artykuły

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint – test wydajności kart graficznych i procesorów

29
7 października 2019, 15:52 Piotr Gołąb

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint studia Ubisoft to kolejna gra, gdzie wcielamy się w elitarnego żołnierza eskadry duchów i dokonujemy militarnego wsparcia ludności lokalnej. W tym teście sprawdzimy jakiego procesora i karty graficznej potrzebujemy, żeby nasza misja przebiegła bez dodatkowych problemów.

Spis treści

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint to siódma odsłona serii Ghost Recon na komputery osobiste. Jej początki sięgają roku 2001, wtedy to pojawiła się część pierwsza. W ciągu osiemnastu lat seria zdążyła się bardzo zmienić. Z bardzo realistycznego (brak regeneracji zdrowia) taktycznego shootera w grę, w której by zginąć, trzeba się mocno postarać. Recenzję tego tytułu możecie przeczytać w serwisie  Gamezilla, w tej publikacji skupimy się na aspektach technicznych. 

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint wykorzystuje silnik graficzny AnvilNext 2.0, który studio Ubisoft wprowadziło w roku 2014 wraz z pojawieniem się Assassin's Creed Unity. Po pięciu latach deweloperzy nauczyli się dobrze z niego korzystać i wprowadzili wiele poprawek, dzięki temu możemy cieszyć nasze oczy szeroką paletą efektów specjalnych. Na wyróżnienie zasługują: oświetlenie globalne, system dynamicznie zmieniającej się pogody, mapowanie odbić. Efekty specjalne cieszą oko, ale i obciążają kartę graficzną i procesor ─ jak bardzo? Odpowiedź na kolejnych stronach.

Tom Clancy's Ghost Recon: Breakpoint – wymagania sprzętowe

Najsłabsza konfiguracja, która zdaniem producenta gry nadaje się do jej uruchomienia w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli, to:

  • procesor – Intel Core i5-4460 3,2 GHz / AMD Ryzen 3 1200 3,1 GHz,
  • karta graficzna – GeForce GTX 960 4 GB / AMD Radeon R9 280X lub lepsza,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 8 GB,
  • nośnik danych – 50 GB,
  • system operacyjny – Windows 7/8/10 64-bitowy.

Zalecana konfiguracja do rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli to:

  • procesor – Intel Core i7-6700K 4,0 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3,2 GHz,
  • karta graficzna – AMD Radeon RX 480 / GeForce GTX 1060 6 GB lub lepsza,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 16 GB,
  • nośnik danych – 50 GB,
  • system operacyjny – Windows 7/8/10 64-bitowy.

Gry wydawane przez studio Ubisoft prawie zawsze mają wysokie wymagania sprzętowe, a ich tytuły z otwartym światem wiodą prym w tej dziedzinie. Nie inaczej jest w tym przypadku.

  • Procesor musi być przynajmniej czterordzeniowy, na słabszym procesorze tytuł ten się po prostu nie włączy. Producent jako minimum wymaga procesora Core i5-4460 lub AMD Ryzen 3 1200. Nasze testy z kolejnej strony wyraźnie pokazują, na jaką wydajność możemy liczyć mając takie układy. Zalecane procesory do gry w Breakpoint prezentują się dużo rozsądnie, chociaż naszym zdaniem AMD Ryzen 5 1600 jest trochę za słaby do tej gry.
  • Rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli wymaga minimum GeForce GTX 960 4 GB lub AMD Radeon R9 280X z 3GB pamięci VRAM. Jeśli okazałoby się, że 2 GB pamięci wideo to zbyt mało, można zapowiedzieć koniec najtańszych kart graficznych na rynku. Modele rekomendowane to dużo wydajniejsze konstrukcje i faktycznie mają szansę oferować odpowiednią wydajność do grania Ghost Recon: Breakpoint w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli. Pozostaje pytanie ─ tylko w jakich ustawieniach jakości obrazu?

