komentarze
SleevZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sleev2006.08.07, 11:37
Pierwszy smilies/tongue.gif

To lubie, włączam opere a na dzień dobry nowy art Sobkowskiego, TO LUBIE! smilies/tongue.gif

Zawsze wiedziałem że 'wszystkie Ryśki to parządne chłopy' smilies/szczerbaty.gif
EndiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Endi2006.08.07, 11:44
Tak mysle ze niewiele ludzi zrozumie o co chodzi z tymi bramkami, kanalami, domieszkami i dziurami, szczegolnie ze te hasla zostaly tylko rzucone jakby byly dla wszystkich oczywiste. Ja musialem sie troszke nameczyc zeby sobie przypomniec o co biega w tych klockach z trzeciego semestru smilies/szczerbaty.gif
MenfisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Menfis2006.08.07, 11:55
Ciekawe jak beda sie sprawdzac w praktyce. A wg. mnie ten amd to bedzie niewypal tak samo jak te AM2, tylko problemow z nimi jest.
WulfgarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wulfgar2006.08.07, 11:56
Dobry artykul, ale pan Ryszard Sobkowski moze sobie zrobic wielu wrogow na PcLabie jak bedzie dawal takie tytuly i taka analize smilies/szczerbaty.gif
Za chwile zacznie sie atak grupy fanatykow...

PS Mam nadzieje ze to nie ostatnia publikacja.
rav220Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rav2202006.08.07, 11:59
CYTAT(Endi @ 7 sierpnia 2006, 11:44) <{POST_SNAPBACK}>
Tak mysle ze niewiele ludzi zrozumie o co chodzi z tymi bramkami, kanalami, domieszkami i dziurami, szczegolnie ze te hasla zostaly tylko rzucone jakby byly dla wszystkich oczywiste. Ja musialem sie troszke nameczyc zeby sobie przypomniec o co biega w tych klockach z trzeciego semestru smilies/szczerbaty.gif

moze i trudne a nawet niezrozumiale ale za to jak fajnie sie czyta smilies/wink.gif
kostek13_88Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kostek13_882006.08.07, 12:06
wydaje mi się że conroe potrzebuje już tylko jednego usprawnienia.... zintegrowanego kontrolera pamięci, gdyż w tym głównie przeważa AMD i dzięki temu różnice pomiędzy AMD i Intelem nie są czasami aż takie duże.... zato pod względem przepustowości pamięci AMD miażdży Intela.... to jest moje zdanie i prosiłbym żeby autor artykułu się do niego ustosunkował...
MenfisZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Menfis2006.08.07, 12:06
CYTAT(rav220 @ 7 sierpnia 2006, 11:59) <{POST_SNAPBACK}>
moze i trudne a nawet niezrozumiale ale za to jak fajnie sie czyta smilies/wink.gif
Heh Tez tak mam. Jak czegos nie rozumiem, a brzmi fajnie to czuje sie dowartosciowany, ze mam cierpliwosc to czytac
VymmiataczZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vymmiatacz2006.08.07, 12:08
Wszystko pięknie, ładnie, tyle że Intel też nie stoi w miejscu. Są już dostępne wersje inżynieryjne 4-jajkowego Kentsfielda, a za jakiś czas będzie proces 45nm...
NereidinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Nereidin2006.08.07, 12:12
Dobry art - dobrze jest wiedziec czego mozna sie spodziewac smilies/smile.gif
nevrlanderZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
nevrlander2006.08.07, 12:18
Jak dla mnie , to za dużo w artykule technologicznego bełkotu. Większość użytkowników nie wpełni może wszystko zrozumieć. Przypomina mi to artykuły ze Science ;]
WulfgarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wulfgar2006.08.07, 12:19
CYTAT(nevrlander @ 7 sierpnia 2006, 12:18) <{POST_SNAPBACK}>
Jak dla mnie , to za dużo w artykule technologicznego bełkotu.


o tym jest artykul smilies/szczerbaty.gif

i tak ma byc. i dlatego jest taki fajny.
SAK2006.08.07, 12:24
To jak zmienie proza na athlona to już na 65nm. smilies/szczerbaty.gif
XellosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Xellos2006.08.07, 12:25
CYTAT(Wulfgar @ 7 sierpnia 2006, 12:19) <{POST_SNAPBACK}>
o tym jest artykul smilies/szczerbaty.gif

i tak ma byc. i dlatego jest taki fajny.


dokladnie smilies/thumbup.gif

fajnie jest sobie poczytac, natomiast fakty beda jakie beda czas pokaze smilies/smile.gif ale gdybanie jest ok smilies/smile.gif jakos lepiej takie cos przeczytac niz test karty graficznej ktora sie niczym nie rozni od referencyjnej a producent z laski swoja naklejke nalepil smilies/lol2.gif
*Konto usunięte*2006.08.07, 12:34
CYTAT(kostek13_88 @ 7 sierpnia 2006, 12:06) <{POST_SNAPBACK}>
wydaje mi się że conroe potrzebuje już tylko jednego usprawnienia.... zintegrowanego kontrolera pamięci, gdyż w tym głównie przeważa AMD i dzięki temu różnice pomiędzy AMD i Intelem nie są czasami aż takie duże.... zato pod względem przepustowości pamięci AMD miażdży Intela.... to jest moje zdanie i prosiłbym żeby autor artykułu się do niego ustosunkował...

