artykuły

x-kom G4M3R 700: test bezkompromisowego peceta za 45000 złotych

67
6 września 2019, 15:48 Wojciech Koczyk, Arkadiusz Świostek

x-kom G4M3R 700 – wydajność w grach

G4M3R 700 to maszyna stworzona z myślą o grach,  postanowiliśmy więc sprawdzić, jak wypada w popularnych tytułach. Porównujemy ją z wynikami testów przeprowadzonych z wykorzystaniem platformy testowej GPU. Oczywiste jest, że z rozdzielczościami 1920x1080 pikseli oraz 2560x1440 pikseli maszyna poradzi sobie bardzo dobrze, dlatego zamieszczamy wyniki przeprowadzone w najbardziej wymagających ustawieniach. 

W Assassin's Creed Odyssey G4M3R nie jest w stanie oddać wszystkich zalet tak drogiej konfiguracji. Technologia SLI nie jest obsługiwana przez ten tytuł, pożytku z osiemnastu rdzeni także nie ma. W efekcie wielokrotnie tańszy, ale wyżej taktowany i7-8700K w połączeniu z jednym GeForcem RTX 2080 Ti zapewnia minimalnie wyższą wydajność.

W Battlefield V mamy identyczną sytuację, tandem złożony z dwóch kart GeForce RTX 2080 Ti niewiele tutaj pomaga. 

Czy tak droga konfiguracja pozwala zagrać w rozdzielczości 4K z włączonym ray tracingiem? Tak, choć komfortowa gra możliwa jest tylko w ustawieniach DXR Niskie. Po ustawieniu maksymalnej jakości ray tracingu tempo animacji spada do wartości poniżej 40 klatek na sekundę. 

Sprawdziliśmy również, jak G4M3R wypada w popularnym tytule e-sportowym. W CS: GO wąskim gardłem jest procesor, dlatego widać różnicę pomiędzy Core i9-9980XE a Core i7-8700K. 

CS:GO zyskuje bardzo niewiele w porównaniu z bardziej przyziemną konfiguracją.

Deus Ex: Mankind Divided w trybie DX12 to pierwsza gra, w której widać wyraźny zysk z ekstremalnej konfiguracji. Zanotowaliśmy pięćdziesięcioprocentowy wzrost wydajności ─ to zasługa SLI.

G4M3R 700 jest tylko o kilkanaście procent szybszy w GTA V od naszej platformy.

3