Gry i konsole
Artykuły
Artykułów na stronę
« 7 8 9 10 11 12 13 ... 16 »
Kamil .qam Przybysz | 04.04.2010 | 98934 odsłony | 92 komentarze
Przez ostatnie lata utarło się przekonanie, że brutalna przemoc i gorący seks potrafią sprzedać wszystko. Najlepiej widać to na przykładzie kina – krwawe horrory oraz głupawe komedie z roznegliżowanymi amerykańskimi „nastolatkami” cieszą się nieustającą popularnością. Fakt, nawet mnie trudno jest przejść obojętnie obok billboardu, na którym straszy psychopatyczny rzeźnik lub wdzięcznie rozkłada się kolejna aktorka w samej bieliźnie. Jednak w przypadku gier taki mechanizm nie działa. Powiem więcej: stwierdzenie, jakoby mord i gwałt windowały sprzedaż kolejnych części Grand Theft Auto, jest wierutną bzdurą. więcej »
Dawid Grzyb | 22.03.2010 | 118813 odsłon | 145 komentarzy
Gra S.T.A.L.K.E.R. pokazała, jak przyjemna, wciągająca i klimatyczna może być eksploracja terenu zdewastowanego w katastrofie nuklearnej. Była na tyle oryginalna, że nie została zapomniana w nawale innych gier z gatunku FPP. Miejsca „przyjemne inaczej”, które zwiedza gracz, oraz walka z bardzo osobliwymi stworzeniami pobudzały wyobraźnię i tworzyły nieziemski nastrój. Zadowolona z sukcesu firma THQ postanowiła dać szansę studiu 4A Games, które debiutuje grą Metro 2033. Na pierwszy rzut oka zarówno S.T.A.L.K.E.R., jak i Metro 2033 są do siebie podobne. Ale pozory mogą mylić. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 14.03.2010 | 68713 odsłon | 80 komentarzy
Blisko dwa lata temu pojawiła się gra Assassin's Creed. Projekt miał bardzo ciekawy pomysł i fabułę, jednak sposób wykonania wzbudzał wiele kontrowersji. Jednym tytuł bardzo się spodobał, inni wytykali mu bezsensowne ograniczenia, wtórność i niski poziom trudności. Kilka dni temu światło dzienne ujrzała pecetowa wersja drugiej części serii opowiadającej o zmaganiach asasynów z templariuszami. Z czego wynikało blisko czteromiesięczne opóźnienie w stosunku do wersji na konsole i czy twórcy wyciągnęli jakieś wnioski z krytycznych uwag od fanów pierwszej części? więcej »
Dawid Grzyb | 20.02.2010 | 60610 odsłon | 55 komentarzy
Gra Bioshock narobiła sporo zamieszania, gdy się ukazała ponad dwa lata temu. Bardzo dobry wątek fabularny, grafika idealnie odzwierciedlająca lata sześćdziesiąte, klimat – to główne atuty tej gry. Doczekaliśmy się wreszcie kontynuacji, dzięki której po raz kolejny przyjdzie nam eksplorować podwodne miasto Rapture. Największą zmianą jest postać, w którą wciela się gracz: tym razem postrach miasta Rapture, czyli Big Daddy, to właśnie my. więcej »
Dawid Grzyb | 15.02.2010 | 108325 odsłon | 89 komentarzy
Szanujący się fan science fiction powinien znać postacie Obcego i Predatora. Każdy z nich pojawia się w paru filmach. Obaj walczą ze sobą m.in. w komiksie, filmie oraz grze komputerowej – a w samym środku zawsze jest człowiek. Dzięki studiu Rebellion doczekaliśmy się wreszcie kontynuacji gry, która ostatni raz gościła na komputerach osobistych dziewięć lat temu. więcej »
Dawid Grzyb | 07.02.2010 | 68497 odsłon | 98 komentarzy
