komentarze
*Konto usunięte*2007.06.20, 15:55
CYTAT(juni_or @ 20 czerwca 2007, 15:13) <{POST_SNAPBACK}>
Przecież autor nie ma dostępu do żadnych z tych gier więc sam screenów nie zrobi, wkleił to co jest dostępne w sieci...


Te gry (a raczej dema) sa dostepne, skoro nie mial do nich dostepu osobiscie to lepiej aby juz nic nie pisal.

CYTAT(flaK @ 20 czerwca 2007, 15:36) <{POST_SNAPBACK}>
A Ty nie zrozumałeś artykułu. DX10 nie wniesie nowych efeków, ale skróci czas programowania shaderów. Co za tym idzie, screeny mają sens - jeśli wydasz 10 mln $ na grę w DX9 i 10 mln $ na grę w DX10, to różnice w grafice gotowych gier będą właśnie takie jak na screenach - bo programowanie ich w DX10 zajmie mniej roboczogodzin. Jak myślisz, czemu DX stał się tak popularny? Przecież w czasach DX6 krążyła obiegowa opinia, że to OpenGL daje lepszą jakość grafiki... Odpowiedź na pytanie nasuwa się więc sama - przeważyć musiały koszta.


Umiem czytac. BTW: Ty w to wierzysz naprawde!? Dobre! Idac dalej tym tropem, zreszta kompletnie nie trafionym, mam zmieniac karte graficzna po to aby obnizyc koszta producentow? Tez dobre!
WojtasssZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wojtasss2007.06.20, 16:02
CYTAT(Superman @ 20 czerwca 2007, 14:05) <{POST_SNAPBACK}>
Temat raytracingu

Widzę że ktoś podjął temat raytracingu co samo w sobie jest dla mnie pocieszające smilies/smile.gif Szkoda tylko, że pierwsza odpowiedź jest zbyt ostra...

Na tej stronce http://graphics.cs.uni-sb.de/SaarCOR/ można poczytać o prototypie takiego procesora. Dzięki użyciu prostej macierzy FPGA, panowie zrobili coś co prześciga wszystkie CPU w generowaniu raytracingu. A ilość i szybkość bramek w tym FPGA, to mały procent normalnego CPU lub GPU...
Innym procesorem do raytracingu, wyprodukowała firma www.artvps.com. Są to raczej procki do zastosowań profesjonalnych, a nie do czasu rzeczywistego.


Ray Tracing, FPGA, toż to miód na moje serce smilies/bigsmile.gif Ale samo FPGA tez sporo kosztuje, do takich obliczeń na Spartan nie wystarczy, tutaj potrzebny jest Virtex smilies/krzywy.gif Ale jeśli projekt się sprawdzi i jakaś firma (Nv, ATI) się tym zainteresuje, to może za kilka lat będziemy mieć takie RPU w swoich kompach. Swoją drogą, karta z Virtexem5 na pciExpress w rozsądnej cenie ( nie 2500$ netto) plus gotowe biblioteki pod dana grę ( ray tracing np. do Need For Speed, lub siec neuronowa do np. Chess mastera ... Ech, rozmarzyłem się .... ) i mamy idealna platforme do gier smilies/smile.gif
sonic91Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sonic912007.06.20, 16:42
Dobry art. Grafik na dx10 jest taka realistyczna... smilies/shocked.gif
poliZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
poli2007.06.20, 16:42
kolejny dzień i kolejny artykuł na labie dzięki któremu umacniam się w przekonaniu że nie warto kupować gazet drukowanych, big thx
FlashManZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
FlashMan2007.06.20, 16:59
CYTAT(sonic91 @ 20 czerwca 2007, 16:42) <{POST_SNAPBACK}>
Grafik na dx10 jest taka realistyczna... smilies/shocked.gif

Hehe, do prawdziwej realistyczności to jeszcze daleko. To co pokazali to tylko najlepsze próbki. Jestem pewien, że znajdziemy w grach pod DX10 zakłamania co do cieni, źle dobrane tekstury itd.
GacorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gacor2007.06.20, 17:03
CYTAT(pila @ 20 czerwca 2007, 09:39) <{POST_SNAPBACK}>
Tak smilies/smile.gif A nazwisko autora jest Ci znane?


