artykuły

Forza Horizon 4 – porównanie wydajności kart graficznych, procesorów i konsol

Gaz do dechy!

121
28 września 2018, 14:09 Mateusz Ozimek

Najnowsza część wyścigowej serii Forza Horizon zbiera bardzo wysokie oceny. Sprawdzamy, czy mimo niskich wymagań sprzętowych oprawa graficzna stoi na wysokim poziomie. Oto test gry Forza Horizon 4 w wersji na komputery osobiste oraz konsole Xbox One.

Spis treści

Seria Forza Horizon to jeden z najbardziej znanych asteryzmów w konstelacji gier dostępnych na konsolach Microsoftu. Już niebawem wszyscy gracze będą mogli zapoznać się z najnowszą, czwartą częścią tej serii. Popularność gry przygotowanej przez studio Playground Games wybuchła w ostatnich tygodniach niczym supernowa. Inaczej jednak niż w naszej astronomicznej analogii ma duże szanse na to, by przez długi czas jaśnieć na wirtualnym firmamencie.

Forza Horizon 4 – gra, wymagania sprzętowe, miejsce testowe

W Czwórce przenosimy się do Wielkiej Brytanii, gdzie tradycyjnie bierzemy udział w rywalizacji w ramach Festiwalu Horizon. Twórcy zapowiadali, że dzięki umieszczeniu akcji tam, gdzie mieszkają, będą mogli przygotować bogaty i różnorodny świat gry.

Nowością w serii są zmieniające się pory roku. Graczom przyjdzie się zmierzyć z trasami, na których ściganie się zimą będzie wyglądać zupełnie inaczej niż na przykład latem.

FH4

Model jazdy w Forza Horizon 4 jest bardzo przyjemny i daje dużo satysfakcji. Mimo że gra jest przedstawiana jako arcade'owa wyścigówka, jest on odpowiednio złożony i wymagający. Bardziej zaawansowani gracze mogą zresztą wyłączyć większość funkcji wspomagających.

Świat jest naprawdę otwarty – nic nie stoi na przeszkodzie, by w dowolnym momencie zjechać z drogi i pomknąć polami i lasami. Spora część elementów otoczenia pozwala się zniszczyć, co w połączeniu z akrobacjami samochodowymi jest odpowiednio punktowane.

Sam trzon rozgrywki nie odbiega istotnie od poprzednich części serii. W sumie nie jest to wada, gdyż schemat gry jest jasny, a postęp – znacznie bardziej satysfakcjonujący niż w konkurencyjnych produkcjach.

FH4

Czwórka jest dostępna zarówno na PC, jak i konsole z rodziny Xbox One.

Wersję komputerową aktywuje się poprzez wbudowane w system Windows 10 narzędzie Microsoft Store. Podczas pobierania nie obyło się bez problemów: system miał na początku trudności z poprawnym pobraniem wszystkich plików gry, a podczas samych testów musieliśmy trzykrotnie zainstalować ją na nowo. Niemniej takie rozwiązanie ma zalety. Forza Horizon 4 jest dostępna w programie Xbox Play Anywhere, dzięki czemu raz kupioną grę można uruchomić z poziomu tego samego konta zarówno na konsoli Xbox One, jak i na komputerze z Windows 10. Dodatkowo graczy konsolowych ucieszy dostępność tytułu w ramach abonamentu Xbox Game Pass.

Forza Horizon 4 – wymagania sprzętowe

Najsłabsza konfiguracja:

  • procesor – Intel Core i3-4170 3,7 GHz, Core i5 750 2,67 GHz lub odpowiedni układ AMD,
  • pamięć operacyjna – 8 GB,
  • karta graficzna – Nvidia GeForce GT 740, GeForce GTX 650 Ti lub AMD Radeon R7 250x,
  • system operacyjny – Windows 10 15063.0 lub nowszy, 64-bitowy.

Zalecana konfiguracja:

  • procesor – Intel Core i7-3820 3,6 GHz lub odpowiedni układ AMD,
  • pamięć operacyjna – 12 GB,
  • karta graficzna – Nvidia GeForce GTX 970, GeForce GTX 1060 3 GB, AMD Radeon R9 290X lub Radeon RX 470,
  • system operacyjny – Windows 10 15063.0 lub nowszy, 64-bitowy.

