artykuły

GRID – test wydajności kart graficznych i procesorów

48
15 października 2019, 16:56 Piotr Gołąb

GRID to znana wszystkim seria wyścigów samochodowych. W najnowszej odsłonie deweloperzy do pomocy zatrudnili Fernando Alonso, który swoim doświadczeniem miał ich wspomóc w tworzeniu tytułu. Z jakim skutkiem się to udało oraz jakie wymagania wobec sprzętu ma ten tytuł? Odpowiedź znajdziecie na kolejnych stronach. 

Spis treści

GRID studia Codemasters to kolejna odsłona popularnej serii gier wyścigowych. W grze mamy dostęp do bardzo dużej liczby samochodów podzielonych na kilka kategorii: GT, Turing, Tuning czy Super-Modified i inne. Same zaś wyścigi podzielone są kilka typów, takich jak: Street Racing, Oval, Hot Laps, czy World Time Attack. Każdy znajdzie więc coś dla siebie. Model sterowania autem nastawiony jest na sprawianie frajdy z jazdy z lekką dozą realizmu. Samochodami kieruje się bardzo responsywnie i przewidywalnie ─ pod jednym warunkiem ─ liczba klatek na sekundę musi wynosić więcej niż 60.

GRID – wymagania sprzętowe

Najsłabsza konfiguracja, która zdaniem producenta gry nadaje się do jej uruchomienia w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli, to:

  • procesor – Intel Core i3-2130 3,4 GHz / AMD FX - 4300 3,8 GHz,
  • karta graficzna – GeForce GT 640 1 GB / AMD Radeon HD 7750 lub lepsza,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 8 GB,
  • nośnik danych – 100 GB,
  • system operacyjny – Windows 10 64-bitowy.

Zalecana konfiguracja do rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli to:

  • procesor – Intel Core i5-8600K 3,6 GHz / AMD Ryzen 5 2600X 3,6 GHz,
  • karta graficzna – AMD Radeon RX 590 / GeForce GTX 1080 8 GB lub lepsza,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 16 GB,
  • nośnik danych – 100 GB,
  • system operacyjny – Windows 10 64-bitowy.

Studio Codemasters znane jest z tego, że ich produkcje nie mają przesadnie wysokich wymagań i można w nie grać, nawet na umiarkowanie wydajnym sprzęcie. Patrząc jednak na zalecane konfiguracje, rzuca się w oczy olbrzymi rozrzut pomiędzy wymaganiami minimalnymi a rekomendowanymi.

  • Rekomendowany CPU to wydajna, sześciordzeniowa jednostka intel Core i5-8600K, znacznie wydajniejsza niż zalecany w wypadku minimalnej konfiguracji dwurdzeniowy, czterowątkowy Intel Core i3-2130.
  • Rozdzielczość 1920 × 1080 pikseli wymaga minimum GeForce GT 640 lub AMD Radeon HD 7750 z 1 GB pamięci VRAM. Naszym zdaniem tak niskie wymagania są nierealne w tej rozdzielczości, ale tego dowiemy się z testów. Za to wymagania rekomendowane w postaci GeForce GTX 1080 i Radeona RX 590 są już prawdopodobne. 

Miejsce testowe 

Znalezienie odpowiedniego miejsca testowego, które odpowiednio obciąży testowane karty graficzne i będzie powtarzalne, jest zawsze wyzwaniem. W przypadku GRID nasz wybór padł na wyścig o zmierzchu w ulewnym deszczu na torze w Brazylii. Jest to jeden z najładniejszych torów, pełen małych i dużych obiektów.

 

Strona:
LabovskyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Labovsky2019.10.15, 17:08
Radeon RX 590 na poziomie GTX 1660 w 1080p.
Radeon RX 5700 XT na poziomie RTX 2070 Super w 1440p.

Nieźle :)
wake_upZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wake_up2019.10.15, 17:15
Czekałem na tą grę licząc że będzie podobna do pierwszego grida. Ale recenzje użytkowników mówią, że tak nie jest. Kariera jest cienka i ogranicza się do wyboru trasy. Tras i aut jest mało. Szybko się nudzi. A deweloper nie wspomina nic o tym czy w przyszłości pojawi się więcej zawartości... Także na dzień dzisiejszy słabiutko.
Pawelek6Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pawelek62019.10.15, 17:36
16#3
Dlaczego pominęliście pośredni tryb(y) między średnimi, a maksymalnymi, np. wysokie?
DevizZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deviz2019.10.15, 17:42
11#4
Na przyszłość pokazujcie też wyniki w ustawieniach średnich lub wysokich w rozdzielczości 1440p i 4k. Praktycznie w każej grze wystarczy zjechać oczko w dół z ustawieniami i zyskujemy spory wzrost fps nie tracąc prawie nic na jakości grafiki.Do grania chociażby w 1440p nie potrzeba bardzo drogiej karty,wystarczy tylko trochę zjechać w dół z ustawieniami.
Edytowane przez autora (2019.10.15, 18:01)
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122019.10.15, 18:17
Kurcze, Vega 56 poniżej 60 klatek w fHD, a jak odpalam grę ja to przynajmniej 80 kilka i przebić się na front wyścigu i 120+.
Dx 11 czy dx 12 w testach?
dysan112Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dysan1122019.10.15, 18:33
Ktoś odpalił GRID-a nowego na win7 x64 ?
EltikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Eltik2019.10.15, 18:35
Tutaj GTX 1080 niby 60-70 fps a widzialem filmy gdzie na lajcie ponad 100 fps leci. Cos z tym testem jest nie tak
cichy45Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cichy452019.10.15, 18:57
Kolejna nowa gra gdzie 2070 > 1080 Ti. Ubijanie pascali w dobrym tempie idzie zielonym.
Zgoneq informatykZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zgoneq informatyk2019.10.15, 19:49
-2#9
Nie wiem czemu, ale moim zdaniem, ustawienia średnie są lepsze niż ultra
(nie umiem cytować)
'Tutaj GTX 1080 niby 60-70 fps a widzialem filmy gdzie na lajcie ponad 100 fps leci. Cos z tym testem jest nie tak'
i
'Kurcze, Vega 56 poniżej 60 klatek w fHD, a jak odpalam grę ja to przynajmniej 80 kilka i przebić się na front wyścigu i 120+.
Dx 11 czy dx 12 w testach?'
Raczej w dx12, choć nie wspomniano
EltikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Eltik2019.10.15, 20:16
Jesli chodzi o ustawienia to odbicia pojazdu bardzo mocno obcinaja fps. Miedzy ultra a wysokimi jest kolosalna roznica w wydajnosci
Zaloguj się, by móc komentować
1