artykuyGry i konsole

Fallout 4 – recenzja

Dawid Grzyb 14.11.2015 110

Fallout 4 w kocu jest dostpny. Ponad siedem lat czekalimy na kolejn penoprawn cz kultowej serii. Po raz kolejny gr stworzya i wydaa Bethesda, co pozwolio z duym prawdopodobiestwem przewidzie efekt. Oto nasza recenzja.

Far Cry - bardzo mia niespodzianka

Piotr Czyszczo 14.08.2004 89
W annaach elektronicznej rozrywki rok 2004 zapisze si z pewnoci jako rok nadziei, spektakularnych premier i kilku poraek. Nadzieja to rycha premiera drugiej odsony kultowego Half-Life oraz dostpny ju Doom 3. Sporym zawodem by za to wietnie zapowiadajcy si Breed i wyczekiwany przez fanw gier fabularnych Deus Ex 2. Miym akcentem byo ciepe przyjcie rodzimego Painkillera na trudnym, zachodnim rynku. Jednake nie trudno zgadn, i rytm serca brany komputerowej rozrywki bije wedug taktu nadawanego przez dwie, wymienione wczeniej mega produkcje. Ta swoista dychotomia, a raczej informacyjny dyktat bezwiednie narzucony przez dwch deweloperw – id Software i Valve – zaczyna powoli nuy. Nie zrozumcie mnie le, drodzy czytelnicy. Od kilku dobrych lat jestemy do znudzenia bombardowani kolejnymi doniesieniami, sensacyjnymi ploteczkami i wywiadami z napuszonymi twrcami obydwu gier. Wyciek wersji alfa Doom 3, kradzie kodu z niezabezpieczonego komputera Gabe Newella i tak dalej. Zwariowany, enujcy spektakl, ktrego my – gracze – jestemy niestety czci. Na marginesie tej bezpardonowej, marketingowej potyczki nagle pojawia si niezbyt znana szerszej publicznoci firma CryTek. Programici z zapyziaego Koburga – ledwie 50-tysicznego miasteczka na pnocy Bawarii – stworzyli program, ktry moe miao stawa w szranki z „wielkimi tego wiata”. Mowa rzecz jasna o Far Cry, grze, ktra od dnia swej premiery (marzec tego roku) okupuje wiatowe listy przebojw.

Far Cry 1.2 - Shader Model 3.0 w akcji

Pawe Pilarczyk 12.07.2004 79
Od firmy NVIDIA otrzymalimy do testw patch 1.2 dla gry Far Cry. Cho pierwsze plotki o atce 1.2 mwiy o nowych, niespotykanych dotd efektach graficznych, uzyskanych na kartach GeForce 6800 (dziki jednostkom Pixel Shader 3.0 i Vertex Shader 3.0), to w rzeczywistoci ata jedynie przyspieszy gr. Patch 1.2 faktycznie dodaje wsparcie dla modelu cieniowania 3.0 (Shader Model 3.0), jednak na razie skupiono si wycznie na skrceniu programw dla jednostek Vertex Shader i Pixel Shader, tak e dziaaj one teraz bardziej efektywnie.

Przeprowadzilimy szereg testw w grze Far Cry 1.2 na karcie GeForce 6800 Ultra. Czy w trybie Shader Model 3.0 uzyskujemy wzrost wydajnoci, jak to obiecuje NVIDIA?

Far Cry 2 – nie do koca sequel

Pawe Pilarczyk 02.11.2008 67
Gdy w 2004 roku ukaza si Far Cry, zaskoczy praktycznie wszystkich. Nikt nie traktowa powanie niewielkiego studia Crytek, ktre starao si narobi wok siebie troch szumu demem technologicznym X-Isle. Nikomu nawet nie przyszo do gowy, e niepozorna niemiecka firemka prowadzona przez trzech Turkw moe wyda tytu, ktry zwrci czyjkolwiek uwag, zwaszcza e w 2004 roku, gdy debiutowa Far Cry, wszyscy i tak czekali na gry Doom 3 i Half-Life 2. A tu bach! Far Cry okaza si niesamowitym przebojem.

Far Cry 3 – recenzja najnowszej gry Ubisoftu

Dawid Grzyb 02.12.2012 101

Gdy pierwszy Far Cry ujrza wiato dzienne, mia wszystko co trzeba: niez fabu, w tym zaskakujcy zwrot akcji, znakomit grafik oraz nieziemsk grywalno. Dlatego jest to jedna ztych gier, doktrych wraca si po latach, czekajc na kontynuacj. Niestety, Dwjka pozostawia pewien niesmak, nawet pomimo kilku elementw, ktre wykorzystano z niemaym powodzeniem w poprzedniku. Najnowsza, trzecia cz sprawia wraenie, jakby chciaa pogodzi dwie wczeniejsze. Co z tego wyszo?

