Inne
Artykuł
Mateusz Ozimek, Piątek, 8 lutego 2019, 14:01

Po dwudziestu latach jeden z najlepszych survival horrorów w historii gier komputerowych, czyli Resident Evil 2, doczekał się ponownego wydania na sprzęt nowej generacji. Czy spełnienie wymagań sprzętowych tego remake'u także jest horrorem? Tego dowiecie się z testu kart graficznych oraz procesorów w Resident Evil 2 w wersji na 2019 rok.

Po ponad dwudziestu latach od premiery w 1998 roku na konsoli PlayStation Resident Evil 2 doczekał się odświeżonej wersji. Nie jest to jednak typowy remake, do którego w ostatnich latach przyzwyczaili nas deweloperzy. Gra została przygotowana niemal od podstaw, a modyfikacjom został poddany niemal każdy szczegół.

Przeczytaj recenzję gry w witrynie Gamezilla.pl 

Resident Evil 2 (2019) – gra, wymagania sprzętowe, miejsce testowe

W grze możemy wcielić się w jedną z dwóch postaci. Pierwszą z nich jest Claire Redfield, która przyjeżdża do Raccoon City, gdzie toczy się akcja, aby spotkać się ze swoim bratem. Alternatywnym wyborem jest młody oficer policji Leon S. Kennedy, który zaniepokojony brakiem kontaktu ze swoimi współpracownikami postanawia sprawdzić na własną rękę, co się dzieje w mieście. W zależności od tego, którą postać wybierzemy, fabuła gry jest nieco inna, dlatego też by ją w pełni poznać, należy grę przejść dwukrotnie.

RE2

Rozgrywka w Resident Evil 2 oparta jest głównie na eksploracji miejscówek, takich jak legendarny posterunek policji w Raccoon City. Gra należy do gatunku survival horror, więc nie należy spodziewać się eksterminacji fal zombie, lecz raczej unikania walki i liczenia się z każdym nabojem. Ekwipunek w grze jest ograniczony, mamy niewiele miejsca na przedmioty, co sprawia, że należy rozważnie planować każdy krok. 

RE2

Oprawa audiowizualna jest na bardzo wysokim poziomie. Widać wyraźnie, że nie jest to prosty remaster. Tekstury są bogate w szczegóły, zwłaszcza te wykorzystane przy kreacji przeciwników. Szczególną uwagę trzeba poświęcić udźwiękowieniu gry, które buduje atmosferę niepewności i strachu. Tytuł ten został stworzony na tym samym silniku, co poprzednia odsłona serii – Resident Evil 7. W rozgrywce zdecydowano się na jedną dużą zmianę w stosunku do oryginału – statyczna kamera została zamieniona na ujęcie zza pleców gracza.

Resident Evil 2 (2019) – wymagania sprzętowe

Najsłabsza konfiguracja:

  • procesor – Intel Core i5-4460 lub AMD FX-6300 lub lepszy,
  • pamięć operacyjna – 8 GB,
  • karta graficzna – Nvidia GeForce GTX 760 lub AMD Radeon R7 260x,
  • system operacyjny – Windows 7, 8.1 lub 10 64-bitowy.

Zalecana konfiguracja:

  • procesor – Intel Core i7-3770 lub AMD FX-9590 lub lepszy,
  • pamięć operacyjna – 8 GB,
  • karta graficzna – Nvidia GeForce GTX 1060 lub AMD Radeon RX 480,
  • system operacyjny – Windows 7, 8.1 lub 10 64-bitowy.

Najsłabsza konfiguracja zaproponowana przez twórców obejmuje czterordzeniowy procesor Core i5-4460 lub sześciordzeniowy FX-6300 od AMD, 8 GB pamięci operacyjnej oraz kartę graficzną o wydajności na poziomie GTX 760. Według twórców taki sprzęt ma zapewnić rozgrywkę w 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1920x1080. W tej samej rozdzielczości, lecz 60 klatek na sekundę ma zapewniać minimum Core i7-3770 wraz z GTX 1060 bądź RX 480. Gra wspiera biblioteki DirectX zarówno w wersji 11, jak i 12.

