komentarze
MacBirdieZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
MacBirdie2007.06.22, 15:42
CYTAT(PetBB @ 22 czerwca 2007, 02:33) <{POST_SNAPBACK}>
Zaley co si okrela jako DRM. Ale szyfrowanie pamici i transmisji po magistralach ma by wczone zawsze. Najpierw Gutmann o tym sporo pisa: http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html [...]
Ale moe to oczywicie to ja i wszyscy moi znajomi co le zrozumieli.

Ludzie czsto gromadz si w grupy mylce podobnie. Wy na przykad zignorowalicie kontekst tego artykuu, by roznosi plotki, jaka to Vista za.
A w kontekst zosta narysowany ju w pierwszym zdaniu tekstu:
CYTAT
Windows Vista includes an extensive reworking of core OS elements in order to provide content protection for so-called “premium content”, typically HD data from Blu-Ray and HD-DVD sources

Nie wszystko jak leci.
I jest to identycznie jak w sprzcie dedykowanym - filmy chronione s tylko w takim stopniu, w jakim zachce tego wydawca treci - aby dla analogw obnia jako, rozdzielczo, musz by w strumieniu a/v wczone odpowiednie bity. Vista by mc w ogle odtwarza HD-DVD czy Blu-Ray legalnie, musi si do tych regu dostosowa. I tak bdzie te z Leopardem, jak i kadym innym systemem operacyjnym. Sprzt konsumencki musi spenia te wymogi, to dlaczego komputerowy ma nie musie?
*Konto usunite*2007.06.22, 15:45
CYTAT(p-mec @ 22 czerwca 2007, 15:32) <{POST_SNAPBACK}>
A ktoz to jest ta wyrocznia chickenboo ?
Chodzio o pokazanie, e wikszo komentarzy do tego bloga jest w takim tonie. Ja ten wybraem w ciemno z zamknitymi oczami.
CYTAT
Taki znawca jak Poke od .net ? smilies/bigsmile.gif
Ale w opinii programistw gier, .net to jest przecie badziew dla dzieci smilies/wink.gif
CYTAT
Gutmann pisal wierutne bzdury o nieustannym spadku wydajnosci, a prawda jest taka, ze szyfrowanie wyystepuje tylko w przypadku mediow, ktore wymagaja mechanizmow chroniacych.
Oczywicie... No to widocznie tego windowsa napisali chyba w .net bo tak zamula smilies/wink.gif
*Konto usunite*2007.06.22, 15:57
CYTAT(MacBirdie @ 22 czerwca 2007, 15:42) <{POST_SNAPBACK}>
Ludzie czsto gromadz si w grupy mylce podobnie. Wy na przykad zignorowalicie kontekst tego artykuu, by roznosi plotki, jaka to Vista za.

OK to moe koczymy ju z tym i wypowiadamy si od tej pory cile na temat: "DX10 bez tajemnic" bo i tak si nie przekonamy do swoich racji. Kady sobie sam moe przecie sprawdzi jak si pracuje na Vicie i oceni czy to dla niego jest odpowiednie rodowisko.
wikktorZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
wikktor2007.06.22, 20:42
CYTAT(PetBB @ 22 czerwca 2007, 13:33) <{POST_SNAPBACK}>
(...)

hey, widze e mamy tutaj niezego speca... smilies/wink.gif
to ja mam 2 pytania...
1. Czy ja mam rozumie te cae wasze obiekty, jako openGlowe listy wierzchokw, a jeli pisz bez list, to powinienem liczy kady trjkt?

2. Jak mocno przeczanie tekstur spowalnia program?

chyba powoli zaczynam rozumie o co biega z t ca optymalizacj... smilies/tongue.gif
xxxqqqcccZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
xxxqqqccc2007.06.22, 21:37
@petBB smilies/thumbup.gif, ale co rozumiesz przez szyfrowanie pamięci ram? Przecież coś takiego jest właściwie niemożliwe...

