Gry i konsole
Artykuł
Mateusz Ozimek, Wtorek, 14 sierpnia 2018, 15:01

W ostatni weekend odbyły się betatesty najnowszej gry z serii Call of Duty, o podtytule Black Ops 4. W swoim teście sprawdzamy, na jakim etapie są twórcy tej zapowiadanej na październik produkcji i jak wygląda ona na konsolach obecnej generacji.

Najnowsze Call of Duty wzbudza duże kontrowersje wśród graczy. W Black Ops 4 zrezygnowano bowiem z trybu singleplayer: jest tylko tryb sieciowy. Co więcej, położono w nim nacisk na zmagania drużynowe. Dodatkowo producent, Treyarch, idąc z duchem czasu, obiecał tryb battle royale, który ostatnio jest szczególnie popularny za sprawą sukcesu gier Fortnite oraz PUBG. Pojawi się również obecny w poprzednich częściach cyklu tryb Zombie.

cod

Fabuła w Call of Duty: Black Ops 4 została przedstawiona w formie historii poszczególnych specjalistów, będących klasami postaci, które można wybrać podczas gry. Każdy z nich ma unikatowe umiejętności, które w połączeniu z możliwością modyfikacji wykorzystywanych broni mają zapewnić duże możliwości dostosowania stylu rozgrywki. Podczas betatestów do wyboru było 10 klas postaci. Były też dostępne cztery tryby rozgrywki: Team Deathmatch, Hardpoint, Domination oraz Control. Prócz nowych map mają się pojawić odnowione mapy z poprzednich części serii. Tryb battle royale, nazwany Blackout, był niedostępny – jego testy mają się odbyć we wrześniu.

cod

Styl rozgrywki jest bardzo dynamiczny i mocno zręcznościowy. Ginie się często, lecz jest też miejsce dla bardziej taktycznych zagrań. Rozgrywka toczy się w niedalekiej przyszłości, ale nie jest tak futurystyczna jak na przykład w Call of Duty: Infinite Warfare.

Call of Duty: Black Ops 4 – jakość obrazu

Jakość grafiki w grze zależy od płynności, którą może zapewnić sprzęt. Zasięg rysowania oraz liczba szczegółów są takie same niezależnie od konsoli. Na PS4 oraz Xboksie co prawda brakowało pojedynczych elementów otoczenia, które wyświetlały wydajniejsze konstrukcje, lecz podczas gry było to niedostrzegalne. Bardzo widoczne są jednak różnice w jakości tekstur: nowszy sprzęt zapewnia lepsze. Zauważyliśmy również, że wersje na obie konsole Microsoftu cechuje bogatsza paleta kolorów: barwy są znacznie żywsze od bladych odcieni wyświetlanych przez urządzenia Sony. Największą różnicą jest rozdzielczość generowanego obrazu.

Jakość obrazu ocenialiśmy w jednym z miejsc odradzania się postaci na mapie Seaside. W tym miejscu rozdzielczość wynosiła: PS4 – około 960 × 1080 pikseli, PS4 Pro – około 2176 × 1584. Konsole Xbox One wyświetlają mniej więcej 768 × 720 pikseli, a Xbox One X – 2176 × 1440. Wartości te dynamicznie zmieniają się zależnie od intensywności akcji na ekranie, gdyż gra intensywnie korzysta z techniki dynamicznego skalowania rozdzielczości.

 
Ocena artykułu:
Ocen: 8
Zaloguj się, by móc oceniać
bue (2018.08.14, 15:35)
Ocena: 7

0%
a gdzie wersja na PC? oO
XiaomiGorsze93 (2018.08.14, 15:49)
Ocena: 16

0%
co ta gra w ogóle oferuje nowego w porównaniu do poprzedniczek? Co rozwija, co ulepsza? Bo jeśli nic, to po kiego grzyba płacić za niewiele zmienioną grę ponad 2 stówy?
mURdOcK (2018.08.14, 15:59)
Ocena: -2

0%
Coś autorowi tekstu pomyliło się z tymi rozdzielczościami. 760x720 na xbox one S?!
One X mniejsza rozdzielczość od PS4 Pro pomimo ponad 40% większej mocy?! Wolne żarty.
Negratyw (2018.08.14, 16:09)
Ocena: 8

0%
TO samo co 10 lat temu....małe żałosne mapy, animkowa animacja postaci, brak pojazdów, destrukcja jak z lat 90....
prozeropro (2018.08.14, 16:25)
Ocena: 5

0%
768x720 na Xpudle i 1080x960 na PS4?! Cholera jasna, to już telefony 6 lat temu bezproblemowo generowały większe rozdzielczości. Nie wyobrażam sobie takiej rozdzielczości na 55-65 calowych TV.
Pafun (2018.08.14, 16:25)
Ocena: 8

0%
Zgłupieli z tym rzekomym 4K.
Nie są wstanie utrzymać FullHD na poziomie 60 FPS, a porywają się na 4K.
Stjepan (2018.08.14, 16:49)
Ocena: 0

0%
Na taką grafikę 3GB VRAM na PC, porażką jest ta gra.
ombre070 (2018.08.14, 18:11)
Ocena: -2

0%
Nie oszukujmy się.Te konsole maja już ładnych parę lat,a optymalizacje na pro i X producenci maja w dupie.
GunarDAN (2018.08.14, 18:42)
Ocena: 0

0%
Ta gra ma szansę przetrwania tylko w postaci f2p. Inaczej to szkoda kasy. Jest tyle 'darmowych' strzelanek multiplayerowych.
MAR89TUM (2018.08.14, 19:44)
Ocena: 1

0%
COD ma już tyle części, że wystarczy miksować je trochę ze sobą i wychodzi nowa odsłona. Nic nie trzeba tworzyć. Zmieszać animacje, tekstury, dźwięki, skiny graczy i broni, perki i jest kolejny COD.
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Aktualności spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane