komentarze
DominiqueLVZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DominiqueLV2009.09.16, 11:56
konkret. będę miał co robić wieczorem bo na razie pooglądałem tylko delikwentów bez zaglądania w gigantyczne wykresy. to będzie wielki test Labowych....
SERWERÓW :E
LabovskyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiLabovsky2009.09.16, 11:59
rhqq @ 2009.09.16 11:12  Post: 295608
brak kilku słów przy kazdym systemie chłodzenia na kazdej stronie moim zdaniem, wygląda trochę 'obrazkowo' bez własnych przemyśleń,


Hm... miało być samo gęste, bez nudzenia ;)

rhqq @ 2009.09.16 11:12  Post: 295608
a +/- w tabelce nie zawsze wszystko obejmują, np pierwszy system jest identyczny do pentagram karakorum z tą różnicą miedzianych blaszek. swoją drogą chyba ma najlepszy stosunek jakość/cena


Nie jest identyczny - poza wstawką z miedzianych blaszek ma grubsze ciepłowody. Karakorum ma 6 mm, a DCC-C1200 ma 8 mm.
LabovskyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiLabovsky2009.09.16, 12:03
AbrahaM @ 2009.09.16 11:26  Post: 295612
Zgodzę się że problem dotyczący głównie intelowskich pushpinów ale niestety nie wyłącznie. Niektóre radiatory są spierniczone równie spierniczone zarówno przy mocowaniu dla Intela jak i AMD.


Ha! I tu jest największa niespodzianka.
Thermaltake BigTyp 14Pro, oba Zalmany CNPS10X miały zapinki, które trzymały schładzacz dość luźno. Można było nim swobodnie obracać i wydawało się, że ledwo się trzyma.... a jednak to wydajnościowa czołówka. Napisałbym o tym, że zapinka jest za luźna... gdyby miało to jakiś efekt. A tak - skoro nic się z tego powodu nie dzieje to nie ma się czym przejmować i oczym wspominać :)

To tak jak z lustrem na podstawce - co mi da informacja, że się mogę w odbiciu przejrzeć skoro schładzacz z wypukłą i średnio oszlifowaną podstawą daje radę lepiej niż ten z lusterkiem. To wydajność jest czynnikiem decydującym o tym czy dany aspekt ma znaczenie czy też nie, ne c'est pas? :)

F
AbrahaMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AbrahaM2009.09.16, 12:12
Labovsky @ 2009.09.16 12:03  Post: 295627
AbrahaM @ 2009.09.16 11:26  Post: 295612
Zgodzę się że problem dotyczący głównie intelowskich pushpinów ale niestety nie wyłącznie. Niektóre radiatory są spierniczone równie spierniczone zarówno przy mocowaniu dla Intela jak i AMD.


Ha! I tu jest największa niespodzianka.
Thermaltake BigTyp 14Pro, oba Zalmany CNPS10X miały zapinki, które trzymały schładzacz dość luźno. Można było nim swobodnie obracać i wydawało się, że ledwo się trzyma.... a jednak to wydajnościowa czołówka. Napisałbym o tym, że zapinka jest za luźna... gdyby miało to jakiś efekt. A tak - skoro nic się z tego powodu nie dzieje to nie ma się czym przejmować i oczym wspominać :)

To tak jak z lustrem na podstawce - co mi da informacja, że się mogę w odbiciu przejrzeć skoro schładzacz z wypukłą i średnio oszlifowaną podstawą daje radę lepiej niż ten z lusterkiem. To wydajność jest czynnikiem decydującym o tym czy dany aspekt ma znaczenie czy też nie, ne c'est pas? :)

F


To że coś słabo dociśnietę było 'I TAK' w czołówce nie znaczy że to coś pokazało maksimum tego na co go stać. Być może mogłoby być jeszcze lepiej.