CYTAT
Nie wszystko jak leci.
I jest to identycznie jak w sprzęcie dedykowanym - filmy chronione są tylko w takim stopniu, w jakim zachce tego wydawca treści - aby dla analogw obniżać jakość, rozdzielczość, muszą być w strumieniu a/v włączone odpowiednie bity. Vista by mc w ogle odtwarzać HD-DVD czy Blu-Ray legalnie, musi się do tych reguł dostosować. I tak będzie też z Leopardem, jak i każdym innym systemem operacyjnym. Sprzęt konsumencki musi spełniać te wymogi, to dlaczego komputerowy ma nie musieć?

smilies/thumbup.gif Wreszcie znalazł się ktoś kot wie co to jest DRM i jak wpływa na viste. Bo już miałe dość pisania tego samego w każdym temacie w ktrym została podjęta dyskusja o tym...
*Konto usunite*2007.06.22, 22:55
CYTAT(wikktor @ 22 czerwca 2007, 20:42) <{POST_SNAPBACK}>
hey, widze że mamy tutaj niezłego speca... smilies/wink.gif
to ja mam 2 pytania...
1. Czy ja mam rozumieć te całe wasze obiekty, jako openGlowe listy wierzchołkw, a jeśli piszę bez list, to powinienem liczyć każdy trjkąt?
Chyba raczej tablice wierzchołkw (Vertex Arrays). W DirectX Vertex Buffers. I do tego muszą byc indeksowane bo inaczej też nie działa cache. Tzn ja tak przyjąłem sobie i nie chciałem już prosic o precyzowanie tego autora artykułu.
CYTAT
2. Jak mocno przełączanie tekstur spowalnia program?
Zaraz po modyfikacji stałych shaderw i przełączaniu shaderw jest to najbardziej obciążająca operacja przełączania stanu. Czyli bardzo obciążająca .


CYTAT(xxxqqqccc @ 22 czerwca 2007, 21:37) <{POST_SNAPBACK}>
@petBB smilies/thumbup.gif, ale co rozumiesz przez szyfrowanie pamięci ram? Przecież coś takiego jest właściwie niemożliwe...
Np. można szyfrowac dłużej nie używane bloki pamięci, zwalniane obszary zapełniac śmieciami itp. Słynnym programem, nie typowo-Vistowym, ktry to(i wiele innych ciekawych rzeczy) robi jest Skype. Ale nowe procesory(CPU) mają wbudowywane zabezpieczenia sprzętowe aby nie dało się nimi debugowac. Wypadło mi z głowy jak się to rozszerzenie nazywa.
CYTAT
smilies/thumbup.gif Wreszcie znalazł się ktoś kot wie co to jest DRM i jak wpływa na viste. Bo już miałe dość pisania tego samego w każdym temacie w ktrym została podjęta dyskusja o tym...
Ja sobie lubię pykac w grę słuchając np. muzki z hdd albo dvdaudio, lub na 2gim monitorze mam strumień video z telewizji z internetu kiedy programuję. W moim wypadku nawet DRM będzie niestety nonstop pracował, spowalniał mi kompilację i testy mojego silnika 3D. Zupełnie mi się to nie podoba i pracując w Viście nonstop coś mi ten komputer robił. HDD nigdy się nie zatrzymuje a CPU nigdy nie odpoczywa. Laptop parzy kiedy żaden program nie jest nawet uruchomiony i widac tylko pulpit a w XP lub w linux jest ledwo ciepły. A zmiany w ustawieniach energoszczędnośc/wydajnosc pomagają niewiele i do tego wolniej mi wtedy działają moje programy i kompilatory co jest niedopuszczalne. Do tego wkurzające czekanie aż pojawi się okienko czasem senkundy nawet od kliknięcia w ikonę. Brrrr. To są moje doświadczenia z Vistą.
Więcej już nie piszę nic o Viście.
*Konto usunite*2007.06.22, 23:42
"When NVIDIA's G80 launched in November 2006, there was a brief mention of a new toolkit that would greatly simplify GPU computing development. Called CUDA (for Complete Unified Device Architecture),we knew at the time that it was a C derivative that would run on the GPU without using any 3D API as an intermediary." cytat z Beyond3D... jednak mi dobrze witao smilies/krzywy.gif
SpeedstarZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Speedstar2007.06.24, 16:52
Art ciekawy, mysle ze podobny art przydalby sie na temat OpenGL

OpenGL jest multiplatformowy i to mi sie w nim podoba a nie ze DX10 i Vista a co nizej to kiszka i jestesmy uwiazani do Microsoftu a tak to zawsze zostalby nam Linux,

pewnie czesc osob juz widzialo mozliwosci nowego ID Tech5 jak nie to mozna zajrzec tu http://e-lime.vox.com/library/post/id-tech-5.html

Sam John Carmack nie wypowiada sie zbyt pochlebnie na temat DX10.
Oby tylko wiecej producentow gier opieralo sie na OpenGL.
RobbolZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Robbol2007.06.24, 18:09
Kiedy, przed laty (o ile mnie moja stara pami nie myli) ju na temat bibliotek dx by art na pclab a ten z okazji nowej jego wersji to fajny powiew wrd gorcego powietrza na zewntrz i gadecikw w testach smilies/wink.gif Pewnie na tym bym poprzesta w moim komie ale to co napisa PetBB z lekka ochodzio mj entuzjazm (nie do tematu artu ale do jego zawartoci). To gucio, ze znalaz si kto "w temacie" kto przeprowadzi walidacj tego tekstu smilies/wink.gif To byby fajny pomys, by kady art jaki inny fachman przewertowa nieuzbrojonym (a yczliwym) okiem i da swoje uwagi oraz ocen - poziom wiarygodnoci podawanych danych wzrs by mi, dyletantowi softohardwerowemu - niepomiernie smilies/smile.gif
*Konto usunite*2007.06.24, 18:40
CYTAT
OpenGL jest multiplatformowy i to mi sie w nim podoba a nie ze DX10 i Vista a co nizej to kiszka i jestesmy uwiazani do Microsoftu a tak to zawsze zostalby nam Linux,

zgadza sie zeby skorzystac z dx10 musimy miec viste :/ a opengl nie jest taki zly doom3 i quake 4 byly wypasione smilies/wink.gif
*Konto usunite*2007.06.25, 21:07
CYTAT
opengl nie jest taki zly doom3 i quake 4 byly wypasione

Tylko wredni developerzy jakos wola pisac w dx smilies/smile.gif Nawet ten Carmack-ostatni obronca opengl chwali sobie dx smilies/bigsmile.gif
wroobelZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
wroobel2007.06.25, 22:25
Wol, czy moe kto ich delikatnie zachca, eby woleli?
*Konto usunite*2007.06.26, 11:30
CYTAT
Wol, czy moe kto ich delikatnie zachca, eby woleli?

Tak tak, ukad, spisek i ms.
A nie wpadlo do glowy, ze dx jest po prostu wygodniejszym api?
wroobelZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
wroobel2007.06.27, 20:24
CYTAT
Tak tak, ukad, spisek i ms.
To Ty to napisae, ja zadaem tylko proste pytanie. Jak to mwi - uderz w st, a noyce si odezw smilies/wink.gif
SoulburnerZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Soulburner2007.06.27, 20:48
CYTAT(PetBB @ 22 czerwca 2007, 22:55) <{POST_SNAPBACK}>
Ja sobie lubię pykac w grę słuchając np. muzki z hdd albo dvdaudio, lub na 2gim monitorze mam strumień video z telewizji z internetu kiedy programuję. W moim wypadku nawet DRM będzie niestety nonstop pracował, spowalniał mi kompilację i testy mojego silnika 3D. Zupełnie mi się to nie podoba i pracując w Viście nonstop coś mi ten komputer robił. HDD nigdy się nie zatrzymuje a CPU nigdy nie odpoczywa. Laptop parzy kiedy żaden program nie jest nawet uruchomiony i widac tylko pulpit a w XP lub w linux jest ledwo ciepły. A zmiany w ustawieniach energoszczędnośc/wydajnosc pomagają niewiele i do tego wolniej mi wtedy działają moje programy i kompilatory co jest niedopuszczalne. Do tego wkurzające czekanie aż pojawi się okienko czasem senkundy nawet od kliknięcia w ikonę. Brrrr. To są moje doświadczenia z Vistą.
Więcej już nie piszę nic o Viście.
I bardzo dobrze, że więcej nic nie będziesz pisał, bo głupoty pan piszesz smilies/wink.gif
Niby dlaczego DRM ma non-stop pracować w Twoim przypadku? Przecież DRM nie będzie nic robił (ba, nie będzie pracował!) podczas oglądania internetowej TV, ani podczas oglądania kolejnego odcinka Lost w 720p. Dlaczego? Bo ani DivX/Xvid/x264 nie włączą DRM, ani telewizja internetowa. Nie wiem nawet, czy czasem obecnie dostępne filmy na płytach HD-DVD/Blu-Ray mają w ogle powłączane wszystkie zabezpieczenia.

Dlaczego wolniej działają Ci programy pod Vistą? Ja nie dostrzegłem tego efektu, no ale może używam innych programw, ktre wolniej pod Vistą nie działają.

Czekanie aż pojawi się okienko nawet sekundę od kliknięcia? Ja chwalę Vistę właśnie za to, że jest pod tym względem bardziej kumata od XP! Często w XP, także na super wydajnym komputerze, niektre okienka pojawiają się z opźnieniem - nawet we właściwościach systemu często klikam ktryś przycisk, a ten pozostaje wciśnięty przez ok. sekundę, zanim "wyskoczy" spowrotem i pokaże się to, co miało pokazać smilies/wink.gif
A pod Vistą nawet ikonki w panelu sterowania (widok klasyczny) szybciej się pojawiają smilies/tongue.gif

Jak już ktoś pięknie wspomniał, jeśli będziecie chcieli legalnie oglądać oryginalne filmy zabiezpieczone DRM, rwnież i Linux będzie musiał posiadać rozwiązania podobne do tych z Visty...

---

Apopos DirectX - gdzie Carmack chwalił ten API? Jedyne, co słyszałem (a raczej czytałem), to to, że chwalił devtoolsy Xboxa... a ten chyba obsługuje OpenGL - nie wiem, nie znam się smilies/wink.gif
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
revcorey2007.06.27, 20:54
CYTAT
Apopos DirectX - gdzie Carmack chwalił ten API?

Ktoś coś gadał że carmack niedługo zacznie prace nad grą korzytsajacą z DX. Sam carmack to zdementował powiedział ze nie widzi takiej potrzeby
*Konto usunite*2007.06.27, 21:42
CYTAT
Apopos DirectX - gdzie Carmack chwali ten API?


Carmack: No, because the DX9 stuff—actually, DX9 is really quite a good API [application programming interface] level. Even with the D3D [Direct3D] side of things, where I know I have a long history of people thinking I’m antagonistic against it. Microsoft has done a very, very good job of sensibly evolving it at each step--they’re not worried about breaking backwards compatibility--and it’s a pretty clean API. I especially like the work I’m doing on the 360, and it’s probably the best graphics API as far as a sensibly designed thing that I’ve worked with.

Z tego wywiadu:
http://www.gameinformer.com/News/Story/200...5034.htm?Page=1
*Konto usunite*2007.08.05, 00:36
z tego co widze nieze i widzialne goym okiem rznice drx9 a drx10 ale jesli chodzi o Crysis to nike ... drx 11 to bedzie rewolucja ..

pozdro
*Konto usunite*2007.12.27, 13:22
Jeśli chodzi o pędzenie za DX10 to bym jakoś nie wierzył w te fajwerki smilies/wink.gif. Z tego co się orientuję to rżni się tylko pod względem API (Środowska programistycznego), czyli przyjaźniejsze jest dla programistw (a i to niekoniecznie). Prawdopodobnie DX10 jest wstępem do nowej technologii (chyba chcą sie pozbyć jakiś kretyńskich zaprzeszłości - wskaźnik do wskaźnika do odnośnika - te gwiazdki mnie wkurzają smilies/tongue.gif), ale nie jest w żadnym wypadku niczym przełomowym - efektw nowych tak na prawdę brak, wzrost wdajności - kwestia dyskusyjna.
Jeśli idzie o DX10, Vistę i ten nieszczęsny wzrost wydajności ....to wielki ZONK smilies/bigsmile.gif MS podciął sobie żyły tym i zabił DX10 w zarodku smilies/tongue.gif. Vsita bardziej wydajna?smilies/tongue.gif Więc dlaczego potrzeba więcej ramu i szybszego procesora - miarą wzrostu wydajności by było gdybym miał ten sam sprzęt i wszystko działałoby mi szybciej smilies/bigsmile.gif. Więc wzrost wydajności to jeden wielki blef dla niezorientowanego i nieanalizującego tłumu smilies/bigsmile.gif
Z tymi 500 obiektami w jednej scenie. Aż mnie coś tknęło i napisałem mały programik testowy (DX9). Wniosek? Cos mi tu śmierdzi....utworzylem tablice z 1000 elementami i w każdej klatce wszystkie wyrenderowalem(w kazdym indeksie bylo kilkadziesiat punktow, tu można by załadować do indeksowanego bufora jakieś ciekawe siatki obiektw - bez rżnicy) i renderowalem po kolei wszystkie indeksy byfora do ramki, potem ja czyściłem (czyli standardzik) a program nie zlgosil mi jakiegoś problemu i wszystko dzialalo poprawnie - chyba ktos mnie robi w butelke, albo ja gupek smilies/question.gif .
Poczekam na DX11 smilies/tongue.gif, a jak i tu będzie ktoś mi wciskał kit to chyba sobie przesiąde się na to, od czego zacząłem swoja przygodę smilies/wink.gif - OpenGL smilies/bigsmile.gif

Ale coś na obronę DX10. Jeżeli to środowisko przyspieszy prace programistw (jak jużsię tego naumieją), to będzie można się skupić na doskonaleniu efektw, wydajność skoczy z 15 linii kodu do 20, a to obniży albo czas pracy(sybciej wydawane gry, patche itd), albo obniży koszt gier (choć pewnie tylko zwiększy zyski firm).
Na koniec ciekawy jestem na ile przyspieszenie kart graficznych z DX10 to będzie zasługa rozwiązań technologicznych związanych z tym standardem, a na ile po prostu kwestia zastosowania szybszych procesorw graficznych.... chyba tyla moich głupkowatych wywodw smilies/bigsmile.gif

Xp jest na prawdę dobrym systemem - jak się wie czego się od niego oczekuje. Mi udało się odchudzić ten system do 74MB i na prawdę wtedy ten system staje się demonem szybkości i stabilności. Jak ktoś tak odchudzi mi Vistę to proszę dać mi znać - zastanowię się nad tym ewolucyjnym, superszybkim i wydajnym cudem smilies/smile.gif.

Pozdrawiam wszystkich!!!

ps.
sam artykuł i tak fajny smilies/smile.gif, można się zorientować co w trawie piszczy, a na prawdę zorientowani też wydaje mi się, że znajd cosik dla siebie.


edit: o krde ....przepraszam za odgrzebywanie starych wątkw smilies/wink.gif...jakby co to proszę o skasowanie wypocin
Piterko13Zobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Piterko132008.08.09, 19:13
Dobry artyku. Dobrze byoby wiedzie co i jak dziaa. Tylko czy nie mona byo prociej bez takiej technicznej gadaninay w stylu :'
Pierwszy z nich uywa cyfr o piciobitowej dokadnoci, stanowicych wykadnik potgi opisujcej kady kolor mantys o dziewiciobitowej dokadnoci'
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.