

Po dwudziestu latach jeden z najlepszych survival horrorów w historii gier komputerowych, czyli Resident Evil 2, doczekał się ponownego wydania na sprzęt nowej generacji. Czy spełnienie wymagań sprzętowych tego remake'u także jest horrorem? Tego dowiecie się z testu kart graficznych oraz procesorów w Resident Evil 2 w wersji na 2019 rok.
- 1.Resident Evil 2 (2019) - wstęp
- 2.Resident Evil 2 (2019) - platforma testowa
- 3.Resident Evil 2 (2019) - jakość grafiki
- 4.Resident Evil 2 (2019) - wydajność procesorów
- 5.Resident Evil 2 (2019) - jaka karta do jakich ustawień, część 1.
- 6.Resident Evil 2 (2019) - jaka karta do jakich ustawień, część 2.
- 7.Resident Evil 2 (2019) - podsumowanie
Po ponad dwudziestu latach od premiery w 1998 roku na konsoli PlayStation Resident Evil 2 doczekał się odświeżonej wersji. Nie jest to jednak typowy remake, do którego w ostatnich latach przyzwyczaili nas deweloperzy. Gra została przygotowana niemal od podstaw, a modyfikacjom został poddany niemal każdy szczegół.
Przeczytaj recenzję gry w witrynie Gamezilla.pl
Resident Evil 2 (2019) – gra, wymagania sprzętowe, miejsce testowe
W grze możemy wcielić się w jedną z dwóch postaci. Pierwszą z nich jest Claire Redfield, która przyjeżdża do Raccoon City, gdzie toczy się akcja, aby spotkać się ze swoim bratem. Alternatywnym wyborem jest młody oficer policji Leon S. Kennedy, który zaniepokojony brakiem kontaktu ze swoimi współpracownikami postanawia sprawdzić na własną rękę, co się dzieje w mieście. W zależności od tego, którą postać wybierzemy, fabuła gry jest nieco inna, dlatego też by ją w pełni poznać, należy grę przejść dwukrotnie.
Rozgrywka w Resident Evil 2 oparta jest głównie na eksploracji miejscówek, takich jak legendarny posterunek policji w Raccoon City. Gra należy do gatunku survival horror, więc nie należy spodziewać się eksterminacji fal zombie, lecz raczej unikania walki i liczenia się z każdym nabojem. Ekwipunek w grze jest ograniczony, mamy niewiele miejsca na przedmioty, co sprawia, że należy rozważnie planować każdy krok.
Oprawa audiowizualna jest na bardzo wysokim poziomie. Widać wyraźnie, że nie jest to prosty remaster. Tekstury są bogate w szczegóły, zwłaszcza te wykorzystane przy kreacji przeciwników. Szczególną uwagę trzeba poświęcić udźwiękowieniu gry, które buduje atmosferę niepewności i strachu. Tytuł ten został stworzony na tym samym silniku, co poprzednia odsłona serii – Resident Evil 7. W rozgrywce zdecydowano się na jedną dużą zmianę w stosunku do oryginału – statyczna kamera została zamieniona na ujęcie zza pleców gracza.
Resident Evil 2 (2019) – wymagania sprzętowe
Najsłabsza konfiguracja:
- procesor – Intel Core i5-4460 lub AMD FX-6300 lub lepszy,
- pamięć operacyjna – 8 GB,
- karta graficzna – Nvidia GeForce GTX 760 lub AMD Radeon R7 260x,
- system operacyjny – Windows 7, 8.1 lub 10 64-bitowy.
Zalecana konfiguracja:
- procesor – Intel Core i7-3770 lub AMD FX-9590 lub lepszy,
- pamięć operacyjna – 8 GB,
- karta graficzna – Nvidia GeForce GTX 1060 lub AMD Radeon RX 480,
- system operacyjny – Windows 7, 8.1 lub 10 64-bitowy.
Najsłabsza konfiguracja zaproponowana przez twórców obejmuje czterordzeniowy procesor Core i5-4460 lub sześciordzeniowy FX-6300 od AMD, 8 GB pamięci operacyjnej oraz kartę graficzną o wydajności na poziomie GTX 760. Według twórców taki sprzęt ma zapewnić rozgrywkę w 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1920x1080. W tej samej rozdzielczości, lecz 60 klatek na sekundę ma zapewniać minimum Core i7-3770 wraz z GTX 1060 bądź RX 480. Gra wspiera biblioteki DirectX zarówno w wersji 11, jak i 12.
Resident Evil 2 (2019) – miejsce testowe
Wykorzystane przez nas miejsce testowe znajduje się w pierwszej lokacji, do której trafiamy na początku gry, czyli na posterunku policji w Raccoon City, a dokładniej w głównym holu. Płynność w tym miejscu dobrze oddaje warunki, jakie spotkamy na dalszych etapach gry. W czasie testów mierzyliśmy przez 30 sekund średnią oraz minimalną liczbę klatek na sekundę.
