artykuły

AMD Ryzen 9 3900X i Ryzen 7 3700X – test. Nowa architektura i litografia w działaniu

127
7 lipca 2019, 15:00 Mateusz Brzostek

Testy – Wolfenstein II: The New Colossus, Battlefield V

Wolfenstein II to kolejna gra z niskopoziomowym API, która wymaga sporej wydajności każdej części procesora i podsystemu pamięci. Cztery najszybsze procesory, wśród których są oba nowe Ryzeny, są na mniej więcej równym poziomie i zauważalnie wydajniejsze od innych.

 

Płynność w Battlefield V w niewielkim stopniu zależy od wydajności procesora. Różnice są zapewne spowodowane tym, jak dobrze szybkie procesory służą nie samej grze, ale sterownikom GPU. To też jedyna gra w naszym teście, w której stosunkowo tani Core i5-9400F zapewnia wyższą wydajność niż Ryzeny – oczywiście różnica jest praktycznie nieistotna.

Strona:
  1. AMD Ryzen 9 3900X i Ryzen 7 3700X – wstęp
  2. Taktowanie, turbo, szybka pamięć DDR4
  3. Asus Crosshair VIII Hero Wi-Fi
  4. MSI MEG X570 Godlike
  5. Asus TUF X570-Plus oraz Crosshair VIII Formula
  6. Warunki testu
  7.     Testy – gry (Wiedźmin 3, GTA V)
  8.     Testy – gry (Assassin's Creed Origins & Odyssey)
  9.     Testy – gry (Far Cry 5, Hitman 2)
  10.     Testy – gry (Wolfenstein II, Battlefield V)
  11.     Testy – gry (Deus Ex: Mankind Divided, Cywilizacja VI)
  12.     Testy – gry (CS: Global Offensive, Shadow of the Tomb Raider)
  13.     Testy – renderowanie
  14.     Testy – kompresja plików, responsywność stron internetowych
  15.     Testy – obróbka wideo i obrazów
  16.     Testy – kodowanie wideo
  17.     Testy – obliczenia i symulacje
  18. AMD Ryzen 9 3900X i Ryzen 7 3700X – pobór energii
  19. AMD Ryzen 9 3900X i Ryzen 7 3700X – podkręcanie
  20.     Podkręcanie – gry (Wiedźmin 3, GTA V)
  21.     Podkręcanie – gry (Assassin's Creed Origins & Odyssey)
  22.     Podkręcanie – gry (Far Cry 5, Hitman 2)
  23.     Podkręcanie – gry (Wolfenstein II, Battlefield V)
  24.     Podkręcanie – gry (Deus Ex: Mankind Divided, Cywilizacja VI)
  25.     Podkręcanie – gry (CS: Global Offensive, Shadow of the Tomb Raider)
  26.     Podkręcanie – renderowanie
  27.     Podkręcanie – kompresja plików, responsywność stron internetowych
  28.     Podkręcanie – obróbka wideo i obrazów
  29.     Podkręcanie – kodowanie wideo
  30.     Podkręcanie – obliczenia i symulacje
  31. Średnia wydajność w różnych zastosowaniach
  32. Ryzen 9 3900X kontra Core i9-9900K
  33. Ryzen 7 3700X kontra Core i7-9700K
  34. Ryzen 7 3700X kontra Ryzen 7 2700X
  35. Ryzen 7 3700X na taniej płycie B350
  36. Podsumowanie
10