artykuły

Detroit: Become Human – test wydajności kart graficznych

O czym marzą androidy?

56
20 czerwca 2020, 15:49 Piotr Gołąb

Detroit: Become Human – jaka karta do wybranych ustawień

1920×1080 – Niskie. Niska jakość oprawy graficznej zarezerwowana jest dla najsłabszych kart graficznych na rynku, ale nawet wśród nich znajdziemy takie, na których tytuł ten będzie całkowicie niegrywalny. Do tej kategorii zalicza się Radeon RX 550 2GB. Dopiero wydajniejszy model RX 560 pozwala na w miarę przyjemne granie, ale nadal ze spadkami animacji do 23 klatek na sekundę. Dopiero zastosowanie AMD Radeon RX 570 lub GeForce GTX 1060 6GB pozwala na granie w 60 kl./s.

1920×1080 – Średnie. Przeskok w jakości grafiki z poziomu niskiego na średni jest najwidoczniejszy i wymaga odpowiednio wydajniejszego komputera. Od razu możemy zapomnieć o graniu w Detroit Become Human na kartach graficznych wyposażonych w dwa gigabajty pamięci VRAM. Najsłabszy w stance GeForce GTX 1050 Ti przekracza umowną granicę płynności animacji z wynikiem 24 klatek na sekundę. Do grania w 60 kl./s gra wymaga posiadania w swoim komputerze karty graficznej o wydajności przynajmniej AMD Radeon RX 5500 XT lub GeForce GTX 1660 SUPER.

1920×1080 – Ultra. Chcąc grać w najwyższej jakości oprawy graficznej, w 60 klatkach na sekundę wymagane jest posiadanie przynajmniej GeForce GTX 1080 lub Radeon'a RX 5600 XT.

2560×1440 – maksymalne. Rozdzielczość 2560 × 1440 pikseli podnosi wymagania sprzętowe poziom wyżej. Żeby nie być narażonym na spadki animacji poniżej 50 kl./s, musimy wyposażyć przynajmniej w Radeona RX 5600 XT lub GeForce RTX 2070.

3840×2160 – maksymalne. Rozdzielczość 4K to nie przelewki, animowanie ośmiu milionów pikseli z szybkością 60 kl./s to wyzwanie nawet dla najwydajniejszej karty graficznej na rynku, RTX 2080 Ti osiąga średnią wydajność na poziomie 49 kl./s. Trzydzieści klatek na sekundę jest możliwe do osiągnięcia na słabszych kartach graficznych. Minimum, jakie zalecamy to GeForce RTX 2060 SUPER.

Podsumowanie

Detroit: Become Human ma prawo się podobać. Oprawa graficzna jest na bardzo wysokim poziomie,
a sama fabuła przedstawiona w grze, potrafi wciągnąć i zaintrygować gracza. Szkoda tylko, że gracze pecetowi musieli tak długo czekać, aż tytuł ten pojawił się na Steam. Z drugiej strony samo ukazanie się tego tytułu na platformie PC to duże wydarzenie, ponieważ tytuł ten był na wyłączność na konsoli Playstation. Ciekawe czy kolejne tytuły, które wcześniej były na wyłączność Sony, zaczną pojawiać się na pecetach.

Poniżej znajdziecie polecane przez nas karty graficzne do komfortowej rozgrywki w Detroit: Become Human w rozdzielczości 1920 × 1080 oraz 2560 × 1440 pikseli w maksymalnych ustawieniach jakości:

Strona:
StilgarusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiStilgarus2020.06.20, 16:07
Drodzy czytelnicy, to jest mój ostatni artykuł na łamach PCLab.pl. Chciałem wam podziękować, za wszystkie komentarze, krytyczne i te wspierające moją pracę. To dzięki wam ten portal jest w czołówce polskiego dziennikarstwa technologicznego. Rozstaję się z portalem w przyjaznej atmosferze i w takiej samej atmosferze chciałem się z wami pożegnać.
Kyle_PLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kyle_PL2020.06.20, 16:18
10#2
Jeśli jest limit 60FPS w danej grze/benchmarku, to niestety nie da się tak na prawdę przetestować procesora. Test w 4K spowodował pewnie, choćby/przynajmniej chwilowe, występowanie wąskiego gardła po stronie GPU.
Edytowane przez autora (2020.06.20, 16:23)
ghs2020.06.20, 16:20
13#3
jak focus to czyta to się ze śmiechu przewraca, test cpu na pełnym bottleneck'u gpu :E

Stilgarus @ 2020.06.20 16:07  Post: 1248242
Drodzy czytelnicy, to jest mój ostatni artykuł na łamach PCLab.pl. Chciałem wam podziękować, za wszystkie komentarze, krytyczne i te wspierające moją pracę. To dzięki wam ten portal jest w czołówce polskiego dziennikarstwa technologicznego. Rozstaję się z portalem w przyjaznej atmosferze i w takiej samej atmosferze chciałem się z wami pożegnać.