Jednej konstrukcji słabszy docisk będzie 'lottoć', bo i tak ma taki zapas że konkurencję dystansuje a innej słabszej zły docisk zrobi zazi i przesunie w rankingu w dół.
yotomeczekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
yotomeczek2009.09.16, 12:20
AbrahaM @ 2009.09.16 12:12  Post: 295633

To że coś słabo dociśnietę było 'I TAK' w czołówce nie znaczy że to coś pokazało maksimum tego na co go stać. Być może mogłoby być jeszcze lepiej.

Jednej konstrukcji słabszy docisk będzie 'lottoć', bo i tak ma taki zapas że konkurencję dystansuje a innej słabszej zły docisk zrobi zazi i przesunie w rankingu w dół.


Taki produkt kupujesz i od takiego oczekujesz wydajności - tak ?
Wszystko można 'stuningować' - tylko jakie to ma odniesienie do wyrobu fabrycznego?
rhqqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rhqq2009.09.16, 12:23
Labovsky @ 2009.09.16 11:59  Post: 295624
rhqq @ 2009.09.16 11:12  Post: 295608
brak kilku słów przy kazdym systemie chłodzenia na kazdej stronie moim zdaniem, wygląda trochę 'obrazkowo' bez własnych przemyśleń,


Hm... miało być samo gęste, bez nudzenia ;)

rhqq @ 2009.09.16 11:12  Post: 295608
a +/- w tabelce nie zawsze wszystko obejmują, np pierwszy system jest identyczny do pentagram karakorum z tą różnicą miedzianych blaszek. swoją drogą chyba ma najlepszy stosunek jakość/cena


Nie jest identyczny - poza wstawką z miedzianych blaszek ma grubsze ciepłowody. Karakorum ma 6 mm, a DCC-C1200 ma 8 mm.



Wolalbym +2-3tygodnie i więcej treści, teraz - bez obrazy - onetowo... dla durnego społeczeństwa co obrazki ogląda i nic więcej, spodziewałem sie czegoś lepszego - jak wspomniany przeze mnie artykuł dot. kart dźwiekowych. ktoś wspomniał ze to ksiązka... imo to komiks i to jeszcze słaby.

a co do wspomnianego przeze mnie pierwszego systemu chłodzenia - GDZIE DO JASNEJ SZCZERBATEJ napisane ze ma większe ciepłowody? nigdzie - rażące braki... skąd miałem to wiedziec? obrazki porównywać? jeszcze jakby się dało co drugi powiększyć chociazby poglądowo...
Bart TutZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bart Tut2009.09.16, 12:28
Nie narzekajcie, test jest git i nie potrzeba przy każdym schładzaczu dodatkowych opisów, a jak ktoś ma ochotę dowiedzieć się wiecej, to niech idzie na stronke producenta.
rhqqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rhqq2009.09.16, 12:30
Taa... i na stronie producenta przeczyta marketingową blable :/ rzeczowe testy zawierają fakt-faktem subiektywne ale bardziej przyziemne opisy - jak chociazby - moim zdaniem (mam lga775) bardzo dobry i solidny sposób montażu pentka karakorum - bardzo prosty, beznarzędziowy i wytrzymały
bumcykcykZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bumcykcyk2009.09.16, 12:32
rhqq @ 2009.09.16 12:23  Post: 295639

a co do wspomnianego przeze mnie pierwszego systemu chłodzenia - GDZIE DO JASNEJ SZCZERBATEJ napisane ze ma większe ciepłowody? nigdzie - rażące braki... skąd miałem to wiedziec? obrazki porównywać? jeszcze jakby się dało co drugi powiększyć chociazby poglądowo...