Owszem jest mi znane to nazwisko - i co z tego? Co z tego że Marcin Bieńkowski którego bardzo szanuje i doceniam to napisał? To oznacza że mamy paść na kolana przed pclabem? To że napisał to ktoś z renomą, nie oznacza że to jest doskonałe. Ja tu nie widze zbytnich konkretów, wszystko nawrzucane takimi ogólnikami, jakby to naprawde była tłumaczona jakaś marketingowa dokumentacja. Niewielkim wysiłkiem powstał artykuł przetłumaczony skądś i przepisany na inne słowa. Pozwole sobie przytoczyć fragment :

"To nie koniec nowości wprowadzonych w SM 4.0. Nowe są również dwa formaty danych stosowane podczas renderingu HDR (High Dynamic Range). Pierwszy z nich używa cyfr o pięciobitowej dokładności, stanowiących wykładnik potęgi opisującej każdy kolor mantysą o dziewięciobitowej dokładności. Drugi, prostszy wykorzystuje tekstury o formacie R11G11B10. Zwiększono tutaj dokładność odwzorowania barwy czerwonej i zielonej do 11 bitów. Informacje o barwie niebieskiej w dalszym ciągu są zapisane z 10-bitową dokładnością."

Co z tego mam wiedzieć? NIC nie wiem bo autor nie postarał się nawet o wyjaśnienie jak działa ten HDR w DX9 i DX10. Wtedy może mielibyśmy jakieś porównanie i miałoby to jakąś wartość - a tak to pan wybaczy.... Skąd ja mam wiedzieć czym się różnią te formaty tekstur? Jak się używa takich pojęć to się je wyjaśnia...
Jak dla mnie nieważne kto artykuł pisze - ważne jak go napisze. Wszystkiego można się z internetu dowiedzieć - ale trzeba posiedzieć nie 3-4 dni a ze 2 tygodnie czytając dokumentacje. Ten artykuł jest mocno ogólnikowy - niewiele nam mówi o konkretach, wiele jest przepisanych rzeczy oczywistych znanych już od 7 miesięcy. I nie ważne kto pisze - dla mnie to mógly napisać nawet sam John Carmack - ale to jest po prostu słabe merytorycznie !!!!!!! Przetłumaczenie materiałów marketingowych NVIDII (oraz wykresów i diagramów) to za mało żeby taki artykuł miał jakąś wartość......

Od PCLabu wymagam więcej niż znanego nazwiska.....
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
revcorey2007.06.20, 17:13
@Gacor zauważ że pclab nie jest portalem pokoruj np. gamdev,codeguru itp. Tu wielu ludzi nie ma pojęcia jak tam wygląda kod(obojętnie czego). Większość wie jaką karte wsadzić do komputera itp ale nie wiedza jak działa. I tu napisanie jakiegoś artykułu na takim poziomie jak chcesz natrafia na pare problemów m.in nie wielu by zrozumiało, musiał by być dłuższy itd.
FlashManZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
FlashMan2007.06.20, 17:16
Kiedyś Piła mówił, że vortal PCLab miał być dla Kowalskiego. I co? Jest.
GacorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gacor2007.06.20, 17:19
CYTAT(revcorey @ 20 czerwca 2007, 17:13) <{POST_SNAPBACK}>
@Gacor zauważ że pclab nie jest portalem pokoruj np. gamdev,codeguru itp. Tu wielu ludzi nie ma pojęcia jak tam wygląda kod(obojętnie czego). Większość wie jaką karte wsadzić do komputera itp ale nie wiedza jak działa. I tu napisanie jakiegoś artykułu na takim poziomie jak chcesz natrafia na pare problemów m.in nie wielu by zrozumiało, musiał by być dłuższy itd.


Nie mówie żeby kod tłumaczyć, ale jak się pisze o nowym HDR to pasuje chociaż porównać do metod znanych z DX9. A tak to co ja wiem z tego zdanie które zacytowalem w poprzednim poście? NIC NIC i jeszcze raz NIC !!!!!!!!!!!!!
Jak się zabiera za taki temat to trzeba mieć świadomość że to bardzo trudny temat i bardzo obszerny - ale wolalbym żeby to było obszerne a wyjaśnione porządnie niż tak rzucane na wiatr jak pokarm dla piranii smilies/shocked.gif

CYTAT(FlashMan @ 20 czerwca 2007, 17:16) <{POST_SNAPBACK}>
Kiedyś Piła mówił, że vortal PCLab miał być dla Kowalskiego. I co? Jest.


Ano nie jest - bo zostały rzucone trudne rzeczy których autor nie wyjaśnił... Chyba że Kowalski jest naiwny i czyta to bez żadnego zainteresowania, a potem tylko posmaruje wazeliną bo tak wypada smilies/lol2.gif
CzylukZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Czyluk2007.06.20, 17:23
Nie wiem, ale ja nie widzę różnic między DX10 a 9 ze screenów smilies/bigsmile.gif Poczekam, aż coś wyjdzie, zanim zaczne siętym rajcować.
Mark05Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mark052007.06.20, 17:24
CYTAT(Gacor @ 20 czerwca 2007, 17:03) <{POST_SNAPBACK}>
Owszem jest mi znane to nazwisko - i co z tego? Co z tego że Marcin Bieńkowski którego bardzo szanuje i doceniam to napisał? To oznacza że mamy paść na kolana przed pclabem? To że napisał to ktoś z renomą, nie oznacza że to jest doskonałe. Ja tu nie widze zbytnich konkretów, wszystko nawrzucane takimi ogólnikami, jakby to naprawde była tłumaczona jakaś marketingowa dokumentacja. Niewielkim wysiłkiem powstał artykuł przetłumaczony skądś i przepisany na inne słowa. Pozwole sobie przytoczyć fragment :

"To nie koniec nowości wprowadzonych w SM 4.0. Nowe są również dwa formaty danych stosowane podczas renderingu HDR (High Dynamic Range). Pierwszy z nich używa cyfr o pięciobitowej dokładności, stanowiących wykładnik potęgi opisującej każdy kolor mantysą o dziewięciobitowej dokładności. Drugi, prostszy wykorzystuje tekstury o formacie R11G11B10. Zwiększono tutaj dokładność odwzorowania barwy czerwonej i zielonej do 11 bitów. Informacje o barwie niebieskiej w dalszym ciągu są zapisane z 10-bitową dokładnością."

Co z tego mam wiedzieć? NIC nie wiem bo autor nie postarał się nawet o wyjaśnienie jak działa ten HDR w DX9 i DX10. Wtedy może mielibyśmy jakieś porównanie i miałoby to jakąś wartość - a tak to pan wybaczy.... Skąd ja mam wiedzieć czym się różnią te formaty tekstur? Jak się używa takich pojęć to się je wyjaśnia...
Jak dla mnie nieważne kto artykuł pisze - ważne jak go napisze. Wszystkiego można się z internetu dowiedzieć - ale trzeba posiedzieć nie 3-4 dni a ze 2 tygodnie czytając dokumentacje. Ten artykuł jest mocno ogólnikowy - niewiele nam mówi o konkretach, wiele jest przepisanych rzeczy oczywistych znanych już od 7 miesięcy. I nie ważne kto pisze - dla mnie to mógly napisać nawet sam John Carmack - ale to jest po prostu słabe merytorycznie !!!!!!! Przetłumaczenie materiałów marketingowych NVIDII (oraz wykresów i diagramów) to za mało żeby taki artykuł miał jakąś wartość......

Od PCLabu wymagam więcej niż znanego nazwiska.....




W sumie to prawda. Artykuł opisuje rzeczy dobrze juz znane - wiele nowego w nim nie ma. A jeśli już jest, to wytłumaczone bardzo lakonicznie, a pojęcia rzucane na wiatr są zrozumiałe dla 5% czytelników
*Konto usunięte*2007.06.20, 17:29
CYTAT(Poke @ 20 czerwca 2007, 15:55) <{POST_SNAPBACK}>
Umiem czytac. BTW: Ty w to wierzysz naprawde!? Dobre!
Niestety, ale on ma rację...
k_p_n_bZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
k_p_n_b2007.06.20, 17:56
CYTAT(Poke @ 20 czerwca 2007, 15:55) <{POST_SNAPBACK}>
(...) Te gry (a raczej dema) sa dostepne (...)