No i stało się. Prawie dwa lata przyszło czekać fanom komputerowych przygód komandora Sheparda. Jak wiadomo, pierwsza część Mass Effect została bardzo ciepło przyjęta przez graczy. Stało się tak głównie dlatego, że była bardzo rozbudowana i grywalna, prawdziwie epicka – i zdecydowanie zasłużyła, aby zaliczyć ją do gatunku cRPG. Oklaski za pierwszą część należą się studiu BioWare, które stworzyło m.in. sagi Baldur's Gate oraz Neverwinter Nights, jak również Dragon Age'a – grę trzymającą poziom poprzedników. Ci z Was, którzy ukończyli pierwszą część Mass Effect, wiedzą, że nie wszystko zostało w niej do końca wyjaśnione. Czy Dwójka jest jej godnym następcą? Czy dla Sheparda znów znajdzie się zajęcie? więcej »
Dawid Grzyb | 31.01.2010 | 46611 odsłon | 44 komentarze
O grze Dark Void było głośno na długo przed tym, jak się ukazała. Założenie twórców było wyjątkowo proste: fabuła łącząca gatunek science fiction z realiami II wojny światowej to przepis na murowany hit. Gdy do obiecującej fabuły dodamy charyzmatycznego bohatera głównego, damę u jego boku oraz niezidentyfikowane obiekty latające... Cóż, zapowiada się ciekawie. Obecnie gry muszą też mieć odpowiednio wysoką jakość oprawy audiowizualnej, więc wybrano Unreal Engine 3.0. Pora odpowiedzieć na pytanie, co powstało z połączenia tych wszystkich elementów w jedną całość.  więcej »
Mieszko Krzykowski | 21.12.2009 | 639956 odsłon | 143 komentarze
Nie trzeba nikogo przekonywać, że DirectX 10 nie przyjął się zbyt dobrze. Były dwa główne powody: przywiązanie tej wersji do Visty i brak kompatybilności wstecznej z DirectX 9. Ponadto nowe API nie przyniosło niczego rewolucyjnego. Dlatego na pierwszą grę korzystającą z niego w jakikolwiek sposób musieliśmy czekać 10 miesięcy. Z DirectX 11 jest sporo lepiej: dwa miesiące po wprowadzeniu Windows 7 i DirectX 11 dostępne są trzy gry wykorzystujące niektóre funkcje nowego produktu Microsoftu. więcej »
Dawid Grzyb | 13.12.2009 | 56355 odsłon | 53 komentarze
Postapokaliptyczny świat, mutanci, powrót społeczności plemiennej oraz nieustanna walka – kto z miłośników Fallouta czy Mad Maksa nie lubi takiego ciężkiego klimatu? Nie ma takich. Studio Gearbox Software stworzyło m.in. parę udanych dodatków do gry Half-Life oraz kilka gier z serii Brothers in Arms. Teraz postanowiło wykorzystać odważne połączenie dwóch gatunków gier: komputerowego erpega oraz strzelaniny z perspektywy pierwszej osoby. Taki miszmasz już się zdarzał, ale za grą Borderlands przemawiają dwie rzeczy: bardzo dobry silnik graficzny oraz luźne, odrobinę groteskowe podejście do tematu życia w wyjątkowo niemiłym, ale kolorowym świecie. Czy gra faktycznie zasługuje na to, żeby dać jej szansę? Czy twórcom udała się symbioza dwóch popularnych gatunków? Przekonajmy się. więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 28.11.2009 | 95754 odsłony | 138 komentarzy
W historii kinematografii i gier komputerowych czasami pojawiały się tytuły tak dobre, że już w dniu premiery było wiadomo, iż wkrótce pojawi się ich kontynuacja (lub kontynuacje). I nie chodzi jedynie o odcinanie kuponów i zarabianie na świetnie przyjętej marce. To coś więcej. To chęć zgłębienia przedstawionego w pierwowzorze tematu, pokazania wydarzeń z innej perspektywy czy skupienia się na dalszych losach bohaterów, którzy nie zawsze okazują się czyści jak łza i jedną egoistyczną decyzją potrafią zniszczyć swój kryształowy wizerunek w naszych oczach. Większość z nas nie wyobraża sobie, że mogłyby nie powstać takie produkcje, jak: Ojciec chrzestny II, Obcy - decydujące starcie, Mroczny rycerz, Fallout 2, Diablo II, Half-Life 2, Final Fantasy VII, Street Fighter II, Grand Theft Auto 3, Tomb Raider II: The Dagger of Xian czy Warcraft III: Reign of Chaos. Według wielu analityków, komentatorów, dziennikarzy oraz samych graczy najnowsza część serii Call of Duty o podtytule Modern Warfare 2 bez wątpienia ma szansę trafić na tę listę niezapomnianych sequeli (z różnych względów). Ale nie uprzedajmy faktów i sprawdźmy, co tym razem zaproponował nam tandem Infinity Ward i Activision. więcej »