RE2

Resident Evil 2 (2019) – miejsce testowe

Wykorzystane przez nas miejsce testowe znajduje się w pierwszej lokacji, do której trafiamy na początku gry, czyli na posterunku policji w Raccoon City, a dokładniej w głównym holu. Płynność w tym miejscu dobrze oddaje warunki, jakie spotkamy na dalszych etapach gry. W czasie testów mierzyliśmy przez 30 sekund średnią oraz minimalną liczbę klatek na sekundę.


Ocena artykułu:
Ocen: 8
Zaloguj się, by móc oceniać
SundayUser (2019.02.08, 14:12)
Ocena: 13

0%
GTX1050TI :O szatan! za 800zł jak znalazł :D Idę kupić dwa.
Pan Zenon (2019.02.08, 14:18)
Ocena: 17

0%
Jakie duchy to sprawiły, że w 1920x1080 DX11 ultra, GTX 960 wypada lepiej niż... GTX 970, czy RX 570...? A szybszego zazwyczaj R9 380 bije dwukrotnie... Coś tu chyba nie gra...?

Zarówno w wyższej rozdzielczości, jak i w tej samej lecz przy niższym poziomie ustawień, kolejność wygląda na prawidłową.
Edytowane przez autora (2019.02.08, 14:22)
Jimmy15 (2019.02.08, 14:23)
Ocena: 12

0%
Pan Zenon @ 2019.02.08 14:18  Post: 1188196
Jakie duchy to sprawiły, że w 1920x1080 DX11 ultra, GTX 960 wypada lepiej niż... GTX 970, czy RX 570...? A szybszego zazwyczaj R9 380 bije dwukrotnie... Coś tu chyba nie gra...?


Albo R9 380 lepszy od 1060 6GB na średnich. Jakieś dziwne te wyniki.
Pan Zenon (2019.02.08, 14:26)
Ocena: 5

0%
Jimmy15 @ 2019.02.08 14:23  Post: 1188197

Albo R9 380 lepszy od 1060 6GB na średnich. Jakieś dziwne te wyniki.

Słusznie - dopiero teraz dostrzegłem.
Czyżby błąd przy tworzeniu tabelki? Czy też jakieś zjawiska paranormalne? :D
kriszoo (2019.02.08, 14:28)
Ocena: 20

0%
Widać wyraźnie, że cztery wątki to za mało dla najnowszego Residenta.

Minimalne klatki na poziomie 80. Za mało.
Putout (2019.02.08, 14:38)
Ocena: 19

0%
ale śmieciowa implementacja dx12 xD
peterkov (2019.02.08, 15:06)
Ocena: 0

0%
Jakieś bajki wciskacie. 970 na DX11 przy wszystkich ustawieniach na maxa i teksturach na bodajże wysokie 0,25GB spokojnie ponad 60 klatek wyciąga. No chyba, że ktoś ustawi tekstury powyżej limitu pamięci :) to wtedy nic dziwnego, że są czkawki.

Ogólnie gra ma duży problem ze stutteringiem, wystarczy zapchać nieco ponad 3GB VRAMU - poniżej 3 jest względnie stabilnie.
Edytowane przez autora (2019.02.08, 15:07)
peterkov (2019.02.08, 15:08)
Ocena: 6

0%
Pan Zenon @ 2019.02.08 14:18  Post: 1188196
Jakie duchy to sprawiły, że w 1920x1080 DX11 ultra, GTX 960 wypada lepiej niż... GTX 970, czy RX 570...? A szybszego zazwyczaj R9 380 bije dwukrotnie... Coś tu chyba nie gra...?

Zarówno w wyższej rozdzielczości, jak i w tej samej lecz przy niższym poziomie ustawień, kolejność wygląda na prawidłową.

Prawdopodobnie jest to wina tego, że gra dla najwyższych ustawień podbija tekstury np. na 1GB, co skutkuje sumarycznym zużyciem 3,5GB albo więcej i potem brakuje vRAMU karcie i ma czkawki. Ze względu na porównywalność testu nie obniżyli poziomu pamięci zajmowanego przez tekstury tylko zostawili wszystko na default i karta się dławiła.

Każdy normalny gracz obniży tekstury tak, żeby karta się nie dławiła (wcale nie pogarsza to jakości) i będzie grał płynnie.
Edytowane przez autora (2019.02.08, 15:10)
Omega93 (2019.02.08, 15:19)
Ocena: 19

33%
Gra lubi czerwonych Ryśki bardzo ładnie, a Radeony również 580 i 590 gania się z 1070 a nie 1060 :O
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane