komentarze
ZulowskiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zulowski2009.09.16, 09:19
Thunderbolt @ 2009.09.15 23:22  Post: 295508
A nie uważacie że 'cooler' chociaż że nie po polsku, brzmi jednak tak jakoś 'ładniej' i powiedzmy 'profesjonalniej' :> ?


Nie.
LQL69Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LQL692009.09.16, 09:21
RESPEKT !!! Kawał dobrej roboty :)
Szuri21Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Szuri212009.09.16, 09:22
Wszystko jest w porządku w tym teście ale jak dla mnie zabrakło jednego schładzacza, który pomimo, że go teraz już ciężko dostać powinien się wg mnie obowiązkowo znaleźć a go nie ma. Mowa oczywiście o Thermalright Ultima 90i, schładzacz jeden z tańszych ale naprawdę wydajny i mogący konkurować nawet z niektórymi droższymi systemami chłodzącymi. W teście jest wiele testów, no ale brak jego na PCLab.pl jest niemiłym zaskoczeniem :)
Karol-sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Karol-s2009.09.16, 09:35
Test bardzo fajny... ale ta 'mordka' na stronie głównej aż razi... temat też mógłby być bardziej... 'profesjonalny'?! ;-) Jakoś nie pasuje mi... już i tak dość 'diabelskiej' tematyki w grach... ileż można?! :-/
LabovskyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiLabovsky2009.09.16, 09:35
Telkontar @ 2009.09.16 08:26  Post: 295579
Ja również staję w obronie Scythe Orochi. Sam go posiadam. I owszem na stokowym wentylu nie jest może demonem wydajności, do tego nawiew na MOBO jest słaby (a na tym mi zależało), ale już po zmianie na 120 mm wentyl szybszy wydajność mocno skoczyła. Mój Q9450 wykręcony do 3,3 jeszcze nie przekroczył 55 stopni.


Był przecież test ze Scythe Kaze Maru 1250 obr./min, gdzie także ledwo dał radę - pobił go wcale nie jakiś wydajnościowo rewelacyjny i przecież dużo mniejszy Scythe Zipang 2.

s!b @ 2009.09.16 08:34  Post: 295581
...GDZIE JEST W TYM TEŚCIE IFX-14+hr-10? Jeden z rywali Prolimatecha M. a Wy go tutaj nie wrzuciliście :(


Przyznam, że to był jeden z tych, których koniecznie chcieliśmy przetestować. Okazało się jednak, że coraz trudniej go dostać i kolejnych dostaw nie widać. To już nawet nie był problem z przetestowaniem, ale z dostaniem go do testów. Nie muszę ukrywać, że Thermalright był ostatni, który chciał nam to podesłać ;)

Szuri21 @ 2009.09.16 09:22  Post: 295591
Wszystko jest w porządku w tym teście ale jak dla mnie zabrakło jednego schładzacza, który pomimo, że go teraz już ciężko dostać powinien się wg mnie obowiązkowo znaleźć a go nie ma. Mowa oczywiście o Thermalright Ultima 90i, schładzacz jeden z tańszych ale naprawdę wydajny i mogący konkurować nawet z niektórymi droższymi systemami chłodzącymi. W teście jest wiele testów, no ale brak jego na PCLab.pl jest niemiłym zaskoczeniem :)


Sytuacja analogiczna do tej z IFX-14 :(
s!b2009.09.16, 10:00
mogliście pożyczyć od któregoś z użytkowników :D
heh na pewno jakiś by się zgodził :P
LorDexZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
LorDex2009.09.16, 10:00
Literówka na stronie 'Wnioski po testach...':
'Z kolei schładzacze horyzontalne przeważnie wykorzystują każdą z rurek tylko raz, co daje maksymalnie pięść - sześć dróg odprowadzania ciepła.' - miało być pewnie 'pięć'. Poza tym art fajowy.
pizdzikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pizdzik2009.09.16, 10:01
jest ich jest... ale SONIC TOWER nie ma!
sir OckyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sir Ocky2009.09.16, 10:15
wojtzuch @ 2009.09.15 22:50  Post: 295487
Słowo wyjaśnienia co do wczorajszej dyskusji i poczucia humoru autora, zanim przez to 'cudowne przyspieszenie' powstaną nowe teorie spiskowe: 'nie na dniach' miało znaczyć 'dziś wieczorem', tyle że nie wyszło.

A jeśli chodzi o opóźnienie, wejdźcie na trzecią stronę.


To już nie ważne. Ważne, że test się pojawił. Dziękuję za to, a wszystkie winy realne bądź nie zostały wybaczone. :P
No i przepraszam jeżeli za mocno 'przykręciłem śrubkę';)
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2009.09.16, 10:20
Super art. Brawo.

