artykuły

Borderlands 3 – test wydajności kart graficznych i procesorów

29
19 września 2019, 15:49 Piotr Gołąb

Borderlands 3 – jakość grafiki

Borderlands 3 do generowania obrazu używa popularnego silnika graficznego Unreal Engine 4.0. Silnik ten jest bardzo dobrze znany studiu Gearbox, więc oprawa graficzna stoi na bardzo wysokim poziomie. W tytule tym wykorzystany został efekt tak zwanego Cell Shadingu, dzięki temu zabiegowi stylistycznemu grafika prezentuje się niczym w komiksie i nie będzie się tak szybko starzeć.

W grze do wyboru mamy sześć skonfigurowanych przez producenta trybów jakości oprawy graficznej i są to ustawienia od bardzo niskich do ultra lub nawet jeszcze wyżej, ponieważ ostatnie ustawienia to Badass.

Różnice w jakości wyświetlanej grafiki w poszczególnych trybach są wyraźne i nie musimy się zastanawiać, jaki tryb wybraliśmy. W trybie najniższych detali oświetlenie jest bardzo proste, cienie rzucane przez obiekty są niskiej rozdzielczości oraz rysowane są bardzo blisko. Po przełączeniu się w ustawienia niskie, jakość oprawy ulega wyraźnej poprawie, scena nabiera głębi, dzięki pojawieniu się efektów okluzji otoczenia cienie nabierają kształtów, nie są już ciemnymi plamami na podłożu.

Każde kolejne zwiększenie jakości oprawy wizualnej będzie poprawiać obraz wyświetlany na naszym monitorze, ale też będzie coraz bardziej obciążać kartę graficzną. Jakość Ultra jest już zabójcza dla większości kart graficznych, nawet w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli. Nasze porównanie grafiki poniżej bardzo dobrze obrazuje różnicę pomiędzy poszczególnymi ustawieniami.

 

A oto kilka scen z gry:

3