Inne
Artykuły
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 15 »
Łukasz Guziak | 17.02.2018 | 20578 odsłon | 24 komentarze

D-Link DIR-882 ma wszystko to, co powinien mieć nowoczesny router. Nasze oczekiwania dodatkowo rozpaliła możliwość instalacji oprogramowania DD-WRT. Byliśmy ciekawi tego, jak alternatywny firmware wpłynie na działanie urządzenia, w tym jego osiągi. Czy oczekiwania zostały spełnione? Jak zakończył się pojedynek oprogramowania firmowego z DD-WRT? Zapraszamy do lektury.

więcej »
Maciej Zabłocki | 08.02.2018 | 14206 odsłon | 55 komentarzy

Sztuczna inteligencja w grach komputerowych odgrywa wielką rolę. To właśnie dzięki właściwie dopracowanym algorytmom możemy się wspaniale bawić i czerpać przyjemność z rywalizacji z wirtualnymi postaciami. Dacie wiarę, że początki SI sięgają 1951 roku? Przypomnę pokrótce, jak to się zaczęło i jakie gry były prawdziwym krokiem milowym w tej dziedzinie. Na wstępie jednak muszę stwierdzić, że od blisko dekady nikt nie potrafił nas zaskoczyć na tym polu.

więcej »
Mateusz Ozimek | 06.02.2018 | 20053 odsłony | 51 komentarzy

PlayerUnknown’s Battlegrounds  to jedna z najgłośniejszych gier 2017 roku. Produkcja studia Bluehole, stworzona we współpracy z Brendanem Greene'em, nadal zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży gier komputerowych. Niedawno zawitała również na konsole z rodziny Xbox One w ramach wczesnego dostępu. Czy warto już teraz się nią zainteresować? Sprawdzamy to w teście wydajności wersji przeznaczonej dla konsol Microsoftu.

więcej »
Mateusz Brzostek | 03.02.2018 | 13170 odsłon | 42 komentarze

Ujawnienie Meltdown i Spectre, dwóch sposobów na złośliwe zaatakowanie prawie wszystkich nowoczesnych komputerów, wprowadziło duże zamieszanie. Obok setki ważniejszych konsekwencji zmusza testerów sprzętu komputerowego do reakcji. Opiszę tutaj nadchodzące zmiany w testach procesorów – również te niezwiązane z aktualizacjami bezpieczeństwa.

więcej »
Bartosz Czechowicz | 27.01.2018 | 14765 odsłon | 24 komentarze

Konsola SNES Classic Mini i obietnica wznowienia sprzedaży odświeżonego NES-a wielu z nas zafundowały nostalgiczny powrót do lat 80. i 90. Niestety, w Polsce poprawione klasyczne urządzenia Nintendo albo kosztują znacznie więcej niż na Zachodzie, albo w ogóle nie można ich kupić. Klientów rażą też ograniczenia sprzętowe. W artykule przyjrzymy się więc najciekawszym konsolom retro, które mogą być atrakcyjnym zamiennikiem produktów z logo Wielkiego N.

więcej »
Mariusz Kolmer | 24.01.2018 | 51084 odsłony | 44 komentarze

Jen-Hsun Huang, współzałożyciel Nvidii, podczas jednej z prezentacji nowych rozwiązań technicznych stwierdził, że należy do pierwszego pokolenia graczy komputerowych. Dla drugiego bycie „gamerem” już nie jest czymś niezwykłym. W trzecim zaś każdy będzie mógł grać wirtualnie. Jak zatem sprawić, żeby graczem mógł się nazwać także właściciel lekko już pożółkłego, kilkuletniego peceta stojącego obok biurka, użytkownik służbowego laptopa z Core i3 i zintegrowanym GPU czy, o zgrozo, posiadacz macbooka? A przede wszystkim co zrobić, żeby trzeci „Wiesiek” poszedł w 60 kl./s i maksymalnych ustawieniach na pececie sprzed 5 lat? Jen-Hsun Huang zna odpowiedź na te pytania: GeForce Now.

więcej »
Piotr Urbaniak | 03.01.2018 | 17092 odsłony | 35 komentarzy

Ostatnio coraz więcej słychać o tzw. obliczeniach o precyzji połowicznej, które zdaniem marketingowców mają przynieść znaczącą poprawę optymalizacji (wydajności) gier. W teorii brzmi to niezwykle ciekawie. Koniec końców dwukrotny wzrost liczby operacji zmiennoprzecinkowych wykonywanych w ciągu sekundy względem powszechnie stosowanej precyzji pojedynczej robi wrażenie. Ale czy to nie brzmi zbyt pięknie, żeby było prawdziwe?

więcej »
Piotr Urbaniak | 24.12.2017 | 18375 odsłon | 16 komentarzy

Istnieje wiele poglądów na to, kto zainicjował niezwykle popularne dzisiaj usługi kupowania i/lub wypożyczania gier wideo za pośrednictwem globalnej sieci, bez wychodzenia z domu. Za prekursora wszystkich spójnych ekosystemów sieciowych związanych z grami zwykło się uważać albo Microsoft, który oferuje usługę Xbox Live, albo Valve z jego usługą Steam. Zbliżone rozwiązanie zapewniało już Atari 2600 na początku lat 80. XX wieku, na długo przed popularyzacją internetu.

więcej »
Maciej Zabłocki | 17.12.2017 | 66487 odsłon | 134 komentarze

Czasem wybór właściwego procesora jest trudny. Czy warto dołożyć, żeby mieć lepszy sprzęt? Dylematów nie brakuje. Rzućmy okiem na rynek procesorów i sprawdźmy, które modele są dzisiaj najbardziej atrakcyjne dla graczy. Posłużymy się danymi, które zebraliśmy podczas testów, i wskażemy najlepsze układy w poszczególnych przedziałach cen. 

więcej »
Piotr Urbaniak | 14.12.2017 | 23406 odsłon | 44 komentarze

Volta to kolejna architektura Nvidii, która korzysta z towarzyszącej nam od ponad dekady koncepcji procesorów CUDA. Volta, pierwotnie użyta na potrzeby procesora Tesla V100, wreszcie trafiła do sprzętu, przynajmniej teoretycznie, konsumenckiego – karty graficznej Titan V. Wkrótce możemy się spodziewać przystępniejszych implementacji. To doskonały powód do przestudiowania najistotniejszych założeń technicznych.

więcej »
Maciej Zabłocki | 13.12.2017 | 32110 odsłon | 93 komentarze

Karty z tego obrazka chyba nie musimy nikomu przedstawiać. W blisko 20-letnim rozwoju grafiki trójwymiarowej było mnóstwo kamieni milowych. Także początki były bardzo ciekawe, dlatego warto przypomnieć kluczowe karty graficzne i działalność firm, które stoją za ogromnym postępem w grafice 3D na komputerach osobistych. Ta niewątpliwie przeszła niesamowitą drogę, od kwadratowych zlepków pikseli do dzisiejszych, zachwycających wizualnie gier.

więcej »
Piotr Walkiewicz | 12.12.2017 | 21970 odsłon | 62 komentarze

Firma Matrox powstała w 1976 roku w kanadyjskim Quebecu. Do dziś produkuje karty graficzne, frame-grabbery czy sprzęt do budowania ścian wyświetlających obraz. W odróżnieniu jednak od okresu, na którym chcę się skupić, obecne produkty są przeznaczone wyłącznie do zastosowań stricte profesjonalnych. W tym felietonie przytoczę zatem ciekawą, choć nieco już zapomnianą, historię firmy, która miała ogromny wpływ na obecny kształt rynku kart graficznych.

więcej »
Redakcja we współpracy z firmą Huawei | 12.12.2017 | 52053 odsłony | 46 komentarzy

Co charakteryzowało rok 2017 w świecie smartfonów? Przede wszystkim dwa trendy. Pierwszy z nich, czyli zminimalizowane ramki wokół ekranu i wyświetlacze o proporcjach 18:9, zdążył już zadomowić się i przyjąć w kilku topowych modelach urządzeń. Drugi natomiast to ogromny krok naprzód, którego doświadczymy na razie tylko na jednym telefonie. Chodzi o procesor dedykowany sztucznej inteligencji wykorzystany w Huaweiu Mate 10 Pro.

