artykuły

Borderlands 3 – test wydajności kart graficznych i procesorów

29
19 września 2019, 15:49 Piotr Gołąb

Borderlands 3 – jaka karta, do jakich ustawień

1920×1080 – bardzo niskie. Ustawienia bardzo niskie zarezerwowane są dla najsłabszych kart graficznych. Model GeForce GTX 1050 to minimum, na jakim powinniśmy włączać ten tytuł. Karty graficzne wyposażone w układy graficzne AMD Radeon RX 560 to naszym zdaniem najsłabsza karta od AMD jakiej powinniśmy używać do grania w Borderlands 3. W procedurze mamy jeszcze jedną słabszą kartę graficzną AMD, a mianowicie model AMD Radeon RX 550, ale gra nie chciała się uruchomić z tą kartą.

1920×1080 – średnie. Prawdopodobnie będzie to najczęściej wybierana opcja, w jakiej będą grać gracze pecetowi. Pozwala ona uzyskać odpowiednią wydajność w przypadku najpopularniejszych kart graficznych ze średniego przedziału cenowego. GeForce GTX 1660 oferuje średnią wydajność na poziomie 77,7 klatki na sekundę, bardzo popularny AMD Radeon RX 570 nie wiele mu ustępuje (73,5 kl./s).

1920×1080 – ultra. Gracze komputerowi w rozdzielczości FullHD od pewnego czasu przyzwyczajeni są do tego, że w tej rozdzielczości mogą włączyć grę i ustawić wszystkie suwaki na maksymalną wartość, a tempo animacji będzie zawsze zadowalające ─ nawet na dwuletnim PC z kartą graficzną pokroju GeForce GTX 1060. Nie ty m razem, studio Gearbox zafundowało graczom prawdziwą optymalizacyjną katastrofę. FullHD i jakość oprawy Ultra to wyzwanie nawet dla GeForce GTX 1080, RTX-a 2060 SUPER lub najnowszego AMD Radeon RX5700. Dopiero te karty oferują odpowiednio wysoką wydajność, aby minimalna liczba klatek na sekundę nie spadła poniżej 60 kl./s.

2560×1440 – ultra. Rozdzielczość 2560×1440 pikseli podwaja wymagania sprzętowe względem kart graficznych. Brak spadków poniżej 60 klatek na sekundę wymaga GeForce RTX 2080. 

3840×2160 – ultra. Najszybszą kartą graficzną dostępną na rynku jest GeForce RTX 2080 Ti, nawet on nie jest w stanie wyświetlić grafiki w rozdzielczości 4K w jakości Ultra, przy zachowaniu jakości oprawy graficznej i zadowalającego tempa animacji. 

Podsumowanie

Borderlands 3 po wielu problemach z wydaniem w końcu się pojawia się na rynku i jest to optymalizacyjna porażka. Gra ma bardzo duże wymagania. Rozdzielczość 1920 × 1080 pikseli i jakośc Ultra wymagają bardzo wydajnych kart graficznych, aby utrzymać tempo animacji na poziomie 60 klatek na sekundę. W rozdzielczości 2560 × 1440 pikseli w 60 kl./s na grę pozwalają tylko najwydajniejsze karty na rynku. Firma Gearbox oczywiście zapowiedziała jak najszybsze wydanie łatki poprawiającej wydajność, pytanie jest tylko takie, czy zostanie to osiągnięte kosztem pogorszenia się jakości oprawy graficznej. Czy faktycznie został popełniony jakiś błąd, który wpływa na tak niską wydajność? Dowiemy się tego, jak pojawi się łatka. 

Polecane przez nas karty graficzne do komfortowej rozgrywki w Borderlands 3 w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli w jakości Ultra

Strona:
lukaddZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lukadd2019.09.19, 16:16
25#1
Zdecydowanie za mało testów gier robicie.

Tylko z ostatnio wydanych gier brak testów Control, Gears 5, GreedFall czy polski Blair Witch.
legorasZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
legoras2019.09.19, 16:21
15#2
Może to i dobrze, że nie robią, jeżeli mają byc tak fatalnej jakości jak ten...
addeptZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
addept2019.09.19, 16:51
Zadziwiająco słabe wyniki GTX 1660 (bez Ti)
Edytowane przez autora (2019.09.19, 16:51)
Kris194Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kris1942019.09.19, 17:44
-10#4
Brakuje jakiejkolwiek 4 rdzeniowej jednostki od Intela w teście CPU
lolek.oloZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
lolek.olo2019.09.19, 18:00
39#5
Gra wygląda jak by została wydana w zeszłej dekadzie, a nawet RTX2080Ti nie zapewnia 60FPS w 4K. Porażka roku jak dla mnie.
litestepZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
litestep2019.09.19, 18:17
> Wolfenstein: Youngblood – platforma testowa

copy&paste się zepsuł :P
StilgarusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Autor publikacjiStilgarus2019.09.19, 18:47
Kris194 @ 2019.09.19 17:44  Post: 1217718
Brakuje jakiejkolwiek 4 rdzeniowej jednostki od Intela w teście CPU

Intel Core i3 8100 jest na wykresie, a to przecież jest procesor czterordzeniowy.
voodoo34Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
voodoo342019.09.19, 19:23
11#8
Kris194 @ 2019.09.19 17:44  Post: 1217718
Brakuje jakiejkolwiek 4 rdzeniowej jednostki od Intela w teście CPU


i3 8100 to ile niby ma rdzeni ? Brakuje to tu trybu DX12, bo gra takowy oferuje więc powinien być przetestowany.
tmanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tman2019.09.19, 19:45
Grafika jak w XIII, grze sprzed 16 lat a wymagania jak we Wiedzminie 3 na full detalach. Żałosne.
RyszawyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ryszawy2019.09.19, 19:57
18#10
O..., 30 klatek w 4K na wszystkich współczesnych kartach z wyższej półki (oprócz tej za 5 tysiaków), przy grafice prawie identycznej jak w dwójce. No, cud optymizacji po prostu, nie to co w Gears 5 czy ostatnim Metro.
Edytowane przez autora (2019.09.19, 19:59)
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
5