artykuły

Call of Duty: Modern Warfare – test wydajności kart graficznych i procesorów

Powrót dobrych skryptów

42
4 listopada 2019, 14:24 Piotr Gołąb

Call of Duty: Modern Warfare – raytracing

Włączenie śledzenia promieni w Call of Duty: Modern Warfare oczywiście powoduje spadek tempa animacji, ale nawet GeForce RTX 2060 będzie w stanie poradzić sobie z wyświetlaniem gry w prawie 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1920×1080 pikseli. Sam zaś efekt śledzenia promieni jest wykorzystywany bardzo oszczędnie i gra nie zmienia swojego oblicza po włączeniu funkcji DXR. Efekt śledzenia promieni wykorzystywany jest tylko do poprawnego wyświetlania cieni rzucanych przez różne obiekty, ale najważniejsze jest to, że liczone są tylko cienie dynamiczne, które powstają na skutek oświetlenia obiektu pojedynczym źródłem światła np.: lampą. Efekt śledzenia promieni nie jest wykorzystywany do globalnego oświetlenia ─ dlatego jest tak mało zasobożerny.

RTX - wyłączony

RTX - włączony

Call of Duty: Modern Warfare - wydajność z DXR włączonym.

1920×1080. Karty graficzne z dedykowanymi rdzeniami RT bez problemu zapewniają wydajność przekraczającą 60 kl./s. Turingi, bez tych rdzeni, już tak dobrze nie wypadają, a starsze Pascale po włączeniu śledzenia promieni oferują bardzo słabą wydajność, tylko GTX 1080 Ti pozwala na granie w tej rozdzielczości, ale ze spadkami do 26 klatek na sekundę.

2560×1440. Zwiększenie rozdzielczości spowodowało, że karty bez rdzeni RT są w tej rozdzielczości nieprzydatne, co więcej, nawet modele z oznaczeniem RTX mają problem, żeby wyświetlać animację z płynnością 60 kl./s.

3840×2160. Nawet najwydajniejsza w tym teście karta, czyli GeForce RTX 2080 SUPER, nie jest w stanie zapewnić płynności na poziomie 60 kl./s.

 

5