komentarze
ash2009.06.08, 08:37
Artykuł bardzo interesujący. Ale zastanawia mnie jedno:

'jest możliwe wykorzystanie dodatkowego etapu potoku renderującego teselatora, który znajduje się przed etapem obliczeń związanych z wierzchołkami wielokątów składających się na geometrię renderowanej sceny.'

Czy nie lepiej najpierw dokonać obliczeń (obroty, skalowanie itp) a dopiero potem taselacja ? Dzięki temu karta do wykonania ma mniej obliczeń :/
maxymiliZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
maxymili2009.06.08, 08:49
Sporo się dowiedziałem z tego artykułu. Ciekawie napisany, aż miło się czyta :)
dest24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dest242009.06.08, 09:13
czyli DX11 pozwoli wykorzystać 4 i więcej rdzeni ciekawe jak kto w praktyce będzie wyglądać
robgrabZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
robgrab2009.06.08, 09:21
To ze ati ma od dawna truform to wiadomo,ale czy np teselacja z 3xxx i 4xxx radkow poprzez sterowniki bedzie aktywna w dx11? tzn czy w starszych radka amd udostepni teselacje w sterownikach dla dx?(taka czesciowa kompatybilnosc z dx11)
SAVA_ONZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SAVA_ON2009.06.08, 09:25
ta pamietam tą podniete z dcx 10 -sam kupilem wtedy viste 4 i 8800gtx za 1800 zl :)

dzis na obu kompach lata mi xp a vista siedzi sobie spokojnie wna polce
*Konto usunięte*2009.06.08, 09:48
SAVA_ON @ 2009.06.08 09:25  Post: 276016
ta pamietam tą podniete z dcx 10 -sam kupilem wtedy viste 4 i 8800gtx za 1800 zl :)

dzis na obu kompach lata mi xp a vista siedzi sobie spokojnie wna polce

Ja w podobnym czasie kupiłem GTSa za 1500zł i od samego początku miałem viste i grałem w gry na dx 10. Jedynym momentem kiedy było mi smutno był wtedy, kiedy nie udało mi się go sprzedać i kupić GT :P dzisiaj nie żałuję.
MagnezZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Magnez2009.06.08, 10:04
jezeli Directx11 okaze sie tak dobry jak zapowiadaja (a duzo na to wskazuje) to wreszcie cos sie ruszy w sofcie :) a jak DirectX11 bedzie sie mial do Directa 10.1?
losiuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
losiu2009.06.08, 10:31
Darkeners @ 2009.06.08 01:10  Post: 275990
Zobaczymy..

Btw. Rebelion - tytuł gry z ostatniego slajda... to jak napis Solidarność : d


a nie pomyślałeś, ze to może być nazwa studia tworzącego gry?? na zasadzie analogii choćby z nazwą codemasters umieszczoną na tym samym obrazku??
*Konto usunięte*2009.06.08, 10:40
Wg. mnie artykuł jest napisany dobrze i przejrzyście. Zrozumie go powiedzmy ktoś mniej zaznajomiony w temacie oraz taki 'szpec' jak enzo2. Ba nawet 'ludzie mniej inteligentni' mogą go zrozumieć. Więc myślę, że de facto nie ma na co narzekać :D. A wracając do wątku, trzymam kciuki za AMD, mam nadzieję, że plany i zadania, które sobie firma postawiła zrealizuje w najbliższym czasie.
SquizzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Squizz2009.06.08, 11:10
Mam pytanie: ponieważ teslacja jest już dostępna na Radeonach od serii HD 2000 (kwestia włączenia w rejestrze) oraz każdy posiadacz czterordzeniowca będzie mógł korzystać z wielowątkowości... opłaca się czekać? Zamierzam w lipcu składać komputer. Seria Radeonów HD 58xx powinna wyjść gdzieś w listopadzie. Powinienem przez ten czas siedzieć na integrze, czy może obecna seria hd 4000 powinna wystarczyć do częściowego DX 11?
de99ialZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
de99ial2009.06.08, 11:22
Nono... ciekawe jak mocno DX 11 przydusi starsze układy.
AvitrZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Avitr2009.06.08, 12:36
miekrzy @ 2009.06.08 01:44  Post: 275999
Darkeners @ 2009.06.08 01:43  Post: 275996
Eh racja, to już nie ta godzina, ale i tak i tak podobne :P (btw. o ile inne studia znam to tego nazwa nic mi nie mowi)

Alien vs Predator ;)


... części 1 i 3 :)
SunTzuZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SunTzu2009.06.08, 12:47
xolox @ 2009.06.08 06:58  Post: 276004
Ah.. problem DX 10 i małej ilości gier był spowodowany tylko i wyłącznie tym że DX 10 Vista only, a dodatkowo nie wnosił nic specjalnego.



