artykuły

Borderlands 3 – test wydajności kart graficznych i procesorów

29
19 września 2019, 15:49 Piotr Gołąb

Borderlands 3 studia Gearbox miało bardzo wyboistą drogę w trakcie powstawania. W tym teście postanowiliśmy sprawdzić, jak udało się wybrnąć developerowi z tej trudnej sytuacji i jakie faktycznie wymagania sprzętowe ma ich najnowszy tytuł.

Spis treści

Dwa tysiące i pięćset pięćdziesiąt dni temu na rynek została wydana gra Borderlands 2, tyluł który stał się ojcem wszystkich gier z gatunku looter shooter. Najnowsza odsłona Borederlands 3 to naturalnie kontynuacja, dziejąca się pięć lat po wydarzeniach przedstawionych w części drugiej. Zmieniają się postacie główne, którymi będziemy grać oraz po raz pierwszy opuścimy planetę Pandora. 

Borderlans 3 otwiera się na eksplorację nowych światów, które teraz mają prezentować się wyjątkowo urodziwie, a to dzięki zmianie silnika graficznego ze starego Unreal Engine 3.0 na jego najnowszą odsłonę 4.0. Grafika będzie nadal wyświetlana z wykorzystaniem efektu Cell Shading, ale efekt ten ma być ulepszony. Według twórców ma to być ich najładniejszy tytuł, jaki do tej pory wydali i na potwierdzenie tych słów wymieniają nowe techniki, które zostały wykorzystane przy tworzeniu oprawy wizualnej: lepszej jakości dynamiczne oświetlenie, pozwalające na przesączanie się światła przez tkaniny; generacja cieni w czasie rzeczywistym, które mogą wpływać na kolor cienia po przejściu światła przez tkaninę. To jak te efekty wpłyną na płynność rozgrywki, oczywiście sprawdzimy. Na następnych stronach będziecie mogli przeczytać, jaki sprzęt jest potrzebny do grania w najnowszą odsłonę Borderlands 3

Borderlands 3 – wymagania sprzętowe

Najsłabsza konfiguracja, która zdaniem producenta gry nadaje się do jej uruchomienia w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli:

  • procesor – Intel Core i5-3570 3,4 GHz / AMD FX-8350 4,0 GHz,
  • karta graficzna – GeForce GTX 680 2 GB / AMD Radeon HD 7970 lub lepsza,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 6 GB,
  • nośnik danych – 75 GB,
  • system operacyjny – Windows 7/8/10 64-bitowy.

Zalecana konfiguracja do rozdzielczości 2560 × 1440 pikseli i 60 kl./s:

  • procesor – Intel Core i7-4770K 3,4 GHz / AMD Ryzen 5  2600,
  • karta graficzna – AMD Radeon RX 590 / GeForce GTX 1060 6 GB lub lepsza,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 16 GB,
  • nośnik danych – 40 GB,
  • system operacyjny – Windows 7/8/10 64-bitowy.

Gry powstające na silniku Unreal Engine 4.0 potrafią mieć bardzo wysokie wymagania sprzętowe, a efekty graficzne, jakimi pochwalili się twórcy ze studia Gearbox, i są wykorzystywane w ich najnowszej grze, należą do tych bardziej wymagających. Za to wymagania sprzętowe dziwnie nie współgrają z takimi zaawansowanymi efektami, są na pierwszy rzut oka za niskie.

  • Procesor musi być przynajmniej czterordzeniowy, ale to już jest standard przy wykorzystywaniu UE 4.0,  minimalnie Core i5 trzeciej generacji, a zalecane jest użycie procesora Core i7 czwartej generacji. W przypadku procesorów AMD najsłabszy zalecany układ to FX-8350. Natomiast zalecany procesor to Ryzen 5 2600.
  • Żeby zagrać w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli trzeba mieć minimum GeForce GTX 680 2 GB. To trochę zaskakujący wybór, ponieważ ta karta ma tylko 2 GB pamięci graficznej.  Ostatnio większość tytułów wymaga zastosowania karty graficznej z większą ilością pamięci graficznej, ale może w tym przypadku jest inaczej. Wymagania do grania w rozdzielczości 2560 × 1440 pikseli wydają się bardziej prawdopodobne, ale czy faktycznie wystarczą? Naszym zdaniem są nadal trochę za niskie. 

Miejsce testowe 

Poszukiwanie miejsca testowego w Borderland 3 to syzyfowa praca. Powtarzalność w tej grze jest bardzo mała, wpływ na to ma losowa liczba przeciwników przy każdym dojściu do miejsca testowego. Dlatego w przypadku tej gry postanowiliśmy zrezygnować z używania skrupulatnie wybranego miejsca testowego, na rzecz wbudowanego w grę benchmarka.

Strona:
lukaddZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukadd2019.09.19, 16:16
25#1
Zdecydowanie za mało testów gier robicie.

Tylko z ostatnio wydanych gier brak testów Control, Gears 5, GreedFall czy polski Blair Witch.
legorasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
legoras2019.09.19, 16:21
15#2
Może to i dobrze, że nie robią, jeżeli mają byc tak fatalnej jakości jak ten...
addeptZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
addept2019.09.19, 16:51
Zadziwiająco słabe wyniki GTX 1660 (bez Ti)
Edytowane przez autora (2019.09.19, 16:51)
Kris194Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kris1942019.09.19, 17:44
-10#4
Brakuje jakiejkolwiek 4 rdzeniowej jednostki od Intela w teście CPU
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2019.09.19, 18:00
38#5
Gra wygląda jak by została wydana w zeszłej dekadzie, a nawet RTX2080Ti nie zapewnia 60FPS w 4K. Porażka roku jak dla mnie.
litestepZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
litestep2019.09.19, 18:17
> Wolfenstein: Youngblood – platforma testowa

copy&paste się zepsuł :P
StilgarusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiStilgarus2019.09.19, 18:47
Kris194 @ 2019.09.19 17:44  Post: 1217718
Brakuje jakiejkolwiek 4 rdzeniowej jednostki od Intela w teście CPU

Intel Core i3 8100 jest na wykresie, a to przecież jest procesor czterordzeniowy.
voodoo34Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
voodoo342019.09.19, 19:23
11#8
Kris194 @ 2019.09.19 17:44  Post: 1217718
Brakuje jakiejkolwiek 4 rdzeniowej jednostki od Intela w teście CPU


i3 8100 to ile niby ma rdzeni ? Brakuje to tu trybu DX12, bo gra takowy oferuje więc powinien być przetestowany.
tmanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tman2019.09.19, 19:45
Grafika jak w XIII, grze sprzed 16 lat a wymagania jak we Wiedzminie 3 na full detalach. Żałosne.
RyszawyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryszawy2019.09.19, 19:57
17#10
O..., 30 klatek w 4K na wszystkich współczesnych kartach z wyższej półki (oprócz tej za 5 tysiaków), przy grafice prawie identycznej jak w dwójce. No, cud optymizacji po prostu, nie to co w Gears 5 czy ostatnim Metro.
Edytowane przez autora (2019.09.19, 19:59)
Zaloguj się, by móc komentować
1