Gry i konsole
Artykuły
Artykułów na stronę
« 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 »
Mieszko Krzykowski | 23.05.2011 | 147964 odsłony | 60 komentarzy

Co mają ze sobą wspólnego Nokia i Sony Ericsson? To, że obie firmy wprowadziły sprzęt, który miał połączyć w sobie smartfon i przenośną konsolę do gier. Nokia zrobiła to w 2003 roku, tworząc N-Gage, który to często trafia do różnego rodzaju rankingów najbardziej nieudanych projektów związanych z grami. Co prawda te sprzęt miał kilka zalet, a niektóre gry były bardzo dobre (na przykład niezapomniane Wormsy), ale coś po prostu nie wypaliło i skończyło się kompletnym fiaskiem, co przez lata odstraszało innych producentów smartfonów od eksperymentów tego typu. Po niespełna ośmiu latach od pojawienia się N-Gage swoich sił w tworzeniu konsolofonów próbuje Sony Ericsson. Głównym atutem Xperii Play, zwanej potocznie PlayStation Phone'em, ma być dostęp do gier z pierwszej i drugiej generacji stacjonarnych konsol Sony. Akurat Sony ma ogromne doświadczenie na polu rozrywki elektronicznej, więc są duże szanse, że nowy smartfon zyska popularność.

więcej »
Dawid Grzyb | 27.03.2011 | 143475 odsłon | 162 komentarze
Wreszcie doczekaliśmy się drugiej części gry, która sprawiła, że cztery lata temu nawet te najwydajniejsze komputery zapłakały. Nieco już leciwy Crysis wygląda świetnie nawet na tle najnowszych tytułów. Jest to jedna z tych gier, do których z przyjemnością wraca się nawet po latach, dlatego nieunikniona była jej kontynuacja. W Crysis 2 z tropikalnej dżungli przenosimy się do betonowej. Nowy Jork wita z szeroko rozpostartymi ramionami, a jego rezydentom nie sposób odmówić „gościnności”. Ale na nic innego nie liczyliśmy, w końcu część z nich jest nie z tego świata. więcej »
Dawid Grzyb | 06.03.2011 | 74672 odsłony | 39 komentarzy
Jeszcze kilka lat temu realia gier spod sztandaru pierwszoosobowych strzelanek nie miały za wiele wspólnego z obecnymi czasami. Ich tematem przewodnim było naparzanie do różnej maści kosmitów, a czas i miejsce rozgrywki to zazwyczaj odległa przyszłość i równie odległa planeta. Jednak szczęście miłośników FPS-ów utrzymanych w klimacie science fiction nie trwało długo. Rynek sprawił, że twórcy podobnych gier musieli zapewnić bardziej realistyczną zabawę, dlatego ostatnie lata upłynęły pod znakiem takich serii, jak: Medal of Honor, Counter-Strike, Battlefield. Ale są jeszcze firmy, które nie zapominają o graczach lubujących się w strzelaniu z przekombinowanych broni do groteskowych mutantów. Rodzime studio People Can Fly zafundowało nam mocno zręcznościowy tytuł, który w założeniach ma trafić w gusta właśnie takich osób. więcej »
Kamil .qam Przybysz | 27.02.2011 | 96303 odsłony | 69 komentarzy
Test Drive to wielka i bardzo znana seria, która złotymi zgłoskami zapisała się w historii gier komputerowych. Wydana niecałe pięć lat temu Unlimited dała marce nowy żywot i sprawiła, że uwierzyliśmy w istnienie prawdziwego, samochodowego MMO. Jej sequel jest rozwinięciem tej idei. Trudno jednak stwierdzić, czy obrany kierunek jest właściwy: do poważnej wyścigówki dodano irytujące elementy wyszarpnięte wprost z Simsów oraz azjatyckich „grindfestowych” sieciówek. więcej »
Dawid Grzyb | 12.12.2010 | 59412 odsłon | 21 komentarzy
