artykuły

Gears Tactics – test wydajności kart graficznych

26
17 maja 2020, 14:01 Piotr Gołąb

Gears Tactics — jakość grafiki

Gears Tactics powstał na dobrze znanym silniku graficznym Unreal Engine 4. Dzięki czemu możemy spodziewać się oprawy graficznej na najwyższym poziomie. Spin-off Gears of War pod tym względem nie zawodzi, oprawa jest bardzo szczegółowa i dopracowana, beznajmniejszych problemów moglibyśmy zmienić sposób rozgrywki z taktycznego z widokiem z lotu ptaka na bardziej bezpośredni zza ramienia jednego z Gearsów i oprawa graficzna prezentowałaby się świetnie. Mogę powiedzieć, że dopiero wtedy zobaczymy wszystkie niuanse graficzne, w które obfituje ten tytuł.

Gra oferuje cztery predefiniowane tryby jakości oprawy graficznej. Do wyboru mamy poniższe tryby:

  • Niski - Jakość oprawy graficznej w tym trybie trąci myszką i faktycznie, może w roku 2014 byłaby zadowalająca, ale w roku 2020 pozostawia bardzo dużo do życzenia.
  • Średni - Przełączenie się w ten tryb poprawia oprawę graficzną o kilka lat do przodu. Gra przestaje wyglądać jak płaska pocztówka słabej jakości. Pojawiają się efekty oświetlenia. Obiekty otrzymują wyższej jakości materiały.
  • Wysoki - Tryb wysoki to kolejny przeskok w oprawie graficznej, dochodzą efekty teselacji i normal mapping, pojawia się dynamiczne cieniowanie i efekty ambient occlusion. Obraz nabiera życia, dodatkowo na ekranie pojawiają się małe detale tj. porozrzucane gazety, puszki czy inne śmieci.
  • Ultra - W tym trybie dopieszczeniu podlegają wszystkie materiały i obiekty na scenie, łatwo zauważyć, jak poprawia się definicja drewnianego podestu przy ognisku, na masce samochodu pojawiają się uszkodzenia lakieru, a opona samochodowa przy ognisku w końcu jest okrągła.
  • Ultra+Glossy Reflection - Włączenie odbić w materiałach błyszczących ma duży wpływ na wydajność, a na pierwszy rzut oka nie bardzo widać co uległo zmianie, a zmian w testowej scenie jest dużo. Po pierwsze woda odbija teraz kolor nieba, wszystkie powierzchnie metaliczne też, na masce samochodu ze zdartym lakierem, w gołej blasze odbija się płomień ogniska. To najbardziej widoczne zmiany, jest ich więcej, trzeba się tylko przyjrzeć dobrze naszym zrzutom ekranu.
 

Glossy Reflection włączamy w zakładce Environment

Mała galeria z Gears Tactics

 
3