artykuły

Detroit: Become Human – test wydajności kart graficznych

O czym marzą androidy?

56
20 czerwca 2020, 15:49 Piotr Gołąb

Studio Quantic Dream zasłynęło z produkcji gier na konsole. Ich największym sukcesem jest gra przygodowa Heavy Rain. Czy utrzymany w stylizacji cyberpunka Detroit: Become Human spodoba się graczom pecetowym dowiemy się w najbliższym czasie? Tytuł właśnie pojawił się w sprzedaży na platformie Steam, a my sprawdzamy jakiego sprzętu potrzeba, by komfortowo grać.

  • 4K to spore wyzwanie nawet dla RTX 2080 Ti.
  • W najpopularniejszej rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli możemy grać już na niedrogich konfiguracjach ─ AMD Radeon RX 570 wystarczy.
  • Oprawa graficzna jest na bardzo wysokim poziomie.

Spis treści

Detroit: Become Human powstawało we francuskim studiu Quantic Dream, które dało się poznać jako wyjątkowy specjalista w tworzeniu gier przygodowych z dużą liczbą interaktywnych filmów. Nie inaczej jest z ich najnowszą produkcją Detroit: Become Human.

Fabuła w Detroit: Become Human

Detroit: Become Human rozgrywa się w tytułowym mieście Detroit w 2038 roku, ludzkość przeżywa kryzys społeczny, ponieważ wyglądające jak ludzie androidy, zaczęły odbierać im pracę i zastępować nawet członków rodziny. Zdarzenia te spowodowały bardzo duże napięcia społeczne. Fabułę w grze obserwujemy z perspektywy trójki bohaterów: trzech androidów Kary i Markusa (typowe roboty wykorzystywane w pracach domowych) oraz Connora prototypowego androida wykorzystywanego przez policję do przeprowadzenia procedur śledczych związanych z androidami.

Detroit: Become Human – wymagania sprzętowe

Najsłabsza konfiguracja, która zdaniem producenta gry nadaje się do jej uruchomienia w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli w ustawieniach niskich, to:

  • procesor – Intel Core i7-3770 3.4 GHz,
  • karta graficzna – Nvidia GeForce GTX 780,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 8 GB,
  • nośnik danych – 50 GB,
  • system operacyjny – Windows 10 64-bitowy.

Zalecana konfiguracja do rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli w ustawieniach wysokich:

  • procesor – Intel Core i5-8400 2.8 GHz / AMD Ryzen 5 1600,
  • karta graficzna – GeForce GTX 1060 6GB, Radeon RX 580 8GB lub lepsza,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 16 GB,
  • nośnik danych – 50 GB,
  • system operacyjny – Windows 10 64-bitowy.

Detroit: Become Human ma zaskakująco wysokie wymagania minimalne. Konieczność posiadania procesora Core i7 trzeciej generacji może sugerować, że tytuł ten będzie bardzo mocno obciążał procesor i na słabszych jednostkach po prostu będzie działał słabo  ─ wszystko wskazuje, że potrzebujemy procesora ośmiowątkowego. Na szczęście tak nie jest, o czym będziecie mogli przekonać się z naszego testu. Oprawa graficzna w Detroit: Become Human jest bardzo dobra, więc nie dziwią nas wymagania sprzętowe odnośnie do karty graficznej. Zalecane są karty ze średniego przedziału wydajności: GeForce GTX 1060 6GB i Radeon RX 580 8GB. Obie powinny zapewnić wydajność na poziomie 30 kl./s w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli. Tytuł ten możemy uruchomić tylko pod kontrolą systemu operacyjnego Windows 10, więc niestety posiadacze starszych systemów operacyjnych są pozbawieni możliwości zagrania w Detroit: Become Human.

Miejsce testowe

Miejsce testowe w Detroit: Become Human to spacer przez park, pełen drzew i postaci, przejście przez pasy dla pieszych i skierowanie się do centrum handlowego.

Strona:
StilgarusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiStilgarus2020.06.20, 16:07
Drodzy czytelnicy, to jest mój ostatni artykuł na łamach PCLab.pl. Chciałem wam podziękować, za wszystkie komentarze, krytyczne i te wspierające moją pracę. To dzięki wam ten portal jest w czołówce polskiego dziennikarstwa technologicznego. Rozstaję się z portalem w przyjaznej atmosferze i w takiej samej atmosferze chciałem się z wami pożegnać.
Kyle_PLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kyle_PL2020.06.20, 16:18
10#2
Jeśli jest limit 60FPS w danej grze/benchmarku, to niestety nie da się tak na prawdę przetestować procesora. Test w 4K spowodował pewnie, choćby/przynajmniej chwilowe, występowanie wąskiego gardła po stronie GPU.
Edytowane przez autora (2020.06.20, 16:23)
ghs2020.06.20, 16:20
13#3
jak focus to czyta to się ze śmiechu przewraca, test cpu na pełnym bottleneck'u gpu :E