więcej »
Piotr Urbaniak | 11.12.2017 | 31952 odsłony | 65 komentarzy

Cell, a właściwie Cell Broadband Engine, to jeden z najbardziej zagadkowych procesorów minionej dekady. Anonsowany jako prawdziwa rewolucja, ostatecznie znalazł się tylko w PlayStation 3, stając się przy tym prawdziwą zmorą programistów. Słynny John Carmack niegdyś nazwał go nawet po żołniersku „wrzodem na tyłku”. Wróćmy zatem na moment do roku 2006, w którym to Sony oficjalnie wprowadziło PS3, i przypomnijmy sobie bohatera tego artykułu.

więcej »
Bartosz Czechowicz | 10.12.2017 | 111313 odsłon | 52 komentarze

Przedsiębiorstwa z Chin szturmem wdarły się do rankingów największych producentów smartfonów. W kraju, który jeszcze kilka lat temu kojarzył się z tanią elektroniką o wątpliwej jakości, nagle jak grzyby po deszczu wyrosły firmy, które zaoferowały urządzenia znacznie tańsze – i nierzadko lepsze – od konstrukcji najbardziej uznanych marek. Dzisiaj przyjrzymy się najciekawszym modelom m.in. Xiaomi i Huawei.

więcej »
Piotr Skindzier | 09.12.2017 | 7801 odsłon | 7 komentarzy

„Rzeczywistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą” – mawiał podobno Einstein. Dzisiejsza technika raczej parafrazuje to spostrzeżenie. Obserwując różne „rodzaje” rzeczywistości, jakie nam na co dzień serwują dostawcy sprzętu czy oprogramowania, chciałoby się powiedzieć: „Iluzja staje się rzeczywistością, jeśli jest wystarczająco trwała”. Wybierzmy się zatem w krótką podróż po cyfrowym królestwie rzeczywistości.

więcej »
Piotr Kwiatkowski | 06.12.2017 | 51622 odsłony | 54 komentarze

Kolejne wersje smartfonów LG z serii V miały nas zachwycać swoją solidnością, nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, bardzo dobrym aparatem oraz zaawansowanym torem audio, który powinien zadowolić nawet bardzo wymagającego słuchacza. Najnowszy model V30 nie jest tu wyjątkiem. Czy pierwsza smartfonowa liga jest w zasięgu nowego flagowca Koreańczyków?

więcej »
Redakcja we współpracy z firmą Udemy | 05.12.2017 | 17452 odsłony | 28 komentarzy

Python to zaawansowany język programowania często wykorzystywany przy projektach wymagających skomplikowanej analizy danych. Postawili na niego tacy giganci jak IBM, NASA, a nawet Google dlatego warto mieć ten język na oku.

więcej »
Mateusz Brzostek | 01.12.2017 | 10096 odsłon | 63 komentarze

Kuba używał Battlestacji przez prawie dwa tygodnie, tworząc różne filmy do publikacji w „Komputer Świecie” i PCLab.pl, a także na galę Tech Awards. Zapytaliśmy go o wrażenia i poprosiliśmy, żeby pokazał przebieg przykładowych operacji równolegle na komputerze, którego używa na co dzień, i na stacji roboczej, którą otrzymał od nas.

więcej »
Piotr Urbaniak | 27.11.2017 | 28480 odsłon | 71 komentarzy

Pierwsza udana załogowa misja na Księżyc odbyła się blisko pół wieku temu, a wszystkim sterowały dwa komputery o mocy obliczeniowej porównywalnej z mocą współczesnych programowalnych kalkulatorów. Jak działały, w czym tkwiła tajemnica ich sukcesu i czy te nieco szydercze porównania są słuszne?

więcej »
Artykułów na stronę
1 2 3 4 5 6 7 ... 15 »
Aktualności
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 45
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 25
Chyba mało kto lubi gluty. 55
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Firma nie powtórzy błędu, który popełniła przy premierze modelu G6. 23
Firma kazała nam naprawdę długo czekać. 10
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 14
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 29
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 19
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Wymiana pasty daje duże korzyści. 41
Chyba mało kto lubi gluty. 55
Facebook
Ostatnio komentowane