Również dziękujmy. Na koniec porada za free. Jak masz lock na 60FPS to aby przetestować procesory to:
1) bierzesz najsilniejsze cpu z testowanego zestawu
2) nie możesz robić testu na najmocniejszym gpu więc tak dobierasz ustawienia w grze i gpu do testu aby na tym najmocniejszym cpu uzyskać MAX 58-59 klatek/s
3) teraz na tym samym gpu i ustawieniach gry podmieniasz procesory na słabsze
finito
Edytowane przez autora (2020.06.20, 16:38)
Kursos9001Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kursos90012020.06.20, 16:22
Dlaczego w testach procesorów zabrakło Ryzen-ów? Trochę to mało rzetelne podejście i dość stronnicze.
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942020.06.20, 16:38
ghs @ 2020.06.20 16:20  Post: 1248244
jak focus to czyta to się ze śmiechu przewraca, test cpu na pełnym bottleneck'u gpu :E


Co to zmienia jak gra ma limit do 60fps? Celem nie było liczenie każdego FPS tylko ze pójdzie nawet na kalkulatorze....


Btw. widze ze dotarliśmy do granicy kart 4GB :)


ghs2020.06.20, 16:40
-5#6
Orzel94 @ 2020.06.20 16:38  Post: 1248246
ghs @ 2020.06.20 16:20  Post: 1248244
jak focus to czyta to się ze śmiechu przewraca, test cpu na pełnym bottleneck'u gpu :E
...

Co to zmienia jak gra ma limit do 60fps? Celem nie było liczenie każdego FPS tylko ze pójdzie nawet na kalkulatorze....

widzę ta sama szkoła testerów :E skąd możesz to wiedzieć jak masz max 47 fps. przy limicie fps cpu testuje się dokładnie odwrotnie, jak najsłabsze sensowne gpu i max 1080p
Edytowane przez autora (2020.06.20, 16:44)
snape666Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
snape6662020.06.20, 17:01
-2#7
Stilgarus @ 2020.06.20 16:07  Post: 1248242
Drodzy czytelnicy, to jest mój ostatni artykuł na łamach PCLab.pl. Chciałem wam podziękować, za wszystkie komentarze, krytyczne i te wspierające moją pracę. To dzięki wam ten portal jest w czołówce polskiego dziennikarstwa technologicznego. Rozstaję się z portalem w przyjaznej atmosferze i w takiej samej atmosferze chciałem się z wami pożegnać.

Niezależnie od rozwiązań w teście... wynik cpu zawsze coś tam mówi, więc lepsze to niż nic (może trzeba było inaczej nazwać te wyniki). Powodzenia i wszystkiego dobrego!
Orzel94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Orzel942020.06.20, 17:08
ghs @ 2020.06.20 16:40  Post: 1248247
Orzel94 @ 2020.06.20 16:38  Post: 1248246
(...)

Co to zmienia jak gra ma limit do 60fps? Celem nie było liczenie każdego FPS tylko ze pójdzie nawet na kalkulatorze....

widzę ta sama szkoła testerów :E skąd możesz to wiedzieć jak masz max 47 fps. przy limicie fps cpu testuje się dokładnie odwrotnie, jak najsłabsze sensowne gpu i max 1080p

bo widze płaski test gpu na 60fps? choćby dlatego....
piettka23Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
piettka232020.06.20, 17:34
10#9
Limit fps można bez problemu usunąć modyfikując plik konfiguracyjny.
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Detroit:...High_frame_rate
Kyle_PLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kyle_PL2020.06.20, 18:23
piettka23 @ 2020.06.20 17:34  Post: 1248251
Limit fps można bez problemu usunąć modyfikując plik konfiguracyjny.
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Detroit:...High_frame_rate
Jeśli da się tym sposobem ściągnąć limit 60fps w tej grze, to byłbym wdzięczny redakcji za powtórzenie testu procesora (oczywiście w niższej rozdzielczości).
Edytowane przez autora (2020.06.20, 18:23)
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
5