Inne
Artykuł
Mateusz Ozimek, Piątek, 8 lutego 2019, 14:01

Resident Evil 2 (2019) – jakość grafiki

Resident Evil 2 w wersji na PC ma bardzo bogate menu wyboru ustawień graficznych. Umożliwia ono dokładne dostosowanie opcji jakości grafiki. Dostępne są również cztery ustawienia wstępne, z których skorzystaliśmy podczas naszych testów. Są one oznaczone następująco (w nawiasach oznaczenia w naszym teście powstałe na bazie tych ustawień oraz wymienione poszczególne parametry, którymi różnią się kolejne poziomy jakości grafiki):

  • Priorytet: wydajność (niskie − TAA, jakość tekstur śr., jakość siatki nis., jakość cieni min., cienie kontaktowe, odbicia przestrzenne oraz rozpraszanie podpowierzchniowe wył., jakość światła wolumetrycznego nis., okluzja otoczenia wył.)
  • Zrównoważone (średnie − FXAA+TAA, jakość tekstur wys., jakość siatki śr., jakość cieni śr., cienie kontaktowe, odbicia przestrzenne oraz rozpraszanie podpowierzchniowe wł., jakość światła wolumetrycznego nis., SSAO)
  • Priorytet: grafika (wysokie - FXAA+TAA, jakość tekstur wys., jakość siatki wys., jakość cieni maks., cienie kontaktowe, odbicia przestrzenne oraz rozpraszanie podpowierzchniowe wł., jakość światła wolumetrycznego śr., SSAO)
  • Zalecane (ultra - FXAA+TAA, jakość tekstur wys., jakość siatki maks., jakość cieni maks., cienie kontaktowe, odbicia przestrzenne oraz rozpraszanie podpowierzchniowe wł., jakość światła wolumetrycznego wys., HBAO+)

Jedną z opcji w menu jest możliwość wyboru jakości tekstur, po wybraniu na przykład wartości wysoka dostępnych jest kilka ustawień różniących się wartością zalecanej ilości pamięci VRAM − od 0,25 GB do 8 GB. Jest to najprawdopodobniej rozmiar cache, który gra będzie próbowała zarezerwować. Wybór 8 GB podczas testowania karty mającej mniej VRAM-u, na przykład RTX 2060, nie spowodował różnic w płynności rozgrywki.

Dodatkowo w grze można dostosować jakość takich szczegółów grafiki, jak jakość światła wolumetrycznego, okluzji otoczenia czy odbić przestrzennych.

 

Resident Evil 2 wygląda dobrze nawet po ustawieniu niskiej jakości grafiki w trybie Priorytet: wydajność. Zwiększoną płynność otrzymamy jednak kosztem słabszej jakości antyaliasingu, który przy tych ustawieniach jest realizowany z wykorzystaniem techniki TAA oraz przy słabszej jakości tekstur niż w pozostałych trybach. Ograniczona jest również ilość oraz jakość cieni, która w przypadku tego typu gry jest jednym z istotnych elementów oprawy graficznej. Ustawienia średnie wydatnie poprawiają jakość grafiki. Pojawia się okluzja otoczenia SSAO oraz wyraźnie poprawiają się cienie. Ustawienie antyaliasingu od tej pory to FXAA+TAA. Również jakość tekstur jest na wyższym poziomie. W ustawieniach wysokich poprawiona zostaje jakość światła wolumetrycznego oraz cieni. Najwyższe wymagania stanowią ustawienia ultra, gdzie wspomniane dwa parametry przyjmują wartości maksymalne, co może jednak powodować spadki płynności. W jednym z korytarzy w grze po wybraniu wysokiej jakości światła wolumetrycznego można było zaobserwować miejscowe spadki płynności nawet o 30%.

Resident Evil 2 (2019) – galeria

RE2

RE2

RE2

RE2

RE2

Ocena artykułu:
Ocen: 9
Zaloguj się, by móc oceniać
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane