komentarze
FlashManZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
FlashMan2007.06.20, 22:34
CYTAT(juni_or @ 20 czerwca 2007, 22:07) <{POST_SNAPBACK}>
Może czas kogoś zatrudnić na zastępstwo smilies/szczerbaty.gif

Trzeba sklonować pana Pawła smilies/wink.gif
thomsonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
thomson2007.06.20, 22:41
CYTAT(pila @ 20 czerwca 2007, 22:05) <{POST_SNAPBACK}>
Ja bym chętnie taki artykuł napisał, ale... nie mam kiedy smilies/sad.gif Coraz mniej mam już czasu na pisanie własnych artykułów i coraz więcej sprzętu, który sam początkowo łapczywie chwytam w swoje łapska, w końcu przekazuję do zrecenzowania redakcyjnym kolegom...

A można wiedzieć co zajmuje Ci teraz tyle czasu? Przecież kiedyś PCL nie miał tak bogatego zaplecza autorów, a artykuł co tydzień jakiś był - i to zazwyczaj pierwszej klasy na uwczesne standardy. Chyba już się starzejesz smilies/tongue.gif
BTW Z Computex'u jakaś relacja by się przydała. Wiem, wiem... jest w produkcji smilies/wink.gif
miikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
miik2007.06.20, 22:46
hehe a o OpenGL już wszyscy zapomnieli, a tym bardziej o bibliotekach allegro smilies/szczerbaty.gif

Teraz DX10 rządzi smilies/szczerbaty.gif

OpenGL jest łatwiejszy do nauczenia:P
*Konto usunięte*2007.06.20, 22:53
CYTAT(pila @ 20 czerwca 2007, 22:05) <{POST_SNAPBACK}>
Ja bym chętnie taki artykuł napisał, ale... nie mam kiedy smilies/sad.gif Coraz mniej mam już czasu na pisanie własnych artykułów i coraz więcej sprzętu, który sam początkowo łapczywie chwytam w swoje łapska, w końcu przekazuję do zrecenzowania redakcyjnym kolegom...

No ale pamiętaj, że co jak co, ale ja nadal czekam smilies/bigsmile.gif Więc jakąś motywacje masz, a kolejny sprzęt... to nie to samo smilies/bigsmile.gif
kresekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kresek2007.06.20, 23:37
CYTAT(flaK @ 20 czerwca 2007, 19:29) <{POST_SNAPBACK}>
Tyle, że w id nie siedzi byle kto, czego dowodzi prowadzone w swoim czasie dochodzenie, kto wymyślił genialnie prosty i szybki algorytm pierwiastkowania kwadratowego siedzący w którymś z quake'ów.

tak na marginesie - to jednak nie Carmack, czy ktokolwiek z id:

http://www.beyond3d.com/content/articles/15/
EmperorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Emperor2007.06.20, 23:39
Bardzo przyjemna lektura smilies/thumbup.gif
RazzofZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Razzof2007.06.20, 23:50
Ciekawy artykuł smilies/wink.gif
*Konto usunięte*2007.06.21, 00:45
Obejrzałem, screeny jak screeny. Jak zwykle MS zrobił kolejną warstwę technologiczną, żeby ją wykorzystać potrzeba coraz większego zespołu programistów, czyli zeby dobić małych producentów (a nas zaleje szmelc z EA smilies/sad.gif ). Grafika i tak nie prezentuje nic ciekawego - nieważne czy to DX6 czy DX10, i tak widzimy to samo, tylko z paroma detalami więcej. I za to mamy płacić? smilies/mad2.gif Wolne żarty.
A tak poza tym, mi wystarcza tyle grafiki, ile ma NetHack. Ni mniej ni więcej. smilies/tongue.gif
*Konto usunięte*2007.06.21, 08:19
CYTAT(vytah @ 21 czerwca 2007, 00:45) <{POST_SNAPBACK}>
Obejrzałem, screeny jak screeny. Jak zwykle MS zrobił kolejną warstwę technologiczną, żeby ją wykorzystać potrzeba coraz większego zespołu programistów, czyli zeby dobić małych producentów (a nas zaleje szmelc z EA smilies/sad.gif ). Grafika i tak nie prezentuje nic ciekawego - nieważne czy to DX6 czy DX10, i tak widzimy to samo, tylko z paroma detalami więcej. I za to mamy płacić? smilies/mad2.gif Wolne żarty.
A tak poza tym, mi wystarcza tyle grafiki, ile ma NetHack. Ni mniej ni więcej. smilies/tongue.gif

Jakieś myślenie PRL-owskie.. i my za to płacimy. Płacisz za produkt, którego chcesz i tyle, nic nie musisz kupować...
*Konto usunięte*2007.06.21, 09:08
CYTAT(ArturNOW @ 21 czerwca 2007, 08:19) <{POST_SNAPBACK}>
Jakieś myślenie PRL-owskie.. i my za to płacimy. Płacisz za produkt, którego chcesz i tyle, nic nie musisz kupować...


Patrzac w ten sposob trzeba mieszkac w jaskini, bo przeciez wlasciwie niczego oprocz jedzenia nie trzeba kupowac - ba, mozna samemu cos upolowac wiec i jedzenie odpada.


CYTAT(juni_or @ 20 czerwca 2007, 20:50) <{POST_SNAPBACK}>
DX10 sam od siebie nie daje zbyt wiele to większość ludzi wie, tutaj chodzi o większą łatwość programowania i tworzenia ładniejszych scen, co z tego że to co jest w Crisis'ie DX10 można było władować do wersji DX9.0c skoro zajmuje to przykładowo 2 razy więcej czasu...


Nastepny co wierzy... Zrozum, nowy DX to nowe trudnosci. Nie ma czegos takiego ze nowy system programowania (przynajmniej na tym poziomie - to nie lamerski .net) opanowuje sie w miesiac czy dwa. Aby programisci opanowali nowe API tego poziomu zloznosici potrzebne sa dlugie miesiace i nie ma ZADNEJ gwarancji ze jak je opanuja beda potrafili pisac latwiej i szybciej. Gier na DX10 nie ma praktycznie w ogole, jedyny patch na DX10 do Comapny of Heroes pokazuje tylko ze nowy DX jest kompletnie nieopanowany (freezy, dropy, brak obiektow) i nic w tym dziwnego. Nowe API = duuzo pieniedzy na szkodenia programistow, duuuzo czasu, a efekty nieznane. Jak dodasz do tego fakt ze DX10 jest tylko na Viste (jakies 5-7% wszystkich komputerow - wszystkich czyli takze tych w firmach gdzie sie nie gra) to zadac nalezy sobie pytanie - czy z punktu widzenia przedsiebiorstwa jest w ogole jakikolwiek sens inwestowac w to przedsiewziecie? Oczywiscie producenci kart 3D i MS beda przekonywac ze tak, ale ich zdanie komletnie nie obchodzi takich gigantow jak EA czy Codemasters - tych ostatnich interesuje tylko i wylacznie potencjalny zysk, a nie marketingowe broszury.
SiderionZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Siderion2007.06.21, 09:08
Ech, ja to marudny jestem, ale ta grafika z nowych gierek za bardzo mnie nie powaliła, do tego na screenach to wszystko wygląda ładniej a na filmikach już nie tak super.
Z kupowaniem sprzętu nie ma się co spieszyć, bo nie wiadomo czy obecny się będzie do czegoś nadawął (jak to już było wspomniane). Niech wyjdzie trochę gierek żeby chociaż można było porównać czy ten dx10 jest faktycznie szybszy przy tym samym poziomie detali co dx9. Przez to że dx10 jest tylko na Vistę będzie prawdopodobnie bardzo wolno się popularyzował.
*Konto usunięte*2007.06.21, 09:21
CYTAT(Poke @ 21 czerwca 2007, 09:08) <{POST_SNAPBACK}>
Patrzac w ten sposob trzeba mieszkac w jaskini, bo przeciez wlasciwie niczego oprocz jedzenia nie trzeba kupowac - ba, mozna samemu cos upolowac wiec i jedzenie odpada.

Jedzenia potrzebujesz, karty graficznej do gier nie... masz wybór np. konsole jak już musisz grac. A celem firmy jest maksymalizacja zysku, a nie zadowolenie Ciebie czy kogokolwiek prócz akcjonariuszy.
xxxqqqcccZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
xxxqqqccc2007.06.21, 10:25
CYTAT
Ech, ja to marudny jestem, ale ta grafika z nowych gierek za bardzo mnie nie powaliła, do tego na screenach to wszystko wygląda ładniej a na filmikach już nie tak super.
Nie chce mi się powtarzać już chyba 15 raz, wcześniejszych komentarzy to inteligentnych wypowiedzi tego typu...

CYTAT
Grafika i tak nie prezentuje nic ciekawego - nieważne czy to DX6 czy DX10, i tak widzimy to samo, tylko z paroma detalami więcej.
Zastanów się lepiej co piszesz, nie potrafi prawie nikt tu zrozumieć że DirectX to jest API, a nie gotowy program któremu tylko piszesz jakie własne funkcje ma wykonać i efekt końcowy zależy TYLKO od programisty? Po co powstał DirectX wogule? Po to żeby ludzie nie musieli pisać własnych klas (a może procedur bo klasy to niespecjalnie były wtedy) do przetważania grafiki! Napisz teraz jakiś prosty programik 3d, naprzykład renderujący bryłe obracającą się, bez użycia DX, OGL, albo innych bibliotek tego typu...

CYTAT
A tak poza tym, mi wystarcza tyle grafiki, ile ma NetHack. Ni mniej ni więcej.
12 lat temu też "lotus" wydawał mi się boski...

CYTAT
Nastepny co wierzy... Zrozum, nowy DX to nowe trudnosci. Nie ma czegos takiego ze nowy system programowania (przynajmniej na tym poziomie - to nie lamerski .net)opanowuje sie w miesiac czy dwa. Aby programisci opanowali nowe API tego poziomu zloznosici potrzebne sa dlugie miesiace
1. Dla tych co programowali zawodowo w DX9.0c, napewno nie jest to coś ponad możliwości i jestem pewien, że coś takiego chwyta się bardzo szybko
2. .net nie jest lamerski

CYTAT
i nie ma ZADNEJ gwarancji ze jak je opanuja beda potrafili pisac latwiej i szybciej.
Więc najpierw robi się symulacja i testy, jaki będzie zysk z nowego API itd itd. Pozatym jeżeli za DX stoi taki gigant jak MS, to w zasadzie jest gwarancja, że produkt będzie bardzo wysokiej jakości. To jest profesjonalny "sprzęt" do celów biznesowych.

CYTAT
Jak dodasz do tego fakt ze DX10 jest tylko na Viste (jakies 5-7% wszystkich komputerow - wszystkich czyli takze tych w firmach gdzie sie nie gra) to zadac nalezy sobie pytanie - czy z punktu widzenia przedsiebiorstwa jest w ogole jakikolwiek sens inwestowac w to przedsiewziecie?
Nie wiem czy jest, bo nigdy nie miałem styczności z DX, ale za to napewno da się napisać gre, która działa pod jednym i pod drugim w zależności od sprzętu. Poprostu w kod wplata się funkcje, które są wcześniej zdefiniowane odzdzielnie dla DX9, oddzielnie dla DX10
*Konto usunięte*2007.06.21, 10:49
1) DX9x byl opanowywany okolo roku - i czytaj uwaznie: nigdzie nie napisalem ze jest ponad mozliwosci tylko sporo kosztuje, dwie rozne rzeczy
2) .net jest megalamerski
3) nie ma zadnej gwarancji - widac to po wycofywaniu sie przez gigantow z komputerow typu "vista only"
4) ale to kosztuje, latwiej jest pisac gre pod tylko 9x, dodajac jakies tam elementy 10 (np. w celach marketingowych). Gra pisana tylko pod 10 na dzien dziejszy to pieniadze w bloto.
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2007.06.21, 11:32
Bardzo dobry artykuł, a co sie tyczy DX10 to myślę jak tak dalej będzie z tą niekompatybinością wstecz to OpenGL wygra. Projekt Johna C. się bardzo dobrze zapowiada i jest zrobiony da OpenGL. A DX10 dopiero co potrafi zrobić
z dzisiejszymi kartami zgodnymi z DX10 już niedługo.
*Konto usunięte*2007.06.21, 12:36
@Poke:
1 i 4) Odkryłeś Amerykę, serio! Piszesz tak przy każdym nowym wydaniu api?
2) No to jedziesz. Chętnie poczytam co Ci leży na sercu.
3) A co ma do tego jakość api dx'a? Myślałem, że tu chodzi o przeciętną sprzedaż os'a... Po co się uczyć nawet najlepszej technologii, jeśli z powodu aktualnie małego rynku nie sprzeda się zbyt dobrze?
PynioZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pynio2007.06.21, 13:40
okreslenie MEGALAMERSKI jest przeciez bardzo konkretne. Czego oczekujesz wiecej? smilies/Up_to_something.gif
*Konto usunięte*2007.06.21, 14:39
CYTAT(Jetro @ 21 czerwca 2007, 12:36) <{POST_SNAPBACK}>
@Poke:
1 i 4) Odkryłeś Amerykę, serio! Piszesz tak przy każdym nowym wydaniu api?
2) No to jedziesz. Chętnie poczytam co Ci leży na sercu.
3) A co ma do tego jakość api dx'a? Myślałem, że tu chodzi o przeciętną sprzedaż os'a... Po co się uczyć nawet najlepszej technologii, jeśli z powodu aktualnie małego rynku nie sprzeda się zbyt dobrze?


Mam wrazenie ze nie dostrzegasz co pisze, tylko dostrzegasz co chcesz. Twoja sprawa.
*Konto usunięte*2007.06.21, 15:05
CYTAT
2) .net jest megalamerski

Poke - moglbys nie mowic o tematach, o ktorych nie masz zielonego pojecia? Juz sie kiedys kompromitowales piszac o .net na innym forum. Po co sobie robisz obciach i tutaj?

CYTAT
Jak zwykle MS zrobił kolejną warstwę technologiczną, żeby ją wykorzystać potrzeba coraz większego zespołu programistów, czyli zeby dobić małych producentów (a nas zaleje szmelc z EA ).

Dla malych studiow powstalo cos takiego jak xna. Nie jest wina ms to ,ze budzety dzisiejszych gier to kwoty do kilkudziesieciu milionow dolarow. Po prostu taki to biznes smilies/bigsmile.gif
BanditZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bandit2007.06.21, 16:02
Hej Marcinie, miło się czytało. smilies/smile.gif
Zaloguj się, by móc komentować