komentarze
wroobelZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
wroobel2007.06.20, 12:51
CYTAT(revcorey @ 20 czerwca 2007, 12:20) <{POST_SNAPBACK}>
A propo opengl słyszał coś ostatnio ze pod koniec roku ma wyjść opengl 3 ?Prawda?
CYTAT(Wikipedia)
Post OpenGL 2.1

Currently, the next two revisions of the GL API have the codenames "Longs Peak" and "Mt Evans" (both named for mountains in the Colorado Rockies). These names will be replaced by proper version numbers at a later time.

Longs Peak represents the first major API revision in OpenGL's lifetime. It consists of a refactoring of the way that OpenGL works, from the object model to shaders. To support backwards compatibility, all of the old API will still be available. However, no new functionality will be exposed via the old API in later versions of OpenGL. The timeframe for the release of the Longs Peak is set for summer of 2007.

Mt Evans builds upon the work done in Longs Peak, adding new graphics hardware features like geometry shaders, instanced rendering, and other Direct3D 10 functionality. Similar functionality has already been provided via extensions against the 2.1 specification, but Mt Evans will bring these extensions to the Longs Peak API. The timeframe for the release of Mt Evans is October 2007.
*Konto usunite*2007.06.20, 12:57
No to sie usmialem! Prawie jakbym czytal "wypociny" marketingowcow MS. Najbardziej mnie rozbawilo porownanie screenow DX9 vs DX 10 mimo wczesniejszego stwierdzenia ze DX10 praktycznie nie wnosi nowych efektow.
PCF2007.06.20, 13:10
Kurcze. Gdyby OpenGL si przebi to byyby gry pod linuxa... I oglnie moe lepsza byaby wydajno. Ale c zosta nam DX 10...
revcoreyZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
revcorey2007.06.20, 13:15
@wroobel o opengl 2.1 to słyszałem ale 3.0 też coś było. O tych nowych funkcjach podobnych do tych z dx też słyszałem. Miejmy nadzieje że to wyrwie opengl z lekkiej stagnacji
CYTAT
Gdyby OpenGL się przebił to byłyby gry pod linuxa

Doom 3, chyba neverwinter nights,miał być port wiedzmina,nie chce mi się sprawdzać ale może starcraft 2
alfskyZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
alfsky2007.06.20, 13:29
CYTAT(pila @ 20 czerwca 2007, 11:11) <{POST_SNAPBACK}>
Ju rok temu... Kilka osb przenioso si do Warszawy. Reszta skadu redakcyjnego znalaza sobie inne zajcie.

Jaki czas temu przestaem czyta CHIP-a. Bo si nie dao. Ten okrt tonie...
HΛЯPΛGŌNZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
HΛЯPΛGŌN2007.06.20, 13:57
CYTAT(smOku @ 20 czerwca 2007, 10:44) <{POST_SNAPBACK}>
bardzo fajny art:)

pila --> co z artykuem na temat wspomagnia hdtv? pojawi si kiedy?

"Jak ju wspomnielimy, artyku zapocztkuje cykl publikacji powiconych nowociom zwizanym z odtwarzaniem filmw. Ju niedugo opiszemy standard HDTV, a take rozwizania NVIDII i ATI, ktre wspomagaj odtwarzanie filmw HD."

Poniedziaek, 23 padziernika 2006, 14:00.

smilies/sad.gif
SupermanZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Superman2007.06.20, 14:05
Temat raytracingu

Widz e kto podj temat raytracingu co samo w sobie jest dla mnie pocieszajce smilies/smile.gif Szkoda tylko, e pierwsza odpowied jest zbyt ostra...

Co do raytracingu w czasie rzeczywistym, to podaem nazw programiku ktry robi to w czasie rzeczywistym. Ale rzecz jasna tworzenie jakiejkolwiek grafiki 3d na CPU mija si z celem. Oczywicie powstay ju akceleratory wspomagajce ray tracing, tyle e wikszo ludzi - zapatrzonych w nvidia i ati - nie ma o ich istnieniu pojcia. Na tej stronce http://graphics.cs.uni-sb.de/SaarCOR/ mona poczyta o prototypie takiego procesora. Dziki uyciu prostej macierzy FPGA, panowie zrobili co co przeciga wszystkie CPU w generowaniu raytracingu. A ilo i szybko bramek w tym FPGA, to may procent normalnego CPU lub GPU...
Innym procesorem do raytracingu, wyprodukowaa firma www.artvps.com. S to raczej procki do zastosowa profesjonalnych, a nie do czasu rzeczywistego.

Raytracing w programach typu 3d Studio jest liczony w godzinach, poniewa takie s ustawienia do renderowania: najwysza moliwa jako. Takie te s algorytmy w tych programach - dostajesz najwysz jako. A jak chcesz szybciej to trzeba kupi szybszy pc, lub dokupi sprzt z astvps (lub podobny). Nie zmienia to faktu e sam algorytm raytracingu daje lepsze efekty ni immediate rendering smilies/bigsmile.gif

Kiedy patrz jak Microsoft wypuszcza kolejne DX, a Nvidia z Ati procki do tych DX, to mia mi si chce. Siedz oni bowiem w immediate rendering, i gimnastykuj si jak tylko mog, aby uzyska efekty ktre raytracing dostarcza be adnych problemw. W GPU mamy implementacj ilu tam rodzajw cieni. Kady musi by oczywicie obsuony przez engine gry, bo GPU sam z siebie adnego cienia nie wytworzy. Dynamiczne odbicia przedmiotw ? Trzeba wygenerowa sze pomocniczych tekstur, ktre posu do techniki Enviroment Mapping. Jest to ogromne marnotrawstwo mocy GPU i transferu z pamici, no ale uytkownicy za to pac. Ostatnio popularna technika Parallax Mapping (wklse i wypuke powierzchnie), rwnie jest skomplikowana i pracochonna. A jest ona niczym innym jak pewn wersj raytracingu. Te wszystkie sztuczki musz by zaimplementowane w engine gry, i to w odpowiednio optymalny sposb. To chyba tumaczy dlaczego te enginy powstaj latami.

Osobn kwesti jest to, e od pewnego czasu wielu ludzi prbuje zbudowa raytracer ktry bdzie chodzi na GPU. Jeszcze nikomu si to nie udao i nie uda, poniewa architektura GPU nie jest odpowiednia dla raytracingu.

To wszystko powyej wiadczy o tym e przyszoci grafiki 3d jest raytracing.
SuLac0Zobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
SuLac02007.06.20, 14:11
CYTAT(pila @ 20 czerwca 2007, 10:36) <{POST_SNAPBACK}>
Zacytowany przez Ciebie fragment strony NVIDII i fragment artykuu nie s wcale sprzeczne. le interpretujesz fragment ze strony NVIDII.

sadze, ze jednak ArturNOW ma racje. CUDA to technologia, dajaca mozliwosc wykorzystania w specyficzny sposob architekture ukladu, a nie okreslajaca w jaki sposob dana architektura dziala. to sa dwa zupelenie oddzielne tematy.
*Konto usunite*2007.06.20, 14:11
Superman - myla Ci sie gry z generowaniem filmow. W grach liczy sie FPS, w filmch jakosc.
*Konto usunite*2007.06.20, 14:12
W niektrych postach przebija si wtek marketingu jako gwnej "nowoci" DX10. Co w tym jest. Polityka M$ wyglda podejrzanie wygodnie dla nich - nowy DX ma dziaa tylko z nowym systemem. Jeli faktycznie okae si, e bez zVisty pogra w takie World in Conflict si nie da, wszystko bdzie jasne. Niestety, przy okazji nowych "bajerw" (i wyciganiu kasy od ludzi) producenci pomalutku zapdzaj si w lep uliczk. Nowy system, nowe GPU i co tam jeszcze, zawa potencjalny rynek odbiorcw (najwaniejszy w tym wszystkim jest OS, bo grafik DX10 mona ju kupi w do rozsdnej cenie, a i tak gracze co jaki czas upgraduj system). Ostatnio porwnaem sobie ilo gier (sensownych) wychodzcych na rne platformy. Ze zgroz stwierdzam, e PC coraz bardziej zostaje w tyle i jeszcze troch i moe si okaza, e nie ma po co kupowa nowej grafiki SUPER HIPER ULTRA HD, bo poka si trzy gry na krzy rocznie. Pisz to wszystko majc pen wiadomo faktu, e w mojej sygnaturce widnieje 8800GTS - pomau zaczynam si zastanawia czy przypadkiem lepsz inwestycj nie byoby X360, Wii albo nawet PSP.
*Konto usunite*2007.06.20, 14:15
CYTAT(jooboo @ 20 czerwca 2007, 14:12) <{POST_SNAPBACK}>
pomau zaczynam si zastanawia czy przypadkiem lepsz inwestycj nie byoby X360, Wii albo nawet PSP.


...albo rower.
*Konto usunite*2007.06.20, 14:16
CYTAT(Poke @ 20 czerwca 2007, 13:15) <{POST_SNAPBACK}>
...albo rower.

Te prawda smilies/thumbup.gif
FlashManZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
FlashMan2007.06.20, 14:18
Dema od Real Storm robi wietne wraenie. Te cienie, wreszcie te prawdziwe smilies/smile.gif Ale ma feler: ray-tracing jest tak zasobnoerny, e si nie nadaje do komfortowego grania.

Ale myl, e to kwestia czasu, zanim wejdzie pod strzechy dopalaczy 3D.

edit: waciwie mam na myli dopalacza dla ray-tracing. Bo domylam si e zwyke dopalacze 3D si do tego nie nadaj. Nie te instrukcje itd.
WulfgarZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Wulfgar2007.06.20, 14:19
CYTAT(Poke @ 20 czerwca 2007, 12:57) <{POST_SNAPBACK}>
No to sie usmialem! Prawie jakbym czytal "wypociny" marketingowcow MS. Najbardziej mnie rozbawilo porownanie screenow DX9 vs DX 10 mimo wczesniejszego stwierdzenia ze DX10 praktycznie nie wnosi nowych efektow.


czytales art?

"Wszystkie te porwnania s pewnego rodzaju naduyciem. Rwnie dobre efekty wizualne mona uzyska na kartach graficznych korzystajcych z DirectX 9. Programy takie bd dziaay te z podobn wydajnoci na tym samym typie karty zgodnej z DX10. Z punktu widzenia uytkownika nie ma wic rnicy, jakie zostay uyte przez programist biblioteki."
*Konto usunite*2007.06.20, 14:21
CYTAT(Wulfgar @ 20 czerwca 2007, 14:19) <{POST_SNAPBACK}>
czytales art?

"Wszystkie te porwnania s pewnego rodzaju naduyciem. Rwnie dobre efekty wizualne mona uzyska na kartach graficznych korzystajcych z DirectX 9. Programy takie bd dziaay te z podobn wydajnoci na tym samym typie karty zgodnej z DX10. Z punktu widzenia uytkownika nie ma wic rnicy, jakie zostay uyte przez programist biblioteki."


Ja czytalem, a Ty chyba nie zrozumiales co napisalem.
DurendalZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Durendal2007.06.20, 14:28
Artyku mio sie czytalo ^^. Dziwi mnie podejscie osob, ktore twierdza swiecie przekonane, ze 8800GTS nie uciagnie zadnej gry na DX10. Skad ta pewnosc? Moze nie w rozdzielczosci duzej, ale 1280 z wysokimi detalami mysle lyknie 8800GTS. Moze na targach E3 cos bedzie wiecej wiadomo. Z tego co pisze sie na forum Crysisa, 8800GTS uciagnie ta gre spokojnie.
SupermanZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
Superman2007.06.20, 14:43
CYTAT(Poke @ 20 czerwca 2007, 13:11) <{POST_SNAPBACK}>
Superman - myla Ci sie gry z generowaniem filmow. W grach liczy sie FPS, w filmch jakosc.


Ja to wiem. To jest tumaczenie do pia, bo go twierdzi e jak raytracing, to tylko godzinami.

Myl e w nastpnych wersjach DX zostanie zlikwidowany podzia na shadery (vertex, geometry, i pixel) i dostaniemy zunifikowany shader. Pniej zostan dodane specjalne instrukcje, ktre przypiesz operacje wykonywane przez raytracing (przeszukiwanie drzewek z geometri, wykrywanie przeci trjktw i prostych, itp) Wwczas dostaniemy mieszan architektur, ktra poczy zalety raytracingu i immediate rendering.
juniorZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
junior2007.06.20, 15:13
CYTAT(Poke @ 20 czerwca 2007, 12:57) <{POST_SNAPBACK}>
No to sie usmialem! Prawie jakbym czytal "wypociny" marketingowcow MS. Najbardziej mnie rozbawilo porownanie screenow DX9 vs DX 10 mimo wczesniejszego stwierdzenia ze DX10 praktycznie nie wnosi nowych efektow.


Przecie autor nie ma dostpu do adnych z tych gier wic sam screenw nie zrobi, wklei to co jest dostpne w sieci...
ksylianZobacz profil
Poziom ostrzeenia: 0%
ksylian2007.06.20, 15:14
wszystko pieknie tylko jesli potwierdza sie testy robione bodajrze na frazpc.pl w temacie wydajnosci to szykuje sie wielka katastrofa dla graczy.
bo minimu do gier to bedzie 8800GTX smilies/sad.gif
flaK2007.06.20, 15:36
CYTAT(Poke @ 20 czerwca 2007, 14:21) <{POST_SNAPBACK}>
Ja czytalem, a Ty chyba nie zrozumiales co napisalem.

A Ty nie zrozumae artykuu. DX10 nie wniesie nowych efekw, ale skrci czas programowania shaderw. Co za tym idzie, screeny maj sens - jeli wydasz 10 mln $ na gr w DX9 i 10 mln $ na gr w DX10, to rnice w grafice gotowych gier bd wanie takie jak na screenach - bo programowanie ich w DX10 zajmie mniej roboczogodzin. Jak mylisz, czemu DX sta si tak popularny? Przecie w czasach DX6 krya obiegowa opinia, e to OpenGL daje lepsz jako grafiki... Odpowied na pytanie nasuwa si wic sama - przeway musiay koszta.
Zaloguj si, by mc komentowa