Jedno małe ale. Na chłodzenie ma ogromny wpływ pasta termoprzewodząca. Dlatego wartałoby użyć najwydajniejszego coolera i jakiegoś z środka (najbardziej opłacalnego) w teście i zrobić jeszcze recke pastami.

To bardzo ważne, bo może się okazać, że przy tak dobrym coolerze nie jest wogóle potrzebna jakaś super droga pasta. Mamy teraz sporo technologii. I może by wyszło, że taniej kupić super pastę+średni cooler i otrzymać taki efekt jak jak przy konstrukcjach droższych o 50%.
TrisenKZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TrisenK2009.09.16, 10:52
Labovsky @ 2009.09.16 01:26  Post: 295553
Rzuciłeś okiem na wydajność? CNPS10X Quiet radzi sobie wyraźnie lepiej niż Ninja 2 i to również przy słabym przepływie powietrza. Fakt, Ninja 2, jak i w ogóle całe Scythe, rządzi w testach poziomu dźwięku.

Dlatego napisałem że Ninja jest najlepszym kompromisem wydajność/cisza/cena. Zalman jest droższy i dużo głośniejszy. Kwestia wyboru - 7 stopni mniej kontra 5dB więcej. Ale:
1. Do Ninji można dokupić backplate,
2. Nie wiemy ile popsuła krzywa podstawka w testowanym egzemplarzu.

Poza tym śmieszy mnie człon 'Quiet' w nazwie produktu, który wcale cichy nie jest :)

EDIT:
Przejrzałem wydajność schładzaczy hałasujących poniżej 23dB, i wyszło mi że Ninja 2 ma tylko jednego konkurenta - Scythe Kama Angle ;)
Krzysztof0430Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krzysztof04302009.09.16, 10:53
NAREESZCIE mamy wielki test schładzaczy 36 dni po zapowiedzi
rhqqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rhqq2009.09.16, 11:12
nic dodać, nic ująć. i tak tresci tekstowej jest znacznie mniej od testu kart dźwiekowych ;) jednak domyslam sie ze sama praca wykonana było ogromna... brak kilku słów przy kazdym systemie chłodzenia na kazdej stronie moim zdaniem, wygląda trochę 'obrazkowo' bez własnych przemyśleń, a +/- w tabelce nie zawsze wszystko obejmują, np pierwszy system jest identyczny do pentagram karakorum z tą różnicą miedzianych blaszek. swoją drogą chyba ma najlepszy stosunek jakość/cena
wojtzuchZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wojtzuch2009.09.16, 11:17
rhqq @ 2009.09.16 11:12  Post: 295608
nic dodać, nic ująć. i tak tresci tekstowej jest znacznie mniej od testu kart dźwiekowych ;) jednak domyslam sie ze sama praca wykonana było ogromna... brak kilku słów przy kazdym systemie chłodzenia na kazdej stronie moim zdaniem, wygląda trochę 'obrazkowo' bez własnych przemyśleń, a +/- w tabelce nie zawsze wszystko obejmują, np pierwszy system jest identyczny do pentagram karakorum z tą różnicą miedzianych blaszek. swoją drogą chyba ma najlepszy stosunek jakość/cena


Miały być opisy, kilka nawet było gotowych, no ale to byłoby ze 100 000 znaków więcej, czyli pięć przeciętnych artykułów na Labie (na przykład testy laptopów tyle mają), i dalsze opóźnienie.
EnderwZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Enderw2009.09.16, 11:19
Trzeba będzie to kilka razy przeczytać. Najbardziej jestem zadowolony ze spostrzeżeń na temat rozrzutu jakościowego u jednego producenta oraz z porównań głośności.

Pozdrowienia dla żony. ;]
*Konto usunięte*2009.09.16, 11:24
fajny test radiatorów, colerów i innych takich z wyjątkiem tego trudnego słowa na 's'
wiem, że było to wałkowane już nie raz i przyjmuje to jako Labowy folklor ale...
nikt normalny tego słowa nie używa i używał nie będzie, bo język ma tendencję do upraszczania, ma służyć przede wszystkim sprawnej i szybkiej komunikacji, a nie manifestacji, a to słowo nie jest ani łatwe ani krótkie, czyli nie spełnia żadnego z podstawowych kryteriów językowych (abstrahuję tu zupełnie od postaw narodowościowych) ;)
za sam art wyrazy uznania, choć liczyłem także na jakiś teścik w trybie pasywnym, choć zdaje sobie sprawę jak wiele czynników na wynik takich testów może mieć wpływ (konstrukcja obudowy, rodzaj, ilość i rozmieszenie wentyli, ilość podzespołów, czyli przepływ wewnątrz)
sam miałem swojego faworyta w postaci Ultry 120 extreme, bo w moim konfigu na kręconym e7200 sprawuje się doskonale i to w pasywie (dlatego mnie ciekawi jak mają inni ;) ) i nie przyjmuje do wiadomości, że są lepsze ;P
AbrahaMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AbrahaM2009.09.16, 11:26
Labovsky @ 2009.09.16 01:42  Post: 295560