DX 10 to jest rewolucja, bo DX9 ma ogromne ograniczenia. DX10 dał ogromną swobodę, ale co za tym idzie lepszą grafikę, niestety pociągnęło to za sobą ogromne wymagania i masz racje jak masz Dźiforsa słabego to DX9/10 cię nie dotyczy bo masz cieńką grafikę. Natomiast jak postawisz sobie nawet 260 i ustawisz super, maks, hiper, ultra detale-> to nie będziesz wstanie na DX9 obciążyć karty. DX10.1 wniósł ogromne przyśpieszenie.

Tesalacja wygląda nieźle, ale szczegółowe dopracowane modele wyglądają i tak nieźle. Wydaje mi się, że największy przeskok pod względem wyglądu screena (nie ilości FPS) był pomiędzy DX9, a DX10.
MichuyaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Michuya2009.06.08, 12:58
Czas zbierać pieniążki na nową karte graficzną :E
ZoncZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zonc2009.06.08, 13:01
Compute Shader to OK ale jak teselacja się nie przyjmie wśród programistów to DX11 będzie miał takie same znaczenie dla nas jak DX10.1 - czyli AMD będzie w... ciemnym miejscu
leonxZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
leonx2009.06.08, 13:49
Hmm... smiem watpic, ze to Vista byla przyczyna nieprzyjecia sie DX10.
Podstawowa przyczyna byl olbrzymi spadek wydajnosci, jaki mozna bylo odnotowac po wlaczeniu trybu DX10. Przez niemal 1,5 roku na wikszosci kart nie mozna bylo zagrac w DX10, bo ilosc klatek spadala ponizej 20. Do tego przez rok nVidia nie miala zadnej konkurencji majac monopol na karty z DX10.
Na granie pod DX10 moglo sobie pozwolic kilka procent graczy - a jaki wydawca zdecyduje sie wypuscic gre majac swiadomosc ze kupi ja niewielki odsetek zainteresowanych.
To wlasnie spowodowalo, ze gry caly czas byly pisane pod DX9.

DX11 MUSI przyniesc przede wszystkim poprawe wydajnosci. Po drugie - gry napisane w DX11 musza dzialac powyzej granicy plynnosci na kartach ze sredniej polki cenowej - inaczej znowu bedziemy czekac 2 lata i powstanie kilka tytulow...
SquizzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Squizz2009.06.08, 13:50
SunTzu @ 2009.06.08 12:47  Post: 276029

DX 10 to jest rewolucja, bo DX9 ma ogromne ograniczenia. DX10 dał ogromną swobodę, ale co za tym idzie lepszą grafikę, niestety pociągnęło to za sobą ogromne wymagania i masz racje jak masz Dźiforsa słabego to DX9/10 cię nie dotyczy bo masz cieńką grafikę. Natomiast jak postawisz sobie nawet 260 i ustawisz super, maks, hiper, ultra detale-> to nie będziesz wstanie na DX9 obciążyć karty. DX10.1 wniósł ogromne przyśpieszenie.


Grafika w DX 10 aż tak rewolucyjna nie jest. Ot lepsze refleksy słoneczne i minimalnie lepszy cień. Przykład w Crysisie:
http://www.tweakguides.com/Crysis_5.html
http://www.tweakguides.com/images/Crysis_8a.jpg
http://www.tweakguides.com/images/Crysis_8b.jpg
http://www.tweakguides.com/images/Crysis_9a.jpg
http://www.tweakguides.com/images/Crysis_9b.jpg
Hamil_HamsterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Hamil_Hamster2009.06.08, 13:54
SwordOfUltimate @ 2009.06.08 07:30  Post: 276005
Hamil_Hamster @ 2009.06.08 02:22  Post: 276000
Compute Shader- ciekawe co na to Intel :hmm:


intel pewnie sam podsuwal pomysly M$

Przez Compute Shader MS$ znacząco zwiększy konkurencje Intelowi, więc wątpię aby było tak jak piszesz :)
bulwa199Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bulwa1992009.06.08, 14:26
taaakkk to teraz wyjdą nowe karty z dx11 a wy kupujcie.... mogli by zrobić sterowniki do kart aby obsługiwały 11-stkę..
Mr.SpajKiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mr.SpajKi2009.06.08, 14:41
czy nie mialo byc tak ze teraz karty zgodne z dx10 beda w przyszloscia godna z dx11?
Zaloguj się, by móc komentować