artykuły

Wolfenstein: Youngblood – test wydajności kart graficznych i procesorów

50
30 lipca 2019, 17:30 Piotr Gołąb

Wolfenstein: Youngblood – jaka karta do jakich ustawień

1920×1080 – niskie. Można ich praktycznie nie używać, ponieważ karty wyposażone w 2 GB pamięci graficznej ledwo co zapewniają średnią wydajność na poziomie 45 kl./s. Jest to wartość całkowicie niegrywalna w tak dynamicznej grze, w której szybkość i precyzja działania są kluczowe.

1920×1080 – średnie. Ustawienia średnie dosyć mocno podnoszą poprzeczkę wymagań. Widać to szczególnie w wypadku najsłabszych kart graficznych. Detale średnie bezwzględnie wymagają karty graficznej wyposażonej w 4 GB pamięci VRAM. Warunek ten spełnia GeForce GTX 1050 Ti (sprawdź jego cenę), oferując średnią wydajność na poziomie 78 kl./s, oraz stary GeForce GTX 970.

1920×1080 – wysokie. Ustawienia wysokie w grze Wolfenstein: Youngblood nadal nie stanowią dużego wyzwania dla kart graficznych wyposażonych w 4 GB pamięci graficznej. Widać, że spadła im wydajność, szczególnie GTX 970 zaliczył mocny spadek (ze 100 kl./s do 70). Bardzo dobrze prezentuje się AMD Radeon RX 570 4 GB (sprawdź jego cenę), oferując średnią wydajność na poziomie 92 kl./s. Pozostałe karty graficzne wyposażone w 6 GB zapewniają średnią liczbę generowanych klatek na sekundę powyżej 100.

1920×1080 – maksymalne. Ustawienia najwyższe mają wyjątkowo niskie wymagania. Aby możliwe było przekroczenie minimalnego tempa animacji o wartości 60 kl./s, wystarczy mieć kartę graficzną wyposażoną w 6 GB pamięci VRAM. GeForce GTX 1060 w tym tytule generuje grafikę w tempie niespadającym poniżej 82 kl./s. Mocniejsze karty graficzne pokroju AMD Radeon RX 5700 (sprawdź jej cenę) są w stanie zapewnić średnio aż 186 kl./s , a GeForce RTX 2060 SUPER − 213 kl./s (sprawdź jego cenę)

2560×1440 – ultra. Rozdzielczość 2560×1440 pikseli podwaja liczbę wyświetlanych pikseli na ekranie względem trybu 1080p. Na szczęście spadek tempa animacji w poszczególnych kartach nie jest dwukrotny. Do płynnego wyświetlania obrazu nadal wystarczy nam GeForce GTX 1060, ale jeśli będziemy chcieli pograć na szybkim monitorze 144 Hz, to konieczny okaże się wydajniejszy GPU, na przykład Radeon RX 5700XT (sprawdź w jakiej cenie możesz go kupić). Bardziej wymagający użytkownicy mogą postawić na GeForce RTX 2070 SUPER (sprawdź jego cenę), który oferuje wydajność na poziomie 175 kl./s.

3840×2160 – ultra. Utrzymanie szybkości animacji powyżej 100 kl./s to wyzwanie dla najmocniejszych kart graficznych na rynku, a takimi właśnie są GeForce RTX 2080 SUPER (sprawdź cenę) oraz GeForce RTX 2080 Ti (sprawdź cenę). Obie karty w tej rozdzielczości zapewniają bardzo komfortową grę.

Podsumowanie

Wolfenstein: Youngblood to tytuł, który miał nam zaprezentować efekty śledzenia promieni z użyciem API Vulkan, ale na razie musimy uzbroić się w cierpliwość i poczekać, aż deweloper dopracuje implementację ray tracingu. Nowy silnik id Tech 7 zostanie zaprezentowany wraz z premierą nowej odsłony gry DOOM, ma ona nastąpić dopiero w listopadzie.

Strona:
Raptor9Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Raptor92019.07.30, 17:54
22#1
wychodzi 3,5GB vram na GTX 970 który jest wolniejszy od GTX 1050TI
RdzaweOkoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
RdzaweOko2019.07.30, 18:31
Niezła optymalizacja, może to będzie pierwszy tytuł w którym RT będzie przyzwoicie działać na RTX 2060 ;)
Darko7Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Darko72019.07.30, 18:47
Szkoda, że nie przetestowali na jakiejś integrze Intela czy AMD.
Kyle_PLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kyle_PL2019.07.30, 19:26
2560x1440 Mein Leben i karty z 4 GB VRAM mówią bye bye. Szkoda, że zabrakło RX560/460 z 4GB VRAM - byłoby widać jak wiele w niektórych grach, potrafiła by dać większa ilość pamięci niż 2GB na kartach AMD, nawet tak wolnych jak RXx60.
supervisorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
supervisor2019.07.30, 19:34
18#5
Ponad 60fps w 4k na karcie za 1600zł, świadectwo genialnej optymalizacji.
TheMr.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheMr.2019.07.30, 19:52
-11#6
Przydałby się powrót do testów AMD+AMD vs Intel+NV, ciekawe czy połączenie GPU i CPU od AMD dalej ma taki problem z wydajnością jak za czasów Buldka albo Phenoma.
supervisor @ 2019.07.30 19:34  Post: 1212827
Ponad 60fps w 4k na karcie za 1600zł, świadectwo genialnej optymalizacji.

Id Tech 6 to w sumie silnik z Dooma sprzed 3 lat, który graficznie nic nie oferuję a Dooma odpalał byle ziemniak. Już Wiedzmak z modami wymaga więcej.
Edytowane przez autora (2019.07.30, 19:55)
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2019.07.30, 19:56
17#7
Ta gra to crap. Wolfensteinem nie powinna się nazywać.
KynarethZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kynareth2019.07.30, 20:14
lipiec 2019 a gry AAA wciąż 4 rdzenie
szkoda że nie możemy w pełni wykorzystać 8 rdzeniowych procków
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2019.07.30, 20:29
13#9
***Wolfenstein: Youngblood to tytuł, który miał nam zaprezentować efekty śledzenia promieni z użyciem API Vulkan, ale na razie musimy uzbroić się w cierpliwość i poczekać, aż deweloper dopracuje implementację ray tracingu.***
Gra słabo się sprzedaje,zbiera przeciętne opinie,więc może być jak z Assetto Corsa Competizione. Zrezygnowanie z implementacji RT
Icek44Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Icek442019.07.30, 20:47
gniot szkoda czasu
Zaloguj się, by móc komentować
5