artykuły

Resident Evil 3 – test wydajności kart graficznych

32
20 kwietnia 2020, 14:02 Piotr Gołąb

Kolejny remake studia Capcom, który ma przypomnieć graczom, kto jest mistrzem survival horrorów. Czy tym razem naszym jedynym zmartwieniem będzie walka o przetrwanie, czy też batalia ze zbyt słabym sprzętem? 

  • Do 60 klatek na sekundę wystarczy GeForce GTX 1060 6 GB.
  • Jedne z najładniejszych modeli postaci, jakie było nam ostatnio oglądać.
  • Bardzo dobry poradnik, jak przetrwać apokalipsę zombie.
 

Spis treści

Resident Evil 3 to całościowo odnowiona odsłona ikonicznego survival horroru, jakim był Resident Evil 3: Nemesis, wydany oryginalnie na konsolę PlayStation w roku 1999. W remake'u pokierujemy losami dwójki bohaterów Jill Valentine oraz Carlosa Oliviery. Jill to była agentka elitarnego oddziału S.T.A.R.S, preferuje ona bardziej subtelne metody unikania zombie, aczkolwiek nie są jej obce rozwiązania siłowe, ponieważ bronią posługuje się tak samo dobrze jak Carlos, który jest najemnikiem złowrogiej organizacji Umbrella. Grupa ta odpowiedzialna jest za apokalipsę zombie i nie tylko, ale tego dowiecie się, przechodząc tę produkcję, do czego zachęcam.

Nowe szaty Resident Evil 3

Najnowsza odsłona Resident Evil otrzymała nową oprawę graficzną. Odpowiada za nią silnik graficzny Re Engine, oryginalnie opracowany dla Resident Evil VII, ale został też wykorzystany w innych grach  firmy Capcom: Devil May Cry 5 czy w poprzedniej odsłonie serii Resident Evil.

Resident Evil 3 – wymagania sprzętowe

Najsłabsza konfiguracja, która zdaniem producenta gry nadaje się do jej uruchomienia w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli na ustawieniach niskich, to:

  • procesor – Intel Core i5-4460 3.2 GHz/ AMD FX-6300 3.5 GHz,
  • karta graficzna – GeForce GTX 760 2GB / AMD Radeon R7 260X 2 GB lub lepsza,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 8 GB,
  • nośnik danych – 45 GB,
  • system operacyjny – Windows 7/8,1/10 64-bitowy.

Zalecana konfiguracja do rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli to na ustawieniach wysokich:

  • procesor – Intel Core i7-3770 3.4 GHz / AMD FX-9590 4.7 GHz,
  • karta graficzna – AMD Radeon RX 480 4GB / GeForce GTX 1060 3GB lub lepsza,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 8 GB,
  • nośnik danych – 45 GB,
  • system operacyjny – Windows 7/8,1/10 64-bitowy.

Rekomendowane wymagania sprzętowe do grania w Resident Evil 3 prezentują się bardzo skromnie, owszem wymagany jest procesor czterordzeniowy, ale studio Capcom mówi, że nawet trzecia generacja procesorów Intel Core będzie wystarczająca. Zapotrzebowanie na moc obliczeniową karty graficznej też wydaje się bardzo skromne. GeForce GTX 1060 3 GB, to na dzisiejsze standardy karta graficzna, która jest bliżej segmentu niskiego niż średniego, czterogigabajtowy Radeon RX 480 jest wydajniejszy od polecanego modelu GeForce. Uogólniając - są to zbliżone pod względem wydajności karty, na pewno obie swoją młodość mają już za sobą i aktualnie zastąpione są nowszymi odpowiednikami. Gra wymaga zaskakująco mało pamięci operacyjnej, według twórców wystarczy jej 8 gigabajtów. W wymaganiach czytamy, że potrzeba 45 GB miejsca na nośniku, w rzeczywistości najnowsza odsłona Resident Evil składa się z dwóch modułów, pierwszego odpowiedzialnego za rozgrywkę dla pojedynczego gracza i drugiego, w którym gramy w trybie sieciowym. Kampania dla gracza pojedynczego zajmuje 19 GB.

Miejsce testowe

Miejsce testowe, które spełniło nasze warunki pomiarowe, czyli wysoką powtarzalność i jak najlepsze odwzorowanie tego, jak gra się zachowuje przez 90% rozgrywki to fragment, zaraz po potyczce z Nemesisem na dachu budynku, skończony upadkiem z wysokości. Pomiar rozpoczynamy tuż po przerywniku filmowym i kroczymy Jill w stronę wozu strażackiego, wspinamy się na niego i dochodzimy do krańca drabiny. Zrzut ekranu pokazuje początek miejsca testowego. W trakcie tego pochodu natykamy się na wszystkie efekty graficzne, jakie oferuje Re Engine w tej odsłonie Resident Evil.

