komentarze
FunnyPunchZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
FunnyPunch2010.01.07, 22:40
Virtus* @ 2010.01.07 21:56  Post: 335388
'Tick-Tock czy Tiiiiiick-Toooooock?'

Dziwny wstęp. Czyżby AMD wprowadziło 32nm już pół roku temu ?
Redaktorzy PCLabu zachowują się jakby byli na żołdzie AMD - zawsze musi być jakaś złośliwość pod adresem konkurencji. Oczywiście tego, że AMD rozpieszcza Intela nie są w stanie zauważyć.




Tick-Tock to jest strategia intela zakładająca wypuszczanie nowej technologii, bądź nowego procesu technologicznego raz na mniejwięcej 12 miesięcy. Tutaj trzeba było czekać ponad 16 miesięcy. Dlatego redaktorzy napisali Tiiiick-Toooock? Rozumiesz? To nie ma nic wspólnego z AMD. Czy ty wszędzie widzisz AMD?
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2010.01.07, 23:32
Pablos55 @ 2010.01.07 22:22  Post: 335399
Rewelacji nie ma.
W grach Core i5-661 dostaje od C2D E8600.

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...i=3704&p=12
Równie dobrze można by napisać, że w grach depcze po piętach Ci7 920 ;)
majkel84Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
majkel842010.01.07, 23:34
Późno...
Chyba nie zrozumieliście dokładnie kiedy opada NDA :-P
yotomeczekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
yotomeczek2010.01.07, 23:50
BArt_X @ 2010.01.07 21:01  Post: 335349
A gdzie porównanie do E8xxx? Na mój gust porównuje się dual core z dual core, a ja tu widzę same quady. Wypadałoby zamieścić jakiegoś Wolfdale. To nawet ten sam segment cenowy.


No cóż - widać kto nie czytał artykułu a jedynie go pobieżnie przeleciał ... (uwaga nie tylko do Ciebie)
od strony 22 są testy porównujące i5-661 3,33 GHz i E8600 3,33 GHz
w 3D (strony 24-25) jest porównanie do AMD 785G + Phenom II X4 965 (zbliżony cenowo do i5-661)
agent_x007Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
agent_x0072010.01.08, 00:25
http://pclab.pl/art40444-4.html (wyniki pamięci Everest + Snadra)
Jak bardzo żałosny jest kontroler pamięci w tych prockach :
Wystarczy porównać wyniki z Core i7 920 @2,0GHz @800MHz CL4 :
http://img96.imageshack.us/img96/6170/sandracachemem.jpg
fajny RafałekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
fajny Rafałek2010.01.08, 00:55
agent_x007 @ 2010.01.08 00:25  Post: 335451
http://pclab.pl/art40444-4.html (wyniki pamięci Everest + Snadra)
Jak bardzo żałosny jest kontroler pamięci w tych prockach :
Wystarczy porównać wyniki z Core i7 920 @2,0GHz @800MHz CL4 :
http://img96.imageshack.us/img96/6170/sandracachemem.jpg
Zgadzam się, totalna żenada. Z drugiej strony - jak to można było zrobić lepiej przy zintegrowanym GPU?
SupermanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Superman2010.01.08, 01:08
Do redakcji. Coś tu nie pasuje z tymi objaśnieniami zasilania GPU. Jeżeli płyty z P55 nie zasilają GPU, to znaczy że kontroler pamięci RAM również jest bez prądu, i wówczas komputer nie powinien chodzić. Może jednak GPU jest zasilany przez płyty z P55, tylko sterowniki wykrywają że P55 nie odbiera sygnałów FDI, i blokują dostęp do GPU.
agent_x007Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
agent_x0072010.01.08, 01:20
fajny Rafałek @ 2010.01.08 00:55  Post: 335458
Zgadzam się, totalna żenada. Z drugiej strony - jak to można było zrobić lepiej przy zintegrowanym GPU?


Wystarczyło by zintegrować GPU w G55/7 :)
Podobno ten kontroler jest przerobioną wersją tego ze starszych chipsetów, a nie z Nehalem'a. Więc mogłoby być szybciej tylko Intel chciał zapewne aby były większe różnice w wydajności pomiędzy poszczególnymi wersjami procków. Albo miał problem z ilością tranzystorów bądź miejsca na rdzeniu.

Jak to się często mówi co za dużo to nie zdrowo.

Co do kwestii zasilania :
Według mnie z racji takich samych podstawek we wszystkich procach (LGA1156) prawdopodobnie wszystko dostaje zasilanie (zarówno CPU jak i GPU). Jednak z racji braku wyprowadzeń Video w mostku P55 GPU i elementy związane z jego obsługą są wyłączane np. przez BIOS płyty głównej albo jakiś specjalny sygnał z mostka P55.
CaveaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Cavea2010.01.08, 03:31
@AMD386DX: mi też brakuje porównania z procesoram lga775. Podejrzewam że Intel im zabronił robić takich porównań :). Chętnie bym zobaczył w tym porównaniu Q9650 (socket 775) a także np. E8400 i może najszybszy CPU na Socket 1156 którym o ile mi wiadomo jest i7 870.
Sam dobór testów 'rzeczywistych' bardzo dobry.
*Konto usunięte*2010.01.08, 04:32
mam pytanie czy te nowe procki intela to larabree?
maikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
maik2010.01.08, 07:32
ta płyta Intela DH55TC wygląda żywcem jak Asrock :E
niko123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
niko1232010.01.08, 08:50
Assassin @ 2010.01.07 23:32  Post: 335433
Pablos55 @ 2010.01.07 22:22  Post: 335399
Rewelacji nie ma.
W grach Core i5-661 dostaje od C2D E8600.

