Gry i konsole
Artykuł
Piotr Gołąb, Piątek, 6 lipca 2018, 10:10

Studio Ivory Tower pracowało nad The Crew 2 cztery lata. Obiecało bardzo dużo. Miały dojść wyścigi w łodziach motorowych i możliwość latania samolotem. Jak te zmiany wpłynęły na wydajność finalnego produktu? Oto nasz test kart graficznych w tej grze.

Po czterech latach po pierwszej The Crew w końcu została wydana druga odsłona dynamicznych wyścigów. Grę tworzyło studio Ivory Tower, czyli ta sama grupa, która została zawiązana przy okazji prac nad Jedynką. Miłośnicy pierwszej części serii nie powinni być zawiedzeni: teraz oprócz samochodów do dyspozycji mamy łodzie motorowe oraz lekkie samoloty akrobacyjne. 

Wyścigi odbywają się na terenie USA. Dostajemy duży, otwarty świat, w którym wyścigi to tylko jedna z form zabawy. Drugą opcją jest jazda swobodna. Można wybrać się na turystyczną przejażdżkę z jednego wybrzeża na drugie, by pozwiedzać Amerykę. Podczas gry natrafiamy na wszystkie charakterystyczne budowle, takie jak One World Trade Center i kasyno Caesars Palace, możemy też zwiedzić na przykład Wielki Kanion.

 

The Crew 2 – wymagania sprzętowe

Najsłabsza konfiguracja, która zdaniem producenta gry nadaje się do jej uruchomienia:

  • procesor – Intel Core i5-2400 2,5 GHz / AMD FX-6100 3,3 GHz,
  • karta graficzna – GeForce GTX 660 2 GB / AMD Radeon HD 7870 2 GB,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 8 GB,
  • nośnik danych – 27 GB,
  • system operacyjny – Windows 7/8/10 64-bitowy.

Zalecana konfiguracja:

  • procesor – Intel Core i5-4690K 3,5 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3,2 GHz,
  • karta graficzna – GeForce GTX 970 4 GB / AMD Radeon RX 470 4 GB,
  • pamięć operacyjna (RAM) – 8 GB,
  • nośnik danych – 27 GB,
  • system operacyjny – Windows 7/8/10 64-bitowy.

The Crew 2

Wymagania sprzętowe podawane przez producentów gier z reguły nie pokrywają się z rzeczywistym zapotrzebowaniem na moc obliczeniową. W przypadku The Crew 2 zarówno konfigurację minimalną, jak i zalecaną można uznać za właściwie dobrane. Opisana przez producenta najsłabsza konfiguracja pozwala na przyjemną rozgrywkę w 30 kl./s, a zalecana pozwala grać w stabilnych 60 kl./s w rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli. Okazuje się, że nowość studia Ivory Tower bardzo mocno została zoptymalizowana pod konsole, co od razu da się zauważyć w menu ustawień graficznych, umieszczono tam bowiem blokadę tempa animacji na dwóch poziomach: 30 kl./s oraz 60 kl./s. 

The Crew 2

 

Miejsce testowe 

 (pierwszy wyścig testowy)

(drugi wyścig testowy)

Otwarta struktura świata The Crew 2 powoduje, że potrzeba więcej niż jednego miejsca testowego. Testy przeprowadziliśmy zatem w dwóch różnych scenariuszach. Pierwszym jest wyścig po ulicach Los Angeles (bardzo dobrze oddaje średnią wydajność w trakcie rywalizacji w mieście, jak i podczas akrobacji lotniczych), a drugim – wyścig łodzią motorową (ten z kolei dobrze odzwierciedla wydajność w rywalizacji off-road w gęstym lesie). 

The Crew 2

Wrażenia po testach

Testowanie podzespołów w The Crew 2 było czasochłonne, głównie ze względu na trudność znalezienia dwóch miejsc testowych, które dobrze oddawałyby zapotrzebowanie gry na moc obliczeniową. Przez limity klatek na sekundę pełny test procesorów byłby niecelowy; wystarczy informacja, że nawet Intel Core i3 6100 zapewniał stabilne tempo animacji na poziomie 60 kl./s.

W trakcie testów gra zachowywała się bardzo stabilnie, raz tylko nie załadowała poprawnie wszystkich tekstur.

