komentarze
syzyfZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
syzyf2009.08.05, 07:20
Prawdopodobnie na 785 będzie moja nowa płyta :)
BogieZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bogie2009.08.05, 07:59
Brakuje jednej kwestii - czy któraś umożliwia odblokowanie wyłączonych rdzeni?
dysan112Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dysan1122009.08.05, 08:58
przy tego typu płytach raczej odblokowanie rdzeni nie gra pierwszych skrzypiec. Stawiał bym na Gigabyte jeśli chodzi o odblokowanie rdzeni.

Potwierdza to tylko że w dziedzinie rozwiązań zintegrowanych czerwoni praktycznie są nie zagrożeni. Mają wszystkie tytułowe 'asy' chipset, procesor, grafikę więc mają duże pole manewru.
Dex123Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dex1232009.08.05, 09:00
Praktycznie prawie to samo co moj 780G. Co oczywiście nie znaczy, że jest źle. Go AMD! (:
SwordOfUltimateZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SwordOfUltimate2009.08.05, 09:22
postarali sie chlopcy z AMD
piekne plytki
mozna zrobic plyte tania i solidna
Jacek1991Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Jacek19912009.08.05, 09:27
tylko szkoda ze zmiany pomiędzy 4200 i 3200 są takie małe :(
bonczeqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bonczeq2009.08.05, 09:36
Rewolucji na miarę 780 nie ma, ale nawet nazwa 785 to sugeruje :)
Za granicą dodają jeszcze wsparcie dla dekodowania więcej niż jednego strumienia wideo - np. przy funkcji PiP oraz poprawę działania w ATI Stream - co widać podczas wykorzystania Cyberlink Espresso.
d0m1n0xZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
d0m1n0x2009.08.05, 09:38
Ale AMD/ATi to zieloni? Zawsze myślalem ze czerwoni to ATI a zieloni nvidia.
pu$2ekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pu$2ek2009.08.05, 09:40
d0m1n0x @ 2009.08.05 09:38  Post: 286179
Ale AMD/ATi to zieloni? Zawsze myślalem ze czerwoni to ATI a zieloni nvidia.


Nie zauważyłem wcześniej:) Wg. mnie masz rację!
marcinhoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
marcinho2009.08.05, 09:46
pu$2ek @ 2009.08.05 09:40  Post: 286180
d0m1n0x @ 2009.08.05 09:38  Post: 286179
Ale AMD/ATi to zieloni? Zawsze myślalem ze czerwoni to ATI a zieloni nvidia.


Nie zauważyłem wcześniej:) Wg. mnie masz rację!


amd wykupilo ati a nie odwrotnie wiec sa zieloni dla porownania intel jest 'niebieski' tak samo amd jak bylo 'zielone' tak jest
Administratorpila2009.08.05, 09:50
d0m1n0x @ 2009.08.05 09:38  Post: 286179
Ale AMD/ATi to zieloni? Zawsze myślalem ze czerwoni to ATI a zieloni nvidia.

Nie ma już firmy ATI. ATI jest już tylko marką. Jest firma AMD, właściciel marki ATI. Chipset jest firmy AMD. A AMD zawsze było zielone :)
FlashManZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
FlashMan2009.08.05, 10:00
Artykuł spoko. Niezbędne informacje ma. Znalazłem babola, zgłoszono redakcji za pomocą magicznego guzika :P

Jedno mnie zastanawia, czemu nie ma płyty AsRock w zestawieniu? Co się stało, że nie został przetestowany?

A szkoda! Byłby pełniejszy obraz między wielką trójcą (ASUS/MSI/Gigabyte) a dobrze prosperującym AsRock'iem. Już nie wspominam o Biostar, bo na razie o nim można zapomnieć (do dziś żadnego przedstawiciela/serwisu w naszym kraju)...
pawełpclabZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pawełpclab2009.08.05, 10:01
Na str. 6 żaden obrazek nie jest 'klikalny'. Proszę poprawić bym mógł dobrze obejrzeć płytę Gigabyte'a. ;-)
Skąd wiecie ile faz zasilania idzie na HT a ile na CPU, czy amd ma jakieś schematy zasilania w stylu 20% faz idzie na HT?
Kiedyś był na pclab art o zasilaniu procesora i tam na jedną cewkę przypadały dwa mosfety. Na obrazkach tych płyt ( dlatego chcę te obrazki) widzę że w niektórych przypadkach są trzy mosfety na cewkę. Czy to oznacza że górne mosfety są zdublowane? Natomiast w fazach zasilających HT jako nie wymagających dużych prądów pozostawiono klasyczny układ z dwoma tranzystorami?
Kolejne pytanie dlaczego na płytach Gigabyte i MSI cewki maja oznaczenia R50 i R60, to się podaje jakaś impedancje przy określonej częstotliwości czy coś, zamiast henrów ?
Znaczna część wykresów nie zawiera wyników płyty 780G, nie napisano także czy ta płyta miała sideport. Wydaje się że 780G było bez sideportu i uzyskało takie same wyniki jak 785G również bez sideportu. Swoją drogą widać że sideport mało daje. On jest 16 czy 64 bitowy bo spotkałem różne informacje na ten temat?

'Obsługa DirectX 10.1 może przynieść wymierne korzyści nie tylko w grach, ale też w aplikacjach mogących dzięki najnowszemu zestawowi funkcji API Microsoftu korzystać z mocy procesorów wielordzeniowych.'

Serio? To cuda i OpenCl nie będzie już potrzebny? Mam mieszane uczucia czy to dobrze wolałbym jednak otwarty standard wykorzystania mocy GPU.