a PO CO ci info o średnicy cieplowodów? jest tak samo niepotrzebne jak suma powierzchni finów, odstęp między finami...
Z twojego punktu widzenia ważna jest końcowa wydajność vs cena, a nie to jak została osiągnięta. O to to jużproducent musi się martwić.
-
a co do montażu karakorum: to najłatwiej zakładające się chłodzenie jakie widziałem i jednocześnie najtrudniej zdejmujące się:)
JednookiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jednooki2009.09.16, 12:32
Taki drobiazg z aerodynamiki dotyczący punktu 3 ze strony 88 (?!? :E). Może już ktoś o tym pisał, ale nie mam zdrowia na przegryzanie się przez +120 komentarzy o tym czy kuler jest lepszy od schładzacza ;):
Jeśli zależy nam na przepływie powietrza (m3 na minutę), powinniśmy montować wentylator za układem (na przykład wentylatory przeciwpożarowe na parkingach). Wtedy możemy liczyć na większy przepływ przy tym samym śmigle i obrotach.
W przypadku schładzacza liczy się jednak coś jeszcze. Wyciągając powietrze dostajemy przepływ z grubsza laminarny, co powoduje powstawanie tak zwanej warstwy przyściennej. To taka gruba na ułamki milimetra poduszka, gdzie przy samym żeberku powietrze porusza się wolniej, albo prawie wcale. Powietrze jest jak wiadomo całkiem niezłym izolatorem, co sprawia że wszystko działa jak czajnik postawiony na kuchence, ale z podłożonym kawałkiem wełny mineralnej.
Powietrze za wentylatorem jest zawsze wzburzone przez łopaty śmigła i mamy wtedy przepływ turbulentny. Zawirowania powietrza rozrywają warstwę przyścienną i ciepło jest oddawane efektywniej.

Nie wspominacie chyba nigdzie o wilgotności powietrza w pomieszczeniu pomiarowym. A może to (w teorii) mieć duży wpływ na sprawność układu. Takie proste porównanie - w saunie suchej można siedzieć przez jakiś czas nawet przy 100-120 stopniach, w parowej przy 60 się robi nieprzyjemnie. Powietrze wilgotne ma większą pojemność cieplną i tym samym większą zdolność odbierania energii. Czyli zimą ten sam zestaw (przy tej samej temperaturze powietrza) będzie działał gorzej niż latem.

No i na koniec - kawał dobrej roboty, mi by się pewnie nie chciało :p
rhqqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rhqq2009.09.16, 12:35
bumcykcyk @ 2009.09.16 12:32  Post: 295644
rhqq @ 2009.09.16 12:23  Post: 295639

a co do wspomnianego przeze mnie pierwszego systemu chłodzenia - GDZIE DO JASNEJ SZCZERBATEJ napisane ze ma większe ciepłowody? nigdzie - rażące braki... skąd miałem to wiedziec? obrazki porównywać? jeszcze jakby się dało co drugi powiększyć chociazby poglądowo...


a PO CO ci info o średnicy cieplowodów? jest tak samo niepotrzebne jak suma powierzchni finów, odstęp między finami...
Z twojego punktu widzenia ważna jest końcowa wydajność vs cena, a nie to jak została osiągnięta. O to to jużproducent musi się martwić.
-
a co do montażu karakorum: to najłatwiej zakładające się chłodzenie jakie widziałem i jednocześnie najtrudniej zdejmujące się:)

no własnie nie - jeśli ktoś waha się (podobne cenowo) między karakiem a tym aerocoolem dcc-c1200 to miałby dylemat - bądź-co-bądź znana firma petagram i niewiadomoco własciwie (nie, nie jestem ignorantem :P)

a do demontażu karaka tez nie mam zastrzeżen, wymaga jednak zdjęcia mobo...
bumcykcykZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bumcykcyk2009.09.16, 12:49
rhqq @ 2009.09.16 12:35  Post: 295646

no własnie nie - jeśli ktoś waha się (podobne cenowo) między karakiem a tym aerocoolem dcc-c1200 to miałby dylemat - bądź-co-bądź znana firma petagram i niewiadomoco własciwie (nie, nie jestem ignorantem :P)

