artykuły

Detroit: Become Human – test wydajności kart graficznych

O czym marzą androidy?

56
20 czerwca 2020, 15:49 Piotr Gołąb

Detroit: Become Human — jakość grafiki

Quantic Dream, gdy rozpoczynało produkcję Detroit: Become Human, postawiło sobie za cel stworzenie gry, która ma zachwycać gracza jakością oprawy graficznej. Dlatego na konsoli Playstation 4 tytuł ten działał w 30 klatkach na sekundę, a nie w sześćdziesięciu. Żeby osiągnąć swój cel, deweloper postanowił stworzyć swój własny silnik graficzny, tak powstał Quantic Dream 3D Engine, który na początku wykorzystywał API OpenGL, by następnie zastąpić je nowszym interfejsem Vulkan.

Oprawa graficzna Detroit: Become Human potrafi przykuć uwagę gracza, prezentowana grafika jest bardzo szczegółowa i plastyczna. Na wyróżnienie zasługują modele postaci, widać w nich wyjątkową dbałość o szczegóły i wysoką jakość użytych materiałów do o teksturowania modeli. Pozostałe elementy wyświetlanej grafiki stoją na wysokim poziomie. Autorski silnik QD 3D Engine jest w stanie wyświetlać bardziej zaawansowane efekty graficzne w postaci oświetlenia wolumetrycznego, czy cieni brzegowych. Żeby jednak docenić jakość oprawy graficznej musimy z menu opcji graficznych zdecydować się na najwyższy poziom ich ustawienia.

Twórcy Detroit: Become Human stworzyli dla gracza cztery zdefiniowane ustawienia: niskie, średnie, wysokie oraz ultra. Tytuł oczywiście najlepiej prezentuje się w maksymalnych ustawieniach, ale już wybór ustawień średnich powoduje, że gra wygląda dobrze. Dopiero zmniejszenie jakości wyświetlanej grafiki do poziomu niskiego sprawia, że Detroit: Become Human jest "brzydkie", chociaż to nie jest do końca pasujące słowo, ponieważ relatywnie grafika wyświetlana na ekranie nadal jest dobra, tylko w porównaniu z wyższymi ustawieniami prezentuje się słabo. Bardzo dobrze to widać w naszej lupce porównującej jakość grafiki.

 

Mała galeria z Detroit: Become Human

3