, 5870) po włączeniu wszystkiego na max (a rozdzielczość ciut powyżej FullHD, bo 1920x1200) jak zobaczyłem 20-25fps to się złapałem za głowę. Moim zdaniem poziom graficzny tej gry nie usprawiedliwa takiej marnej wydajności, na karcie jak by nie patrzeć high-end.
Niestety PCetowcy zostali przyzwyczajeni do kolejnych WYMUSZONYCH modernizacji sprzętu i Metro 2033 jest jednym z tych kolejnych argumentów 'nie do podważenia'.
Kto cię zmusza do modernizacji sprzętu?
Metro zarzyna grafę tylko na maks detalach i DX 11, ale przynajmniej coś za to dostajesz. Przecież nikt ci nie każe grać na full detalach. A wystarczy zejść z detalami z Very High na High, zostawić DX 11 w spokoju i da się grać prawie na wszystkim.
CryEngine 3 też nie jest za dobrym przykładem. Akurat optymalizacja silnika nie ma za wiele wspólnego z umożliwieniem jego działania na konsolach...
Metro 2033 wyszło też na X360. Idąc tym tokiem rozumowania oznaczałoby, że jednak silnik jest dobrze zoptymalizowany?
Prawda, że Crytek zarzeka się, że Crysis 2 będzie miał mniejsze wymagania niż 1, ale ja uwierzę jak zobaczę. Warhead też miał mieć mniejsze wymagania od podstawki.
Słuchaj, naprawdę powinieneś czytać moje poprzednie wypowiedzi na temat relacji grafika M2033/wydajność komputera, no i posty paru poprzednich osób - to po pierwsze. Po drugie, uczepiłeś się optymalizacji i wymagań gry jako wady - przecież było o tym napisane. Dlaczego gra została przetestowana na jednej konfiguracji też napisałem i podałem logiczny powód. Miej litość człowiecze - czytaj komentarze zanim coś napiszesz...
Widzę, że masz monopol na 'właściwą opinię'.
Po pierwsze - czytałem powyższe komentarze o wysokich wymaganiach sprzętowych i widzę, że nie jestem w nich osamotniony.
Po drugie - jeśli bierzesz się za pisanie jakiegokolwiek artykułu, to bądź przygotowany na to, iż nie będzie on odbierany w samych superlatywach.
Ponadto - może mi jednak wskażesz, proszę - gdzie w PODSUMOWANIU jest napisane coś o ogromnych wymaganiach sprzętowych ?
A może jednak nie potrzeba... Przecież one nie są takie duże, jak na tak wspaniałą grafikę, a wręcz usprawiedliwione.
Porównajcie tę grę do Batmana<lol> Obie są wymagające, która wygra?? hehe Batman Dx9l czy Metro Dx9l,dx10,dx11. Obie wspierają Physx. Którą łatwiej przystosować?? Gra jest ponad czasowa, tak jak crysis, choć bardzo kurtka hehe.
W batmanie mam podobną wydajność co tu na dx10 i very high. Efektów jest w batmanie znacznie mniej, mówię o graniu z physx. Jakość gry na dx10 w Stalkerze w ustawieniach maksymalnych jest dużo niższa niż tu, ale to wina dużego obszaru wyświetlanego.
Niestety PCetowcy zostali przyzwyczajeni do kolejnych WYMUSZONYCH modernizacji sprzętu i Metro 2033 jest jednym z tych kolejnych argumentów 'nie do podważenia'.
Kto cię zmusza do modernizacji sprzętu?
Metro zarzyna grafę tylko na maks detalach i DX 11, ale przynajmniej coś za to dostajesz. Przecież nikt ci nie każe grać na full detalach. A wystarczy zejść z detalami z Very High na High, zostawić DX 11 w spokoju i da się grać prawie na wszystkim.
CryEngine 3 też nie jest za dobrym przykładem. Akurat optymalizacja silnika nie ma za wiele wspólnego z umożliwieniem jego działania na konsolach...