Stilgarus @ 2020.06.20 16:07  Post: 1248242
Drodzy czytelnicy, to jest mój ostatni artykuł na łamach PCLab.pl. Chciałem wam podziękować, za wszystkie komentarze, krytyczne i te wspierające moją pracę. To dzięki wam ten portal jest w czołówce polskiego dziennikarstwa technologicznego. Rozstaję się z portalem w przyjaznej atmosferze i w takiej samej atmosferze chciałem się z wami pożegnać.

Również dziękujmy. Na koniec porada za free. Jak masz lock na 60FPS to aby przetestować procesory to:
1) bierzesz najsilniejsze cpu z testowanego zestawu
2) nie możesz robić testu na najmocniejszym gpu więc tak dobierasz ustawienia w grze i gpu do testu aby na tym najmocniejszym cpu uzyskać MAX 58-59 klatek/s
3) teraz na tym samym gpu i ustawieniach gry podmieniasz procesory na słabsze
finito
Edytowane przez autora (2020.06.20, 16:38)
Kursos9001Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kursos90012020.06.20, 16:22
Dlaczego w testach procesorów zabrakło Ryzen-ów? Trochę to mało rzetelne podejście i dość stronnicze.
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942020.06.20, 16:38
ghs @ 2020.06.20 16:20  Post: 1248244
jak focus to czyta to się ze śmiechu przewraca, test cpu na pełnym bottleneck'u gpu :E


Co to zmienia jak gra ma limit do 60fps? Celem nie było liczenie każdego FPS tylko ze pójdzie nawet na kalkulatorze....


Btw. widze ze dotarliśmy do granicy kart 4GB :)


ghs2020.06.20, 16:40
-5#6
Orzel94 @ 2020.06.20 16:38  Post: 1248246
ghs @ 2020.06.20 16:20  Post: 1248244
jak focus to czyta to się ze śmiechu przewraca, test cpu na pełnym bottleneck'u gpu :E
...

Co to zmienia jak gra ma limit do 60fps? Celem nie było liczenie każdego FPS tylko ze pójdzie nawet na kalkulatorze....

widzę ta sama szkoła testerów :E skąd możesz to wiedzieć jak masz max 47 fps. przy limicie fps cpu testuje się dokładnie odwrotnie, jak najsłabsze sensowne gpu i max 1080p
Edytowane przez autora (2020.06.20, 16:44)
snape666Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
snape6662020.06.20, 17:01
-2#7
Stilgarus @ 2020.06.20 16:07  Post: 1248242
Drodzy czytelnicy, to jest mój ostatni artykuł na łamach PCLab.pl. Chciałem wam podziękować, za wszystkie komentarze, krytyczne i te wspierające moją pracę. To dzięki wam ten portal jest w czołówce polskiego dziennikarstwa technologicznego. Rozstaję się z portalem w przyjaznej atmosferze i w takiej samej atmosferze chciałem się z wami pożegnać.

Niezależnie od rozwiązań w teście... wynik cpu zawsze coś tam mówi, więc lepsze to niż nic (może trzeba było inaczej nazwać te wyniki). Powodzenia i wszystkiego dobrego!
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942020.06.20, 17:08
ghs @ 2020.06.20 16:40  Post: 1248247
Orzel94 @ 2020.06.20 16:38  Post: 1248246
(...)

Co to zmienia jak gra ma limit do 60fps? Celem nie było liczenie każdego FPS tylko ze pójdzie nawet na kalkulatorze....

widzę ta sama szkoła testerów :E skąd możesz to wiedzieć jak masz max 47 fps. przy limicie fps cpu testuje się dokładnie odwrotnie, jak najsłabsze sensowne gpu i max 1080p

bo widze płaski test gpu na 60fps? choćby dlatego....
piettka23Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piettka232020.06.20, 17:34
10#9
Limit fps można bez problemu usunąć modyfikując plik konfiguracyjny.
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Detroit:...High_frame_rate
Kyle_PLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kyle_PL2020.06.20, 18:23
piettka23 @ 2020.06.20 17:34  Post: 1248251
Limit fps można bez problemu usunąć modyfikując plik konfiguracyjny.
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Detroit:...High_frame_rate
Jeśli da się tym sposobem ściągnąć limit 60fps w tej grze, to byłbym wdzięczny redakcji za powtórzenie testu procesora (oczywiście w niższej rozdzielczości).
Edytowane przez autora (2020.06.20, 18:23)
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1