Dawid Grzyb | 10.10.2009 | 49313 odsłon | 57 komentarzy
Znana i lubiana, głównie przez brać konsolową, firma Capcom wstrząsnęła światem w 1996 roku: gra „Resident Evil” okazała się mroczna, niesamowicie wciągająca i pod wieloma względami nowatorska. Wręcz doskonale definiowała wyjątkowy podgatunek gier z nurtu action adventure – survival horror, który zmusza gracza do ostrożnej, nietypowej rozgrywki. Tu trzeba się liczyć z każdym zużytym nabojem, każdą wykorzystaną apteczką oraz przeciwnikami, którzy są zdolni uśmiercić postać dużo szybciej niż w innych grach akcji. Gdy dodamy do tego mroczną fabułę rodem z powieści H.P. Lovecrafta czy Grahama Mastertona – łatwo sobie wyobrazić, co czeka gracza. Seria „Resident Evil” przez tych trzynaście lat bardzo się rozrosła. W połowie września pojawiła się jej najnowsza część. Zapowiedzi były bardzo obiecujące. Czy warto było czekać? więcej »
Sebastian Krzeczkowski | 20.09.2009 | 90268 odsłon | 132 komentarze
Need for Speed to jedna z kilku serii w dorobku firmy Electronic Arts (inne to m.in.: Fifa, Medal of Honor, The Sims), której kolejne części sprzedają się w milionowych nakładach, przynosząc swoim twórcom jeszcze większe zyski. Ostatnio marka nie miała zbyt dobrej passy, kolejne tytuły otrzymywały coraz gorsze oceny. I gdy wszyscy myśleli, że „elektronicy” wreszcie postanowili odłożyć Need for Speed na zakurzone półki archiwum, z ich obozu gruchnęła nieoczekiwana informacja. Firma nie dość, że nie zrezygnowała z następnej części, to poinformowała, że trwają prace nad aż czterema nowymi grami z serii. Pierwszą jest właśnie Need for Speed Shift. Ostateczny gwóźdź do trumny czy Feniks powstający z popiołów? więcej »
Dawid Grzyb | 19.09.2009 | 51468 odsłon | 34 komentarze
Ile to już razy mieliśmy do czynienia z Batmanem? Aż trudno zliczyć. Przygody mrocznego rycerza przykuwają tak samo internautę i kinomana. Dlaczego – łatwo odpowiedzieć. Batman jest w stu procentach człowiekiem. Nie ma on żadnych nadprzyrodzonych mocy i dlatego jest nam bardzo bliski. Pokazuje nam, jak skuteczny jest człowiek w walce ze złem, gdy tylko ma motywację. Początkowo Batman, stworzony przez Boba Kane’a w 1939 roku, był kolejnym bohaterem pełnym chwały, zaraz obok Supermana. Krystalicznie czysta i prostolinijna postać – wzór do naśladowania. Minęło kilkadziesiąt lat, zmieniło się podejście do tzw. superbohaterów. Twórcy komiksów zaczęli powoli dostrzegać, że herosi pokroju Batmana, którzy po zapadnięciu zmroku prowadzą krucjatę przeciwko złu, też mają ludzkie słabości i często borykają się z problemami dnia powszedniego. Właśnie to przykuwa nas do komiksów, monitorów i kinowych foteli. Po znakomitym ostatnim filmie z udziałem Christiana Bale’a oraz Heatha Ledgera przyszedł czas na grę: „Batman: Arkham Asylum”. Zebrała ona niesamowite recenzje i w ogóle nie jest powiązana fabularnie z filmem „Mroczny rycerz”. Bardziej pasuje do pokręconej twórczości Tima Burtona niż do epickiego dzieła Christophera Nolana.
więcej »
Dawid Grzyb | 30.08.2009 | 90109 odsłon | 62 komentarze
No i stało się. Wreszcie doczekaliśmy się kolejnej gry z serii Wolfenstein. Pierwsze wieści o najnowszej części sięgają roku 2004. Wtedy właśnie Todd Hollenshead udzielił pierwszego wywiadu dotyczącego gry portalowi TechTV. Minęło pięć lat i wreszcie spełnia się sen wielu zagorzałych fanów serii. 18 sierpnia 2009 roku zapadnie w pamięć bardzo dużej liczbie graczy. Rzadko kiedy zdarza się, by gra komputerowa powodowała dreszczyk emocji w naszej redakcji. Jednak tym razem to mrowienie znów zagościło na naszych plecach. Głęboko wierzyliśmy w tę grę, jednocześnie zdając sobie sprawę z dwóch rzeczy. Po pierwsze, został wykorzystany nieco leciwy już silnik graficzny IdTech 4, po drugie, fabuła rysowała się dość znajomo. Trochę nas to niepokoiło. Fala mieszanych uczuć dała się jednak okiełznać, ponieważ każda gra, z którą ma cokolwiek wspólnego ekipa pana Carmacka, czyli id Software, okazuje się mniejszym lub większym hitem. Nie można pominąć studia Raven Software, które brało czynny udział w tworzeniu Wolfensteina. Jak wyszło tym razem? więcej »
Mieszko Krzykowski | 24.08.2009 | 224480 odsłon | 99 komentarzy
Czasy, gdy monitor LCD był luksusem dostępnym dla nielicznych, to odległa przeszłość. Dziś coraz powszechniejsze są ekrany o przekątnej 22 i 24 cali. Przy obecnych cenach coraz więcej osób kupuje drugi monitor, aby powiększyć swój obszar roboczy. Jednak mało kto korzysta z dwóch monitorów w grach. To kazało nam zadać pytanie, jak obecne gry obsługują taką lub większą ich liczbę. więcej »
Piotr Bulski | 08.05.2009 | 71123 odsłony | 49 komentarzy
Laptopy, na których można grać, to śmietanka w tej klasie „pecetów”. Przynależność do kategorii „przenośne komputery do gier” to już przeważnie sygnał, że mamy do czynienia z obficie wyposażonymi produktami. Jednak wydajność opisywanej w ten sposób maszyny może okazać się niewystarczająca do zabawy takiej jak na komputerach stacjonarnych. Problemem jest często karta graficzna, która nawet jeśli jest potężna, jak na chipy mobilne, nie zawsze jest zdolna obsłużyć najbardziej zaawansowane graficznie tytuły. więcej »
Krzysztof Marcinkiewicz | 21.02.2009 | 47684 odsłony | 43 komentarze

Przemierzyliśmy cały świat w poszukiwaniu takich miejsc jak to. Dotarliśmy w miejsca, których niezwykłość przekraczała  ludzką wyobraźnię, i spotkaliśmy tam najlepszych i najbardziej narwanych kierowców. A potem wyznaczyliśmy trasy i kazaliśmy się im ścigać. Wielu się połamało. Ale byli i tacy, którzy do dziś spijają śmietankę z wielkiego kufla chwały. Masz ikrę? Nie boisz się postawić wszystkiego na jedną kartę? Nie zawahasz się wziąć udziału w karkołomnych wyścigach, w których stawką może być trwałe złamanie kręgosłupa? Witaj w Pure – najczystszej rozgrywce w najbrudniejszym sporcie świata!