Rzeczywiście jakość wykonania MSI robi wrażenie. Ta płyta jest po prostu ładna, a nawet bardzo ładna :-*
rcichoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rcicho2009.08.05, 10:17
Czy test z podkręcania to jakiś żart? Czy zbadanie tylko i wyłącznie szyny magistrali HTT wystarczy???? A gdzie maksymalny zegar procesora, napięcia, temperatury po oc, pamięci?
yotomeczekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiyotomeczek2009.08.05, 10:39
FlashMan @ 2009.08.05 10:00  Post: 286183
Artykuł spoko. Niezbędne informacje ma. Znalazłem babola, zgłoszono redakcji za pomocą magicznego guzika :P

Jedno mnie zastanawia, czemu nie ma płyty AsRock w zestawieniu? Co się stało, że nie został przetestowany?

A szkoda! Byłby pełniejszy obraz między wielką trójcą (ASUS/MSI/Gigabyte) a dobrze prosperującym AsRock'iem. Już nie wspominam o Biostar, bo na razie o nim można zapomnieć (do dziś żadnego przedstawiciela/serwisu w naszym kraju)...


Przetestowaliśmy te płyty, które podesłali producenci przed oficjalną premierą układu AMD 785G. Jak widać dotarły do nas trzy płyty i zostały przetestowane.
Dziękuję za zgłaszanie wszelkich znalezionych błędów - będą one w miarę możliwości na bieżąco poprawiane.
pu$2ekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
pu$2ek2009.08.05, 10:39
pila @ 2009.08.05 09:50  Post: 286182
d0m1n0x @ 2009.08.05 09:38  Post: 286179
Ale AMD/ATi to zieloni? Zawsze myślalem ze czerwoni to ATI a zieloni nvidia.

Nie ma już firmy ATI. ATI jest już tylko marką. Jest firma AMD, właściciel marki ATI. Chipset jest firmy AMD. A AMD zawsze było zielone :)



AMD = zieloni; IBM= niebiescy, Intel=?, Nvidia=?
yotomeczekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiyotomeczek2009.08.05, 10:41
pu$2ek @ 2009.08.05 10:39  Post: 286189
pila @ 2009.08.05 09:50  Post: 286182
(...)

Nie ma już firmy ATI. ATI jest już tylko marką. Jest firma AMD, właściciel marki ATI. Chipset jest firmy AMD. A AMD zawsze było zielone :)



AMD = zieloni; IBM= niebiescy, Intel=?, Nvidia=?


AMD = zieloni
Intel = niebiescy
Nvidia = zieloni (!?)
ATI = czerwoni
FlashManZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
FlashMan2009.08.05, 10:51
yotomeczek @ 2009.08.05 10:39  Post: 286188
Przetestowaliśmy te płyty, które podesłali producenci przed oficjalną premierą układu AMD 785G. Jak widać dotarły do nas trzy płyty i zostały przetestowane.
Rozumiem. Jest szansa, że otrzymacie do testów płyty AsRock w najbliższym czasie? :)
yotomeczek @ 2009.08.05 10:39  Post: 286188
Dziękuję za zgłaszanie wszelkich znalezionych błędów - będą one w miarę możliwości na bieżąco poprawiane.
Nie ma sprawy :)
yotomeczekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiyotomeczek2009.08.05, 11:04
rcicho @ 2009.08.05 10:17  Post: 286187
Czy test z podkręcania to jakiś żart? Czy zbadanie tylko i wyłącznie szyny magistrali HTT wystarczy???? A gdzie maksymalny zegar procesora, napięcia, temperatury po oc, pamięci?


Lubimy żarty - a jakże :)
Testy podkręcania faktycznie nie zostały zbytnio rozbudowane. Jest to wina ograniczeń czasowych - niektóre płyty dosłownie wydzierają nam spod ręki (inne redakcje również chcą mieć testy na premierę). Docelowo testy podkręcania będą nieco bardziej rozbudowane. Do tej pory mieliśmy problem w postaci odpowiedniego schładzacza, który pasowałby na wszystkie płyty (a testy na różnych schładzaczach nie są oczywiście miarodajne). Wydaje się że znaleźliśmy taki i może on zagościć w redakcji na dłużej. Kolejny problem to jakie zastosować napięcie Vcore. Idealnym rozwiązaniem jest ustalić np 1,45V i kontrolować poziom miernikiem - samo ustawienie w BIOSie identycznego napięcia na płytach ma się nijak do rzeczywistego, które zasila procesor.
Co do podkręcania pamięci na platformie AMD, DDR3 'kończą' się dosyć szybko po przekroczeniu poziomu 1600 MHz. Planujemy baczniej przyglądać się 'prowadzeniu' pamięci przez płyty. Oczywiście jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie dotyczące testów.
SylkisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sylkis2009.08.05, 11:11
czyli jest to, czego oczekiwalem - cos jak 780G, tylko do ktorego na crossfirex mozna dorzucic 4650 :)
do tego jakis energooszczedny athlon (albo i nawet nie :D), lekkie OC (bez przesady, aby dalo sie utrzymac toto z bezglosnym chlodzeniem) i mamy multimedialnego potworka, na ktorym nawet da sie spokojnie pograc :D
szkoda, ze nie mam kasy na kompa, bo akurat remont w domu i by sie do salonu cos takiego milusiego zlozylo.

btw....kolory marek chyba sie nijak maja w roznych segmentach rynku?
w sensie to, ze i AMD, i NVidia (jako marki) sa zielone, to w niczym nie przeszkadza, skoro zielen NV odnosi sie do czerwieni ATI, zas zielen AMD do niebieskiego intela?:D
a IBM to w sumie jeszcze osobny segment rynku, chociaz calkiem bliski intelowi i AMD (jako markom)...
Zaloguj się, by móc komentować