komentarze
FlashManZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
FlashMan2007.06.20, 22:34
CYTAT(juni_or @ 20 czerwca 2007, 22:07) <{POST_SNAPBACK}>
Moe czas kogo zatrudni na zastpstwo smilies/szczerbaty.gif

Trzeba sklonowa pana Pawa smilies/wink.gif
thomsonZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
thomson2007.06.20, 22:41
CYTAT(pila @ 20 czerwca 2007, 22:05) <{POST_SNAPBACK}>
Ja bym chtnie taki artyku napisa, ale... nie mam kiedy smilies/sad.gif Coraz mniej mam ju czasu na pisanie wasnych artykuw i coraz wicej sprztu, ktry sam pocztkowo apczywie chwytam w swoje apska, w kocu przekazuj do zrecenzowania redakcyjnym kolegom...

A mona wiedzie co zajmuje Ci teraz tyle czasu? Przecie kiedy PCL nie mia tak bogatego zaplecza autorw, a artyku co tydzie jaki by - i to zazwyczaj pierwszej klasy na uwczesne standardy. Chyba ju si starzejesz smilies/tongue.gif
BTW Z Computex'u jaka relacja by si przydaa. Wiem, wiem... jest w produkcji smilies/wink.gif
miik2007.06.20, 22:46
hehe a o OpenGL już wszyscy zapomnieli, a tym bardziej o bibliotekach allegro smilies/szczerbaty.gif

Teraz DX10 rządzi smilies/szczerbaty.gif

OpenGL jest łatwiejszy do nauczenia:P
*Konto usunite*2007.06.20, 22:53
CYTAT(pila @ 20 czerwca 2007, 22:05) <{POST_SNAPBACK}>
Ja bym chtnie taki artyku napisa, ale... nie mam kiedy smilies/sad.gif Coraz mniej mam ju czasu na pisanie wasnych artykuw i coraz wicej sprztu, ktry sam pocztkowo apczywie chwytam w swoje apska, w kocu przekazuj do zrecenzowania redakcyjnym kolegom...

No ale pamitaj, e co jak co, ale ja nadal czekam smilies/bigsmile.gif Wic jak motywacje masz, a kolejny sprzt... to nie to samo smilies/bigsmile.gif
kresekZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
kresek2007.06.20, 23:37
CYTAT(flaK @ 20 czerwca 2007, 19:29) <{POST_SNAPBACK}>
Tyle, e w id nie siedzi byle kto, czego dowodzi prowadzone w swoim czasie dochodzenie, kto wymyli genialnie prosty i szybki algorytm pierwiastkowania kwadratowego siedzcy w ktrym z quake'w.

tak na marginesie - to jednak nie Carmack, czy ktokolwiek z id:

http://www.beyond3d.com/content/articles/15/
EmperorZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Emperor2007.06.20, 23:39
Bardzo przyjemna lektura smilies/thumbup.gif
RazzofZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Razzof2007.06.20, 23:50
Ciekawy artyku smilies/wink.gif
*Konto usunite*2007.06.21, 00:45
Obejrzaem, screeny jak screeny. Jak zwykle MS zrobi kolejn warstw technologiczn, eby j wykorzysta potrzeba coraz wikszego zespou programistw, czyli zeby dobi maych producentw (a nas zaleje szmelc z EA smilies/sad.gif ). Grafika i tak nie prezentuje nic ciekawego - niewane czy to DX6 czy DX10, i tak widzimy to samo, tylko z paroma detalami wicej. I za to mamy paci? smilies/mad2.gif Wolne arty.
A tak poza tym, mi wystarcza tyle grafiki, ile ma NetHack. Ni mniej ni wicej. smilies/tongue.gif
*Konto usunite*2007.06.21, 08:19
CYTAT(vytah @ 21 czerwca 2007, 00:45) <{POST_SNAPBACK}>
Obejrzaem, screeny jak screeny. Jak zwykle MS zrobi kolejn warstw technologiczn, eby j wykorzysta potrzeba coraz wikszego zespou programistw, czyli zeby dobi maych producentw (a nas zaleje szmelc z EA smilies/sad.gif ). Grafika i tak nie prezentuje nic ciekawego - niewane czy to DX6 czy DX10, i tak widzimy to samo, tylko z paroma detalami wicej. I za to mamy paci? smilies/mad2.gif Wolne arty.
A tak poza tym, mi wystarcza tyle grafiki, ile ma NetHack. Ni mniej ni wicej. smilies/tongue.gif

Jakie mylenie PRL-owskie.. i my za to pacimy. Pacisz za produkt, ktrego chcesz i tyle, nic nie musisz kupowa...
*Konto usunite*2007.06.21, 09:08
CYTAT(ArturNOW @ 21 czerwca 2007, 08:19) <{POST_SNAPBACK}>
Jakieś myślenie PRL-owskie.. i my za to płacimy. Płacisz za produkt, ktrego chcesz i tyle, nic nie musisz kupować...


Patrzac w ten sposob trzeba mieszkac w jaskini, bo przeciez wlasciwie niczego oprocz jedzenia nie trzeba kupowac - ba, mozna samemu cos upolowac wiec i jedzenie odpada.


CYTAT(juni_or @ 20 czerwca 2007, 20:50) <{POST_SNAPBACK}>
DX10 sam od siebie nie daje zbyt wiele to większość ludzi wie, tutaj chodzi o większą łatwość programowania i tworzenia ładniejszych scen, co z tego że to co jest w Crisis'ie DX10 można było władować do wersji DX9.0c skoro zajmuje to przykładowo 2 razy więcej czasu...


Nastepny co wierzy... Zrozum, nowy DX to nowe trudnosci. Nie ma czegos takiego ze nowy system programowania (przynajmniej na tym poziomie - to nie lamerski .net) opanowuje sie w miesiac czy dwa. Aby programisci opanowali nowe API tego poziomu zloznosici potrzebne sa dlugie miesiace i nie ma ZADNEJ gwarancji ze jak je opanuja beda potrafili pisac latwiej i szybciej. Gier na DX10 nie ma praktycznie w ogole, jedyny patch na DX10 do Comapny of Heroes pokazuje tylko ze nowy DX jest kompletnie nieopanowany (freezy, dropy, brak obiektow) i nic w tym dziwnego. Nowe API = duuzo pieniedzy na szkodenia programistow, duuuzo czasu, a efekty nieznane. Jak dodasz do tego fakt ze DX10 jest tylko na Viste (jakies 5-7% wszystkich komputerow - wszystkich czyli takze tych w firmach gdzie sie nie gra) to zadac nalezy sobie pytanie - czy z punktu widzenia przedsiebiorstwa jest w ogole jakikolwiek sens inwestowac w to przedsiewziecie? Oczywiscie producenci kart 3D i MS beda przekonywac ze tak, ale ich zdanie komletnie nie obchodzi takich gigantow jak EA czy Codemasters - tych ostatnich interesuje tylko i wylacznie potencjalny zysk, a nie marketingowe broszury.
SiderionZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Siderion2007.06.21, 09:08
Ech, ja to marudny jestem, ale ta grafika z nowych gierek za bardzo mnie nie powalia, do tego na screenach to wszystko wyglda adniej a na filmikach ju nie tak super.
Z kupowaniem sprztu nie ma si co spieszy, bo nie wiadomo czy obecny si bdzie do czego nadaw (jak to ju byo wspomniane). Niech wyjdzie troch gierek eby chocia mona byo porwna czy ten dx10 jest faktycznie szybszy przy tym samym poziomie detali co dx9. Przez to e dx10 jest tylko na Vist bdzie prawdopodobnie bardzo wolno si popularyzowa.
*Konto usunite*2007.06.21, 09:21
CYTAT(Poke @ 21 czerwca 2007, 09:08) <{POST_SNAPBACK}>
Patrzac w ten sposob trzeba mieszkac w jaskini, bo przeciez wlasciwie niczego oprocz jedzenia nie trzeba kupowac - ba, mozna samemu cos upolowac wiec i jedzenie odpada.

Jedzenia potrzebujesz, karty graficznej do gier nie... masz wybr np. konsole jak ju musisz grac. A celem firmy jest maksymalizacja zysku, a nie zadowolenie Ciebie czy kogokolwiek prcz akcjonariuszy.
xxxqqqcccZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
xxxqqqccc2007.06.21, 10:25
CYTAT
Ech, ja to marudny jestem, ale ta grafika z nowych gierek za bardzo mnie nie powaliła, do tego na screenach to wszystko wygląda ładniej a na filmikach już nie tak super.
Nie chce mi się powtarzać już chyba 15 raz, wcześniejszych komentarzy to inteligentnych wypowiedzi tego typu...

CYTAT
Grafika i tak nie prezentuje nic ciekawego - nieważne czy to DX6 czy DX10, i tak widzimy to samo, tylko z paroma detalami więcej.
Zastanw się lepiej co piszesz, nie potrafi prawie nikt tu zrozumieć że DirectX to jest API, a nie gotowy program ktremu tylko piszesz jakie własne funkcje ma wykonać i efekt końcowy zależy TYLKO od programisty? Po co powstał DirectX wogule? Po to żeby ludzie nie musieli pisać własnych klas (a może procedur bo klasy to niespecjalnie były wtedy) do przetważania grafiki! Napisz teraz jakiś prosty programik 3d, naprzykład renderujący bryłe obracającą się, bez użycia DX, OGL, albo innych bibliotek tego typu...

CYTAT
A tak poza tym, mi wystarcza tyle grafiki, ile ma NetHack. Ni mniej ni więcej.
12 lat temu też "lotus" wydawał mi się boski...

CYTAT
Nastepny co wierzy... Zrozum, nowy DX to nowe trudnosci. Nie ma czegos takiego ze nowy system programowania (przynajmniej na tym poziomie - to nie lamerski .net)opanowuje sie w miesiac czy dwa. Aby programisci opanowali nowe API tego poziomu zloznosici potrzebne sa dlugie miesiace
1. Dla tych co programowali zawodowo w DX9.0c, napewno nie jest to coś ponad możliwości i jestem pewien, że coś takiego chwyta się bardzo szybko
2. .net nie jest lamerski

CYTAT
i nie ma ZADNEJ gwarancji ze jak je opanuja beda potrafili pisac latwiej i szybciej.
Więc najpierw robi się symulacja i testy, jaki będzie zysk z nowego API itd itd. Pozatym jeżeli za DX stoi taki gigant jak MS, to w zasadzie jest gwarancja, że produkt będzie bardzo wysokiej jakości. To jest profesjonalny "sprzęt" do celw biznesowych.

CYTAT
Jak dodasz do tego fakt ze DX10 jest tylko na Viste (jakies 5-7% wszystkich komputerow - wszystkich czyli takze tych w firmach gdzie sie nie gra) to zadac nalezy sobie pytanie - czy z punktu widzenia przedsiebiorstwa jest w ogole jakikolwiek sens inwestowac w to przedsiewziecie?
Nie wiem czy jest, bo nigdy nie miałem styczności z DX, ale za to napewno da się napisać gre, ktra działa pod jednym i pod drugim w zależności od sprzętu. Poprostu w kod wplata się funkcje, ktre są wcześniej zdefiniowane odzdzielnie dla DX9, oddzielnie dla DX10
*Konto usunite*2007.06.21, 10:49
1) DX9x byl opanowywany okolo roku - i czytaj uwaznie: nigdzie nie napisalem ze jest ponad mozliwosci tylko sporo kosztuje, dwie rozne rzeczy
2) .net jest megalamerski
3) nie ma zadnej gwarancji - widac to po wycofywaniu sie przez gigantow z komputerow typu "vista only"
4) ale to kosztuje, latwiej jest pisac gre pod tylko 9x, dodajac jakies tam elementy 10 (np. w celach marketingowych). Gra pisana tylko pod 10 na dzien dziejszy to pieniadze w bloto.
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Stjepan2007.06.21, 11:32
Bardzo dobry artyku, a co sie tyczy DX10 to myl jak tak dalej bdzie z t niekompatybinoci wstecz to OpenGL wygra. Projekt Johna C. si bardzo dobrze zapowiada i jest zrobiony da OpenGL. A DX10 dopiero co potrafi zrobi
z dzisiejszymi kartami zgodnymi z DX10 ju niedugo.
*Konto usunite*2007.06.21, 12:36
@Poke:
1 i 4) Odkryłeś Amerykę, serio! Piszesz tak przy każdym nowym wydaniu api?
2) No to jedziesz. Chętnie poczytam co Ci leży na sercu.
3) A co ma do tego jakość api dx'a? Myślałem, że tu chodzi o przeciętną sprzedaż os'a... Po co się uczyć nawet najlepszej technologii, jeśli z powodu aktualnie małego rynku nie sprzeda się zbyt dobrze?
Pynio2007.06.21, 13:40
okreslenie MEGALAMERSKI jest przeciez bardzo konkretne. Czego oczekujesz wiecej? smilies/Up_to_something.gif
*Konto usunite*2007.06.21, 14:39
CYTAT(Jetro @ 21 czerwca 2007, 12:36) <{POST_SNAPBACK}>
@Poke:
1 i 4) Odkrye Ameryk, serio! Piszesz tak przy kadym nowym wydaniu api?
2) No to jedziesz. Chtnie poczytam co Ci ley na sercu.
3) A co ma do tego jako api dx'a? Mylaem, e tu chodzi o przecitn sprzeda os'a... Po co si uczy nawet najlepszej technologii, jeli z powodu aktualnie maego rynku nie sprzeda si zbyt dobrze?


Mam wrazenie ze nie dostrzegasz co pisze, tylko dostrzegasz co chcesz. Twoja sprawa.
*Konto usunite*2007.06.21, 15:05
CYTAT
2) .net jest megalamerski

Poke - moglbys nie mowic o tematach, o ktorych nie masz zielonego pojecia? Juz sie kiedys kompromitowales piszac o .net na innym forum. Po co sobie robisz obciach i tutaj?

CYTAT
Jak zwykle MS zrobił kolejną warstwę technologiczną, żeby ją wykorzystać potrzeba coraz większego zespołu programistw, czyli zeby dobić małych producentw (a nas zaleje szmelc z EA ).

Dla malych studiow powstalo cos takiego jak xna. Nie jest wina ms to ,ze budzety dzisiejszych gier to kwoty do kilkudziesieciu milionow dolarow. Po prostu taki to biznes smilies/bigsmile.gif
BanditZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Bandit2007.06.21, 16:02
Hej Marcinie, mio si czytao. smilies/smile.gif
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.