 

Strona:
prozeroproZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
prozeropro2020.04.20, 14:47
Zastanawia mnie czy RX550 jest tak słaby, czy optymalizacja tej gry jest tak skopana. Lepsze wyniki osiągam na Gigabyte GTX660 OC i i7 860 niż RX550 w połączeniu z i7 8700k co jest w większości gier nieosiągalne.
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2020.04.20, 15:02
12#2
Dobry pomysł z tym skalowaniem CPU. To do pewnego stopnia rozwiązuje problem.
Miał bym jednak jeszcze jedną prośbę w tym zakresie. Zrobienie dodatkowo tych samych testów, w tych samych trybach CPU(rdzenie/wątki), ale z niższym taktowaniem(powiedzmy 3,5GHz). Wówczas mieli byśmy pełny pogląd sytuacji. Teraz obraz jest nie pełny, bo wiele CPU nie ma szans osiągnąć takich zegarów, choćby dlatego, że mają zablokowany mnożnik. Dobrze było by wiedzieć, kiedy można jeszcze zegarami nadrabiać ilość wątków, a kiedy już jest ściana pod tym względem.
Edytowane przez autora (2020.04.20, 15:29)
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2020.04.20, 15:07
15#3
Co do GPU to Polarisy nadal zyskują w porównaniu z Paskalami.
Kolejna gra w której już nawet RX570 wyprzedza GTX1060.
RX580 już tylko ~10% traci do GTX1070. Na początku było to ~30%.
Edytowane przez autora (2020.04.20, 15:09)
DozorcaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Dozorca2020.04.20, 15:35
-1#4
Do tej gry obowiązkowo trzeba wgrać ReShade
prozeroproZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
prozeropro2020.04.20, 15:47
lolek.olo @ 2020.04.20 15:07  Post: 1240493
Co do GPU to Polarisy nadal zyskują w porównaniu z Paskalami.
Kolejna gra w której już nawet RX570 wyprzedza GTX1060.
RX580 już tylko ~10% traci do GTX1070. Na początku było to ~30%.

Z kolei RX560 w wersji 4gb praktycznie się zrównuje z 1050ti (w teście jest wersja 2gb ale brakuje jej bardzo mało, a 4gb jest wydajniejsza). Za to zaskoczeniem jest kondycja RX550 na którym nie da się grać oraz keplerów które w większości gier dostają ostro po dupie, a tutaj nawet nawet jakoś dają radę.
Edytowane przez autora (2020.04.20, 15:47)
KlyntonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Klynton2020.04.20, 15:49
Vega? Gdzie vega? Te piecyki pokazują pazury w niektórych grach a cena jest ich bardzo fajna obecnie.
luki172Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
luki1722020.04.20, 16:08
-3#7
lolek.olo @ 2020.04.20 15:07  Post: 1240493
Co do GPU to Polarisy nadal zyskują w porównaniu z Paskalami.
Kolejna gra w której już nawet RX570 wyprzedza GTX1060.
RX580 już tylko ~10% traci do GTX1070. Na początku było to ~30%.


Taka specyfika silnika, od samego poczatku ten engine preferowal Radeony
Doom + Vulkan takze

Taki GTX 1080 na pewno wypadłby lepiej, gdyby mial lepsze taktowania
Ja mialem do niedawna MSI Gaming i tam miałem 1708/1847 jak dobrze pamietam
To samo tyczy się innych GTX'ów. Natomiast Radeony widze od Sapphire czyli pewnie jakies lepsze niz stock ot cala tajemnica czemu GF wypadaja gorzej niz powinny
https://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/res...-3-test-gpu-cpu
Tutaj GTX 1080 na rowni z RX 5700, wyprzedza 5600XT, a GTX 1060 na rowni z RX580
Edytowane przez autora (2020.04.20, 16:19)
sVVistakZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ModeratorsVVistak2020.04.20, 16:20
Klynton @ 2020.04.20 15:49  Post: 1240501
Vega? Gdzie vega? Te piecyki pokazują pazury w niektórych grach a cena jest ich bardzo fajna obecnie.

Niestety nie mamy w redakcji Vegi, podobnie jak Radeona VII. Aktualnie nie mają już ich producenci. AMD również nie udostępnia do testów sampli, których używaliśmy podczas premiery. Wiem, że czasem potrafią zaskoczyć, ale z uwagi na niską popularność, nie będziemy ich testować już.
szymcio30Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szymcio302020.04.20, 18:22
-1#9
Nie chce tu jakiś teorii wysnuwać, ale wielu benchmarkach to GTX 1080Ti był górą nad 2070 Super tutaj jest odwrotnie aczkolwiek różnice w czasie rozgrywki są zapewne nie do uchwycenia.
SpeedstarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Speedstar2020.04.20, 18:50
Klynton @ 2020.04.20 15:49  Post: 1240501
Vega? Gdzie vega? Te piecyki pokazują pazury w niektórych grach a cena jest ich bardzo fajna obecnie.

Z grubsza będzie to poziom RTX 2060 ,okolice RX5700 i w wielu grach to się sprawdza.Sam ja mam w wersji Sapphire Pulse kupiona za 1200 zł ponad rok temu, jak dla mnie cena/wydajność bardzo dobry poziom.
Edytowane przez autora (2020.04.20, 18:52)
Zaloguj się, by móc komentować
1