komentarze
*Konto usunite*2007.06.20, 15:55
CYTAT(juni_or @ 20 czerwca 2007, 15:13) <{POST_SNAPBACK}>
Przecież autor nie ma dostępu do żadnych z tych gier więc sam screenw nie zrobi, wkleił to co jest dostępne w sieci...


Te gry (a raczej dema) sa dostepne, skoro nie mial do nich dostepu osobiscie to lepiej aby juz nic nie pisal.

CYTAT(flaK @ 20 czerwca 2007, 15:36) <{POST_SNAPBACK}>
A Ty nie zrozumałeś artykułu. DX10 nie wniesie nowych efekw, ale skrci czas programowania shaderw. Co za tym idzie, screeny mają sens - jeśli wydasz 10 mln $ na grę w DX9 i 10 mln $ na grę w DX10, to rżnice w grafice gotowych gier będą właśnie takie jak na screenach - bo programowanie ich w DX10 zajmie mniej roboczogodzin. Jak myślisz, czemu DX stał się tak popularny? Przecież w czasach DX6 krążyła obiegowa opinia, że to OpenGL daje lepszą jakość grafiki... Odpowiedź na pytanie nasuwa się więc sama - przeważyć musiały koszta.


Umiem czytac. BTW: Ty w to wierzysz naprawde!? Dobre! Idac dalej tym tropem, zreszta kompletnie nie trafionym, mam zmieniac karte graficzna po to aby obnizyc koszta producentow? Tez dobre!
WojtasssZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Wojtasss2007.06.20, 16:02
CYTAT(Superman @ 20 czerwca 2007, 14:05) <{POST_SNAPBACK}>
Temat raytracingu

Widz e kto podj temat raytracingu co samo w sobie jest dla mnie pocieszajce smilies/smile.gif Szkoda tylko, e pierwsza odpowied jest zbyt ostra...

Na tej stronce http://graphics.cs.uni-sb.de/SaarCOR/ mona poczyta o prototypie takiego procesora. Dziki uyciu prostej macierzy FPGA, panowie zrobili co co przeciga wszystkie CPU w generowaniu raytracingu. A ilo i szybko bramek w tym FPGA, to may procent normalnego CPU lub GPU...
Innym procesorem do raytracingu, wyprodukowaa firma www.artvps.com. S to raczej procki do zastosowa profesjonalnych, a nie do czasu rzeczywistego.


Ray Tracing, FPGA, to to mid na moje serce smilies/bigsmile.gif Ale samo FPGA tez sporo kosztuje, do takich oblicze na Spartan nie wystarczy, tutaj potrzebny jest Virtex smilies/krzywy.gif Ale jeli projekt si sprawdzi i jaka firma (Nv, ATI) si tym zainteresuje, to moe za kilka lat bdziemy mie takie RPU w swoich kompach. Swoj drog, karta z Virtexem5 na pciExpress w rozsdnej cenie ( nie 2500$ netto) plus gotowe biblioteki pod dana gr ( ray tracing np. do Need For Speed, lub siec neuronowa do np. Chess mastera ... Ech, rozmarzyem si .... ) i mamy idealna platforme do gier smilies/smile.gif
sonic91Zobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
sonic912007.06.20, 16:42
Dobry art. Grafik na dx10 jest taka realistyczna... smilies/shocked.gif
poli2007.06.20, 16:42
kolejny dzie i kolejny artyku na labie dziki ktremu umacniam si w przekonaniu e nie warto kupowa gazet drukowanych, big thx
FlashManZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
FlashMan2007.06.20, 16:59
CYTAT(sonic91 @ 20 czerwca 2007, 16:42) <{POST_SNAPBACK}>
Grafik na dx10 jest taka realistyczna... smilies/shocked.gif

Hehe, do prawdziwej realistycznoci to jeszcze daleko. To co pokazali to tylko najlepsze prbki. Jestem pewien, e znajdziemy w grach pod DX10 zakamania co do cieni, le dobrane tekstury itd.
Gacor2007.06.20, 17:03
CYTAT(pila @ 20 czerwca 2007, 09:39) <{POST_SNAPBACK}>
Tak smilies/smile.gif A nazwisko autora jest Ci znane?


Owszem jest mi znane to nazwisko - i co z tego? Co z tego że Marcin Bieńkowski ktrego bardzo szanuje i doceniam to napisał? To oznacza że mamy paść na kolana przed pclabem? To że napisał to ktoś z renomą, nie oznacza że to jest doskonałe. Ja tu nie widze zbytnich konkretw, wszystko nawrzucane takimi oglnikami, jakby to naprawde była tłumaczona jakaś marketingowa dokumentacja. Niewielkim wysiłkiem powstał artykuł przetłumaczony skądś i przepisany na inne słowa. Pozwole sobie przytoczyć fragment :

"To nie koniec nowości wprowadzonych w SM 4.0. Nowe są rwnież dwa formaty danych stosowane podczas renderingu HDR (High Dynamic Range). Pierwszy z nich używa cyfr o pięciobitowej dokładności, stanowiących wykładnik potęgi opisującej każdy kolor mantysą o dziewięciobitowej dokładności. Drugi, prostszy wykorzystuje tekstury o formacie R11G11B10. Zwiększono tutaj dokładność odwzorowania barwy czerwonej i zielonej do 11 bitw. Informacje o barwie niebieskiej w dalszym ciągu są zapisane z 10-bitową dokładnością."

Co z tego mam wiedzieć? NIC nie wiem bo autor nie postarał się nawet o wyjaśnienie jak działa ten HDR w DX9 i DX10. Wtedy może mielibyśmy jakieś porwnanie i miałoby to jakąś wartość - a tak to pan wybaczy.... Skąd ja mam wiedzieć czym się rżnią te formaty tekstur? Jak się używa takich pojęć to się je wyjaśnia...
Jak dla mnie nieważne kto artykuł pisze - ważne jak go napisze. Wszystkiego można się z internetu dowiedzieć - ale trzeba posiedzieć nie 3-4 dni a ze 2 tygodnie czytając dokumentacje. Ten artykuł jest mocno oglnikowy - niewiele nam mwi o konkretach, wiele jest przepisanych rzeczy oczywistych znanych już od 7 miesięcy. I nie ważne kto pisze - dla mnie to mgly napisać nawet sam John Carmack - ale to jest po prostu słabe merytorycznie !!!!!!! Przetłumaczenie materiałw marketingowych NVIDII (oraz wykresw i diagramw) to za mało żeby taki artykuł miał jakąś wartość......

Od PCLabu wymagam więcej niż znanego nazwiska.....
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
revcorey2007.06.20, 17:13
@Gacor zauważ że pclab nie jest portalem pokoruj np. gamdev,codeguru itp. Tu wielu ludzi nie ma pojęcia jak tam wygląda kod(obojętnie czego). Większość wie jaką karte wsadzić do komputera itp ale nie wiedza jak działa. I tu napisanie jakiegoś artykułu na takim poziomie jak chcesz natrafia na pare problemw m.in nie wielu by zrozumiało, musiał by być dłuższy itd.
FlashManZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
FlashMan2007.06.20, 17:16
Kiedy Pia mwi, e vortal PCLab mia by dla Kowalskiego. I co? Jest.
Gacor2007.06.20, 17:19
CYTAT(revcorey @ 20 czerwca 2007, 17:13) <{POST_SNAPBACK}>
@Gacor zauwa e pclab nie jest portalem pokoruj np. gamdev,codeguru itp. Tu wielu ludzi nie ma pojcia jak tam wyglda kod(obojtnie czego). Wikszo wie jak karte wsadzi do komputera itp ale nie wiedza jak dziaa. I tu napisanie jakiego artykuu na takim poziomie jak chcesz natrafia na pare problemw m.in nie wielu by zrozumiao, musia by by duszy itd.


Nie mwie eby kod tumaczy, ale jak si pisze o nowym HDR to pasuje chocia porwna do metod znanych z DX9. A tak to co ja wiem z tego zdanie ktre zacytowalem w poprzednim pocie? NIC NIC i jeszcze raz NIC !!!!!!!!!!!!!
Jak si zabiera za taki temat to trzeba mie wiadomo e to bardzo trudny temat i bardzo obszerny - ale wolalbym eby to byo obszerne a wyjanione porzdnie ni tak rzucane na wiatr jak pokarm dla piranii smilies/shocked.gif

CYTAT(FlashMan @ 20 czerwca 2007, 17:16) <{POST_SNAPBACK}>
Kiedy Pia mwi, e vortal PCLab mia by dla Kowalskiego. I co? Jest.


Ano nie jest - bo zostay rzucone trudne rzeczy ktrych autor nie wyjani... Chyba e Kowalski jest naiwny i czyta to bez adnego zainteresowania, a potem tylko posmaruje wazelin bo tak wypada smilies/lol2.gif
CzylukZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Czyluk2007.06.20, 17:23
Nie wiem, ale ja nie widz rnic midzy DX10 a 9 ze screenw smilies/bigsmile.gif Poczekam, a co wyjdzie, zanim zaczne sitym rajcowa.
Mark05Zobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Mark052007.06.20, 17:24
CYTAT(Gacor @ 20 czerwca 2007, 17:03) <{POST_SNAPBACK}>
Owszem jest mi znane to nazwisko - i co z tego? Co z tego e Marcin Biekowski ktrego bardzo szanuje i doceniam to napisa? To oznacza e mamy pa na kolana przed pclabem? To e napisa to kto z renom, nie oznacza e to jest doskonae. Ja tu nie widze zbytnich konkretw, wszystko nawrzucane takimi oglnikami, jakby to naprawde bya tumaczona jaka marketingowa dokumentacja. Niewielkim wysikiem powsta artyku przetumaczony skd i przepisany na inne sowa. Pozwole sobie przytoczy fragment :

"To nie koniec nowoci wprowadzonych w SM 4.0. Nowe s rwnie dwa formaty danych stosowane podczas renderingu HDR (High Dynamic Range). Pierwszy z nich uywa cyfr o piciobitowej dokadnoci, stanowicych wykadnik potgi opisujcej kady kolor mantys o dziewiciobitowej dokadnoci. Drugi, prostszy wykorzystuje tekstury o formacie R11G11B10. Zwikszono tutaj dokadno odwzorowania barwy czerwonej i zielonej do 11 bitw. Informacje o barwie niebieskiej w dalszym cigu s zapisane z 10-bitow dokadnoci."

Co z tego mam wiedzie? NIC nie wiem bo autor nie postara si nawet o wyjanienie jak dziaa ten HDR w DX9 i DX10. Wtedy moe mielibymy jakie porwnanie i miaoby to jak warto - a tak to pan wybaczy.... Skd ja mam wiedzie czym si rni te formaty tekstur? Jak si uywa takich poj to si je wyjania...
Jak dla mnie niewane kto artyku pisze - wane jak go napisze. Wszystkiego mona si z internetu dowiedzie - ale trzeba posiedzie nie 3-4 dni a ze 2 tygodnie czytajc dokumentacje. Ten artyku jest mocno oglnikowy - niewiele nam mwi o konkretach, wiele jest przepisanych rzeczy oczywistych znanych ju od 7 miesicy. I nie wane kto pisze - dla mnie to mgly napisa nawet sam John Carmack - ale to jest po prostu sabe merytorycznie !!!!!!! Przetumaczenie materiaw marketingowych NVIDII (oraz wykresw i diagramw) to za mao eby taki artyku mia jak warto......

Od PCLabu wymagam wicej ni znanego nazwiska.....




W sumie to prawda. Artyku opisuje rzeczy dobrze juz znane - wiele nowego w nim nie ma. A jeli ju jest, to wytumaczone bardzo lakonicznie, a pojcia rzucane na wiatr s zrozumiae dla 5% czytelnikw
*Konto usunite*2007.06.20, 17:29
CYTAT(Poke @ 20 czerwca 2007, 15:55) <{POST_SNAPBACK}>
Umiem czytac. BTW: Ty w to wierzysz naprawde!? Dobre!
Niestety, ale on ma rację...
k_p_n_bZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
k_p_n_b2007.06.20, 17:56
CYTAT(Poke @ 20 czerwca 2007, 15:55) <{POST_SNAPBACK}>
(...) Te gry (a raczej dema) sa dostepne (...)

Możesz to wyjaśnić? Bo chyba zrozumiałem, że twierdzisz, że dostępne są: Crisis, World in Conflict, Hellgate: London i Alan Wake.
KriomagZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Kriomag2007.06.20, 17:57
czy gry z x360 bedzie si duo atwiej konwertowa na PC pod dx10?
wwwariatZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
wwwariat2007.06.20, 18:06
CYTAT(all15 @ 20 czerwca 2007, 09:06) <{POST_SNAPBACK}>
Szczerze to dla mnie zdjcia z gry Techlandu w DX9 s lepsze - bardziej kolorowe i ywe. Oglnie ten DX10 to poraka i marketingowy bekot - i zaznacze, e pisze tak pomimo, i mam 8800gts (zazwyczaj ludzie napadaj ze nie sta Ci i dlatego tak piszesz). Szkoda tylko, e przekonaem si o tym ju po zakupie smilies/sad.gif


Ahahahaha czlowieku co ty za bzdury wypisujesz. Rozumiem ze masz do kompa podlaczony monitor Apple 30`` o rozdzielczosci 2560 x 1600. Boze co za noob z ciebie najbardziej nie lubie jak ktos pie***y 3 po 3. BiG lol O ile mozna uwazac ze na chwile obecna standardowy monitor to 19` LCD o rozdzielczosci 1280x1024 to kazdy 8800 GTS z 320 mb na pokladzie udzwignie gierki pod DX10. Wiec nie skomentuje tego twojego durnego wpisu Pewnie masz za duzo pieniazkow i musiales sie pochwalic
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
revcorey2007.06.20, 18:06
CYTAT
Moesz to wyjani? Bo chyba zrozumiaem, e twierdzisz, e dostpne s: Crisis, World in Conflict, Hellgate: London i Alan Wake.

By moe chodzi mu o dema technologiczne. Np to ktre wypucia ostatnio jaka tam grupa programistw. Zreszt nie zdziwi bym si gdyby jaki czas przed premier producenci(ati,nvidia) dostali takie dema np crisis
all152007.06.20, 18:54
CYTAT(wwwariat @ 20 czerwca 2007, 18:06) <{POST_SNAPBACK}>
Ahahahaha czlowieku co ty za bzdury wypisujesz. Rozumiem ze masz do kompa podlaczony monitor Apple 30`` o rozdzielczosci 2560 x 1600. Boze co za noob z ciebie najbardziej nie lubie jak ktos pie***y 3 po 3. BiG lol O ile mozna uwazac ze na chwile obecna standardowy monitor to 19` LCD o rozdzielczosci 1280x1024 to kazdy 8800 GTS z 320 mb na pokladzie udzwignie gierki pod DX10. Wiec nie skomentuje tego twojego durnego wpisu Pewnie masz za duzo pieniazkow i musiales sie pochwalic



Nie za bardzo rozumiem? Co ma monitor do tego co napisaem ? Tylko stwierdziem ze wedug mnie nie opaca si inwestowa ponad 1000z na kart graficzna, ktra nie da ogromnego przeskoku jakociowego w grach (znacznie lepszej grafiki). Na pocztku jak karty te wchodziy mylaem ze tak bdzie (powsta szum wok DX10 i przy uyciu jego realistycznej grafiki) ale nie stao si wiec dlatego jestem niezadowolony. A co do pienidzy to nie mam ich za duo wiec karta graficzna, ktr kupiem kosztowaa mnie wiele wysiku i oszczdnoci. Moe dlatego te nie jestem mega z niej zadowolony patrzc na te zdjcia :/
Pablo_elZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Pablo_el2007.06.20, 18:58
Wszystko fajnie ale gdzie w tym arcie Company of Heroes DX10 czyli JEDYNA gra na dx10 ktora jest na rynku? smilies/smile.gif

Przydaloby sie jakies porownanie czy cos bo na mnie zrobilo duze wrazenie. Zaczynam jeszcze raz kampanie smilies/bigsmile.gif
MeuronZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Meuron2007.06.20, 19:00
Z niecierpliwoci czekam na mojego GF 8800 GTX by wyprubowa technike DX 10 smilies/tongue.gif
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
revcorey2007.06.20, 19:05
CYTAT
Wszystko fajnie ale gdzie w tym arcie Company of Heroes DX10 czyli JEDYNA gra na dx10 ktora jest na rynku?

od kiedy jest gr dx10? bo o ile mi wiadomo to by tylko patch dx 10
Ze względu na obowiązującą ciszę wyborczą funkcja komentowania została wyłączona do dn. 2019-05-26 godz. 21:00.