Pamiętaj, że to test schładzaczy... a więc test akustyczny był... na schładzaczu. Podobnie nasze Enermaxy były zawieszone na radiatorze, bo same w sobie byłyby zbyt ciche :).

Pamiętam i dlatego pisałem:


AbrahaM @ 2009.09.16 01:31  Post: 295556
(sporo wycięte dla porządku)No ale to test systemów chłodzenia a nie wentylatorów.


Labovsky @ 2009.09.16 01:42  Post: 295560

AbrahaM @ 2009.09.16 01:31  Post: 295556

Fajnie by było, gdyby na tych radiatorach zapuścić parę wentylatorów o znanej charakterystyce (CFM, obroty @V), i zobaczyć jak toto pracuje przy różnych (kontrolowanych) parametrach, ale zdaje sobie sprawę że to nadzwyczaj mało realne ze względu na ogrom pracy jakiego by to wymagało.


To nie marudzenie, ale jak najbardziej pożądana krytyka twórcza. Tylko, że to, o co prosisz, bardziej nadaje się do testu wentylatorów samych w sobie. A o tym wolałbym nie rozmawiać... na razie :E.

Gdybyś się .. kiedyś :E zdecydował, to służę pomocą, czy to w ramach dyskusji n.t. doboru obiektów do testu, czy też twórczej dyskusji n.t. metodologii :)


Labovsky @ 2009.09.16 01:42  Post: 295560

AbrahaM @ 2009.09.16 01:37  Post: 295557
Mam nadzieje że wzieliście poprawkę na to że większość konstrukcji Scythe 'choruje' na problemy związane z zbyt słabym dociskiem radiatora do IHS, i mocowaliście je do testów ze szczególną starannością. Z powodu tej przypadłości ludzie nierzadko kombinują albo z alternatywnymi metodami mocowania (firm niezależnych - pasujących np. do Ninji) jak i z lepszymi rozwiązaniami mocowania od samego Scythe - np. 'Scythe Retention Kit' http://www.scythe-eu.com/en/products/pc-ac...ention-kit.html


To problem intelowskich pushpinów - my testowaliśmy na AM2. I nie powiem, żeby problem pushpinów, który dotyka więcej firm, nie miał wpływu na naszą decyzję dot. platformy.

Zgodzę się że problem dotyczący głównie intelowskich pushpinów ale niestety nie wyłącznie. Niektóre radiatory są spierniczone równie spierniczone zarówno przy mocowaniu dla Intela jak i AMD.
AbrahaMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
AbrahaM2009.09.16, 11:37
mrosi @ 2009.09.16 08:51  Post: 295583
Poza tym nie wiem jak mierzy ten miernik hałasu, jednak przy prędkości ~550RPM wentylator Noctua jest niesłyszalny. A jako osoba ze słuchem absolutnym jestem wybitnie wyczuloy na hałas. Rzekłem...


Przypuszczam że miernik raczej jest ok, natomiast egzemplarz testowanego na łamach PCLAB wentylatora niekoniecznie, o czym już wcześniej wyżej pisałem. Problem w tym że o ile krzywą podstawkę można zauważyć, dopisać stosowną uwagę w opisie testowanego radiatora, to wadliwość wentylatora trudno stwierdzić, i to w dodatku dysponując tylko jedną jego sztuką..
zywiecZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
zywiec2009.09.16, 11:45
znakomite opracowanie, procek jest ekstremalnie gorący tym lepiej dla testu, podsumowanie jest super, mozna porównać wszystkie wyniki, jest w pyte!
yotomeczekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
yotomeczek2009.09.16, 11:49
zywiec @ 2009.09.16 11:45  Post: 295617
znakomite opracowanie, procek jest ekstremalnie gorący tym lepiej dla testu, podsumowanie jest super, mozna porównać wszystkie wyniki, jest w pyte!


Procuś produkował potworne ilości ciepła - myślę, że porównanie do 8 wątkowego, podkręconego Nehalema jest jak najbardziej na miejscu (podejrzewam, że ten AMD nawet więcej ciepła produkuje)
Zaloguj się, by móc komentować