artykuły

Intel Core i9-10900K i Core i5-10600K – test dwóch procesorów z rodziny Comet Lake S

90
20 maja 2020, 15:01 Mateusz Brzostek

Core i9-10900K i Core i5-10600K – podkręcanie

W podkręcaniu Core i9-10900K posłużyliśmy się tabelą mnożników turbo i ustawiliśmy 5400 MHz dla 1-3 rdzeni, 5300 MHz dla 4-5 rdzeni i 5200 MHz dla więcej niż 5 rdzeni. Wykorzystaliśmy dynamicznie dopasowywane napięcie zasilania procesora – około 1,43 V podczas maksymalnego obciążenia wszystkich rdzeni i do 1,49 V, kiedy obciążone było 3 lub mniej rdzeni. 

Zarejestrowaliśmy efektywne taktowanie (średnia ze wszystkich rdzeni – uwzględnia stan uśpienia), raportowaną temperaturę oraz moc pobieraną przez procesor podczas długiego testu w Blenderze.

Przez większą cześć czasu trwania testu procesor utrzymywał średnie taktowanie 5000 MHz. Podnoszenie napięcia zasilania nie pozwalało na uzyskanie stabilności przy szybszym taktowaniu, choć wydaje się, że możliwości odprowadzenia ciepła powinny pozwolić na więcej. 

Core i5-10600K przyspieszyliśmy w podobny sposób do 5300 MHz (1-3 rdzeni bez AVX) i 4900 MHz (wszystkie rdzenie z AVX). Obu procesorom przyspieszyliśmy pamięć do DDR-4000 16-16-16-36 1N.

Strona:
  1. Core i9-10900K i Core i5-10600K – wstęp
  2. Taktowanie, turbo, limity energetyczne
  3. Warunki testu
  4.     Testy – renderowanie
  5.     Testy – kompresja plików, responsywność stron internetowych
  6.     Testy – obróbka wideo i obrazów
  7.     Testy – kodowanie wideo
  8.     Testy – obliczenia i symulacje
  9.     Testy – gry (Wiedźmin 3, GTA V)
  10.     Testy – gry (Assassin's Creed Origins & Odyssey)
  11.     Testy – gry (Far Cry 5, Hitman 2)
  12.     Testy – gry (Wolfenstein II, Battlefield V)
  13.     Testy – gry (Deus Ex: Mankind Divided, Cywilizacja VI)
  14.     Testy – gry (CS: Global Offensive, Shadow of the Tomb Raider)
  15. Core i9-10900K i Core i5-10600K – pobór energii
  16. Core i9-10900K i Core i5-10600K – podkręcanie
  17.     Podkręcanie – renderowanie
  18.     Podkręcanie – kompresja plików, responsywność stron internetowych
  19.     Podkręcanie – obróbka wideo i obrazów
  20.     Podkręcanie – kodowanie wideo
  21.     Podkręcanie – obliczenia i symulacje
  22.     Podkręcanie – gry (Wiedźmin 3, GTA V)
  23.     Podkręcanie – gry (Assassin's Creed Origins & Odyssey)
  24.     Podkręcanie – gry (Far Cry 5, Hitman 2)
  25.     Podkręcanie – gry (Wolfenstein II, Battlefield V)
  26.     Podkręcanie – gry (Deus Ex: Mankind Divided, Cywilizacja VI)
  27.     Podkręcanie – gry (CS: Global Offensive, Shadow of the Tomb Raider)
  28. Średnia wydajność w różnych zastosowaniach
  29. Core i9-10900K kontra Core i9-9900K
  30. Core i9-10900K kontra Ryzen 9 3950X
  31. Core i9-10900K kontra Ryzen 9 3900X
  32. Core i9-10900K i Core i5-10600K – podsumowanie
16