Możesz to wyjaśnić? Bo chyba zrozumiałem, że twierdzisz, że dostępne są: Crisis, World in Conflict, Hellgate: London i Alan Wake.
KriomagZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kriomag2007.06.20, 17:57
czy gry z x360 bedzie się dużo łatwiej konwertować na PC pod dx10?
wwwariatZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wwwariat2007.06.20, 18:06
CYTAT(all15 @ 20 czerwca 2007, 09:06) <{POST_SNAPBACK}>
Szczerze to dla mnie zdjęcia z gry Techlandu w DX9 są lepsze - bardziej kolorowe i żywe. Ogólnie ten DX10 to porażka i marketingowy bełkot - i zaznacze, że pisze tak pomimo, iż mam 8800gts (zazwyczaj ludzie napadają ze nie stać Cię i dlatego tak piszesz). Szkoda tylko, że przekonałem się o tym już po zakupie smilies/sad.gif


Ahahahaha czlowieku co ty za bzdury wypisujesz. Rozumiem ze masz do kompa podlaczony monitor Apple 30`` o rozdzielczosci 2560 x 1600. Boze co za noob z ciebie najbardziej nie lubie jak ktos pie***y 3 po 3. BiG lol O ile mozna uwazac ze na chwile obecna standardowy monitor to 19` LCD o rozdzielczosci 1280x1024 to kazdy 8800 GTS z 320 mb na pokladzie udzwignie gierki pod DX10. Wiec nie skomentuje tego twojego durnego wpisu Pewnie masz za duzo pieniazkow i musiales sie pochwalic
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
revcorey2007.06.20, 18:06
CYTAT
Możesz to wyjaśnić? Bo chyba zrozumiałem, że twierdzisz, że dostępne są: Crisis, World in Conflict, Hellgate: London i Alan Wake.

Być może chodzi mu o dema technologiczne. Np to które wypuściła ostatnio jakaś tam grupa programistów. Zresztą nie zdziwił bym się gdyby jakiś czas przed premierą producenci(ati,nvidia) dostali takie dema np crisis
all15Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
all152007.06.20, 18:54
CYTAT(wwwariat @ 20 czerwca 2007, 18:06) <{POST_SNAPBACK}>
Ahahahaha czlowieku co ty za bzdury wypisujesz. Rozumiem ze masz do kompa podlaczony monitor Apple 30`` o rozdzielczosci 2560 x 1600. Boze co za noob z ciebie najbardziej nie lubie jak ktos pie***y 3 po 3. BiG lol O ile mozna uwazac ze na chwile obecna standardowy monitor to 19` LCD o rozdzielczosci 1280x1024 to kazdy 8800 GTS z 320 mb na pokladzie udzwignie gierki pod DX10. Wiec nie skomentuje tego twojego durnego wpisu Pewnie masz za duzo pieniazkow i musiales sie pochwalic



Nie za bardzo rozumiem? Co ma monitor do tego co napisałem ? Tylko stwierdziłem ze według mnie nie opłaca się inwestować ponad 1000zł na kartę graficzna, która nie da ogromnego przeskoku jakościowego w grach (znacznie lepszej grafiki). Na początku jak karty te wchodziły myślałem ze tak będzie (powstał szum wokół DX10 i przy użyciu jego realistycznej grafiki) ale nie stało się wiec dlatego jestem niezadowolony. A co do pieniędzy to nie mam ich za dużo wiec karta graficzna, którą kupiłem kosztowała mnie wiele wysiłku i oszczędności. Może dlatego też nie jestem mega z niej zadowolony patrząc na te zdjęcia :/
Pablo_elZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pablo_el2007.06.20, 18:58
Wszystko fajnie ale gdzie w tym arcie Company of Heroes DX10 czyli JEDYNA gra na dx10 ktora jest na rynku? smilies/smile.gif

Przydaloby sie jakies porownanie czy cos bo na mnie zrobilo duze wrazenie. Zaczynam jeszcze raz kampanie smilies/bigsmile.gif
MeuronZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Meuron2007.06.20, 19:00
Z niecierpliwością czekam na mojego GF 8800 GTX by wyprubować technike DX 10 smilies/tongue.gif
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
revcorey2007.06.20, 19:05
CYTAT
Wszystko fajnie ale gdzie w tym arcie Company of Heroes DX10 czyli JEDYNA gra na dx10 ktora jest na rynku?

od kiedy jest grą dx10? bo o ile mi wiadomo to był tylko patch dx 10
Zaloguj się, by móc komentować