artykuły

Gears Tactics – test wydajności kart graficznych

26
17 maja 2020, 14:01 Piotr Gołąb

Gears Tactics – jaka karta do wybranych ustawień

1920×1080 –  niskie. Niskie ustawienia graficzne przeznaczone są dla posiadaczy najsłabszych kart graficznych dostępnych na rynku lub odpowiednio starszych. Najsłabsza z testowanych przez nas kart graficznych AMD Radeon RX 550 pozwala na rozgrywkę ze średnią szybkością 54,1 kl./s. Natomiast najsłabszy GeForce GTX 1050 zapewnia średnią wydajność na poziomie 92 kl./s.

1920×1080 – Średnie. Ustawienia średnie to jak pisaliśmy w jakości oprawy graficznej naszym zdaniem najniższe, w jakich powinniśmy grać w Gears Tactics. Wszystkie przetestowane przez nas karty graficzne pozwalają na rozgrywkę w tej jakości oprawy graficznej nawet RX 550 (śr. 36 kl./), ale nie oszukujmy się, gra pomimo tego, że jest strategią, bardzo często zmienia widok kamery pokazując nam akcję z bliska w sposób kinowy, dlatego granie w 30 kl./s nie należy do komfortowych.

1920×1080 – Ultra + Glossy Reflection=ON. Detale maksymalne wymagają posiadania karty graficznej z segmentu średniego, GeForce GTX 1660 SUPER oferuje średnią płynność na poziomie 62,3 klatki na sekundę, podobny wynik osiąga Radeon RX 5500 XT. Najwydajniejszy w stawce GeForce RTX 2080 Ti osiąga zaledwie 121,6 kl./s.

2560×1440 – maksymalne. Rozdzielczość 2560 × 1440 pikseli zdobywa coraz większą przychylność graczy, niestety wraz ze wzrostem rozdzielczości rosną wymagania sprzętowe. Cztery miliony pikseli to dwa razy więcej niż w przypadku rozdzielczości FullHD, na całe szczęście wydajność, jaką potrzebujemy do wyświetlenia takiej liczby pikseli, nie rośnie dwukrotnie. Dobrym wyborem do grania w tej rozdzielczości jest Radeon RX 5600 XT lub starszy GeForce GTX 1080. Obydwie karty wyświetlają średnio około 55,8 kl./s.

3840×2160 – maksymalne. Rozdzielczość 4K stanowi duże wyzwanie nawet dla GeForce RTX 2080 Ti, generuje on średnio 51,4 kl./s. Pozostałe w teście karty oczywiście osiągają niższy wynik. Najwydajniejszy Radeon RX 5700 XT ledwo wyświetla 32,1 kl./s, najwydajniejszy Pascal, czyli GTX 1080 Ti osiąga nie wiele lepszy wynik 33,8 kl./s.

Podsumowanie

Gears Tactics zaskakuje, zarówno poziomem wykonania jak i optymalizacją. Gra daje możliwość idealnie dopasować jakość wyświetlanej oprawy graficznej do posiadanego sprzętu komputerowego. Niestety to rozwiązanie ma jedną wadę. Gracze ze słabym zestawem komputerowym, głównie kartą graficzną, bo jak pokazują nasze testy, wystarczy procesor czterordzeniowy, owszem uruchomią ten tytuł, ale jakość oprawy graficznej będzie pozostawiała dużo do życzenia. Możemy wręcz powiedzieć, że w jakości niskiej gramy w inną grę, która została wydana około roku 2014 lub wcześniej, a w ustawieniach średnich i wyższych to jest jej remaster.

Poniżej znajdziecie polecane przez nas karty graficzne do komfortowej rozgrywki w Gears Tactics w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli w maksymalnych ustawieniach jakości:

Strona:
kmlnvmZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kmlnvm2020.05.17, 15:46
-9#1
Gdzie w wydajności najnowsze ryzenki? W ogóle w tym obrazku same 8700k są xD Niezła weryfikacja tego co się publikuje.

https://imgur.com/hUA6Mn2
Edytowane przez autora (2020.05.17, 15:48)
Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio22020.05.17, 16:06
-11#2
kmlnvm @ 2020.05.17 15:46  Post: 1244040
Gdzie w wydajności najnowsze ryzenki? W ogóle w tym obrazku same 8700k są xD Niezła weryfikacja tego co się publikuje.
https://imgur.com/hUA6Mn2
Proponuję trochę dokładniejsze czytanie przed rozkręcaniem gunwoburzy.

Dostępnych narzędzi w redakcji mało z przyczyn ogólnie wiadomych. Jak się przyjrzysz obrazkowi, zauważysz, że każdy test wykonywany jest w innej konfiguracji rdzeni i wątków, co pozwala symulować działanie gry na, przykładowo, i7-7700K, który ma 4c/8t. Z kolei 6c/6t możesz uznać za i5-9600K. Jest to oczywiście w pewnym przybliżeniu, ale test jest miarodajny.

No, a teraz paciorek do Lisy Su i uciekaj :)

EDIT:
Co do samej gry, na optymalizację bym nie narzekał. Wręcz przeciwnie, z bardzo wysokim fps mogą grać nawet ludzie na totalnych ziemniakach. Z drugiej strony, grafika jakichś specjalnych ochów i achów raczej nie wywoła. Dość szybko zjechałem z ustawieniami, żeby mieć stałe 75fps zamiast pływania w okolicach 60, bo nie robiło mi to różnicy.

Sama gra raczej nudna. Za bardzo kreskówkowo-superbohaterowa. Nielogiczne umiejętności i mechanika walki, np. konieczność odczekiwania 15 minut na dźganie jaszczurek bagnetem, bo nie wolno go przemęczać, całkowicie wykluczają jakakolwiek imersję. Do tego schematyczne misje 'po sznurku'. Jedynie wyrzynanie watah wroga klasą 'heavy' sprawiało przyjemność.
Edytowane przez autora (2020.05.17, 16:13)
NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2020.05.17, 16:09
-13#3
najnowsze ryzenki pewnie dawno poszły tam skąd przyszły a wiec do producenta ...
8700k ale w rożnych konfiguracjach rdzeni co zaproponowali czytelnicy ...
Edytowane przez autora (2020.05.17, 16:09)
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2020.05.17, 16:21
W 1080p RDNA dosłownie szaleje :)
W 1440p wszystko wraca do normy.
W 4K RTXy dominują.
Starsze generacje GPU zachowują się przewidywalnie.
Jeśli chodzi o oprawę graficzną, to duże brawa dla twórców. Kolejne poziomy grafiki naprawdę powodują znaczącą zmianę jakości. Jednocześnie do 1080p na średnich wystarczy RX550. Czyli w najniższej sensownej jakości pogramy nawet na najsłabszych GPU. Za to ci którzy mają mocniejsze karty, mogą się cieszyć znacznie lepszą jakością.
Edytowane przez autora (2020.05.17, 16:26)
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2020.05.17, 16:22
-1#5
Gra podobno chodzi na W7 x86-64 :)
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2020.05.17, 16:34
-5#6
kmlnvm @ 2020.05.17 15:46  Post: 1244040
Gdzie w wydajności najnowsze ryzenki? W ogóle w tym obrazku same 8700k są xD Niezła weryfikacja tego co się publikuje.

https://imgur.com/hUA6Mn2
Już dawno było wyjaśniane dlaczego jest tylko 1 CPU. Bardzo dobrze, że jest 8700K w różnych konfiguracjach wątków. Dzięki temu wiadomo ile potrzeba do tej gry. CPU 4C/4T w zupełności wystarczy.

Przy okazji czas najwyższy kończyć to absurdalną kwarantannę Panie Piotrze :)
MAR89TUMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MAR89TUM2020.05.17, 16:39
-7#7
I7 8700 + RTX270 + 16GB 3200 + SSD
Wszystko total ultra full 1440P cały czas pełna płynność.
AlejajcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Alejajca2020.05.17, 18:23
Dla tych co niby znają się na sprzęcie komputerowym: Ile CPU ze średniej półki ma zegary w okolicach 4900MHz?
Nie wiem co autor miał na myśli tworząc ten niby test ale poległ z kretesem. Wypadało wziąć z magazynu redakcyjnego drugą platformę, opartą o AMD by mieć porównanie albo zupełnie odpuścić część poświęconą wydajności procesorowej. A tak redaktor wyłożył się na własnym pomyśle bo test CPU ma się nijak do rzeczywistych konfiguracji sporej rzeszy graczy.
TerakotowyKrolikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TerakotowyKrolik2020.05.17, 18:39
Seria 'Gears of War' jest winna spopularyzowaniu idiotycznego systemu oslon, czym zyskala sobie moja dozgonna pogarde...

Dlaczego idiotycznego? Pomijajac wszystkie wady zwiazane z samym charakterem rozwiazania (podobnie zreszta jak z Quick Time Events) gdzie od groma developerow/projektantow krytykuje go na necie - a jakby nie bylo jest to temat na ktorym sie dosc dobrze znaja - dla mnie kwestią podstawowa jest:
To nie jest tak, ze zanim wprowadzono system oslon nie mozna bylo kozystac z oslon bo schowac sie za rogiem, za kolumna, nawet za przeciwnikiem, mozna bylo od zawsze. co zmienily oslony to dodaly durna, czesto psujaca sie mechanike gdzie klikajac przysliwiowy X mogles schowac sie nawet za kraweznikiem, zza ktorego wystawalo 90% twojego (growego) ciala a przeciwnicy i tak mogli radosnie ladowac z 2 metrow cale serie i same pudla. Gdzie w tym samym czasie, bedac 'poza oslona' grupa przeciwnikow z 100 metrow potrafila ogniem maszynowym (ciaglym - czytaj ignorujac rozrzut broni, co przekraszala 100% celnosc) siekac cie przez otwarcie przez 'dziurke od klucza' bo de facto warunkiem otrzymywania (ciezkich i w super szybkim tepie) obrazen bylo, ze jakikolwiek element twojego mesh'a dalo sie polaczyc sie z jakimkolwiek elementem mesh'a przeciwnika (moze nawet tylko jednego z z przeciwnikow) linią prostą...
Edytowane przez autora (2020.05.17, 18:45)
szymcio30Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szymcio302020.05.17, 19:11
-2#10
Od kiedy GTX 1080Ti ma takie same zegary rdzenia i pamięci co GTX 1080??
Zaloguj się, by móc komentować
5