artykuły

GRID – test wydajności kart graficznych i procesorów

48
15 października 2019, 16:56 Piotr Gołąb

GRID – jaka karta, do jakich ustawień

1920×1080 –  ultraniskie. Najniższe dostępne ustawienia graficzne zarezerwowane są dla najsłabszych na rynku kart graficznych. W GRID do takich zaliczają się: AMD Radeon RX 550 2 GB, który oferuje wydajność pozwalającą na granie w średnio 47 klatkach na sekundę i GeForce GTX 1050 2 GB, który jest trochę wydajniejszy. Dopiero GTX 1050 Ti oferuje wydajność powyżej 60 kl./s i jego rekomendujemy jako minimum do grania w GRID.

1920×1080 – średnie. Naszym zdaniem detale średnie będą docelowe dla posiadaczy starszych kart graficznych z rdzeniami Maxwell i Polaris GCN drugiej i trzeciej generacji. Nowsze karty graficzne wyposażone w rdzenie Pascal czy Turing w tej jakości oprawy graficznej oferują wydajność, która zapewnia tempo animacji powyżej 60 kl./s. W przypadku AMD musimy posiadać kartę nie gorszą niż AMD Radeon RX 570.

1920×1080 – ultrawysokie. Włączenie trybu jakości oprawy ultrawysokiego, powoduje gwałtowny wzrost wymagań sprzętowych. Wymagane minimum w postaci 60 klatek na sekundę spełniają karty graficzne ze średniego segmentu cenowego lub droższe. GeForce GTX 1660 Ti to naszym zdaniem złoty środek, wydajność jest powyżej 60 kl./s, a jego cena staje się atrakcyjna. Konkurencją ze strony AMD jest Radeon RX 5700, który niestety jest sporo droższy od Nvidii lub model Radeon RX 590, który jest odrobinę tańszy od GTX 1660 Ti, ale też mniej wydajny.

2560×1440 – ultrawysokie. W rozdzielczości QHD będą mogli pograć gracze z topowymi kartami graficznymi poprzedniej generacji, takimi jak: GeForce GTX 1080 i Radeon RX Vega 64.

3840×2160 – ultrawysokie. GRID uruchomiony w rozdzielczości 4K wymaga najwydajniejszych komponentów na rynku. W przypadku karty graficznej minimum będzie GeForce RTX 2080 SUPER.

3840×1080 – ultrawysokie. Sprawdziliśmy też, jak rozdzielczość ultraszerokokątna wpływa na wymagania sprzętowe GRID. Okazało się, że ten tryb ma wyższe wymagania od rozdzielczości 2560×1440 pikseli o około 8-9 procent. 

Podsumowanie

Pod względem technicznym tytuł ten jest bardzo nierówny, otrzymujemy bardzo zaawansowane efekty pogodowe, które wyglądają świetnie, bardzo dobre modele samochodów, które są pełne szczegółów, ale jednocześnie co jakiś czas widzimy tekstury o bardzo złej rozdzielczości czy obiekty składające się z bardzo małej liczby wielokątów. Z drugiej strony, te złe elementy są praktycznie niewidoczne, ponieważ w trakcie wyścigu skupiamy się na ściganiu, a nie patrzeniu na pobliskie płotki. Dodatkowo bardzo spodobał nam się model jazdy, a w szczególności granie na monitorze ultrapanoramicznym.

Poniżej znajdziecie polecane przez nas karty graficzne do komfortowej rozgrywki w GRID w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli w jakości Ultra

 
Strona:
LabovskyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Labovsky2019.10.15, 17:08
Radeon RX 590 na poziomie GTX 1660 w 1080p.
Radeon RX 5700 XT na poziomie RTX 2070 Super w 1440p.

Nieźle :)
wake_upZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wake_up2019.10.15, 17:15
Czekałem na tą grę licząc że będzie podobna do pierwszego grida. Ale recenzje użytkowników mówią, że tak nie jest. Kariera jest cienka i ogranicza się do wyboru trasy. Tras i aut jest mało. Szybko się nudzi. A deweloper nie wspomina nic o tym czy w przyszłości pojawi się więcej zawartości... Także na dzień dzisiejszy słabiutko.
Pawelek6Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Pawelek62019.10.15, 17:36
16#3
Dlaczego pominęliście pośredni tryb(y) między średnimi, a maksymalnymi, np. wysokie?
DevizZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deviz2019.10.15, 17:42
11#4
Na przyszłość pokazujcie też wyniki w ustawieniach średnich lub wysokich w rozdzielczości 1440p i 4k. Praktycznie w każej grze wystarczy zjechać oczko w dół z ustawieniami i zyskujemy spory wzrost fps nie tracąc prawie nic na jakości grafiki.Do grania chociażby w 1440p nie potrzeba bardzo drogiej karty,wystarczy tylko trochę zjechać w dół z ustawieniami.
Edytowane przez autora (2019.10.15, 18:01)
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122019.10.15, 18:17
Kurcze, Vega 56 poniżej 60 klatek w fHD, a jak odpalam grę ja to przynajmniej 80 kilka i przebić się na front wyścigu i 120+.
Dx 11 czy dx 12 w testach?
dysan112Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
dysan1122019.10.15, 18:33
Ktoś odpalił GRID-a nowego na win7 x64 ?
EltikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Eltik2019.10.15, 18:35
Tutaj GTX 1080 niby 60-70 fps a widzialem filmy gdzie na lajcie ponad 100 fps leci. Cos z tym testem jest nie tak
cichy45Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cichy452019.10.15, 18:57
Kolejna nowa gra gdzie 2070 > 1080 Ti. Ubijanie pascali w dobrym tempie idzie zielonym.
Zgoneq informatykZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Zgoneq informatyk2019.10.15, 19:49
-2#9
Nie wiem czemu, ale moim zdaniem, ustawienia średnie są lepsze niż ultra
(nie umiem cytować)
'Tutaj GTX 1080 niby 60-70 fps a widzialem filmy gdzie na lajcie ponad 100 fps leci. Cos z tym testem jest nie tak'
i
'Kurcze, Vega 56 poniżej 60 klatek w fHD, a jak odpalam grę ja to przynajmniej 80 kilka i przebić się na front wyścigu i 120+.
Dx 11 czy dx 12 w testach?'
Raczej w dx12, choć nie wspomniano
EltikZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Eltik2019.10.15, 20:16
Jesli chodzi o ustawienia to odbicia pojazdu bardzo mocno obcinaja fps. Miedzy ultra a wysokimi jest kolosalna roznica w wydajnosci
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
5