- 1.Resident Evil 2 (2019) - wstęp
- 2.Resident Evil 2 (2019) - platforma testowa
- 3.Resident Evil 2 (2019) - jakość grafiki
- 4.Resident Evil 2 (2019) - wydajność procesorów
- 5.Resident Evil 2 (2019) - jaka karta do jakich ustawień, część 1.
- 6.Resident Evil 2 (2019) - jaka karta do jakich ustawień, część 2.
- 7.Resident Evil 2 (2019) - podsumowanie
- Far Cry New Dawn - test wydajności kart graficznych i procesorów 46
- Resident Evil 2 (2019) - test wydajności kart graficznych i procesorów 62
- Wielki test niedrogich routerów (za mniej więcej 150 złotych) 47
- Asystent Google, Actions on Google, współpraca ze sprzętem i z innymi usługami, rozwiązania dla deweloperów 23
- Zaplanuj budżet na 2019 – 5 aplikacji, które Ci w tym pomogą 0
- Monitoring w chmurze - jak to działa? 12
- Szukasz pracy jako programista? Oto gdzie powinieneś zajrzeć 50
- Roam Like at Home w praktyce 9
- Najlepsze promocje na elektronikę, gry i wiele więcej! 68
- Asus ROG Strix RTX 2070 – test jednej z najszybszych kart z GPU GeForce RTX 2070 57
- Assassin's Creed Odyssey – porównanie wydajności kart graficznych, procesorów i konsol 122
- Forza Horizon 4 – porównanie wydajności kart graficznych, procesorów i konsol 121
- Inteligentne seksgadżety 61
- Rynek nadal nie jest nasycony programistami. Java jednym z najbardziej pożądanych kierunków 82
- Wielki test niedrogich routerów (za mniej więcej 150 złotych) 47
- Steam Play – test wydajności gier w systemie GNU/Linux 97
- Jak to działa? Raytracing i techniki oświetlenia globalnego 36
- Jak powstaje procesor? Produkcja, proces litografii, wafel krzemowy, budowa 45
- Wielki test niedrogich routerów (za mniej więcej 150 złotych) 47
- Steam Play – test wydajności gier w systemie GNU/Linux 97
- Resident Evil 2 (2019) - test wydajności kart graficznych i procesorów 62
- Jak powstaje procesor? Produkcja, proces litografii, wafel krzemowy, budowa 45
- Jak to działa? Raytracing i techniki oświetlenia globalnego 36
- Far Cry New Dawn - test wydajności kart graficznych i procesorów 46
- Rzut oka: wpływ HDR na wydajność peceta i konsol 44
- Targi E3 2018 – jakie konferencje, kiedy i gdzie? Czego możemy się spodziewać? 28
- Red Dead Redemption 2 – test gry na konsole PlayStation oraz Xbox One 62
- Huawei i Honor pracują nad własnymi telewizorami 4
- Apple przygotowuje własną odpowiedź na Netfliksa 20
- Konkurs Onet i mytaxi: do wygrania Samsung Galaxy S9 3
- Nikkei: wiemy, jakie urządzenia Google pokaże w tym roku 0
- Spotify ma już 207 mln użytkowników 33
- Google zapowiada konferencję I/O. Czego możemy się spodziewać? 0
- Google One wchodzi do Polski 19
- Intel prezentuje nowe procesory Core 9. generacji 32
- Telewizory Smart TV od Samsunga pozwolą na zdalny dostęp do komputerów PC 13
0%
0%
Zarówno w wyższej rozdzielczości, jak i w tej samej lecz przy niższym poziomie ustawień, kolejność wygląda na prawidłową.
0%
Albo R9 380 lepszy od 1060 6GB na średnich. Jakieś dziwne te wyniki.
0%
Albo R9 380 lepszy od 1060 6GB na średnich. Jakieś dziwne te wyniki.
Słusznie - dopiero teraz dostrzegłem.
Czyżby błąd przy tworzeniu tabelki? Czy też jakieś zjawiska paranormalne?
0%
Minimalne klatki na poziomie 80. Za mało.
0%
0%
0%
Ogólnie gra ma duży problem ze stutteringiem, wystarczy zapchać nieco ponad 3GB VRAMU - poniżej 3 jest względnie stabilnie.
0%
Zarówno w wyższej rozdzielczości, jak i w tej samej lecz przy niższym poziomie ustawień, kolejność wygląda na prawidłową.
Prawdopodobnie jest to wina tego, że gra dla najwyższych ustawień podbija tekstury np. na 1GB, co skutkuje sumarycznym zużyciem 3,5GB albo więcej i potem brakuje vRAMU karcie i ma czkawki. Ze względu na porównywalność testu nie obniżyli poziomu pamięci zajmowanego przez tekstury tylko zostawili wszystko na default i karta się dławiła.
Każdy normalny gracz obniży tekstury tak, żeby karta się nie dławiła (wcale nie pogarsza to jakości) i będzie grał płynnie.
33%