komentarze
BassfreakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bassfreak2009.06.08, 00:45
zapowiada się ciekawie :D (pierwszy :E )
mars83Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mars832009.06.08, 00:47
Ogolnie to jest jak z Windowsem. Byl XP i byl ok, jest Vista nie ok, bedzie 7 ma byc ok:) To samo w directxie 9 byl ok, 10 nie ok no i 11 moze ok :D
DarkenersZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Darkeners2009.06.08, 01:10
Zobaczymy..

Btw. Rebelion - tytuł gry z ostatniego slajda... to jak napis Solidarność : d
enzo2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
enzo22009.06.08, 01:15
Po takim artykule aż się łezka w oku kręci na wspomnienie o tekstach pana Ryszarda Sobkowskiego. Wydaje mi się, że niektóre spośród użytych sformułowań obrażały inteligencję dużej grupy czytelników. Jeżeli tak nie jest, poprawcie mnie proszę.
Nasuwa się wątpliwość: czy PCLab rzeczywiście zmierza w dobrym kierunku?
miekrzyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjimiekrzy2009.06.08, 01:17
A jakie konkretnie?
*Konto usunięte*2009.06.08, 01:21
@Darkeners - Rebellion, podobnie jak i pozostałe na owym slajdzie obecne, to studio, a nie gra. :E

Cóż, przypominam sobie podobne oczekiwania przed premierą DX10. Miało być świetnie. No tak. DX10.1 - też miał coś zmieniać, i co? Efekt jest taki, że mamy ładniejsze oświetlenie i wygładzanie w nowszym Stalkerze. I nadal gros userów zasadniczo korzysta tylko z DX9c.

Chyba pora wreszcie, żeby coś im wyszło. Tesselacja, jak i Compute Shaders to w końcu coś świeżego. Udane API + udane W7 + dość dużo dobrych gierek, a wreszcie XP będzie mógł przejść na zasłużoną emeryturę. Dlatego trzymam kciuki tak za 11-stkę, jak i za nową Windę. Kiedyś trzeba ruszyć do przodu. ;)
enzo2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
enzo22009.06.08, 01:26
Chociażby fragment od 'Mówiąc jeszcze prościej:...' do '...na początku twórca gry'. Porównaj język, jakim napisany jest ten urywek, z pierwszym z brzegu artykułem sprzed 3 i pół roku. (Nawet dam linka, żeby leniwi nie musieli szukać: http://pclab.pl/art24549.html )
miekrzyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjimiekrzy2009.06.08, 01:32
Raczej nie widzę tutaj obrażania niczyjej inteligencji. Wcześniejszy akapit tłumaczy to bardziej szczegółowo. Ten fragment pozwala zrozumieć 'o co chodzi' w tej technologii osobom, które mają na ten temat mniejsze pojęcie, bo wcześniejszego mogły nie zrozumieć. Osoba inteligentna po prostu taki fragment omija.
DarkenersZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Darkeners2009.06.08, 01:43
sebastian_r-91 @ 2009.06.08 01:21  Post: 275993
@Darkeners - Rebellion, podobnie jak i pozostałe na owym slajdzie obecne, to studio, a nie gra. :E


Eh racja, to już nie ta godzina, ale i tak i tak podobne :P (btw. o ile inne studia znam to tego nazwa nic mi nie mowi)
FuudimitzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Fuudimitzu2009.06.08, 01:43
Póki nie nastanie następna generacja konsol póty mała ilość tytułów będzie korzystała z dx11/12/13/..., oczywiście z biegiem lat sytuacja będzie się poprawiać ale jako że developerzy ciągną kasę z rynku konsolowego dopakowywanie graficzne konwersji na pc nie jest ich priorytetem, dziś większość gier multiplatformowych wygląda niemal identycznie na wszystkich platformach. Oczywiście w przypadku tytułów stricte pecetowych sytuacja może się mieć zgoła inaczej.
WersZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wers2009.06.08, 01:44
Na pewno nie jest to celowe zagranie..
PClab jest serwisem,który jest najczęściej odwiedzanym portalem o tematyce komputerowej w Polsce. Niestety teksty pisane tutaj nie są kierowane tylko i wyłącznie do znawców tematu,ale także do osób,które są mniej zaznajomione w tej dziedzinie.
(czyt. 'im trzeba jaśniej";) )więc nie ma się co pieklić,pewnych spraw się nie przeskoczy.

Co do tematu..
Mam nadzieje,że ten Direct wniesie coś więcej niż numerek i wsparcie dla nowego OS'a (w co głęboko wierze) i utrzyma się tyle co poczciwy direct 9 , bo ciągłe zmiany bez wyciśnięcia ostatnich soków imo nie mają sensu. pozdr
miekrzyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjimiekrzy2009.06.08, 01:44
Darkeners @ 2009.06.08 01:43  Post: 275996
Eh racja, to już nie ta godzina, ale i tak i tak podobne :P (btw. o ile inne studia znam to tego nazwa nic mi nie mowi)

Alien vs Predator ;)
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2009.06.08, 02:22
Compute Shader- ciekawe co na to Intel :hmm:
gindekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
gindek2009.06.08, 02:33
zrobili by niezly motywy gdyby ktoras z gier ( np. EA, oni maja gigantyczne studio), pierwsza na rynku z obsluga dx11, byla dawana gratis to kart.
Dogadali by sie na prostej zasadzie, my wam dajemy dzisiaj karty i pelen cala wiedze na temant dx11, a wy za 4 miesiace dajecie dam gre z pelna obsluga dx11.
aszuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
aszu2009.06.08, 02:34
Że się przyczepie: 'Teselacja u ATI sięga roku 2002, kiedy to po raz pierwszy zaprezentowano TruForm, czyli technologię pozwalającą na zwiększenie szczegółowości obiektów dzięki mapowaniu przesunięć (ang. displacement mapping).'

Truform właśnie dzięki tej całej teselacji działa i z samym 'displacement mapping' niewiele ma wspólnego. Owszem, w wersji 2.0 truforma dodano obsługę mapowania przesunięć, jednak jest to funkcja którą można potraktować dowolny mesh i do tego obsługują ją również karty NVIDI
diam0ndZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
diam0nd2009.06.08, 06:17
Jeśli EA już prezentuje trailery z gier, które mają mieć premierę po wakacjach to by znaczyło, że nie będą obsługiwane przez dx11? mam na myśli Battlefield BC2 i 1943....
xoloxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xolox2009.06.08, 06:58
Ah.. problem DX 10 i małej ilości gier był spowodowany tylko i wyłącznie tym że DX 10 Vista only, a dodatkowo nie wnosił nic specjalnego.
SwordOfUltimateZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SwordOfUltimate2009.06.08, 07:30
Hamil_Hamster @ 2009.06.08 02:22  Post: 276000
Compute Shader- ciekawe co na to Intel :hmm:


intel pewnie sam podsuwal pomysly M$

BTW
gry coraz ladniejsze, ale nudniejsze i przestalo mnie to juz bawic, czekam jedynie na diabelka, mam nadzieje ze nie zawiedzie
DominiqueLVZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DominiqueLV2009.06.08, 07:59
fajny artykuł, napisany ciekawie i bez zbędnego wymądrzania się :) zobaczymy co z tych przechwałek AMD wyniknie :)
miekrzyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjimiekrzy2009.06.08, 08:13
aszu @ 2009.06.08 02:34  Post: 276002
Że się przyczepie: 'Teselacja u ATI sięga roku 2002, kiedy to po raz pierwszy zaprezentowano TruForm, czyli technologię pozwalającą na zwiększenie szczegółowości obiektów dzięki mapowaniu przesunięć (ang. displacement mapping).'

Truform właśnie dzięki tej całej teselacji działa i z samym 'displacement mapping' niewiele ma wspólnego. Owszem, w wersji 2.0 truforma dodano obsługę mapowania przesunięć, jednak jest to funkcja którą można potraktować dowolny mesh i do tego obsługują ją również karty NVIDI

Oczywiście masz rację. Trochę mylące wyjaśnienie czytałem po nocy i pomieszałem fakty. Poprawię jak najszybciej się da ;)
Zaloguj się, by móc komentować