Far Cry 3 – test kart graficznych i procesorw

ukasz Marek 29.11.2012 285

Wyglda na to, e seria Far Cry ma ustalony cykl wydawniczy: kada kolejna cz pojawia si co cztery lata. Dzi do sprzeday trafia Far Cry 3. Wcielamy si w Jasona Brody'ego, ktry bdc nawakacjach, wpada w nieze tarapaty i... Nie zdradzimy nic wicej, bo za kilka dni bdziecie mogli o tym przeczyta w naszej recenzji. Narazie powiemy tylko tyle, e grafika jest zdecydowanie ponadprzecitna, a rajska wyspa, ze swoj rnorodn rolinnoci, stwarza programistom rozlege pole do popisu. Ale nie jest tajemnic, e aby to wszystko pynnie wywietli, trzeba mie niezy sprzt. Jaki? Oto test kart graficznych i procesorw w Far Cry3!

Far Cry 4 – recenzja

Dawid Grzyb 19.11.2014 33

Na Far Cry 4 przyszo nam czeka blisko dwa lata. Przez ten czas wiele si wydarzyo w brany elektronicznej rozrywki, pewne rzeczy pozostaj jednak mniej wicej takie same. Ju materiay zapowiadajce gr wiele zdradzay o tym, jaka bdzie najnowsza cz serii Far Cry. Pora si przekona, czy dostalimy odgrzewany kotlet czy moe co bardziej wykwintnego. Oto nasza recenzja.

Far Cry 5 – porwnanie wydajnoci kart graficznych i procesorw

Mateusz Ozimek 06.04.2018 47

Najnowsza gra z serii Far Cry przenosi nas do zalesionych terenw hrabstwa Hope, gdzie przyjdzie nam walczy z wiernymi czonkami sekty Bramy Edenu. Czy jednak naprzeciw graczom nie stan rwnie wymagania sprztowe? Oto test kart graficznych i procesorw w Far Cry5.

Far Cry New Dawn- test wydajnoci kart graficznych i procesorw

Mateusz Ozimek 14.02.2019 47

Far Cry New Dawn stanowi kontynuacj wydarze z poprzedniej odsony gry z serii wydawanej przez Ubisoft. Sprawdzilimy, jakie wymagania przed sprztem komputerowym stawia nowa wersja Hope County. Oto test kart graficznych i procesorw w Far Cry New Dawn.

Final Fantasy XV Windows Edition – porwnanie wydajnoci kart graficznych i procesorw

Mateusz Ozimek 14.03.2018 65

Final Fantasy XV to kolejna cz jednego z najbardziej znanych cykli gier RPG. Pocztkowo wydana na konsole nowej generacji, po przeszo roku trafia w wersji kompletnej na PC. Czy zdoa zachwyci swoim wygldem zapalonych pecetowych graczy? Oto nasz test procesorw i kart graficznych w tej grze.

Football Manager 2007

Jakub Kralka 12.11.2006 44
Managery pikarskie to nad wyraz specyficzny gatunek gier. Grupa, do ktrej s adresowane wydaje si by niezwykle wska – w kocu nawet jeli kto ju interesuje si komputerow rozrywk, to nie musi go wcale krci pika nona, a tym bardziej dugie i wymagajce wzmoonej koncentracji lczenie przy rnego rodzaju statystykach i tabelkach. I rzeczywicie co w tym jest – mao ktry gracz “z prawdziwego zdarzenia” odway si sign po Football, Championship czy te FIFA Managera. Zupenie jednak wbrew tej opinii stoj statystyki sprzeday, ktre ju od lat pokazuj, e gry te sprzedaj si wrcz rewelacyjnie.

Fortnite – test wydajnoci procesorw i kart graficznych

Mateusz Ozimek 21.08.2017 44

Dzi sprawdzamy w dziaaniu jedn z ciekawszych produkcji ostatnich miesicy. To gra z widokiem TPP, w ktrej odpieramy inwazj potworw w kooperacji z trzema innymi graczami. Pozyskujemy surowce i budujemy baz oraz uzbrojenie, ktre pomog nam wyj z tej bitwy zwycisko. Oto test procesorw i kart graficznych w Fortnite.

Forza Horizon 2 – recenzja

SCSI 25.09.2014 48

Zarwno Forza Horizon 2, jak te Forza Motorsport 5 sprawiaj, e obecnie Xbox One pod wzgldem liczby dostpnych „cigaek” deklasuje konkurencj, PlayStation 4. A to przede wszystkim Sony latami rozpieszczao mionikw sportw motorowych. Sytuacja odrobin si zmienia, kiedy na Xboksa 360 zawitay znakomite kontynuacje serii Project Gotham Racing oraz Forza Motorsport, a take wiea pierwsza cz Forza Horizon. Dostpna ju od pierwszego dnia na Xboksa One Forza Motorsport 5 i wanie trafiajca do sklepw Forza Horizon 2 bd twardym orzechem do zgryzienia dla ekip Polyphony Digital i Evolution Studios – twrcw serii Gran Turismo i nadchodzcej gry DriveClub.