Jak już informowaliśmy, najnowsza Forza Horizon miała mieć niższe wymagania sprzętowe od poprzedniczki. W rzeczywistości są niemal identyczne. Najsłabsza konfiguracja zaproponowana przez twórców obejmuje dwurdzeniowy i czterowątkowy procesor Core i3-4170, 8 GB pamięci operacyjnej oraz kartę graficzną klasy GeForce'a GTX-a 650 Ti. Zalecany jest zaś minimum Core i7-3820 w połączeniu z co najmniej GTX-em 970 bądź R9 290X. Gra wykorzystuje biblioteki DirectX 12.

FH4

Forza Horizon 4 – miejsce testowe

Testy wydajności kart graficznych i procesorów przeprowadziliśmy podczas jednego z pierwszych dostępnych na mapie wyścigów. Jest nim „Sprint na Festiwalu Horizon”. Pomiary wykonywaliśmy w trakcie pierwszych 30 sekund wyścigu. Zmierzyliśmy średnią oraz minimalną liczbę klatek na sekundę.

 

 
Strona:
azganZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
azgan2018.09.28, 14:20
28#1
Niesamowicie miodna gra, wspaniałe wyścigi dostarczające masę frajdy i emocji, cudowna grafika i rewelacyjna optymalizacja, krajobrazy bajka i te zmienne pory roku wraz z warunkami atmosferycznymi – najlepsze wyścigi od czasu Test Drive Unlimited powiedzmy sobie to uczciwie ale Need for Speed: Payback lub The Crew 2 nie mają nawet startu do nowej Forza Horizon 4. Polecam wszystkim osobą które uwielbiają dobre „ścigałki” w otwartym świecie.
cichy45Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cichy452018.09.28, 14:21
21#2
Widać że gierka lubi VRAM i minimum to te 3-4GB. Widać to na przykładzie 960, gdzie wiele osób mówiło że 4GB to dla niej za dużo, bo słabe GPU i tak się udusi prędzej niż braknie pamięci. A tu proszę, kolejna gra w której są znaczne różnice między wersją 2 a 4GB.
ODIN85Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ODIN852018.09.28, 14:39
O kurde test na premierę. Szok.
przemek01Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
przemek012018.09.28, 14:45
30#4
Jeszcze troche a pomysle ze Vega jest konkurencja dla RTX 2080:)

Poprosze o minusy jak kogos sieklo bo fan zielonych :))
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2018.09.28, 14:58
20#5
przemek01 @ 2018.09.28 14:45  Post: 1167311
Jeszcze troche a pomysle ze Vega jest konkurencja dla RTX 2080:)


Wow,mój RX 580 zrobił papa GTX 1060,i zrównał się z GTX 1070:)
KrisolZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Krisol2018.09.28, 15:09
-13#6
Najlepsze jest to, że jak Radeony wypadają dobrze i RX 580 dobija do GTXa 1070 to jest dobra optymalizacja i FineWine, a jak w Project Cars 2 GTX 1070 jest szybszy od Vegi 64 to jest GimpWorks i Ngreedia ubijająca wydajność Radeonów. XD
Edytowane przez autora (2018.09.28, 15:11)
decorator12Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
decorator122018.09.28, 15:11
23#7
Brakuje testów na 'powyżej ultra'

Częśc opcji ma jeszcze 'ekstremalny' poziom.

@Up 1070 na ultra ma ponad 80 klatek. Przecież to dobry wynik, gra nie ogranicza w żaden sposób kart zielonych. Jak widać DX 12, trochę pracy i nagle karta może mieć więcej FPS i widać kogoś to boli ;)
Edytowane przez autora (2018.09.28, 15:14)
*Konto usunięte*2018.09.28, 15:18
26#8
Chyba najlepiej zoptymalizowana gra AAA w tym roku na PC.
WenezZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Wenez2018.09.28, 15:24
-1#9
Daje radę
Edytowane przez moderatora (2018.09.28, 15:33): wyciecie wulgaryzmow
l0b0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
l0b02018.09.28, 15:42
myszka91 @ 2018.09.28 15:18  Post: 1167324
Chyba najlepiej zoptymalizowana gra AAA w tym roku na PC.

Dokładnie. Wersja demo jak jeszcze miałem GFX 980ti chodziła mi w 4K w okolicach 40-60 fpsów(!), teraz mam RTX 2080 i chodzi na Ultra w 4K cały czas stabilnie w 60fps. Oby wszystkie gry były tak optymalizowane...
Zaloguj się, by móc komentować
1