Metro 2033 wyszło też na X360. Idąc tym tokiem rozumowania oznaczałoby, że jednak silnik jest dobrze zoptymalizowany?
Prawda, że Crytek zarzeka się, że Crysis 2 będzie miał mniejsze wymagania niż 1, ale ja uwierzę jak zobaczę. Warhead też miał mieć mniejsze wymagania od podstawki.
Niby nie ma przymusu wymiany sprzętu, ale prędzej, czy później przychodzi czas, że nagle minimalne detale nie pozwalają na komfortową rozgrywkę na komputerze, który nie został odpowiednio wykorzystany, o kolejnych dx-ach nie wspominając. Zresztą nie dotyczy to tylko gier - porównaj Photoshop CS4 i CS3. CS4 w porównaniu z poprzednikiem to poooowolna krowa, nawet na bardzo dobrym sprzęcie. Chcesz dobrej optymalizacji na PC, to przypatrz się ZBrush 3.5, a nawet najnowszemu Mudboxowi, który w porównaniu z poprzednią wersją jest niesamowicie wydajny na niezbyt nowoczesnym sprzęcie.
Wracając do Metra 2033 - na X360 ta gra miejscami wygląda naprawdę kiepsko, więc tutaj porównywanie do PC nie jest odpowiednie. O CryEngine 3 jeszcze tak naprawdę nie można powiedzieć bardziej konkretnych rzeczy, ale wiadomo, że aby engine wyświetlał taką jakość obrazu, musiano w końcu go mocno zmodernizować.
Więc tak. Gram na Core i5 750 - nie krecony, do tego 4GB DDR3 Patriot Sector 5 1800MHz i dziś już stara i dość słaba EVGA 8800GS.
Gra chodzi na DX9c w 95% płynnie w 1280-1024 (miewam dość żadkie spadki poniżej 20kl/s) i ustawieniach Normal (tj. Medium). I nie narzekam tak jak wy tu narzekacie bo wam na tych waszych Radkach 5850/70 gra nie chodzi na full w HD super płynnie.
To ustawcie sobie DX10 lub nawet 9, zamiast DX11 i wyłączcie niektóre zbędne rzeczy i tyle (typu teselacja czy DOF) - a płynność będzie wyższa.
Pozatym to ja mam non stop patrzeć na Frapsa podczas gania ? czy jednak mam się wczuć w rozrywkę?
Ja wybrałem to drugie a jak widać moja grafika nadal daje rade w dobych detalach i moje wymagania spełnia nawet jesli zamiast obecnego i5 750 włozyl bym i grał na prywatnym C2D E8500.
Zatem znów kolejny powód aby jak dotąd nie zmieniać NA SIŁĘ grafiki do monitora LCD 17'
Postanowiłem przejść grę jeszcze raz, tym razem jak należy.
Przez to rozumiem accelerator PhysX w postaci starej karty GTX 8800, GTX 275 jako renderer DX 10 i 32'' TV Full HD.
Do tego ustawiłem rosyjskie audio, brzmi znacznie bardziej realistycznie niż ten łamany angielski w stylu Chekova i do tego napisy po angielsku bo ruskiego się uczyłem dawno temu i z przymusu .
No i przedtem przeczytam powieść Metro 2033 żeby lepiej wczuć się w klimat, cegła
Athlon II X4 @3,4GHz + 9600GT@825/1150 1440x900 dx9 high płynnie. Nie wiem ile brakuje do full detail z wyglądu (bo przewijały się głosy że relatywnie niewiele), ale grafika 'na pierwszy rzut oka' mnie nie zachwyciła. Co oczywiście nie znaczy że wygląda źle. No i jednak chyba ten DX11 coś tam daje przecież....
Porównujecie grę graficznie do najnowszego Stalkera, a jak się ma sytuacja, kiedy w szranki stanie słynny Crysis. Czy Metro może stanąć na placu boju z otwartą przyłbicą, czy też nieśmiało spuszcza wzrok??
O tym zadecyduje w większości przypadków kwestia gustu. Obie gry znacznie się od siebie różnią zarówno pod względem końcowego wyglądu grafiki, jak i designu poziomów. Crysis to tropikalna dżungla, a Metro sprowadza się w większości do eksploracji podziemnych systemów komunikacji miejskiej. Jeżeli pytasz mnie o zdanie, to Metro jest DUŻO ładniejsze niż Crysis. Cry Engine 2 ma już swoje lata, a silnik Metro 2033 oferuje efekty graficzne niedostępne dla gry studio Crytek.
Znalazłem poważną 'pluskwę' w grze.
W etapie 'Alley' (po odmowie rady) trzeba koniecznie strącić stralagtyty maczetą po wejściu do kanału.
Jeżeli się tego nie zrobi, tylko prześlizgnie między tymi stalagtytami, gra się zawiesza. To mi wygląda na błąd w programie, gdyż występuje na niepodkręconym sprzęcie, z DX9 i DX10, na High i Very High, ze wszystkimi kombinacjami PhysX (zaawansowany lub nie, GPU lub CPU). Gram na najnowszych sterownikach beta NVidii 197.25, bo na 196.21 WHQL gra zawieszała się na wybuchach granatów, w trybie DX10, Very High, z włączonym PhysXem na GPU. Na becie aż do tej mapy Alley gra nie zawiesiła się ani razu.
Dzięki uprzejmości pewnego kolegi dane mi było zagrać w tą grę i powiem, że jest świetna.
Graficznie powala z nóg, szczególnie w tunelach a jeśli chodzi o wydajność to w rozdzielczości 1680x1050 i ustawieniach na wysokie wszystko bez żadnego zająknięcia chodzi na Core2duo 1,86GHz, GTS 250 512MB, 3 GB DDR2 800 i 1x750GB Samsung plus 1x500GB Seagate. Nie wiem skąd to info o wysokich wymaganiach.
Klimat gry jest świetny a nawiązanie do książki (której nie miałem przyjemności przeczytać jeszcze) umila rozgrywkę.Odradzić można grę osobą o słabych nerwach, bo potwory/mutanty są naprawdę dobrze dopracowane a odgłosy jakie wydają są naprawdę przerażające a ich ataki mogą przyprawić o zawał serca. I przemierzając zniszczone tunele i stacje ma się ochotę naprawdę z stamtąd uciec. Bronie są dobrze dobrane do całości rozgrywki i naprawdę nie możemy chyba nigdy czuć się (na poziomie średnim) panem sytuacji a jeśli do tego dochodzi ciągły brak amunicji (pomijam tą zbieraną na wymianę) to robi się naprawdę ciężko. Czasem mając 15 sztuk naboi czułem się dość pewnie a jak to się ma do innych gier gdy w trakcie rozgrywki na jednej planszy wywalamy tychże naboi całą tonę.
Doskonały pomysł z używaniem maski przeciwgazowej, ładowaniem latarki i noktowizora.
Inne postacie w grze są też świetnie dopracowane i doskonale pasują do klimatu po atomowej apokalipsie. Czujemy, że wszyscy tu żyją własnym życiem. Szczególnie jak się posłucha rozmów i włączy oryginalne rosyjskie głosy.
Lokacje są bardzo dobrze opracowane choć chyba nie oddają ogromu Moskiewskiego metra. Aż bardziej by się chciało pooglądać miejsca takie jak Polis.
Najbardziej razi oskryptowanie całej gry. Wszystko dzieje się w określonych momentach i niestety odbiera jakąkolwiek swobodę graczowi. Nie ma alternatywnych dróg, nie ma innych rozwiązań niż te które przewidzieli twórcy gry. I do tego dochodzi słaba inteligencja naszych kompanów. O ile w niektórych sytuacjach zachowują się poprawnie to czasem włażą prosto na 'minę'.
Sumując na plus:
- doskonała graficznie
- doskonała klimatycznie
- dobry gameplay
- dobra fabuła
- świetne przerywniki z widzeniem pozazmysłowym bohatera.
a na minus
- dużo za dużo skryptów
- brak alternatywnych rozwiązań
- brak możliwości użycie wszystkich dostępnych przedmiotów (fajnie by było zatkać dziurę z której wyłażą mutanty jakąś szafą).
- skąd te potwory/mutanty, szczególnie te latające bo jakoś na bociany nie wyglądają...?
Giera wypas !!! Na GTX 275 w połączeniu z E8400 @ 3.8Ghz rozdziałka 1680/1050 śmiga przepięknie w High bez żadnych problemów.Jak dla mnie optymalizacja jest bardzo dobra tym bardziej że grafa robi ogromne wrażenie.
Jasna ciasna, bez teselacji i głębi da się grać
wiem wiem ,ale tu chodzi raczej o to ,ze te ''nowe obliczenia'' trzeba dotrzec i będą wkrotce lepiej smigały
Taa, pewnie. i7 920 @ 4.01, 3x2gb, hd 5870 i spadki z 60 do 20 klatek świadczy o wspaniałej optymalizacji. Oczywiście jakość grafiki to niby usprawiedliwia.
Bez wątpienia, znajdą się i tacy, którzy stwierdzą,że i GTA IV ma dobrą optymalizację.
Słuchaj, naprawdę powinieneś czytać moje poprzednie wypowiedzi na temat relacji grafika M2033/wydajność komputera, no i posty paru poprzednich osób - to po pierwsze. Po drugie, uczepiłeś się optymalizacji i wymagań gry jako wady - przecież było o tym napisane. Dlaczego gra została przetestowana na jednej konfiguracji też napisałem i podałem logiczny powód. Miej litość człowiecze - czytaj komentarze zanim coś napiszesz...
Widzę, że masz monopol na 'właściwą opinię'.
Po pierwsze - czytałem powyższe komentarze o wysokich wymaganiach sprzętowych i widzę, że nie jestem w nich osamotniony.
Po drugie - jeśli bierzesz się za pisanie jakiegokolwiek artykułu, to bądź przygotowany na to, iż nie będzie on odbierany w samych superlatywach.
Ponadto - może mi jednak wskażesz, proszę - gdzie w PODSUMOWANIU jest napisane coś o ogromnych wymaganiach sprzętowych ?
A może jednak nie potrzeba... Przecież one nie są takie duże, jak na tak wspaniałą grafikę, a wręcz usprawiedliwione.
Słuchaj, naprawdę powinieneś czytać moje poprzednie wypowiedzi na temat relacji grafika M2033/wydajność komputera, no i posty paru poprzednich osób - to po pierwsze. Po drugie, uczepiłeś się optymalizacji i wymagań gry jako wady - przecież było o tym napisane. Dlaczego gra została przetestowana na jednej konfiguracji też napisałem i podałem logiczny powód. Miej litość człowiecze - czytaj komentarze zanim coś napiszesz...
Widzę, że masz monopol na 'właściwą opinię'.
Po pierwsze - czytałem powyższe komentarze o wysokich wymaganiach sprzętowych i widzę, że nie jestem w nich osamotniony.
Po drugie - jeśli bierzesz się za pisanie jakiegokolwiek artykułu, to bądź przygotowany na to, iż nie będzie on odbierany w samych superlatywach.
Ponadto - może mi jednak wskażesz, proszę - gdzie w PODSUMOWANIU jest napisane coś o ogromnych wymaganiach sprzętowych ?
A może jednak nie potrzeba... Przecież one nie są takie duże, jak na tak wspaniałą grafikę, a wręcz usprawiedliwione.
No i widzisz, a Ty znowu swoje
'Nie ma takiej możliwości, żeby to był minus akurat tej gry. Za bardzo dobrą i zaskakującą grafikę się płaci. Gdyby ta gra wyglądała tak sobie i gdyby wówczas wymagała sprzętu z kosmosu, to byłby zdecydowanie minus. Sytuacja analogiczna do Crysisa, który ujrzawszy światło dzienne, zarzynał wówczas GeForce'a 8800 Ultra. Już wtedy wiadomo było, że potrzeba czasu, aby gra wyglądała super i chodziła płynnie.'
Powiedz mi, PO CO mam pisać w podsumowaniu o wysokich wymaganiach sprzętowych
Ciekawa recka
Ciekawa recka
Teoretycznie masz rację, tylko... to nie był test karty graficznej
http://www.legionhardware.com/articles_pag...ce_guide,6.html - Quad nic nie daje
http://www.legionhardware.com/articles_pag...ce_guide,9.html - czy 2, czy 3.6GHz - brak różnicy.
I jeszcze co do wymagań - na moim kompie (i5@4GHz, 5870) po włączeniu wszystkiego na max (a rozdzielczość ciut powyżej FullHD, bo 1920x1200) jak zobaczyłem 20-25fps to się złapałem za głowę. Moim zdaniem poziom graficzny tej gry nie usprawiedliwa takiej marnej wydajności, na karcie jak by nie patrzeć high-end.
Kto cię zmusza do modernizacji sprzętu?
Metro zarzyna grafę tylko na maks detalach i DX 11, ale przynajmniej coś za to dostajesz. Przecież nikt ci nie każe grać na full detalach. A wystarczy zejść z detalami z Very High na High, zostawić DX 11 w spokoju i da się grać prawie na wszystkim.
CryEngine 3 też nie jest za dobrym przykładem. Akurat optymalizacja silnika nie ma za wiele wspólnego z umożliwieniem jego działania na konsolach...
Metro 2033 wyszło też na X360. Idąc tym tokiem rozumowania oznaczałoby, że jednak silnik jest dobrze zoptymalizowany?
Prawda, że Crytek zarzeka się, że Crysis 2 będzie miał mniejsze wymagania niż 1, ale ja uwierzę jak zobaczę. Warhead też miał mieć mniejsze wymagania od podstawki.
Słuchaj, naprawdę powinieneś czytać moje poprzednie wypowiedzi na temat relacji grafika M2033/wydajność komputera, no i posty paru poprzednich osób - to po pierwsze. Po drugie, uczepiłeś się optymalizacji i wymagań gry jako wady - przecież było o tym napisane. Dlaczego gra została przetestowana na jednej konfiguracji też napisałem i podałem logiczny powód. Miej litość człowiecze - czytaj komentarze zanim coś napiszesz...
Widzę, że masz monopol na 'właściwą opinię'.
Po pierwsze - czytałem powyższe komentarze o wysokich wymaganiach sprzętowych i widzę, że nie jestem w nich osamotniony.
Po drugie - jeśli bierzesz się za pisanie jakiegokolwiek artykułu, to bądź przygotowany na to, iż nie będzie on odbierany w samych superlatywach.
Ponadto - może mi jednak wskażesz, proszę - gdzie w PODSUMOWANIU jest napisane coś o ogromnych wymaganiach sprzętowych ?
A może jednak nie potrzeba... Przecież one nie są takie duże, jak na tak wspaniałą grafikę, a wręcz usprawiedliwione.
Porównajcie tę grę do Batmana<lol> Obie są wymagające, która wygra?? hehe Batman Dx9l czy Metro Dx9l,dx10,dx11. Obie wspierają Physx. Którą łatwiej przystosować?? Gra jest ponad czasowa, tak jak crysis, choć bardzo kurtka hehe.
W batmanie mam podobną wydajność co tu na dx10 i very high. Efektów jest w batmanie znacznie mniej, mówię o graniu z physx. Jakość gry na dx10 w Stalkerze w ustawieniach maksymalnych jest dużo niższa niż tu, ale to wina dużego obszaru wyświetlanego.
Kto cię zmusza do modernizacji sprzętu?
Metro zarzyna grafę tylko na maks detalach i DX 11, ale przynajmniej coś za to dostajesz. Przecież nikt ci nie każe grać na full detalach. A wystarczy zejść z detalami z Very High na High, zostawić DX 11 w spokoju i da się grać prawie na wszystkim.
CryEngine 3 też nie jest za dobrym przykładem. Akurat optymalizacja silnika nie ma za wiele wspólnego z umożliwieniem jego działania na konsolach...
Metro 2033 wyszło też na X360. Idąc tym tokiem rozumowania oznaczałoby, że jednak silnik jest dobrze zoptymalizowany?
Prawda, że Crytek zarzeka się, że Crysis 2 będzie miał mniejsze wymagania niż 1, ale ja uwierzę jak zobaczę. Warhead też miał mieć mniejsze wymagania od podstawki.
Wracając do Metra 2033 - na X360 ta gra miejscami wygląda naprawdę kiepsko, więc tutaj porównywanie do PC nie jest odpowiednie. O CryEngine 3 jeszcze tak naprawdę nie można powiedzieć bardziej konkretnych rzeczy, ale wiadomo, że aby engine wyświetlał taką jakość obrazu, musiano w końcu go mocno zmodernizować.
Gra chodzi na DX9c w 95% płynnie w 1280-1024 (miewam dość żadkie spadki poniżej 20kl/s) i ustawieniach Normal (tj. Medium). I nie narzekam tak jak wy tu narzekacie bo wam na tych waszych Radkach 5850/70 gra nie chodzi na full w HD super płynnie.
To ustawcie sobie DX10 lub nawet 9, zamiast DX11 i wyłączcie niektóre zbędne rzeczy i tyle (typu teselacja czy DOF) - a płynność będzie wyższa.
Pozatym to ja mam non stop patrzeć na Frapsa podczas gania ? czy jednak mam się wczuć w rozrywkę?
Ja wybrałem to drugie a jak widać moja grafika nadal daje rade w dobych detalach i moje wymagania spełnia nawet jesli zamiast obecnego i5 750 włozyl bym i grał na prywatnym C2D E8500.
Zatem znów kolejny powód aby jak dotąd nie zmieniać NA SIŁĘ grafiki do monitora LCD 17'
Przez to rozumiem accelerator PhysX w postaci starej karty GTX 8800, GTX 275 jako renderer DX 10 i 32'' TV Full HD.
Do tego ustawiłem rosyjskie audio, brzmi znacznie bardziej realistycznie niż ten łamany angielski w stylu Chekova i do tego napisy po angielsku bo ruskiego się uczyłem dawno temu i z przymusu
No i przedtem przeczytam powieść Metro 2033 żeby lepiej wczuć się w klimat, cegła
O tym zadecyduje w większości przypadków kwestia gustu. Obie gry znacznie się od siebie różnią zarówno pod względem końcowego wyglądu grafiki, jak i designu poziomów. Crysis to tropikalna dżungla, a Metro sprowadza się w większości do eksploracji podziemnych systemów komunikacji miejskiej. Jeżeli pytasz mnie o zdanie, to Metro jest DUŻO ładniejsze niż Crysis. Cry Engine 2 ma już swoje lata, a silnik Metro 2033 oferuje efekty graficzne niedostępne dla gry studio Crytek.
Silnik Cryengine 2 jeszcze w najmniejszym stopniu nie pokazał swojej pełnej mocy. Przy podmienionych TOD może nie jedno oko zadziwić:
http://www6.incrysis.com/screenshots/crysi...art_339kdpl.jpg
http://www6.incrysis.com/screenshots/reali..._forest3hm1.jpg
Problemem tych najbardziej spektakularnych modyfikacji jest średnia jakość w innym środowisku.
Co do samej gry Metro, grafika wygląda świetnie. Tylko czemu 6 godzin?! Nawet Crysis był dłuższy...
W etapie 'Alley' (po odmowie rady) trzeba koniecznie strącić stralagtyty maczetą po wejściu do kanału.
Jeżeli się tego nie zrobi, tylko prześlizgnie między tymi stalagtytami, gra się zawiesza. To mi wygląda na błąd w programie, gdyż występuje na niepodkręconym sprzęcie, z DX9 i DX10, na High i Very High, ze wszystkimi kombinacjami PhysX (zaawansowany lub nie, GPU lub CPU). Gram na najnowszych sterownikach beta NVidii 197.25, bo na 196.21 WHQL gra zawieszała się na wybuchach granatów, w trybie DX10, Very High, z włączonym PhysXem na GPU. Na becie aż do tej mapy Alley gra nie zawiesiła się ani razu.
Aha... 8
Graficznie powala z nóg, szczególnie w tunelach a jeśli chodzi o wydajność to w rozdzielczości 1680x1050 i ustawieniach na wysokie wszystko bez żadnego zająknięcia chodzi na Core2duo 1,86GHz, GTS 250 512MB, 3 GB DDR2 800 i 1x750GB Samsung plus 1x500GB Seagate. Nie wiem skąd to info o wysokich wymaganiach.
Klimat gry jest świetny a nawiązanie do książki (której nie miałem przyjemności przeczytać jeszcze) umila rozgrywkę.Odradzić można grę osobą o słabych nerwach, bo potwory/mutanty są naprawdę dobrze dopracowane a odgłosy jakie wydają są naprawdę przerażające a ich ataki mogą przyprawić o zawał serca. I przemierzając zniszczone tunele i stacje ma się ochotę naprawdę z stamtąd uciec. Bronie są dobrze dobrane do całości rozgrywki i naprawdę nie możemy chyba nigdy czuć się (na poziomie średnim) panem sytuacji a jeśli do tego dochodzi ciągły brak amunicji (pomijam tą zbieraną na wymianę) to robi się naprawdę ciężko. Czasem mając 15 sztuk naboi czułem się dość pewnie a jak to się ma do innych gier gdy w trakcie rozgrywki na jednej planszy wywalamy tychże naboi całą tonę.
Doskonały pomysł z używaniem maski przeciwgazowej, ładowaniem latarki i noktowizora.
Inne postacie w grze są też świetnie dopracowane i doskonale pasują do klimatu po atomowej apokalipsie. Czujemy, że wszyscy tu żyją własnym życiem. Szczególnie jak się posłucha rozmów i włączy oryginalne rosyjskie głosy.
Lokacje są bardzo dobrze opracowane choć chyba nie oddają ogromu Moskiewskiego metra. Aż bardziej by się chciało pooglądać miejsca takie jak Polis.
Najbardziej razi oskryptowanie całej gry. Wszystko dzieje się w określonych momentach i niestety odbiera jakąkolwiek swobodę graczowi. Nie ma alternatywnych dróg, nie ma innych rozwiązań niż te które przewidzieli twórcy gry. I do tego dochodzi słaba inteligencja naszych kompanów. O ile w niektórych sytuacjach zachowują się poprawnie to czasem włażą prosto na 'minę'.
Sumując na plus:
- doskonała graficznie
- doskonała klimatycznie
- dobry gameplay
- dobra fabuła
- świetne przerywniki z widzeniem pozazmysłowym bohatera.
a na minus
- dużo za dużo skryptów
- brak alternatywnych rozwiązań
- brak możliwości użycie wszystkich dostępnych przedmiotów (fajnie by było zatkać dziurę z której wyłażą mutanty jakąś szafą).
- skąd te potwory/mutanty, szczególnie te latające bo jakoś na bociany nie wyglądają...?