jaki dylemat? jak sie wahasz mniedzy dwoma w tej samej cenie to patrzysz ktory jest wydajniejszy / cichszy i juz. +ew. wymiary czy się zmieszczą.
blitzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
blitz2009.09.16, 12:50
Mam dokładnie tą samą obudowę i pytanie, w jaki sposób najlepiej umieścić zasilacz tzn. żeby wiatrak był od strony podłogi czy od strony obudowy?
Na zdj. z art. widzę, że wiatrak zasysa powietrze z 'podłogi' ja mam natomiast ustawione zasysanie z obudowy.
Wydaje mi się, że w ten sposób mniej kurzu dostaje się do obudowy.
bumcykcykZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bumcykcyk2009.09.16, 13:05
z dołu ma zasysać
Se8a90Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Se8a902009.09.16, 13:26
Może by tak Ci, którzy byli 'źli' o późny czas wydania testu i wstrzymywali się z zakupem schładzacza teraz się przyznali do swojego wyboru ? Oczywiście jak już jakiś podjeliście :)
Ja Wybrałem jednak Pentagram Karakorum 120mm ze wględu na niską cenę (100 zł na alledrogo z wysyłką) a wcale nie złą wydajność i nie najgorsze miejsce w teście.
NvidiaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Nvidia2009.09.16, 13:44
Czapki z głów za test. Naprawdę profesjonalna robota! :)
Przeczytałem cały i doszedłem do wniosku, że jeśli komuś zależy na tanim i bardzo wydajnym chłodzeniu to nadal pentagram karakorum jest w top 10 gdzieś na podium. U mnie nr. 1. Jak się przyjrzeć to naprawdę nie wiele mu brakuje do rozwiązań ponad 2x droższych. Wiadomo, że taka nocuta to wykonanie na najwyższym poziome szczególnie jeśli chodzi o wentylator i stosunek wydajności do generowanego hałasu ale czy warto płacić za to ponad 100zł więcej ? Dla przeciętnego zjadacza chleba myślę, że nie. Pentagram powinien być dumny ze swojego chłodziwa, które jest wciąż w czołówce wydajności za tak małe pieniądze.
de99ialZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
de99ial2009.09.16, 13:54
już po - masakra.

Dzięki za test - kapitalna baza danych do weryfikacji. Chociaż zabrakło mi np. Tritona 70 Asusa.
KamilMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KamilM2009.09.16, 13:56
Witam,
Scythe Mugen 2, to następca Scythe Infinity?
LabovskyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiLabovsky2009.09.16, 13:56
Nvidia @ 2009.09.16 13:44  Post: 295673
Czapki z głów za test. Naprawdę profesjonalna robota! :)
Przeczytałem cały i doszedłem do wniosku, że jeśli komuś zależy na tanim i bardzo wydajnym chłodzeniu to nadal pentagram karakorum jest w top 10 gdzieś na podium. U mnie nr. 1. Jak się przyjrzeć to naprawdę nie wiele mu brakuje do rozwiązań ponad 2x droższych. Wiadomo, że taka nocuta to wykonanie na najwyższym poziome szczególnie jeśli chodzi o wentylator i stosunek wydajności do generowanego hałasu ale czy warto płacić za to ponad 100zł więcej ? Dla przeciętnego zjadacza chleba myślę, że nie. Pentagram powinien być dumny ze swojego chłodziwa, które jest wciąż w czołówce wydajności za tak małe pieniądze.


Do ostatniej chwili zastanawialiśmy się nad Reko dla Karakorum. Niestety za 20zł więcej jest znacznie wydajniejszy AeroCool DCC-C1200, który jest w samej czołówce wydajnościowej testu, ma PWM (a nie ręczną kontrolę) i jest cichszy. Pentagram nie wytrzymał w tym zestawieniu po prostu.

KamilM @ 2009.09.16 13:56  Post: 295681
Witam,
Scythe Mugen 2, to następca Scythe Infinity?


Można go tak nazwać.
a1exZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
a1ex2009.09.16, 14:14
Ciekawy jestem, kiedy PCLab napisze książkę? :E
Zaloguj się, by móc komentować