artykuły

Rage 2 – porównanie wydajności kart graficznych i procesorów

Postapokalipsa na wesoło

59
17 maja 2019, 17:07 Mateusz Ozimek

Rage 2 to druga część pierwszoosobowej strzelanki Rage, która debiutowała w 2011 roku. Gra została stworzona przez studio Avalanche we współpracy z id Software. W grze przenosimy się na postapokaliptyczną wersję Ziemi. W wyniku upadku asteroidy zdecydowana większość ludzkości zginęła, a ci, co pozostali przy życiu, walczą między sobą o władzę i zasoby.

Spis treści

Rage 2 należy do ostatnio bardzo popularnego w branży gatunku gier z otwartym światem, w którym jako bohater mamy do wykonania wiele zadań w miejscach rozsianych po całej mapie. Ze względu na to oraz na postapokaliptyczne czasy gra ta bardzo przypomina ostatnie części serii Far Cry. W Rage 2 wcielamy się w postać o nazwisku Walker, która w wyniku wydarzeń rozpoczynających grę pozostaje ostatnim ze strażników z Vineland. Jego bądź jej (gdyż mamy możliwość wyboru płci postaci) zadaniem jest powstrzymanie głównego antagonisty – Genrała Crossa, który stoi na czele Władzy. Cross bez żadnych skrupułów ściga i próbuje zabić wszystkie osoby, które przeżyły, ukrywając się w Arkach. Były to schrony, w których grupy wybrańców mogły przetrwać apokalipsę.

Rage2

Świat w Rage 2 stanowi w większości bezkresna pustynia, choć są też tereny leśne oraz bagniste. Podczas eksploracji możemy się również natknąć na pozostałości po poprzedniej cywilizacji. Możemy także wykonywać różnorodne aktywności, takie jak likwidacja obozów bandytów, niszczenie wież umieszczonych przez Władzę, atakowanie konwojów oraz inne atrakcje. Niestety, po pewnym czasie stają się one nudne ze względu na powtarzalność oraz małą różnorodność.

Grę można oceniać ze względu na dwa aspekty – eksplorację otwartego świata oraz pierwszoosobowe strzelanie do przeciwników. O ile ten pierwszy został zrealizowany średnio i nie ma się co łudzić, że wykreowany świat zaskoczy nas wielością doznań, to sama walka jest na wysokim poziomie. Strzelaniny są bardzo dynamiczne, czucie broni – bardzo dobre i w połączeniu z umiejętnościami, które odblokowujemy w trakcie gry, wynikiem jest bardzo efektowna demolka. Podczas walki ładujemy również tak zwany Przester, którego aktywacja sprawia, że bohater wpada w szał, dzięki czemu jest niemal niezniszczalny i może siać spustoszenie w szeregach wroga.

Rage2

Tytuł powstał na bazie silnika Apex, który napędzał również testowany przez nas niedawno Just Cause 4. Gra wykorzystuje API Vulkan. Rage 2 został przygotowany bardzo solidnie i, choć zdarzają się problemy z fizyką postaci, to błędów jest niewiele i nie przeszkadzają w rozgrywce. Mimo wszystko oprawa graficzna jest przeciętna i niczym nie wyróżnia się na tle konkurencji.

Rage 2 – wymagania sprzętowe

Najsłabsza konfiguracja:

  • procesor – AMD Ryzen 3 1300X lub Intel Core i5-3570,
  • pamięć operacyjna – 8 GB,
  • karta graficzna – AMD Radeon 280 3GB lub Nvidia GeForce GTX 780 3GB,
  • system operacyjny – Windows 7, Windows 8.1 lub Windows 10 w wersji 64-bitowej.

Zalecana konfiguracja:

  • procesor – AMD Ryzen 5 1600X lub Intel Core i7-4770,
  • pamięć operacyjna – 8 GB,
  • karta graficzna – AMD Vega 56 8GB lub Nvidia GeForce GTX 1070 8GB,
  • system operacyjny – Windows 7, Windows 8.1 lub Windows 10 w wersji 64-bitowej.

Najsłabszy pecet, na którym można uruchomić Rage 2 w rozdzielczości 1920x1080, musi składać się z 4-rdzeniowego procesora. W zależności od platformy zalecany jest co najmniej Ryzen 3 1300X lub i5-3570. Spory nacisk został położony na rozmiar pamięci, w którą wyposażone są karty graficzne. Według producenta minimum stanowi 3 GB VRAM. Podczas naszych testów zaobserwowaliśmy, że jest tak w rzeczywistości. Znajdujące się w naszej procedurze testowej najsłabsze układy z 2 GB VRAM miały duże problemy z obsługą tytułu bądź w ogóle nie było możliwości załadowania gry.

W zalecanej specyfikacji są mocniejsze jednostki procesorów od AMD, a konkretnie model 6-rdzeniowy i 12-wątkowy Ryzen 1600X. Z kolei Intel reprezentowany jest przez 4-rdzeniowy i 8-wątkowy i7-4770. Wymagane karty graficzne były do niedawna układami z wyższej półki − Vega 56 bądź GTX 1070 to nadal solidny sprzęt, który wyposażony jest w 8 GB VRAM, co jak się okazuje, ma kluczowe znaczenie w bezproblemowej rozgrywce w Rage 2.

Rage2

Rage 2 – miejsce testowe

Testy przeprowadziliśmy w lokalizacji Bagna Sekreto, gdzie obszary podmokłe oraz leśne w połączeniu z bogactwem elementów otoczenia sprawiają, że testowane karty graficzne są bardziej obciążone niż w większości pozostałych miejsc na mapie. Pomiar wydajności był wykonywany podczas 30-sekundowej jazdy samochodem.

Strona:
StaryPierdzielZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
StaryPierdziel2019.05.17, 17:20
Przepraszam, że tu, ale jak w tej nowej wersji serwisu włączyć wersję mobilną? Teraz mam na tablecie na maxa nieczytelne, na mobilnej było wszystko ok.
DrzemorZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Drzemor2019.05.17, 17:22
21#2
StaryPierdziel @ 2019.05.17 17:20  Post: 1203599
Przepraszam, że tu, ale jak w tej nowej wersji serwisu włączyć wersję mobilną? Teraz mam na tablecie na maxa nieczytelne, na mobilnej było wszystko ok.


Nie ma, usuneli :lol2:
Edytowane przez autora (2019.05.17, 17:22)
Edytowane przez moderatora (2019.05.17, 18:00): wulgaryzmy
umcaczZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
umcacz2019.05.17, 17:27
-5#3
3.5 GB VRAM zbiera żniwa w coraz większej liczbie tytułów. GTX1080 to już nie to co kiedyś, na permierę szedł jak burza, odstawiając konkurencję.
sensej0sZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sensej0s2019.05.17, 17:38
-17#4
Na iPadzie wszystko jak najbardziej czytelne i skaluje się wyśmienicie.
hajapackageZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
hajapackage2019.05.17, 17:59
39#5
Ja znowu uważam że nawet ta wersja na desktopy wygląda jak jakaś mobilna. Tragiczne to jest. Minimalizm kosztem czytelności. Nie wiem kto to robił, ale nie powinien.
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2019.05.17, 18:29
-3#6
umcacz @ 2019.05.17 17:27  Post: 1203601
3.5 GB VRAM zbiera żniwa w coraz większej liczbie tytułów. GTX1080 to już nie to co kiedyś, na permierę szedł jak burza, odstawiając konkurencję.

Nie, na niskich GTX 970 dalej wypada tak samo słabo, chociaż między 960 2GB a 4GB jest ledwo 10% różnicy, pewnie jak zwykle testy skopane albo ustawione celem wywołania burzy dla większej liczby komentarzy. ;)

Nawet 1060 3GB daje radę na ustawieniach ultra:
Edytowane przez autora (2019.05.17, 18:32)
cichy45Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cichy452019.05.17, 18:29
22#7
1. Kolejny tytuł gdzie 2070 dogania 1080 Ti a 2080 odjeżdża mocno, mimo że na premierę tak mocnej różnicy nie błyło. Już widać jak nVidia stara się ukatrupić stare GPU w nowych grach, 1080 Ti za rok będzie na poziomie 2060.

2. Prośba do redakcji. Jak każdy procesor daje grubo ponad 100FPS, to sprawdźcie jakiś słabszy, aby mieć pojęcie co jest wymagane od CPU do 60FPS.
ODIN85Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ODIN852019.05.17, 18:45
-3#8
Tereny pustynne potrafią sprawić wrażenie bezkresnych przestrzeni, przemierzanych przez hordy przeciwników.

Jakie hordy?
Hordy to są np w Days gone.
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2019.05.17, 19:00
https://www.computerbase.de/2019-05/rage-2...tere_frametimes
Async w Turingach działa w końcu jak należy:)
ropsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
rops2019.05.17, 19:22
13#10
hajapackage @ 2019.05.17 17:59  Post: 1203606
Ja znowu uważam że nawet ta wersja na desktopy wygląda jak jakaś mobilna. Tragiczne to jest. Minimalizm kosztem czytelności. Nie wiem kto to robił, ale nie powinien.

Ano straszna lipa na telefonie, trzeba mega scrolować i szukać, nie chce mi się.
Zaloguj się, by móc komentować
1