Forza Horizon 4 – porwnanie wydajnoci kart graficznych, procesorw i konsol

Mateusz Ozimek 28.09.2018 121

Najnowsza cz wycigowej serii Forza Horizon zbiera bardzo wysokie oceny. Sprawdzamy, czy mimo niskich wymaga sprztowych oprawa graficzna stoi na wysokim poziomie. Oto test gry Forza Horizon 4 w wersji na komputery osobiste oraz konsole Xbox One.

Forza Motorsport 7 – test wydajnoci procesorw i kart graficznych [AKTUALIZACJA – sprawdzamy nowsze sterowniki]

Piotr Gob 18.10.2017 94

Forza Motorsport 7 jest reklamowana przez swoich twrcw, studio Turn 10, jako najadniejsze wycigi samochodowe w historii tego gatunku. Sprawdzilimy, czy te zapewnienia maj pokrycie w rzeczywistoci i czy wspczesny sprzt pozwala rywalizowa w tej grze w rozdzielczoci 4K i staych 60kl./s.AKTUALIZACJA: dodalimy krtk informacj o dziaaniu gry z wykorzystaniem najnowszych sterownikw AMD (wersja 17.10.2) i Nvidii (388.00).

Full Spectrum Warrior - pocztwki z Zekistanu

Piotr Czyszczo 20.02.2005 36
Marketing! To jedyna rzecz, ktra odstrasza mnie czasami od gier komputerowych. Propagandowa papka, bez enady wtaczana do gw dnych sensacji dziennikarzy przez specw od rynku i „brany”. Nie inaczej byo w przypadku Full Spectrum Warrior. Chwytliwe, nadte haseko o wkadzie programistw z Pandemic Studios w tworzenie ultra-realistycznego symulatora pola walki na potrzeby U.S. Army, byo motorem napdowym promocji tego tytuu na caym wiecie. Do tych wszystkich rewelacji podchodziem z wrodzonym sceptycyzmem. Wielokrotnie zapowiedzi twrcw gier mijay si z rzeczywistoci. Jak jest w przypadku Full Spectrum Warrior? Czy twrcy rednio udanego Battlezone 2 i Dark Reign 2 oraz fatalnej strategii czasu rzeczywistego – Army Men, stanli na wysokoci zadania? Czy tworzc swoisty melan kilku gatunkw gier nie popenili bdu? Zaraz si o tym przekonamy.

Games Convention 2006 - fotorelacja z targw

Pawe Pilarczyk 26.08.2006 109
W Lipsku (Niemcy) trwaj wanie targi gier komputerowych Games Convention. Impreza rozpocza si 24 sierpnia i trwa bdzie do 27 sierpnia. W piciu halach o cznej powierzchni 90 tys. metrw kwadratowych wystawiaj si wszyscy wiodcy producenci i wydawcy gier komputerowych. Organizatorzy szacuj, e tegoroczn edycj targw odwiedzi 150 tys. osb, w tym 2500 dziennikarzy z caego wiata. Wrd tych ostatnich znalazo si dwch reprezentantw redakcji PCLab.pl.

Games Convention 2008 - relacja

Mieszko Krzykowski 06.09.2008 56
W dniach 20–24 sierpnia odbyy si w Lipsku jedne z najwikszych na wiecie targw gier komputerowych. Ponad 500 firm z caego wiata miao swoje wystawy w gigantycznym kompleksie hal. Mielimy okazj zagoci na tych targach na cztery godziny. Niestety, to zbyt mao czasu, eby dokadnie wszystko obejrze, jednak udao nam si dotrze do kilku ciekawych stoisk.

GDC 2013: AMD idzie za ciosem. Gaming Evolved, Radeon Sky oraz nowa Ruby

Mateusz Brzostek 27.03.2013 51

Najpierw informacje o sprzcie AMD wnajnowszych konsolach, potem promocje zgrami i Radeon HD 7790– AMD ostatnimi czasy nie szczdzi wysikw, aby udowodni, e traktuje graczy tak powanie, jak tylko si da. Naodbywajcej si w San Francisco konferencji GDC 2013 pokazano par nowych produktw oraz kilka znanych i obiecano dalsze podnoszenie poprzeczki w dziedzinie rozpieszczania graczy. Wszystko to brzmi jak „marketingowa papka”, ale w istocie ni nie jest.

Ghost Recon Future Soldier – test kart graficznych

ukasz Marek 09.07.2012 134

Poniewa nowa gra Ghost Recon Future Soldier ma spore wymagania sprztowe, postanowilimy zmierzy w niej wydajno rnych kart graficznych. Przetestowalimy 27 dostpnych na rynku ukadw w konfiguracji z trzema platformami procesorowymi.