Wydajność poszczególnych konfiguracji mierzyliśmy w najnowszej wersji Windows 10 (1803) z zainstalowanymi łatkami Spectre i Meltdown.

The Crew 2

Ocena artykułu:
Ocen: 5
Zaloguj się, by móc oceniać
rauf (2018.07.06, 10:15)
Ocena: 20

0%
w skrócie gra jest brzydka i w ruchu na ekranie sprawia fatalne wrażenie, screeny nie oddadzą tej biedy

nie wspominając o fatalnym prowadzeniu samolotów i motorówek, poziom gier mobilnych, fizyka aut, kolizje, zniszczenia wołają o pomstę...

typowe Ubi jest typowe, nie polecam
ombre070 (2018.07.06, 10:20)
Ocena: 8

0%
Jednak Forza.
bajf (2018.07.06, 10:21)
Ocena: 6

0%
W jedynkę przestałem grać z powodu nędznej fizyki. Jeżeli w dwójce tego nie poprawili to nawet się do niej nie zbliżę.
KFC-FaN (2018.07.06, 10:26)
Ocena: 8

0%
2018 rok, a samochody dalej pancerne. Ja rozumiem, że to zręcznościówka i nie ma co liczyć na realistyczny model zniszczeń, ale mogliby wrzucić jakiś oskryptowany, żeby choć troszkę było widać te kontakty z bandą/innym pojazdem.
Poza tym, typowa ubi gra z nierówną grafiką i bieda mechaniką rozgrywki, warta jakieś 30 złotych na wyprzedaży.
DrW (2018.07.06, 10:29)
Ocena: 4

0%
Recykling modeli i tekstur... Zbyt mały budżet... Zbyt szybki deadline... I wyszło to co zawsze.

Gołym okiem widać, że gra jest niedopracowana, a Ubisoft skąpi funduszy na wszystko, poza swoimi flagowymi produkcjami.
DrW (2018.07.06, 10:36)
Ocena: 6

0%
A zresztą, trochę jest to offtop, ale nawet ich flagowe serie są klepane na jedną modłę. AC: Rogue to praktycznie Black Flag w innych szatach, a AC: Odyssei prawdopodobnie jest reskinem AC: Origins. Te gry zasługują co najwyżej na status dodatku, jak np. Wiedźmin 3: Krew i Wino, ale nie... Lepiej sprzedawać w cenie pełnoprawnej gry.
Putout (2018.07.06, 10:42)
Ocena: 6

0%
wydajność obcięta nożem. czasem współczuję ludziom z wypasionymi monitorami 144-240hz bo potem takie Ubi wydaje gre z fps_cap i tyle masz ze swojego odświeżania

ombre070 @ 2018.07.06 10:20  Post: 1152793
Jednak Forza.


serio ktoś miał wątpliwości xD?
KowalPachołekFocusa (2018.07.06, 11:08)
Ocena: 1

0%
##Wydajność poszczególnych konfiguracji mierzyliśmy w najnowszej wersji Windows 10 (1803) z zainstalowanymi łatkami Spectre i Meltdown##
Fajnie by było gdyby w przyszłych testowanych grach również wyłączyć łatki dla porównania,czy jest spadek wydajności Cpu,czy nie ma. Chyba da się zrobić?:)
Lypton (2018.07.06, 11:47)
Ocena: 6

0%
KFC-FaN @ 2018.07.06 10:26  Post: 1152796
2018 rok, a samochody dalej pancerne. Ja rozumiem, że to zręcznościówka i nie ma co liczyć na realistyczny model zniszczeń, ale mogliby wrzucić jakiś oskryptowany, żeby choć troszkę było widać te kontakty z bandą/innym pojazdem.

To akurat kwestie licencyjne - producenci aut nie bardzo chcą, aby ich samochody w grach się rozbijały. Tutaj można trochę o tym przeczytać: https://technologie.onet.pl/gry/czy-warto-...icencji/er4sr7y
Edytowane przez autora (2018.07.06, 11:49)
goly (2018.07.06, 12:21)
Ocena: 6

0%
premiery TDU nie da się pobić, a szkoda
Zaloguj się, by móc komentować
Artykuły spokrewnione
Facebook
Ostatnio komentowane