Testy pokazują, że takiej przewagi AMD wcale nie ma - przepływności i opóźnienia są w obu architekturach w przybliżeniu jednakowe. Polecam wyniki Science Mark'a.
DeHydrOGenaZzzaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DeHydrOGenaZzza2006.08.07, 12:42
Mam nadzieję, że rs się myli - jeśli faktycznie AMD ma dopiero za rok stworzyć coś, co ledwie dorówna konrołkowi, to marny nasz, userów, los smilies/sad.gif

Już widzę te utrzymujące się na stałym poziomie ceny...
WulfgarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wulfgar2006.08.07, 12:43
a jaka skutecznosc procesu 65nm ma Intel?
*Konto usunięte*2006.08.07, 12:46
CYTAT(Wulfgar @ 7 sierpnia 2006, 12:43) <{POST_SNAPBACK}>
a jaka skutecznosc procesu 65nm ma Intel?

Trzyma to w tajemnicy. Moja zgadywanka ocenia na jakieś 60%.
AndreeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Andree2006.08.07, 13:10
CYTAT(rav220 @ 7 sierpnia 2006, 11:59) <{POST_SNAPBACK}>
moze i trudne a nawet niezrozumiale ale za to jak fajnie sie czyta smilies/wink.gif

Najpierw trzeba by wyjaśnić co to jest tranzystor, co robi i jak jest zbudowany (najlepiej z animacjami ruchu dziur i elektronów we Flashu i zdjęciami struktur z mikroskopu elektronowego), jak są skonstruowane bramki logiczne i komórki pamięci statycznej.
Nie każdy jest elektronikiem, a informatykom (nie po wydziałach elektronicznych) tego nie tłumaczą (może to i dobrze, bo by przy okazji wrzucili do programu Teorię Obwodów smilies/mad2.gif ). Pamiętam że coś było w szkole średniej na fizyce smilies/scratchhead.gif

A tak w ogóle to artykuł jest świetny !
Jednak wydaje mi się że jeszcze w tym roku Intel zestawi dwa Core 2 Duo w jeden procesor czterordzeniowy i wyprzedzi AMD. Fakt że będzie się dławił na szynie FSB mimo niewielkiego zwiększenia jej częstotliwości (tak jak Pentium D, w którym synchronizacja cache L2 współzawodniczy o szynę FSB z dostępem do pamięci RAM).
No ale Intel znowu będzie tańszy, zgodnie z rachunkiem prawdopodobieństwa łatwiej jest zrobić dwa procesory dwurdzeniowe niż jeden czterordzeniowy.
Dziwię się że Intel nie zamierza wprowadzić jakiejś wewnętrznej magistrali służącej do synchronizacji cache L2 między dwoma procesorami dwurdzeniowymi umieszczonymi w tej samej obudowie. Synchronizacja cache L2 via NorthBridge jest absurdem, jeżeli płytki krzemu są oddalone od siebie o mniej niż centymetr !
ZybeksZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zybeks2006.08.07, 13:21
Fajny arcik. Ja majac wyksztalcenie elektrotechniczne (prawie wyzsze), przebrnalem dosc gladko... ale wyobrazam sobie te drapanie po glowie niezorientowanych.
Kolejna sprawa, to taka (jak juz ktos wspomial wczesniej), ze Intel nie stoi w miejscu. A wedle przewidywan z konca tekstu wynika, ze za rok AMD dorowna/zblizy sie do C2D... ale za rok to i Intel z w sumie dobrej architektury wykrzesze cos, by dalej trzymac AMD na bezpieczna odleglosc.
Za artykuly autorstwa Ryszarda Sobkowskiego PCL ma u mnie + (a z tymi ostatnio bylo krucho)
ZdzisławekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zdzisławek2006.08.07, 13:22
CYTAT(DeHydrOGenaZzza @ 7 sierpnia 2006, 12:42) <{POST_SNAPBACK}>
Mam nadzieję, że rs się myli - jeśli faktycznie AMD ma dopiero za rok stworzyć coś, co ledwie dorówna konrołkowi, to marny nasz, userów, los smilies/sad.gif

Już widzę te utrzymujące się na stałym poziomie ceny...


O ile arty pisane przez RS noszą namiastkę profesjonalizmu, to odnosząc się do wydajności K8L jako ledwie dorównującej konrołowi przynajmniej w moim mniemaniu minoł sie z prawdą...

1. Nie wiemy jaki uzysk dadzą zminy architekrury w K8L (wątpie aby autor miał juz jakieś info na temat realnej wydajności).
2. Słabe skalowanie Conroe ze wzrostem przpustowości pamięci - a może silny wpły dobrego jej kontrolera na wydajność K8 (polecam niedawny art bodajrze na anandzie, gdzie jakby sobie poprzeciągać krzywe wychodzi że przy prędkości DDR2 - 1600Mhz wydajność np w grach obydwu procesorów byłąby równa.
3. Mniejsza wydajność Conreoe w aplikacjach 64bitowych (róznice 0-5%, jednak wiadomo ziarnko do ziarnka).


Podsumowując moim zdaniem, AMD K8L w porównaniu do Conroe w obecnym kształcie bedzie wydajniejszy, a nie ledwie zrównujący się z Conroe.
Zaloguj się, by móc komentować