więcej »
Tagi: atv, pure, quad
Maciej Jakubski | 14.12.2008 | 46912 odsłon | 61 komentarzy

Łatwiej, szybciej, więcej. World of Warcraft w ciągu czterech lat istnienia zmienił rynek gier komputerowych jak żadna inna gra w historii komputerów. Różnie można mówić o zjawisku stworzonym przez Blizzard. Jedni narzekają, że to przez World of Warcraft umierają gry na pecety – bo jak tu robić gry, skoro i tak wszyscy grają w Warcrafta. Inni dowodzą, że jest to doskonały przykład przewagi blaszaków nad konsolami. Jest World of Warcraft na Xboksa czy PlayStation? Nie ma, czyli pecety górą! Nie sprawdziły się pobożne życzenia przeciwników, którzy przepowiadali, że Warcraft szybko przeminie, zostanie zastąpiony przez lepsze MMORPG. Liczba fanów w dalszym ciągu rośnie, nowy dodatek właśnie pobił rekord sprzedaży w pierwszym dniu premiery i chyba nikogo specjalnie nie zdziwię stwierdzeniem, że przyszłość World of Warcraft jest jeszcze bardziej różowa niż przeszłość.

więcej »
Michał Korkuć | 24.11.2008 | 101902 odsłony | 118 komentarzy
„War, war never changes”. Słowa te każdemu miłośnikowi gatunku RPG (ang. Role Playing Game) przywołują uśmiech na usta. Kiedy w 1997 roku na platformę PC zawitał Fallout, rynek tego typu gier miał się dobrze. Tytuły takie, jak: Final Fantasy VII, pierwsza część serii Elder Scrolls Legend, Diablo czy mająca wyjść w następnym roku Baldur's Gate, skutecznie zainteresowały i przyciągnęły rzeszę miłośników rozrywki komputerowej, w której siła miecza ustępuje umiejętnemu prowadzeniu dialogów (no może oprócz Diablo). Jak na tamte czasy, Fallout nie miał oszałamiającej grafiki (paradoksalnie, dzięki temu dzisiaj bez obaw można do niego powrócić). Jednak to nie oprawa wizualna sprawiła, że postapokaliptyczna wizja rzeczywistości tak przypadła do gustu milionom graczy na całym świecie. Jeśli nie grafika, dźwięk ani długość gry (średnio zaawansowanemu graczowi ukończenie głównego wątku fabuły zajmowało 40 godzin), to co sprawiło, że Fallout zyskał miano gry legendy? Wystarczy jedno słowo, aby wyjaśnić ten fenomen: klimat. Czy najnowsza odsłona tej kultowej serii stanęła na wysokości zadania i godnie kontynuuje legendę poprzedniczek, jednocześnie odświeżając jej wizerunek i wprowadzając innowacyjne rozwiązania?
więcej »
Paweł Pilarczyk | 02.11.2008 | 127495 odsłon | 67 komentarzy
Gdy w 2004 roku ukazał się Far Cry, zaskoczył praktycznie wszystkich. Nikt nie traktował poważnie niewielkiego studia Crytek, które starało się narobić wokół siebie trochę szumu demem technologicznym X-Isle. Nikomu nawet nie przyszło do głowy, że niepozorna niemiecka firemka prowadzona przez trzech Turków może wydać tytuł, który zwróci czyjąkolwiek uwagę, zwłaszcza że w 2004 roku, gdy debiutował Far Cry, wszyscy i tak czekali na gry Doom 3 i Half-Life 2. A tu bach! Far Cry okazał się niesamowitym przebojem. więcej »
Artykułów na stronę
« 7 8 9 10 11 12 13 ... 16 »
Aktualności
Dobra wiadomość dla posiadaczy najnowszych okienek. 13
Spora szansa, że oprogramowanie poradzi sobie z językiem polskim. 1
Podobno Star Wars: Battlefront 2 był najpopularniejszą grą wśród pracowników Konami. 19
Urządzenia mają kosztować mniej niż 50 dolarów. 5
Tym razem rozdzielczość 1440p. 11
Mnóstwo tytułów do wyboru. 15
Może wreszcie się uda. Smach Z to handheld dla gracza, którego historia sięga 2014 roku. 27
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 45
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 25
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Firma nie powtórzy błędu, który popełniła przy premierze modelu G6. 23
Wymiana pasty daje duże korzyści. 41
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 14
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 29
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 19
Może wreszcie się uda. Smach Z to handheld dla gracza, którego historia sięga 2014 roku. 27
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Facebook
Ostatnio komentowane