Miejsce testowe 

Wielu serwisów technologicznych do swoich pomiarów wykorzystuje wbudowane w gry testy wydajności. Gra generuje scenę testową i na końcu podaje wynik. Czasami punktowy, częściej liczbę klatek na sekundę, średnią, maksymalną i minimalną. Wartość maksymalna z reguły jest przez nas ignorowana, ponieważ pojawia się ona tylko na chwilę. Dużo bardziej interesującą daną jest średnia liczba klatek na sekundę, ponieważ przez większość rozgrywki to taką wartość będziemy obserwować, ale najważniejsza naszym zdaniem jest minimalna liczba klatek na sekundę. To oczywiście najgorszy scenariusz, jednak z wiadomo, że pojawia się on zwykle w najważniejszych momentach. Nie ma nic gorszego niż pokaz slajdów lub chwilowe zacinanie się obrazu w kluczowej scenie. 

Wbudowany test wydajności w Tom Clancy's Ghost Recon:Breakpoint to przykład, jak można delikatnie zmanipulować gracza, sugerując mu, że posiadana przez niego konfiguracja jest odpowiednio wydajna do tego tytułu. Uruchomiony wbudowany test w rozdzielczości 1920x1080 pikseli na karcie AMD Radeon RX  580 w ustawieniach Ultra dał wynik 54 klatki na sekundę. Przeprowadzone przez nas pomiary w wybranym miejscu testowym są bardziej wymagające, średnie tempo animacji wyniosło 40,5 klatki na sekundę. 

Nasze miejsce testowe znajduje się niedaleko pierwszej bazy. Zbiegamy ścieżką do podstawy góry. Podczas tego biegu możemy podziwiać wszystkie efekty graficzne, które oferuje Ghost Recon: Breakpooint.

Strona:
DariŽZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DariŽ2019.10.07, 16:00
Połączenie Core i3-81000 z RTX 2080 Ti było czasami nie grywalne a z kartą Rx 5700 było ok , czyżby narzut sterowników AMD tak się poprawił w stosunku do Nvidii ?
DyndaSZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DyndaS2019.10.07, 16:01
26#2
Gdzie jest test cpu 4/4 vs 4/8? Jestem pewien, że wiele osób dalej to interesuje.
noel24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
noel242019.10.07, 17:40
12#3
Przy okazji przydałby się jakiś test kont bankowych, podobno do kupienia jest tu wszystko, jak nie chcesz grindować.
deton24Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
deton242019.10.07, 18:14
CPU 2/4 z tego, co widzę, na GameGPU działają, więc sugerowałbym nie pisanie, że gra nie odpala na dwóch rdzeniach, bo ktoś pomyśli, że chodzi o stare i3, jak było faktycznie w przypadku Rage 2, ale tu nie ma to miejsca.
VSS2019.10.07, 18:22
dla wytrwałych polecam jazdę motorem na kapciach z wciśniętym shiftem ;P
SaryZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Sary2019.10.07, 19:02
Może na święta, po łatkach.
Edytowane przez autora (2019.10.07, 19:03)
Wpotrzebie2017Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wpotrzebie20172019.10.07, 19:29
DyndaS @ 2019.10.07 16:01  Post: 1219323
Gdzie jest test cpu 4/4 vs 4/8? Jestem pewien, że wiele osób dalej to interesuje.


No dokładnie, jest masa ludzi, którzy używają takich procesorów, a nie już 6/6 czy 6/12
DariŽZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DariŽ2019.10.07, 22:14
.
Edytowane przez autora (2019.10.07, 22:37)
KsamekZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ksamek2019.10.07, 23:38
-1#9
Chciało Wam się? W tym? Szanuje.
MAR89TUMZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MAR89TUM2019.10.08, 00:32
RTX 2070
I7 8700
16 GB 3200/15
SSD

FHD, detale ultimate - gra przez 95% czasu leci w przedziale 60-70FPS
Zaloguj się, by móc komentować
1