Gry stworzone na podstawie przygód komiksowych bohaterów w większości są niezbyt udane. Do nielicznych wyjątków należą Batman: Arkham Asylum i Marvel Ultimate Alliance. Z obrazkowych herosów najbardziej oberwało się Spider-Manowi – liczba słabych produkcji z jego udziałem jest imponująca. Czy warto spędzić tych kilka godzin przy najnowszej, Spider-Man: Shattered Dimensions? więcej »
Kamil .qam Przybysz | 27.11.2010 | 99498 odsłon | 43 komentarze
Zastanawialiście się kiedyś, czy nie byłoby wspaniale móc po obejrzeniu dobrego filmu „kontynuować” historię na monitorach komputerów lub ekranach telewizorów? Wystarczyłoby zainstalować program albo podpiąć konsolę. Perspektywa wcielenia się w wielkiego wojownika, który w kinach zabijał tysiące wrogów, jest niesamowicie kusząca. Albo na odwrót! Po przejściu wybitnej gry aż chciałoby się pobiec do multipleksu i zobaczyć dalsze, już filmowe przygody ulubionych bohaterów. Jeśli dalej trapią Was takie rozterki, muszę z przykrością stwierdzić: to jest możliwe i… bardzo bolesne. więcej »
Kamil .qam Przybysz | 08.11.2010 | 509678 odsłon | 104 komentarze
Gry oraz laptopy bardzo rzadko idą w parze. Owszem, jest kilka mocarnych, wręcz futurystycznych modeli, które w teorii można nazwać przenośnymi, ale wszystkie mają sporo wad. Największą z nich jest cena, często astronomiczna. Nawet jeśli udaje się ją przełknąć, z przykrością stwierdzamy, że kolejne generacje mobilnych GeForce'ów lub Radeonów często nie dorastają do pięt swoim stacjonarnym braciom. Wtedy okazuje się, że kosztowny pseudolaptop po roku będzie już tylko ciężką i nieporęczną „cegłą”. Po długim namyśle stwierdziliśmy, że w naszym laboratorium da się pogodzić te dwa zwaśnione światy, i przetestowaliśmy trzy notebooki z dolnej półki w kilkudziesięciu bestsellerowych grach z przeszłości. więcej »
Dawid Grzyb | 17.10.2010 | 54924 odsłony | 31 komentarzy
Jest kilka ciekawych gier konsolowych, które nie pojawiły się w wersji na pecety, zdarza się też, że jakaś trafia na dyski blaszaków po długim czasie. Capcom należy do tych firm, które nie mają kłopotów z pamięcią i wydają swoje gry na kilka najpopularniejszych platform, także PC. Lost Planet 2 to dobrze zapowiadający się tytuł, który w wersji na konsole pojawił się pięć miesięcy temu. A przedwczoraj do sprzedaży trafiła jej pecetowa edycja, której dziś przyjrzymy się bliżej. więcej »
Dawid Grzyb | 16.10.2010 | 56794 odsłony | 27 komentarzy
Trudno jest dokładnie określić liczbę gier, w których głównym tematem są nieumarli mózgożercy, zwani potocznie zombie. Nieumarły pierwiastek zarówno w grach, jak i w filmach praktycznie zawsze ma tego samego współtowarzysza: strach. Gracze, których wymaganiom coraz trudniej jest sprostać, lubią się bać i cieszą się na wieść o każdej produkcji z zombie w roli głównej. Ba, entuzjaści takich gier lubują się w strzelaniu do nieumarłych, pozbawianiu ich głów, przebijaniu, paleniu, ćwiartowaniu i wielu innych, równie ciekawych sposobach zadawania śmierci po raz drugi! Naprzeciw oczekiwaniom tej dość licznej grupy wyszła znana firma Capcom. Na drugą część Dead Rising ludzie z Capcomu kazali czekać cztery lata. Tylko tym razem postanowili nie zaniedbywać braci pecetowej i chwała im za to, bo z Dead Rising 2 już od dawna wązaliśmy spore nadzieje. więcej »
Mieszko Krzykowski | 09.10.2010 | 335725 odsłon | 61 komentarzy
Zainteresowanie wyścigami Formuły 1 rośnie w naszym kraju niczym fascynacja skokami narciarskimi w okresie szczytowej formy Adama Małysza. Jest to głównie zasługa osiągnięć Roberta Kubicy. Okazuje się jednak, że jest tak nie tylko w Polsce. Na całym świecie coraz więcej osób chce oglądać samochody kilkadziesiąt razy z rzędu pokonujące ten sam zamknięty tor wyścigowy. To pociągnęło za sobą zapotrzebowanie na następną grę wyścigową z F1 w roli głównej, zwłaszcza że ostatnia pojawiła się dość dawno. Dostrzegli to ludzie z Codemasters, czyli twórcy jednych z najlepszych gier wyścigowych ostatnich lat. Efektem ich pracy jest F1 2010, która została dość ciepło przyjęta przez recenzentów i sprzedaje się na całym świecie jak ciepłe bułeczki. Tym razem jednak nie będziemy mówić o tym, czy gra jest dobra czy nie, a o tym, na jakim sprzęcie da się w nią zagrać bez obawy, że obraz będzie przypominał Sapera. więcej »
Dawid Grzyb | 18.09.2010 | 42595 odsłon | 23 komentarze
Dziś tylko wyjątkowo ciekawe postacie z gier komputerowych zapadają w pamięci graczy. Najprostszą drogą do stworzenia takiego bohatera jest uczynienie go mocno kontrowersyjnym, co sprawdziło się w przypadku dwójki przestępców: Adama „Kane'a” Marcusa i Jamesa Setha Lyncha. Minęły trzy lata od pojawienia się pierwszej gry z udziałem tych dwóch nieprzebierających w środkach kryminalistów. Mimo że pierwsze przygody Kane'a i Lyncha zostały ocenione dość przeciętnie, ci dwaj antybohaterowie dali się lubić. Kane był porywczy i brutalny, a Lynch miewał ataki ostrej niewydolności umysłowej, co sprawiało, że był to dość barwny typ. Rok 2010 przyniósł drugą część przygód dwójki narwańców. więcej »
Dawid Grzyb | 15.08.2010 | 86720 odsłon | 97 komentarzy
Jest kilka specyficznych firm, które każą czekać graczom na swoje produkty latami, ale jedna z nich jest naprawdę wyjątkowa. Mowa, oczywiście, o Blizzardzie, którego dokonań chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Ta firma nigdy nie spieszyła się z wydawaniem swoich produktów, ale gdy już to robiła, gracze byli po prostu wniebowzięci. Na drugą wersję StarCrafta trzeba było czekać dwanaście lat. Blizzard nie próżnował w tym okresie. Jednak po tym, jak ukazało się Diablo II i dodatek do niego, jedynym tytułem firmy, który ujrzał światło dzienne, był World of Warcraft – najpopularniejsza gra MMORPG na ziemi. Ale już od jakiegoś czasu do sieci wyciekały informacje o kontynuacji StarCrafta. Wreszcie gra trafiła na półki, a nam nie pozostało nic innego jak tylko przekonać się, czy faktycznie warto było na nią czekać ponad dekadę. więcej »
Kamil .qam Przybysz | 31.07.2010 | 69119 odsłon | 97 komentarzy
Graczy komputerowych zasadniczo można podzielić na dwa gatunki: tych zaprawionych w bojach oraz niedzielnych. I nie da się ukryć, że hardkorowiec i każual są na wojennej ścieżce. Co prawda sprawę zdaje sobie z tego tylko ten pierwszy, ale gdyby drugi dowiedział się, jaką ma opinię, też szybko chwyciłby za broń… Dlaczego w świecie „prawdziwych” graczy nazwanie czegoś lub kogoś casualowym uznaje się za jedną z największych zbrodni? Jest to okazanie dezaprobaty oraz braku szacunku – przecież maniak, który połamał dwie klawiatury i trzy pady, nie będzie się bratał z kimś, kto wczoraj kupił sobie Wii. Choć wydaje się to oczywiste, historia tego konfliktu jest dość zagmatwana i prowadzi do dość nieoczekiwanych wniosków. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 24.07.2010 | 106462 odsłony | 50 komentarzy
Około trzech lat temu firma Logitech zaprezentowała kierownicę G25. Wysoka jakość wykonania, skórzane koło kierownicy, trzy niezależne pedały, podwójny silnik sprzężenia zwrotnego – ten model szybko stał się obiektem westchnień wielu fanów gier wyścigowych. Nie zrażała ich nawet wysoka cena czy drobne wady, które ujawniały się po dłuższym użytkowaniu. I gdy wydawało się, że nic lepszego powstać już nie może, własną rękawicę podnieśli projektanci Logitecha. Bacznie przyglądali się oni wszystkim uwagom, jakie pod adresem G25 kierowali jej posiadacze, i postanowili na jej podstawie stworzyć wersję pozbawioną większości mankamentów. Tak oto powstał bohater dzisiejszego artykułu – Logitech G27. Pojawia się jednak pytanie, czy przy okazji poprawek, unowocześnień i innych plastycznych operacji nie wycięto pacjentowi jakiegoś zdrowego organu. więcej »
Dawid Grzyb | 17.07.2010 | 80574 odsłony | 61 komentarzy
Rodzima firma City Interactive zajmuje się produkcją gier kierowanych do mniej wybrednych graczy. Przynajmniej do tej pory tak było, ponieważ w najnowszą włożono więcej pracy oraz środków niż zazwyczaj. Produkcja Sniper: Ghost Warrior trwała dwa lata, a budżet sięgnął trzech milionów złotych. Już od pewnego czasu w sieci krążyły zdjęcia oraz materiał wideo, które dawały nadzieję na polską grę na światowym poziomie. Nasz apetyt został dodatkowo pobudzony wykorzystanym silnikiem graficznym, Chrome Engine 4, użytym m.in. w Call of Juarez: Bound in Blood. Nie mogliśmy przepuścić okazji i nie przyjrzeć się najnowszemu dziełu firmy, w końcu chodzi o nasz krajowy produkt, prawda? więcej »
Dawid Grzyb | 11.07.2010 | 50735 odsłon | 27 komentarzy
W dobie kolejnych klonów Battlefielda i Call Of Duty trudno o innowacyjną fabularnie grę z gatunku FPS. Nie czepiamy się tych dwóch serii, bo i one mają swój urok. Do nas jednak bardziej przemawia przekombinowana broń, nierealna fabuła i masa dziwacznych przeciwników. Raven Software ma wprawę w tworzeniu właśnie takich gier. Po dość udanym Wolfensteinie studio przedstawia nam Singularity – grę, którą śmiało możemy wrzucić do tego samego worka co serię Bioshock czy Quake. Fabuła ponownie dotyczy dziwnych eksperymentów naukowych. I to był właśnie nasz punkt zaczepienia, od którego postanowiliśmy zacząć przygodę w Singularity. więcej »
Dawid Grzyb | 26.06.2010 | 51110 odsłon | 38 komentarzy
W branży rozrywki komputerowej można wyróżnić kilka serii, które zasługują na miano kultowych, i gry spod znaku Prince of Persia zdecydowanie zaliczają się do tej grupy. Pierwsza przygodówka z perskim księciem w roli głównej pojawiła się w 1989 roku. Po bardzo dobrych Piaskach czasu, Duszy wojownika oraz Dwóch tronach studio Ubisoft Montreal zaskoczyło nas pod koniec 2008 roku następną, odrobinę kreskówkową częścią, która fabularnie była zupełnie niezwiązana z trzema poprzednimi. Po dalszych dwóch latach fani serii doczekali się Zapomnianych piasków. Akcja najnowszej odsłony przygód księcia została umiejscowiona pomiędzy Piaskami czasu a Duszą wojownika i ma dać odpowiedź na pytanie, co działo się z księciem w tym czasie. więcej »
Dawid Grzyb | 19.06.2010 | 45124 odsłony | 18 komentarzy
Komputerowi tajni agenci to temat znany każdemu miłośnikowi elektronicznej rozrywki. Liczba gier o ich niebezpiecznym żywocie jest naprawdę imponująca i większość cieszy się zadziwiającą popularnością. Wraz z upływem lat wszystkie stają się fabularnie coraz bardziej dojrzałe. Odchodzi się od stereotypu idealnie praworządnego tajniaka, który działa w imię sprawiedliwości na świecie. Wiadomo, że każdy człowiek ma swoje mroczne strony, a wybory, których dokonuje, muszą mieć konsekwencje. Alpha Protocol była określana jako przygoda, w której skutki każdej decyzji gracza będzie można wyraźnie odczuć. Mało tego, gra zapowiadała się jako całkiem niezły, komputerowy erpeg. Czy studio Obsidian stanęło na wysokości zadania? więcej »
Dawid Grzyb | 12.06.2010 | 63016 odsłon | 50 komentarzy
Niedawno pisaliśmy na łamach PCLab.pl o grze Split/Second: Velocity. Jej twórcy odrobinę inaczej podeszli do wyścigów samochodowych. Gra miała zręcznościowy charakter i była mocno uproszczona. Jej istotą była możliwość pozbywania się rywali za pomocą otoczenia, które okazało się wyjątkowo skuteczną bronią. Parę dni po Split/Second: Velocity ukazała się gra Blur. Obydwie możemy śmiało wrzucić do tego samego worka: Blur też jest zręcznościówką, ale jest w niej jeszcze więcej walki, bardziej bezpośredniej. więcej »
Dawid Grzyb | 30.05.2010 | 74571 odsłon | 50 komentarzy
Dawno, dawno temu, kiedy gry komputerowe nie były szczególnie zróżnicowane, wszelkiej maści wyścigi samochodowe sprowadzały się do radosnego krążenia w kółko bez żadnych udziwnień. Na przestrzeni kilku ostatnich lat dało się zauważyć, że niektórzy gracze komputerowi szukają nowych wyzwań w takich grach. Tradycyjne symulatory jazdy cieszą się niesłabnącą popularnością. Ale rynek wita z otwartymi ramionami te gry, które wnoszą powiew świeżości do gatunku. Nie inaczej jest z najnowszą zręcznościówką studia Black Rock. Gra Split/Second: Velocity w założeniu ma dostarczyć zabawy wszystkim tym, którzy lubią brutalne i uproszczone do granic możliwości „wyścigówki”. więcej »
Artykułów na stronę
« 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 »
Aktualności
Nowy "zabójca flagowców" coraz bliżej. 5
Pochwal się osiągnięciami i statystykami. 6
Decyzja wpisuje się w nową politykę firmy Gabe’a Newella. 6
Bardzo przyjemna paczka. 1
System nie zadebiutuje jednak pod nazwą Spring Creators Update. 11
Wydarzenie pod hasłem „Inteligentna organizacja”. 1
Nad wiosenną aktualizacją Windows 10 wisi jakieś fatum. 44
Pomysł szefowej AMD. 43
Radeon to wolność wyboru. AMD w ciekawy sposób uderza w Nvidię i jej program GPP. 75
Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że branża IT przeżywa rozkwit. 42
Dziś Motorola pokazała swoje najnowsze smartfony, Motorola G6, G6 Play i G6 Plus. 9
Wygląda na to, że osiem rdzeni w konsumenckich procesorach Intela może pojawić się wcześniej niż można było się spodziewać. 31
Na premierę pewnie jeszcze „trochę” poczekamy. 13
Rozgrywki prawdopodobnie trafią do nowej Fify. 10
Facebook
Ostatnio komentowane