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showd...i=3704&p=12
Równie dobrze można by napisać, że w grach depcze po piętach Ci7 920 ;)




A tutaj Core I3 20% szybsze od E8500 . - ic juz jest w proline za 429zł.

http://nvision.pl/Core-i3-Core-i5-pierwsze...details-38.html
*Konto usunięte*2010.01.08, 09:36
ja również poczekam na testy tych proców w porównaniu z 775, bo nikt, kto ma nowszą platformę nie będzie zmieniał przecież teraz proca, tylko ci co mają starszą, a coś mi się widzi, że nie ma to (w tej chwili) najmniejszego sensu, tylko nikt tego nie chce powiedzieć wprost
poza tym konkluzja w podsumowaniu powinna być taka:
jak nie podkręcasz to daruj sobie te procesory, bo to nic ciekawego
nawet gdybym chciał zmienić teraz kompa to na pewno nie kupie nic, co ma zintegrowaną grafikę , bo nie mam zamiaru płacić za coś z czego nie będę korzystał
gdyby to była tańsza wersja i7 zintegrowane wszystko w procu i bez grafy, to było by coś, a tak to mogą to sobie wsadzić w tani zestaw w sklepie dla idiotów
rcichoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rcicho2010.01.08, 10:02
Moim zdaniem to bardzo dobre procesory - generalnie najszybsze 2-core. To, że grafika nie jest wydajna to było pewne bo nie po to została ona zintegrowana w procesorze aby dało się na niej pograć w Crysisa. To IGPU to malutki układzik który musiał zmieścić się na niewielkiej przestrzeni. Jego zadaniem jest wyświetalnie grafiki, filmów a jak ktoś chce grać to dokupuje osobną kartę graficzną.
Niestety ceny tych procków stanowczo za wysokie. Za 300zł z małym hakiem mamy Phenoma II 550BE który bardzo niewiele ustępuje I3.
VymmiataczZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vymmiatacz2010.01.08, 10:23
A najbardziej przykre jest to, że seria E8x00 ni ch.... nie chce tanieć.
Będzie to samo, co z Bartonami kiedyś. Niedługo E8x00 będzie droższy, niż i7 :(
kangur88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kangur882010.01.08, 10:34
A dlaczego nie ma testów pentium G6950, czy będą?
KamilMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KamilM2010.01.08, 12:26
yotomeczek @ 2010.01.07 23:50  Post: 335441
BArt_X @ 2010.01.07 21:01  Post: 335349
A gdzie porównanie do E8xxx? Na mój gust porównuje się dual core z dual core, a ja tu widzę same quady. Wypadałoby zamieścić jakiegoś Wolfdale. To nawet ten sam segment cenowy.


No cóż - widać kto nie czytał artykułu a jedynie go pobieżnie przeleciał ... (uwaga nie tylko do Ciebie)
od strony 22 są testy porównujące i5-661 3,33 GHz i E8600 3,33 GHz
w 3D (strony 24-25) jest porównanie do AMD 785G + Phenom II X4 965 (zbliżony cenowo do i5-661)



Ale w grach nie ma porównania do E8xxx. Skoro nawet PCFoster mógł mieć taki CPU, to czemu PCLab nie mógł?
agent_x007Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
agent_x0072010.01.08, 12:31
rcicho @ 2010.01.08 10:02  Post: 335508
To IGPU to malutki układzik który musiał zmieścić się na niewielkiej przestrzeni. Jego zadaniem jest wyświetalnie grafiki, filmów a jak ktoś chce grać to dokupuje osobną kartę graficzną.


Zgadzam się.
Ale Intel według mnie zrobił bardzo DUUUŻY błąd integrując go w procesorze ze średniej półki.
Za bardzo poszedł w politykę wszystko w jednym chipie.
Takie rozwiązania są dobre dla urządzeń mobilnych albo dla b. tanich PC.
Przecież jak ktoś kupuje proca za ~500zł to nie będzie siedział na zintegrowanej grafice.
Intel powinien wywalić ten GPU z serii Core i5 i zamiast niego wstawić 32nm kontroler z Bloomfield'a.... i może 3 rdzeń tak przy okazji :)
Albo nazwać to Cudo Core i6 i sprzedawać w cenie Core i5 kto będzie chciał grafe wybierze i5, a kto większą moc obliczeniową Core i6.
Mroczny NeluZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mroczny Nelu2010.01.08, 12:39
Ja tam cały czas w szoku jestem poboru prądu i5 750 i 965BE. Zawsze i5 był dużo oszczędniejszy a tu nową rewizją AMD dogoniła Intela. Strach myśleć, co będzie jak C4 wyjdzie :)
stik500Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
stik5002010.01.08, 13:09
a wiadomo kiedy pojawią się nowe 4 rdzeniowe procesory od intela ??
Zaloguj się, by móc komentować